Sunne muffins til frokost eller lunsj!

Her er dagen allerede godt i gang  Sienna ligger å sover luren sin for øyeblikket, og våkner nok hvert sekund. Nathaniel er ute i hagen og leker med en kompis. Så snart Sienna våkner skal vi dra avgårde for å hente tante Astrid som kommer på besøk til oss i dag. Veldig koselig! 

Her om dagen prøvde jeg faktisk å kutte ut brød en dag, i barnehagelunsjen til ungene, og erstattet med sunne muffins. Og det ble stor suksess! De elsket muffinsene, som ikke inneholder et gram sukker, men blant annet banan, litt vaniljesukker om man ønsker, nøytral olje (jeg har brukt kokosa) havregryn, hvetemel og grovt hvetemel.

Dette ble frokosten vår i dag, og det beste er jo at det går superkjapt å lage de! 

Oppskrift

2 egg

1 dl grovt hvetemel

1 dl hvetemel

4 ss lettkokte havregryn

2 ts bakepulver

4 ss nøytral olje (brukte kokosa) 

2 ts vaniljesukker eller 2 bananer (jeg har brukt begge) 

Jeg har også kuttet opp svisker og hatt i røren til slutt. Og det ble veldig godt!  Bland alt, og hell i litt melk på slutten, til passe konsistens oppnås.  Stekes på 200 grader i ca 15 min! 

 

Ønsker dere en fin lørdag videre! 

Blogges 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg