Drapstruet

Det banket på døren,og hjertet mitt satt seg omtrent fast i halsen min. INGEN banker på døra kl 9 om kvelden.

Etter alt som har blitt skrevet her de siste dagene kjenner jeg på en viss "uro". For Gud vet hvor mange gærne mennesker det finnes her i verden. Jeg har blitt overfalt i mitt eget hjem en gang tidligere,og det var en gang for mye. Jeg sleit veldig med å stole på noen som helst etter den episoden for flere år siden. Kjenner jeg at jeg er litt på tuppa etter alt dramaet her de siste dagene.

Så, tok med meg en hammer og nærmest løp mot døra (fordi jeg var usikker på om jeg hadde låst den, jeg låser alltid døra, dagtid som kveldstid..). Helt klar. Det var heldigvis ikke noen som banket på, men naboen som dunket i veggen. Puh!

I dag hadde vi besøk av TVteamet bak "God Kveld Norge", som også var med å hentet storebror i barnehagen. Under innspillingen fikk vi vite at disse administratorene i denne nå ganske kjente Mannegruppa, var blitt drapstruet. Det fikk meg virkelig til å grøsse skikkelig. Altså. Jeg kan mene mye, men jeg ønsker ingen døde. Det er virkelig ikke greit å true andre mennesker på livet!

Ser også at det er blitt skrevet påstander om meg fra ei som tror hun kjenner meg La oss kalle henne "Kari". Ja, det stemmer at jeg ba "Kari" om å ta abort. Hvem ville vel ikke gjort det? "Kari" gikk aktivt inn for å bli gravid med min daværende samboer og far til min datter som på det tidspunktet var ganske nyfødt. Hun sendte ultralydbilder med en tilhørende tekst som omtrent skulle tilsi at de var kjærester og gift ,til min daværende samboer og far til mitt barn, vel vitende om at han var i et forhold. Akkurat som at dette var noe de gjorde sammen(haha?!) Det ødela vårt forhold og jeg flyttet fra han, men at jeg er en usympatisk drittkjerring (ref: "Kari" ) fordi jeg ikke ønsket at samboeren min skulle få barn med noen andre, og ba "Kari" om å ta abort, er jo faktisk bare HELT sykt. Tvert om. Da jeg flyttet i fra han oppfordret jeg han til å stille opp for sitt ufødte barn når han først hadde vært så dum og "drette på draget", noe han også har gjort så vidt jeg vet. Jeg er ingen drittkjerring, jeg ønsket kun å beholde min familie komplett den gangen, men det var altså ikke aktuelt for meg om "Kari" skulle fullføre svangerskapet og min daværende samboer skulle fått barn med henne. Det hadde bare ikke vært noe for meg og hadde overhodet ikke funket for min del. Siden dette har jeg ikke vært i noe ordentlig forhold. Jeg har svært vanskelig for å stole på menn. Rett og slett.

Og når "Kari" opptrer som en 14 år gammel jente som nettopp har inntruffet puberteten, og spammer bloggen min med så mye urelevant svada i tillegg til en hel hurv av grove beskyldninger Og skjellsord, begynner jeg altså virkelig å lure på om det er noen hjemme eller om alle lysene er helt brent ut. Det er jo helt bekmørkt. Om dere skjønner hva jeg mener.

Vel, nok om det. Etter alle de stygge tingene som ble skrevet av "Kari" her i sta, kjente jeg faktisk at jeg ble oppriktig frustrert og lei meg. Hvordan i heiteste huleste er det mulig å være så barnslig at du faktisk går inn på en offentlig blogg og skriver sånt? Hun ville ha det offentlig, så da får hun det offentlig tilbake. De kommentarene var så utrolig drøye, og vil bli politianmeldt på mandag. Ferdig!

Til sist, en liten reminder til dere ❤

video:video
29 kommentarer
    1. Gikk aktivt inn for å bli gravid med han? Hva mener du? Ble han voldtatt da eller?… du er jo selv helt ekstremt opptatt av at dette er kvinnen sitt valg når det først er skjedd og at mannen må stå til ansvar for det han har gjort?!? Forstår ikke dobbeltmoralen her…du som har gått på denne “smellen” tre ganger burde vel kanskje ikke uttale deg..
      Selvsagt bittert og utrolig barnslig av han siden han var i et forhold, men om han valgte å ligge med hun -hvem er vel du til å mene at hun skal ta abort? Spør ikke for å vere stygg, ser bare ikke helt hvordan du kan forsvare meningene dine når du ser på nettopp dine egne valg?

    2. Willem virker til og holde damene med godt snakk og er vel den som sørger for mest mulig drama 😂😭

    3. Dette blir for dumt. Som du selv har sagt har mannen selv ansvar for barna han VELGER å sette til verden ved å ha ubeskyttet sex. Du har selv vært i denne situasjonen. Hun sier jo at de var sammen før eller mens han fikk deg gravid og så gjorde hun det samme mot deg igjen etterpå. Helt forkastelig “grunn” til å få barn, vitner om en utrolig umoden tenåringsmentalitet hos henne, men uansett hvor dum hun var så valgte samboeren din ikke bare å være utro, men å ha ubeskyttet sex og risikere en graviditet, VEL vitende om konsekvensene. Nå hadde du sist selv sex med en mann som var i et forhold og du ble gravid og valgte å beholde, noe som var ditt valg. Du satt dermed kjæresten til Siennas far i samme posisjon som du var i med W.. Synes jo generelt det er helt sykt å gå rundt å ha sex med folk uten kondom med mindre du er klar for å få barn med personen, og det hjelper menn OG kvinner. Jeg ble selv ung mor (på p-piller) og hadde etter det ikke sex uten kondom+p-piller før jeg var i et fast forhold, vi bodde sammen og var klar for et eventuelt barn, det er sånn voksne, ansvarlige mennesker gjør, og man i h v e r t f a l l bør gjøre om man allerede har vært uansvarlig og sitter igjen som alenemor som resultat. Og har man sex på fylla uten å vite om det ble brukt kondom (…) så tar man ANGREPILLE, sjekker seg for kjønnsykdommer og lar ikke det skje igjen!

    4. Her er det kun han som har ansvar. Han var i ett forhold og burde absolutt greid å holde seg unna, uansett hva hun hadde planlagt.

    5. Anonym: Dette er virkelig et godt eksempel på at man absolutt burde vite fakta før man uttaker seg om ting man ikke har noe med!

      1. Sienna’s pappa var singel da jeg ble gravid og det var ikke en tilfeldig one night stand som du initsuerer at det var. Vi var venner og jeg hadde kjent han en god stund.

      2. Er du dum? Hørt om kildekritikk? Samme dama sier jo også at jeg har blitt satt på gjelsneribg (Aner ikke hva det er engang)

      Nei, de var IKKE sammen, men hun er jo tydelig stormforelsket i og med at hun liker å tro at de var det. De har aldri vært det, og ettersom jeg har forstått fra han, så vil de nok heller aldri bli det. HERREGUD altså, er det mulig??

    6. Hvorfor har du ikke solgt den første bila di ennå? Og hvorfor har du skilta på? Blir det ikke dyrt med forsikring og veiavgift på en bil som ikke brukes?

    7. Syntes du er en fantastisk mamma Rannveig! All respekt til deg! Har en liten en selv som ble født nå i mai! Stå på videre!💕

    8. Du Thomas over her sier akkurat det jeg tenker. Rannveig har påpekt mange ganger at ingen har rett til å be henne “drepe sine barn”, men det gjelder tydeligvis ikke når hun sier det selv til andre. Vis litt ydmykhet for å få respekt tilbake.

    9. Hva jeg glemte å si til deg Ranveig er at du må huske at det man sender ifra seg, får man gjerne tilbake… og det skjer hver eneste gang…om du skjønner.
      Thomas

    10. Hvorfor tok du opp de vitsene som var publisert, og slettet ganske fort fra mannegruupa Ottar. Dem som skrev dem ble jo fort utestengt av gruppa da slike vitser ikketillates der? Over 6 mnd siden de ble publisert. Greit at dine lesere å da kopierer og publiserer kommentarer fra bloggen din, selv om det er ting du ikke liker på trykk. Slik som kommentarer av privat art… Som du sletter så fort du ser dem?

    11. Jeg heier på deg, Rannveig. Men i dette tilfellet må jeg si at du loddrett dreit deg ut.
      Du var i et forhold med W, og dere hadde fått barn. “Kari” som tydeligvis har forskjellige mentale problemer virker totalt opphengt i W, men det ville ikke blitt en graviditet UTEN W? Bare fordi hun ønsker og ønsker et barn med han, så blir det ikke et barn. Han deltok og gjorde det han måtte gjøre for å lage dette barnet. Det var pillråttent av de begge to, da dere som nevnt tidligere var i et forhold. Men her er det ikke KUN “Kari” sin skyld, selv om hun er helt gal etter W. Hadde W holdt seg langt unna, og evt anmeldt henne for å få henne unna så hadde aldri denne problemstillingen funnet sted. I tillegg kommer det et uskyldig barn oppi her, som jeg frykter havner oppi all denne dramatikken. Du er jo mor selv og vet hvor viktig det er med stabilitet og trygghet.
      Jeg skjønner godt at du er sint og forbannet, det ville jeg også vært – men nå er det den situasjonen du må forholde deg til, og da er det kanskje greit å droppe dette.

    12. hahahaha du e nu bra lattelig Rannveig!
      Bare husk å aldri utale deg (iallefall ikke skriftlig!) om du ikke står for d du sier! Du tråkker i salaten hele tiden rannveig, man kan ikke ta deg seriøst da. Før va d ikke snakk om at ungene dine skulle gå i ¨vanlige¨ klar for d va dem alt for god til- nu ser man dem ikke i noe form for merkeklær! Du som va på gråten etter folk prøvde å presse deg t abort presset selv en annen til å ta abort. ka e dette for noe, rannveig?
      Du er en mor, en helt fantastisk mor, men du må kjerp dæ! Kom av den høye hesten du sitter på å få litt realitet i hverdagen din.

    13. “Kari” har nok ikke flere “mentale problemer” enn hva en hver annen mamma hadde hatt i situasjoner hvor de følte de måtte sloss for barna sine

    14. Kjære deg Rannveig. Du er nå rar og da. Gjør så godt du kan men ser at du ikke alltid får det slik du vil. Jeg kan ikke se et eneste sted hvor du er drapstruet. Du skriver det men som alltid er det for å få klikk.

    15. Man skal ikke be andre om å ta abort. Kanskje drøyt det hun gjorde (etter det jeg leste av bloggen), men ikke la det gå utover et uskyldig lite barn:) Men! Jeg tror du har vokst på det, og hadde det vært den dag i dag, tror ikke jeg at du hadde reagert på sammen måten:) god helg:)

    16. jeg tror deg Rannveig! når du har med sånne kjerringer å gjøre er det lett å ikke bli trodd, de lager gjerne en annen fasade blant folk for å få deg til å fremstille som syk. skjønner godt at du blir hard som stein, altså sterk mentalt, ved å svelge mange kameler gjennom årene. ta til deg skryten og de fine kommentarene og fortsett den gode jobben du gjør!

    17. Thomas:
      Skjønner Rannveig godt jeg. Da jeg ble sammen med han som nå er mannen min hoppa vi i det da jeg ble uplanlagt gravid etter å ha vært sammen bare et par ganger. Livet ble snudd på hodet, men vi gjorde det beste utav det. Han hadde ikke dame, men dersom han hadde ligget med exen sin (eller noen andre for den del), og hun blitt gravid så hadde jeg nok prøvd å fått henne til å ta abort jeg og. Ikke fordi jeg ønsker at andre skal ta abort, men fordi utroskap i seg selv er vanskelig å tilgi og dersom han hadde fått et barn med noen andre som følge av det, hadde det vært umulig for meg å fortsette i forholdet og dermed ville familien “splitta opp”.

    18. Herregud. Kan da ikke be et annet menneske ta abort bare fordi mannen har knull på ei annen dame. Skjerp deg rannveig! Barn skal da ikke lide for det de voksne har gjort galt. Er et barn laget ved et knull så er det laget. Du kan da ikke forlange at den dama som lå med mannen din skal ta abort bare fordi du skal føle deg bedre. Tenk deg om før du sier noe. Gjøkhue 😠

    19. Ser på Facebookprofilen til Willem at det ikke er et eneste bilde av sønnen hans der, men flere av datteren. Da kan jeg godt forstå frustrasjonen til mammaen til J over at sønnen blir ekskludert.Hva vil Denne lille gutten tenke om det når han blir stor? I tillegg har W lagt ut et bilde med Sienna på. Skjønner godt at det koker over for “Kari”

    20. Håper du skriver et innlegg der du svart på hvitt forteller forskjellen på ditt valg/rett til om å beholde et levende foster, og hennes valg om det samme 😉
      Kjipt om mannen er utro, spesielt når du ikke kan skylde på at du var “joggebuksemamma” (for de ber vel om å bli forlatt?) Jamfør dine tidligere uttalelser.

    21. Sånn i utgangspunktet synes jeg du stort sett er ok, men her sier du mye rart. Du sier at “akkurat som om de gjorde dette sammen”. Ja, det gjorde de faktisk! Din samboer lå med ei anna dame. Han valgte det helt selv, ingen tvang ham. Du var ikke nok, og jeg skjønner at det gjør vondt.
      Du ble sammen med ham fordi du hadde et one night stand med ham, og ble gravid. Ikke noen flying start på et forhold, dere ble nærmest tvunget sammen.
      Du har tre ganger blitt ufrivillig gravid med tre ulike menn. Wow. Du har villet ta abort, men ikke klart å gjennomføre det. Hvordan kan du da be noen andre drepe barnet sitt for din skyld? Egoistisk!
      Tenker du noen gang på at de barnehageansatte i barnas barnehage sannsynligvis leser din blogg? Og at de fremtidige lærerne deres kommer til å gjøre det? Og de andre foreldrene i klassen? Fremtidige arbeidsgivere? Du har mye bra ved deg, men du har alltid kun tenkt på deg selv. Helt siden du var en “rebell” som måtte på barneverninstitusjon som tenåring.

    22. Gode poenger dette Marte, ift relasjoner til barnehagen, arbeidsgivere osv. Og det er også veldig kortsiktige tenkt å skape slike diskusjoner som hun gjør på noe som skal være et levebrød. Husk at en sponsor vil ikke assosieres med alskens holdninger og verdier. En slik diskusjon skaper mye sidevisninger på kort sikt, men dette er for henne veldig uheldige uttalelser og holdninger på lang sikt. Dette er dårlig valg hele veien. Men igjen vi velger for oss selv ikke for andre. Så som man reder ligger mann.

    23. Kjære Marte og Thomas!
      Hva har barnehageansatte med dette å gjøre?
      Så lenge R er ei god og omsorgsfull mor,og passer på sine barn og det de trenger,så ser jeg ikke hvorfor de som jobber i bhg til barna skulle reagert om de leste bloggen?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg