Ni måneder….

Helt ærlig vet jeg faktisk ikke hvor den ble av. Tiden, altså. Synes det går så alt for fort, og min vakre lille Sienna vokser og vokser.

I kveld er det nøyaktig ni måneder siden denne kalde søndagskvelden, selveste Lucia-dagen, at min lille frøken bestemte seg for å si hei til verden. Ni måneder siden jeg fikk livets største gave, for tredje gang. Jeg kunne ikke vært mer takknemlig.

Hadde jeg hørt på "alle andre" hadde jeg ikke hatt min vakre datter her med meg i dag. Jeg er sinnsykt takknemlig for alt hun er, og alt hun har beriket livene våre med. To storesøsken som virkelig viser den største kjærlighet og omsorg for henne, og en mamma som elsker henne av hele sitt hjerte. Visst har hun ingen pappa, men alt det hun har og all kjærligheten hun får fra alle oss andre, gjør opp for den biten, enn så lenge.

Ni måneder har gått, ni fantastiske måneder. Og om tre måneder feirer hun sin første bursdag. Sienna er en utrolig herlig liten, men bestemt jente. Og ikke minst, slående vakker! Akkurat nå er det bare mamma som gjelder. Kanskje ikke så rart det, i og med at hun bare er med meg. Men mammadalt gjør ingenting, for vi to skal tross alt enda tilbringe minst ett år til sammen hjemme. Et år jeg virkelig ser fram til ❤ Jeg føler på en måte at ord blir fattige, for jeg kan aldri få forklart i ord hvor mye jeg elsker denne vakre, gode frøkna mi! Blid som en sol, og med latter som kan varme ethvert hjerte❤

29 kommentarer
    1. gang på gang skriver du flotte og vakre innlegg om Sienna…du skriver så mye om hvor vakker,fantastisk,nydelig og perfekt hun er…hvorfor skriver du Aldri sånne innlegg om Nathaniel og Emma??helt siden Sienna ble født så er det jo henne du har skrivd om å lagt ut bilder om hele tiden for det meste?Emma og Nathaniel legger du kun ut et bilde av en gang i blant..tviler ikke på at du elsker alle tre barna dine men du favoriserer helt klart og tydelig Sienna….og det har du jo gjort helt fra den dagen hu ble født…jeg skriver ikke dette for å være ekkel eller å være stygg,men det er bare det jeg har lagt merke til.alle tre bare dine er vakre 🙂

    2. Enig med ho over… og før alle “fansa ” kaller oss misunnelige nettgalleriet, sjå etter sjølv…

    3. Støtter først kommentaren her. Har selv nevnt på dette i kommentarer før og de blir raskt slettet. Helt tydelig at S er mammas favoritt og frøken strøken

    4. Så flott at du prioriterer å være hjemme et år til..En tid du aldri vil få igjenn….om du ikke tar den nå…på tide Med noen bilder av den gode mammaen smart?

    5. Jeg er 36 år, var ferdig med småbarn for en god del år siden. Jeg lurer på hvilke stønader som er for mødre nå? To barn i fulldags barnehage koster jo litt, pluss alle andre utgifter, Ranveig sier hun skal gå hjemme minst 1 år til… Hvor lenge får man penger fra NAV til det? Hun tjener nok noen kr i mnd på blogg, men med antall følgere hun har langt fra nok til å dekke alt.

    6. Kanskje pappaene har bedt om at N og E blir litt skjermet? Hva vet vel vi om det 😉
      Uansett synes jeg det er bra at de skjermes, særlig N som skal begynne på skolen om ikke lenge.

    7. Og aldri bilde av emma hvor man kan se helle ansiktet..stakars kommer nok til å reagere en dag når hun see N og S sine bilder av helle de på bildene men ikke av hun..tenk over det du!

    8. Så fin jente:-)
      Ser mange fine bilder av alle barna når jeg blar nedover bloggen jeg..? Men Rannveig har vel også tidligere skrevet om grunnen til at hun har flest bilder av S. S er jo hjemme hele dagen og det er vel i tillegg langt lettere å ta bilder henne av enn to aktive smårollinger?
      Makan til hva folk skal legge seg borti..

    9. På Unge Mødre sa du at du skulle ønske at Nathaniel var jente, at du ble skuffet da du fikk vite at han var en gutt. Når du gikk gravid og fikk Emma var det ikke måte på hvor prinsesse hun skulle bli og ble. Det var “Emma Emma Emma”. Og etter at Sinna ble født, har det bare vært henne hele tiden. Støtter de som synes det virker som du favoriserer. JAA jeg forstår at det er vondt at Sienna bare har deg, at hun ikke har en pappa. Men ikke riktig å gi henne mer av deg selv enn det du gir til de andre. Alle barna dine er nydelige, ikke bare Sienna.

    10. Hadde det nå bare vore i bildeform, men av alt ho skriver får eg dessverre det samme inntrykket.. skulle ikkje du forresten prioritere å bli jordmor? Og eg og lurer på koffer du ikkje legg ut skikkelige bilder av deg sjølv? Altså ikkje berre kropp og duckface..

    11. Du skriv jo innlegg om S heile tida. Bursdagen til Emma som var 5.september har du knapt nok nevnt. Einaste du nevner eg kva du har baka og forberedelsene..virker som du er meir opptatt av å skryte av alt du får til, og kor sliten du er, enn å skryte over jenta di som faktisk har blitt 3 heile år…
      Dessuten tenker eg at det ikkje kan vere kjekt for ungene dine å lese at du har mest lyst å sette deg ned å grine når dei er lagt.
      Forstår at det er slitsomt, det er jo sånn det er å ha fleire små barn. Men syns det blir i overkant når hovedinnholdet på bloggen din fokuserer på kor travle og slitsomme dager du har. Flott at du belyser det, men det får no vere måte på…treng ikkje å dominere heile bloggen.

    12. Ikke et eneste innlegg om bursdagen til Emma…ikke annet enn baking og hvor sliten du var av å forberede bursdagen.
      Men Sienna derimot er frøken strøken og helt perfekt vakker.

    13. Hjelpes, så mye kritikk! Du er virkelig sterk som tåler så mye negativt hele tida, jeg hadde nok stengt kommentarfeltet for lengst…
      Skjønner ikke hvorfor folk gidder å lese bloggen når de tydeligvis irriterer seg over absolutt alt som står her. Synes på mange måter det er en fin blogg jeg:-)

    14. NÅ for folk rulle inn her!!! Rannveig kan ikke drive og telle innlegg og se hvem som har blitt skrevet om mest der og ddr, for å vise dere at henne elsker barna sine like høyt! Veit ikke hvor mange ganger hun har lagt ut bilde av Emma på insta og blogg og skrevet fine store søster og hvor mye hu er glad i henne! Sienna er hjemme hele dagen, kanskje derfor mer om henne? Jeg tviler ikke et sekund at henne har lik kjærlighet for alle. Hun har aldri sagt eller vist noe annet.. Dere henger dere oppi i alt! Dere er ikke hjemme hos rannveig og ser hvordan henne er.. Rull inn! Hun gir alle kjærlighet 😉 det veit jeg, vi ser jo DET!!!

    15. Denne bloggen er seriøst 50/50 klage-på-hvor-sliten-jeg-er-innlegg og perfekte-frøken-strøken-Sienna-innlegg. Bla nedover og se selv.

    16. Til du som kom Ranveigs skuffelse når hun fikk vite at det blir en gutt.
      Jeg har voksne barn. Jente,gutt ,gutt.
      Da jeg ventet nr 3 var ønsket mitt at det var ei jente.
      Jeg ville ikke vite hva det var før fødselen.
      Da han ble født sa mannen min: det er en gutt.
      Den skuffelsen glemmer jeg aldri.MEN…
      I det sekundet han ble lagt på magen min var alt perfekt.
      FORDI HAN VAR MIN.
      En fantastisk god følelse. Lille gode gutten min.
      Jeg har fortalt historien til ham da han var liten,og han har bedt meg fortelle den på nytt mange ganger.
      Han ser stolt og glad ut når han får høre hvor perfekt det var at akkurat han ble min gutt.
      Hvorfor kan vi ikke komme med et ønske?
      Tror nesten alle gravide har et ønske,men det skal ikke snakkes om.
      Har ingen tro på at Ranveig er mindre glad for at N ble en gutt.
      FOR HAN ER HENNES.
      Synes du kunne spart deg for den kommentaren.
      Hvis du har barn er jeg 99,9 % sikker på at du også hadde et ønske,men er for feig til å si det.
      Stå på Ranveig,du tør ihvertfall å være ærlig.
      Hadde jeg vært mammaen din ,så hadde jeg vært stolt over kunne si at:
      Hun er datteren min.

    17. Tre vakre barn har du. Alle tre har en pappa – også Sienna.
      Kanskje er han ikke del av livet hennes nå. Kanskje blir han det senere. Kanskje er han ikke som du skulle ønske. Men en pappa, det har hun.

    18. Anna: Jeg sa ikke at jeg ikke likte bloggen eller innleggene. Kondtanterte bare fakta. Syns det er svært underholdende å lese om hvor slitsomt og grusomt 3-barns-alenemor-tilværelsen er for henne.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg