DIY – Bytt ut stygg fake pels med ekte pels!

Jeg elsker egentlig parkasjakka mi, men det eneste problemet er at fuskepelsen som er på hetta er blitt så utrolig stygg etter vask. Så, i stedet for å bruke flere tusen på ny jakke, fant jeg ut at jeg heller bare kan bytte til pels på den. Smart, ikkesant?

Det var egentlig veldig enkelt. Å kjøpe en løs pels koster ikke så mye, langt i fra prisen på en ny jakke. Og hvorfor bytte ut hele jakka, når du bare kan kjøpe en løs pels og bytte den ut med den falske?  Betalte rundt 400 kr for denne, og hele jakka ser så utrolig mye finere ut nå. Vet det er en stor debatt rundt dette, men jeg foretrekker virkelig ekte pels. Hver sin smak! 

Som dere ser, er fuskepelsen veldig stygg og krøllete, slik fake pels blir etter vask. Og man kjenner jo veldig stor forskjell på fake pels og ekte pels. Ekte mels er mye mer fluffy, og varmer veldig mye mer også i disse kalde vinterdager! 

Er så utrolig fornøyd, og brukte rundt fem minutter på dette, ved å enkelt bare knappe av fuskepelsen og knappe på revepelsen. Hva synes dere? 

Nå skal jeg gå å pakke inn de siste kalenderpakkene, og så gjør vi oss klar for bakedag, fri fra barnehagen, og koselig besøk imorgen, som blir første luke i kalenderen. Alle små og store hjerter gleder seg!

Blogges

122 kommentarer
    1. Haha. Du kommer til å få mye pes nå. Men det vet du vel! 😉 Ønsker deg og barna en fin førjulstid!!

    2. Nu får du nåkk masse stygge kommentara her, pels e et sårt tema for de alt for mange dyre elskeran 🙂

    3. Hehe, starte drama i kommentarfeltet (flere lesere) ved å nevne at du bytter til ekte pels. Du er ikke så vanskelig å gjennomskue 🙂

    4. Antageligvis så er sikker detta iverksatt på noe vis, på lik linje som med Sophie Elise sitt stunt i fjor med hjertestoppen 😉

    5. Tipper dette er et pr-stunt :p syns Rannveig har et altfor stort hjerte til å bruke ekte pels, vi alle vet hvor forferdelig det er å gjøre det

    6. Personlig ville jeg heller gått med det du kaller en stygg fuskepels, enn å ha et dødt dyr på meg:-) pels skal være på dyr, ikke mennesker.

    7. Så flott å se ditt virkelige jeg. Å støtte en slik industri er usmakelig og jeg håper du åpner øynene og ser at det er lik du har hengende på jakka.

    8. Angrer jg forsvarte deg før . Slutter lese bloggen nå er imot liv i bur kun for bimboers glede. De som går i pels viser hvem de er iallfall noen hjerteløse skapninger . Grøsser når eg ser noen elsker kle ungene i pels og som om de og støtter dyreplageri.! Slike foreldre burde skamme seg men de har jo verken hjerte el hjerne . Unfollow på insta og . Pjuke

    9. Jeg synes vel egentlig mest synd på barna hennes jeg… Kanskje bruke de pengene du tjener på bloggen din til leksehjelp.

    10. Har vært fast leser lenge og synes du har fått s utrolig ufortjent mye pepper. Men nå har du synket lavt. NEI det er ikke en god ide å bytte ut falsk pels med ekte pels. Er du så lite oppdatert på hvilke lidelser disse dyra må gå igjennom for at blant annet du skal pynte deg med det? Tragisk rett og slett 🙁 Hadde man hatt ett hjerte og omsorg så hadde man aldri støttet slil mishandling. Du skuffer og du har mistet en fast leser nå.

    11. du støtter en industri som er helt forjævlig på alle plan fordi du vil at jakka di skal være finere… WOW…

    12. Bra du ikke kjøper ny jakke, men for et alternativ du velger. Hjerteløs, kunnskapsløs eller kanskje du elsker å være uviten? Lidelse med stor l står bak det liket du har valgt å smykke deg med. Syns virkelig synd på barna dine som må vokse opp med slike holdninger rundt seg.

    13. Dette ble jo virkelig vakkert! Så lurt og ikke minst økonomisk smart! Alle vil jo tro du Jar den luksusjakken nå😎

    14. Hei! Alle dere som kommenterer “æsj ekte pels, bare lidelse” osv bidrar til flere klikk 🙂 er selv nøytral.

    15. Omg så lurt, ska jær d samme med ei jakke pappa kjøpte til meg som eg egentlig e utrulig glad i, men har pakka bort siden fuskepelsen blei så stygg. Takk for tips😊

    16. Pomeranier har også fin pels. Hvorfor ikke bruke den på jakka. Merkelig at noen dyreliv skal være verdt så mye mer enn andre, når alle dyr har like lyst å leve. Det etiske regnestykket går ikke opp. Håper du henter den her kraftig inn.

    17. Nyyyydelig! For en fantastisk lur ide i førjulstiden. Falsk pels ser ikke særlig classy ut så godt du fant noe annet. Passer for en vakker kvinne som deg

    18. Er det norsk rødrev?
      I så fall er det kjempeflott at revene som blir skutt i det fri i norge, blir brukt til noe fornuftig og ikke bare kastet!
      Enkelte plasser i norge er det skuddpremie på reven, og det eneste kravet for å få skuddpremien er 4 revelabber. Resten av reven blir som regel kastet.
      Det er for mye rev enkelte plasser i norge, og set som skjer når de blir for mange på en plass, er at de blir syke og sultene. F.eks. skabb.
      En rev som får leve med skabb og som sulter, det er lidelse!
      Men hvis det er rever som lever i fangenskap på farmer. Da er det dyreplageri. Det er mange bevis på at de lever i lidelse.
      Så er vell lurt å sjekke opp hvor pelsen kommer ifra, før du kjøper.

    19. “Hver sin smak?” Det handler ikke om smak, det handler om empati og medfølelse. Hvordan kan du ikke forstå det? Og er du virkelig så blåst i hue at du så lett kan overse det? Hvis dette er et pr-stunt for å få flere lesere er det bare enda mer skuffende. Tjene penger på å promotere noe så grusomt og hjerteløst som pelsindustrien.. Blir helt paff av at det virkelig finnes mennesker som ikke eier et snev av forståelse for andres lidelse. Og det bare for at du skal pynte deg.. Du sier du vet det er mye kontrovers rundt dette temaet, så du kan umulig ikke vite hva det dreier seg om og hva dyrene utsettes for. Og likevel velger du å bruke pels, til og med oppfordre massevis av andre mennesker til å gjøre det samme.. Hva tenker du egentlig om deg selv?

    20. Den pelsen kan ikke varme det kalde hjertet ditt. Fyfaen for en feit og ekkel jævel du er. Håper du blir torturert på samme måte som det stakkars dyret. Fytti helvete

    21. Har enda til gode å se noen varme seg på kragen de har på hetta. Noe av det mest tristeste jeg har lest på en mammablogg, ever. Dette sier veldig mye om evnen for empati for noen andre enn i din indre sirkel. Trodde bedre om deg enn at du forventer at folk skal godta at du godtar dyremishandling.
      Du skal ikke tåle så inderlig vel den urett som ikke rammer deg selv.

    22. Helt tragisk å bruke dyrs lidelse for å generere klikk. Du vet utmerket godt hvor mye fokus det er på hvor forferdelig disse pelsdyrene har det og benytter deg av engasjementet for å tjene noen fattige kroner. Blitt tomt på kontoen etter at du sløste bort penger på hele 72 gaver kanskje? Trenger å spe på litt for å kunne handle de faktiske julegavene senere i desember? Ynkelig.

    23. Du er morsom du Rannveig. Helt sikker på at dette er bare en spøk. Å se hvor mange som gikk fem på😄

    24. Nydelig med ny pels. Selv vil jeg ikke gå i fakepels. Ekte pels er bærekraftig og en viktig del av norsk kulturarv og arbeidsplasser.

    25. min teori: det e jul, jul e dyrt. Gava ska kjøpes og både pynt å mat ska handles inn. Du treng litt ekstra penga når neste lønning kommer inn, så du planlegge et dårlig stunt for å få lesertallet te å stige. Ser den Rannveig, men det her va virkelig ikke rette måtn å tjene penga på.
      Håpe teorien min e riktig. Enten det eller så e du rett og slett bare trangsynt og direkte ondskapsfull! Ha ei sabla fin jul. Det ska hvertfall æ ha, med den fine fuskpelsn min:)

    26. Håper dette er et PR stunt for å rette søkelyset mot pelsbruk. Dersom det ikke er tilfellet er du dessverre fullstendig blåst!

    27. HAHAHAHAHAHA!! æ ser ka du prøver på- å d funker som bare d!!
      du har lært at dine feil med stripping framfor kamera og skaffer heller inn penger til årets julegaver med å skape diskusjon i kommentarfeltet!
      Desperat tider ser jeg !!

    28. Dere som ikke liker pels og kjemper for dyrenes rettigheter, kjøper dere noengang klær på HM osv? Kanskje begynne med å tenke på de som lager dette? Barn som jobber 20 timer hver dag uten lønn, under like forferdelige forhold som reven bor i.

    29. Sånn helt ærlig synes jeg den falske var penest. Og ikke ser jeg forskjell på det ute på gata. Så lenge det ikke er dyr fra farmer- og pelsindustri så ser jeg ikke store problemet. Ellers støtter du faktisk mishandling av dyr. Tror jeg ikke ei som har hatt/har katt gjør.🙃

    30. Meningen med dette var å få lesere,men å gå så langt for å kanskje toppe lista i hjemkommunen dagen etter,helt patetisk.
      Men du greide det,jeg åpner aldri slikt men åpnet din,for jeg måtte se hvor syk noen er i hodet sitt…
      Joda,4 setninger og masse oppmerksomhet..
      Flink pie det skal du ha,men ønsker deg ikke god jul for å si det sånn.
      Stygg var jakka foresten og…min mening…ytringsfrihet..den friheten har ikke den “vakre”kragen din..
      Men joooda du skal ha for din kreativitet å få lesere på bloggen ja…
      I DAG…
      Men du mister nok 10dobbelt senere..
      Enjoy

    31. Ja må fikk du kommentar på en blogg som har vært litt dau i det siste. Du måtte vel vite at dette innlegget fikk relasjoner så ikke kom i ettertid med en eget innlegg der du klager på alle negative kommentarer. Dette ble for dumt

    32. Nøkkelen til god økonomi ligger i utdannelse, ikke lage misvisende clickbaitoppskrifter eller utlevere barn på nett for penger.

    33. Hmm, merker jeg blir skuffet over at du velger ekte pels. Selv velger jeg bort utseende framfor dyr som lider i små nettingbur!!! Men for deg er jo utseende alt, og du ville vel ha drama i kommentarfeltet. En kant på en jakke varmer faktisk ikke så mye.. Haha..

    34. Jeg knepper av fuskepelsen på jakken min før jeg vasker jakken, da blir ikke pyntepelsen stygg i vask:) bare et tips!

    35. Det kom ikke som ett sjokk at du slettet kommentaren min, når jeg skreiv at folk burde boikotte bloggen, sånn at DU ikke får tjent disse pengene. Så igjen folkens, BOIKOTT! PLEASE! Skal hu være så tett i huet, så fortjener du heller ikke disse pengene du tjener på bloggen!

    36. jeg er ikke enig og liker ikke folk som bruker pels,men du skrev antakelig dette innlegget og velger å gå for at du foretrekker ekte pels i stedenfor fusk fordi du ønsker å provosere, oppmerksomhet og få leserskalaen høyere fordi med en slik mening vil det skje.

    37. Den pelskragen er ikke der for å varme, men ment for å få fange opp snø og beskytte ansiktet mot dette. Og hvis du kan bytte ut fuskepelsen med ekte pels, så hadde du vel også klart å ta den av før vask også slik at den holdt seg bedre?

    38. Litt av et flott liv du har som velger å tjene penger på å få hat fra andre .. synd du ikke ser hvordan dette kan påvirke dine barn i framtiden! Du burde skamme deg…

    39. Vel. Nå trenger man vel ikke være dyre-elsker for å ta avstand fra pels. Altså, om jakken din er så viktig for deg at du vil ta livet av et dyr og bruke pelsen, kjør på. Men det utstråler alt annet enn medmennesklighet og sunn fornuft.

    40. Hm. Samme om du går god for pels eller om det er et pr-stunt. Du støtter tortur anyways. For et flott forbilde du er for dine barn.

    41. Seriøs, fordi man liker ekte pels eier man ikke empati, er ondsakpfulle, lite intillegente,lite opplyste, ikke har skamvett osv…
      Det er lite empati å si det om et annet menneske fordi de har en annen mening enn deg selv.
      jeg elsker pels og jeg elsker dyr. Er født på gård og har alltid hatt dyr rundt meg.
      jeg elsker gamle pelskåper fra 20-30 tallet…. jeg skjønner ikke hvorfor jeg ikke skulle gå med de. Det er lenge siden dyret levde.
      Jeg kjøper pels på bruktbutikker!! Jeg elsker kaninpels!!
      Og kaninpels fra asia? De spiser kaninene i matindustrien, skulle de da ha brent pelsen. I gamle dager brulte mann alt av mat og dyr.
      Hva med skoene dere går med…skinnsko, som ofte er er fra grisehud? vet dere hvordan griser blir behandlet? ( btw , det er de som forurenser planeten mest)
      Jeg innhar mer empati enn de fleste ( har jeg blitt fortalt) jeg hjelper andre, jeg rakker ikke ned på folk med en annen mening en meg selv. Og slik oppdrar jeg mine barne.
      EMPATI og RESPEKT er veldig viktig for pelskelskende meg….

    42. Du er faen meg skada. Dritt kjerring som er med på og støtte dyremishandling. Idag får du faktisk tak i mye fin fake pels! Isteden for at de stakkars dyrene skal bli torturert for sin flotte pels. Håper noen gjør det med barna dine;-) same shit, ingen av dem kan si noe. Og videre lærer du barna dine at dyremishandling er greit, for ekte pels er jo så jævlig fint og mykt! Er ja, hvis den fortsatt sitter på det levende dyre er den fin. Tjukk i huet

    43. Hver sin smak så lenge det ikke går ut over andre. Den “fine” jakkekragen din er grunnen til at et dyr har lidd og blitt drept. Skammelig.

    44. Jeg syntes det ble veldig fint.
      Jeg foretrekker også ekte pels over fuskepels, dessverre.
      Tøff er du som gidder/klarer å stå opp mot alt dette hatet.

    45. Håper du vet hvilke jævla dritt industri du støtter. Vær stolt av deg selv.
      Tenk litt lenger før du kjøper noe. Poeng til deg som støtter pelsdyrindustrien og dyremisshandling! Det er dessverre blant annet folk som deg som gjør at pelsindustrien fortsatt eksisterer. BULLSHIT at ekte pels er finere, det er ikke ment til mennesker, og det ser bare ut som et dødt dyr som du går rundt å bærer på.
      Skam deg.

    46. Man må jo tåle litt snø i tryne:-P Trudde du var et bra menneske jeg Rannveig. Skuffet!! Men dum som jeg er leser jeg vel fortsatt bloggen din. Skammer meg!!

    47. Det er tragisk at du rett og slett får lov til å ha barn. Håper du er ok med å ha døde dyr på din samvittighet, hadde du kanskje greid å drepe og flå de selv kanskje? ikke glem torturen som kommer med på det du har kjøpt.
      Dine barn fortjener en kompetent mor, ikke en forvridd, ekkel unnskyldning for et kvinnemenneske.

    48. Våkne opp Rannveig. Om jakken din skal ha ekte pelskrage bør ikke avgjøres på grunnlag av hva som er estetisk penest. Du har kanskje et stort hjerte fult av empati for dine barn, men det har du åpenbart ikke for dyr. Jeg synes ditt valg av pelskrage vitner om uvitenhet, eller i værste fall ignoranse for forholdende på pelsfarmer.

    49. Iris: Tror du må lese deg opp hvordan kaninpels i asia blir produsert. Det er brutalt! I asia er det elendig dyrevelferd! Disse kaninene som blir til kaninpels har heller ikke noe med matindustrien å gjøre! Så du gjør ikke en god gjerning med å velge kaninpels.
      Og det er ikke gris som forurenser mest. Det er faktisk storfe. Så skaff deg kunnskap før du uttaler deg!

    50. Herlig pr-stunt! og så gøy at så mange går 5 på 😀 dette er jo noe dere bloggere gjør hver 1 desember for å sette ting litt på spissen 😀
      Syns også selv at ekte pels er best i kvalitet, varmer mest og ser penest ut, men for meg er det for dyrt så kjøper heller falsk pels.. MEN så igjen er det pels fra jakt.. (ergo ingen dyr i fangenskap)

    51. Bedre enn å få betalt for diverse nakenbilder med julekuler. Blir jo ikke så stas når vennene til ungene dine googler det om 10 år.

    52. Utrolig flau over at jeg trykte innpå denne linken. Håper du blir like flau og skuffet over deg selv når du innser at du har satt ditt eget lesertall over andre individers liv, DET er ikke noe som tyder på medfølelse i det hele tatt.

    53. Tenk om alle kunne brydd seg om seg og sine valg, og latt andre ha sine egne valg:-) at noen kommenterer at de ikke skjønner hvordan hu får lov til å ha barn, tror nok ikke man blir fratatt noen barn av å bruke noe helt lovlig!:-)
      Om det er ett PR-stunt eller ikke vet jeg ikke, men jeg vet at om naboen, venninna, moren eller kongen ville bruke ekte pels, så er det faktisk dems valg.
      Kjempe flott at noen står opp for det man mener er riktig, men slutt å gjør andre til helvete på jord bare fordi DU ikke liker noe..

    54. PR-stunt eller ikke… Jeg slutter nå å lese bloggen din og håper flere velger å gjøre det samme. Dyr sine lidelser skal ikke brukes for at du skal tjene penger. Jeg har lest bloggen din lenge og likt hva du har skrevet, men slutter nå. Dette blir for dumt.

    55. Det første jeg tenkte da jeg så innlegget med gavekalendere, var at nå kommer det veldig snart et innlegg kun for å provosere for å få inn litt penger igjen. Hadde det ikke vært bedre med en ordentlig utdanning som hadde gitt deg en ordentlig jobb? Tror du hadde følt deg mye bedre da faktisk.

    56. MORDER Dyreplager. Skam deg. hjerteøse kjerring
      Ps dere trenger ikke og si hun er en dårlig mor og at dere syntes synn i barna hennes.
      Hennes barn har ikke noe med dette og gjøre..
      Dette er hun selv som sier/Skriver slikt for og få mere klikk..
      KLIKK HORE!!!!!!!!
      MORDER!!!

    57. Vist det er vill rødrev som er skutt , har jeg ingenting imot at det lages pels av dyret. Man må begrense bestanden av rødrev, med tanke å øke bestanden på fuglearter. Noen kommuner har faktisk skuddpremie for rødrev. Men sier meg enig i at pelsfarm ikke skulle eksistert. Men om Rannveig velger å kjøpe en pels så vil jo ikke dette si at hun er et dårlig menneske. Derimot de som kaller henne alskens saker og ting pga. en pels, burde jo tenke seg litt om. Og at Rannveig blir å miste lesere har jeg ingen tro på…selv om dere truer, er jeg helt garantert på at neste gang det popper opp en overskrift så er dere her inne igjen. Ha en fin dag alle sammen

    58. Hvis du virkelig mener det du skriver i dette innlegget… at du vil ha ekte pels og fronter dette i 2016 med dine argumenter – da blir jeg nesten litt satt ut! Da er det bare helt tragisk hvor lite kunnskap du har omkring dette og/eller hvor lite du bryr deg om en forferdelig, forferdelig industri. Dette var trist og provoserende lesing – hvor jeg mistet all interesse om å følge deg noe mer.

    59. Stakkars dyret som har levd hele livet inni ett knøttlite bur bare for at du skal ha ekte pels på jakka… Hva om noen kom å rev av huden på ryggen din for å lage et belte, det er helt absurd. Hvorfor skal det være annerledes når det gjelder dyr. 🙁 🙁 🙁 🙁

    60. Nei IRIS det er kuer som forurenser mest. Kuer er noe av det verste vi kan produsere. For det første lever de kjipe liv, og for det andre kuttes så mye av regnskogen ned bare for å få plass til enda flere kuer. De slipper også ut sykt mye gass. Jeg blir gal når folk ikke tenker. Å være veganer føles så bra, hvorfor kan ikke bare alle andre også ta avstand mot tortur av dyr.

    61. Kjære Rannveig!
      Du skriver ofte om dårlige og slemme kommentarer som du får her på bloggen, og hvordan det påvirker deg. Så hvorfor velger du da å publisere ett innlegg som du vet vil virke støtende for andre? Det er du som har makt over hva som blir lagt ut her på bloggen, og selv om det er helt forferdelig at mennesker sender deg hat og trusler (uavhengig av innlegg – det skal mennesker se seg for gode til), så vet du bedre enn de fleste, gjennom erfaring, at mennesker handler smålig og idiotisk på internett. Det er greit å skape debatt, men dette virker mer som ett innlegg for å provosere, og det er rett og slett umodent av deg. Så hvorfor publisere slike innlegg?

    62. Blir måløs av kommenterene deres… Herregud skam dere..er ikke noe vits i å hakke og mobbe. uansett om ett par folk slutter å bruke pels vil det alltid være folk som kun tenker penger og bryr seg ikke hvordan dyrene har det,det vil desverre ikke ta slutt på denne pelsindustrien. Jeg er selvfølgelig imot dyremishandling. Men jeg kjøper pels fordi det er det varmeste man finner og hvis jeg fryser for mye kaster jeg opp,sånn er min kropp. Så om jeg kjøper pels betyr det at JEG ikke er en dyremishandler. Og det er ikke alle dyr som lever i faenskap.. Skal vi slutte å spise kjøtt fordi det er synd på dyra? Vi trenger kjøtt og noen trenger pels for å overleve kulda, noen dyr er heldigere en de dyra som lever i faenskap.. Om sønnen min på 2 år hadde fått en jakke med pels så hadde jeg latt han bruke den,det varmer og han som er prematur klarer ikke holde på varmen like godt til vanlig.
      Håper du går en fin kveld Rannveig❤ville kanskje vært mer diskré for det du legger ut så du ikke blir så trakassert…du er en flott mor❤

    63. Elsker pels. Skjønner ikke hvem som vil gå med fakepels. De av dere som er opptatt av dyremishandling. Dropp å spis kjøtt og dropp å kjøpe klær fra kjedebutikker som behandler små barn som produserer klær, være enn noe dyr i bur. Hyklere!!!

    64. Håper du får bot. har sendt bilde av innlegget ditt til produsenten av den jakken din. Fins lover og regler for alt vettu..

    65. Dette er selvsagt er PR-stunt, kjerringer.Det gir Rannveig klikk, og dere går fem på. Mye bedre med noen slike PR-stunt i ny og ne, enten for egne klikks skyld eller fronte en eller annen kampanje for en organisasjon eller lignende, enn en ny porr-reklame med kåte eliza for å komme seg gjennom desember.. smart valg!!

    66. Den ble kjempefin, rannveig. Pels er der for å beskytte huden mot vær og vind. En ekte pels, beskytter huden i ansiktet mye mer enn en fuskepels. Den varer lenger, holder seg finere og beskytter ansiktet mye mer enn fuskepels. Fuskepels er laget av plast. Hvis det er noe som er skadelig for jorden, så er det faktisk plastikk, da jorden allerede har et stort problem med mye avfall. Jeg liker hvordan flere her oppe argumenterer med dyrets lidelse. Det er mulig å kjøpe pels som allerede har dødd av andre årsaker enn å bli drept av mennesker. Det finnes også mye pels som ikke er fra oppdrett. Det koster selvfølgelig deretter. Når man ikke trenger pelsen mer, kan man faktisk grave den ned i jorden og den blir kompost – altså, omgjort til ny jord, som er bra for dyrelivet og planteriket. Hvis man derimot ser på fuskepels, som er laget på en fabrikk, av små plastfibre kan man måle alle de giftige gassene som oppstår under produksjon. Det er gasser som er veldig farlig for dyre og planteriket og dessuten ikke nedbrytbart. Om dere hadde visst hvor mange flere ville dyr som lider på grunn av forsøpling fra mennesker som ikke tenker lenger enn sympatien rekker, ville dere også sett hvorfor rannveig gjør smart i å bytte ut fuskepels med ekte pels. Rannveig bruker minimalt med plast, og til og med sugerørene i huset hennes er laget av nedbrytbart materiale.

    67. Promoterer du seriøst dyremishandling? Du er glad for at dyr lider? Du liker at dyr har det vondt?? Sier du ja til pels- sier du ja til dyremishandling, dyreplageri og lidelse. Jeg har ALLTID støttet deg, jeg har alltid vært på din side – men nå mistet jeg masse respekt. Veldig skuffet. Jeg trodde du var et bedre menneske. Her er det så mange kjendiser, gode/varme mennesker som prøver å få slutt på dette dyreplageriet. Men så er det noen litt slemmere mennesker som åpenbart ikke bryr seg så lenge det drabber dem – å ødelegger. Beklager litt slem og kryptisk melding her Rannveig, jeg vet du ikke hører på andre så jeg skjønner ikke at jeg gidder en gang. Men jeg håper og tror du tåler å høre sannheten. Klarer du å bruke pels, så klarer du også fint å filmer av hvor mye de lider. Enjoy

    68. Til Tina og dere andre som mener pels er bærekraftig og at vi har brukt det i all tid: VÅKN OPP! VI ER I 2016! Før ble pelsen brukt etter at dyret var slaktet som ble brukt til mat! Dette er ikke tilfeller lenger! Pluss at pelsindustrien er helt sjukt miljøforurensende! Følg meg og les dere opp a! Valpene har også så små labber at de går igjennom hønsenettingen de står på, har selv vært på revefarm ved Reed på Vestlandet og det var helt grusomt! Og dere som sammenligner med barnearbeid: tror du alle som ikke liker pels liker barnearbeid dere eller? Tror dere det ikke er mulig å mislike flere ting? Men akkurat her handlet det om pels, så drit i å blande hummer og kanari!

    69. Aina: nei, du kan ikke begrave pelsen og den råtner for å berike dyreriket og planter og alle de rare argumentene dine. Den er saltet som faen og behandlet slik at den IKKE skal råtne! Følg med a

    70. Folkens! Som en kommentar lenger oppe her så står det at det et jakt på rødrev pga det er alt for mange. Det er ikke all rev som er i fangenskap og blir avla opp i pelsindustrien. Selv driver familien min med jakt, å vi har reinsdyrskinn som vi sitter på om vinteren, er det dyreplageri? Les dere opp på dyrevelferd og jakt før dere driver med hat! Man må faktisk avlive noen dyr for å holde bestanden nede for at de skal overleve vinteren

    71. Charlotte: ingen her har nevnt om jakt og hat. Jeg ihvertfall hater ikke Rannveig selv om jeg hater at hun bruker pels! Men jeg trodde at hun – som har så stort hjerte for barn også evner å ha empati for dyr. Og jaktet rødrev blir ikke solgt på strikkebutikker. Det er mest sannsynlig oppdrett. Og ingen her som antakelig har noe imot å bruke pelsen til et dyr som hele dyret har blitt nyttiggjort av. Men oppdrettsrev og mink lever et liv i lidelse, det er det folk ikke liker at folk støtter! Jakt må til, siden vi har for få rovdyr. Stort sett blir ikke jaktet revepels hettekrager. Reinsdyrslakt er vel så som så, men den diskusjonen tar vi ikke her.

    72. Rannveig.
      Si meg en ting hvordan klarer du å drite i alle disse frekke, dritt komentarene?
      Fy fader du er sterk. Vær stolt over deg selv.

    73. Men slapp av litt da.. om dette er så forferdelig, og dere fra nå av skal boikotte bloggen hennes, hvorfor gidder dere i hele tatt å bruke energi på å kommentere? Har dere selv undersøkt alle fakta? Dere ser ordet “pels”, og går deretter helt av skaftet! Greit at dere er i mot pels, men slapp av til alle fakta er på bordet da. Om dette er en spøk, så tåler vel alle en spøk. Eller er dere så sure og ikke tåler noe som helst? Klin alvorlige hele tiden dere kanskje? Om dere tenker dere om, så er ekte pels dyrere enn fake. Om hun ikke hadde råd til ekte før, så har hun det hvertfall nå med all promoteringen dere skaper!
      Hilsen en som sitter å ler av alle kommentarene :))

    74. Hei!
      Ville bare si at det er en grunn til at man skal ta av fuskepelsen når man skal vaske jakka.. 😉 Gjør man det så slipper man at den blir stygg. Bare et lite tips til neste gang! 🙂

    75. Dere som argumenterer for pels, det er på tide at dere forstår noe grunnleggende: at noe annet også er galt ( barnearbeid, kjøttindustrien feks) er ikke et argument for å ikke gjøre noe med pelsindustrien. Two wrongs does not make a right… det vil alltid finnes noe verre, noe annet som også er galt, men det holder bare ikke som argument!

    76. Oj, her ble det leven ja. Hadde vært mye mer effektivt å gi høflig informasjon om lidelsene dyra går igjennom, i stedet for å begynne med hets. Jeg er *ikke* tilhenger av ekte pels. Men hjelper det saken å oppføre seg slik? Det setter dem som kjemper mot pelsindustrien på en konstruktiv måte i et dårlig lys.

    77. Syns folk som skal ha pels burde slakte å flå dyret selv å se hele prosessen. Bare for å se hvor mange som fortsatt syntes pels er så jævlig fint å en must når man har så mange andre fine alternativer…

    78. Ingen om skjønte at dette er et sponset innlegge for å skape bevissthet rundt bruk av ekte pels? Herregud, så lettlurte. Flaut.

    79. For noen stygge kommentarer dere kommer med!!! Om rannveig bruker ekte pels betyr det ikke at hun er en dårlig mor! Blir helt paff av dere, motbydelig rett og slett. Stå på rannveig, du er best 😘

    80. De bruker vel ikke å selge ekte pels på garnbutikker? Det har jeg aldri sett. Der jeg handler (garn) selger de kun fuskepels. Det jeg finner på nett tilsier at pelskragen du har kjøpt faktisk er fuskepels (prisnivået).

    81. Der sank du så langt ned at dette er siste gang jeg gidder å bruke tid på å lese denna bloggen.
      Håper ingen av barna dine blir sånne dyreplagere som deg.
      Skam deg !! Du er nå i mine øyne motbydelig.

    82. Dere menensker som velger å pryde dere i andres lidelser bør ikke ha barn eller retten til å gå fritt. Dette er en forstyrrende “utvikling”. IDIOTI!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg