DIY- Minneboks

Okei, jeg klarte rett og slett ikke dy meg – da min gode venninne Katrine og hennes lille gutt kom innom her i morrest for utveksling av julegaver, måtte jeg bare gi den til henne – minneboksen jeg har brukt en god del tid på å lage de siste dagene!

Hun venter nemlig en skjønn liten gutt i februar, lille Mathias ❤ Og planen var egentlig å gi den i julegave til han, selv om han faktisk ikke er født enda. Men jeg måtte vise den til henne i dag! Og hun ble så utrolig glad! Å glede andre gir meg så utrolig mye, mye mer enn det å få.

Jeg er litt sånn at når jeg bestemmer meg for noe, så fullfører jeg det! Og jeg hadde et presist bilde i hodet mitt om hvordan denne minneboksen skulle se ut. Selv om det tok litt tid å finne akkurat riktig boks. Det fant jeg heldigvis til slutt, på Jula, til rett under hundrelappen.

Bokstaver, blonde-og silkebaand og annen pynt er kjøpt på Panduro, der de har utrolig stort utvalg om man skal lage noe sånt. Bare fantasien setter grenser!

Det jeg har gjort er å male selve boksen i en matt, lys grå farge. Deretter malte jeg bokstavene i babyblå, og når de var tørket malte jeg de med en gjennomsiktig, svakt sølvfarget glittermaling.

Jeg har limt på blondekant på hver side av boksen, og knytt sløyfer som jeg har limt på begge sider, og framme i midten. Deretter har jeg limt på blå hjerter oppå sløyfeknutene.

Hva synes dere?

14 kommentarer
    1. Vil bare si at du virker som en veldig god mor Rannveig. Har stor respekt for deg, og måten du tar vare på barna dine. De kunne ikke fått en bedre mamma. Ønsker deg en riktig god jul og godt nyttår 🙂

    2. Så flink og kreativ du er! Og hvilken god venninne som tar seg tid ut av sitt travle liv for å gjøre noe fint for andre:) Riktig god jul til deg og dine!

    3. Hvordan maling bruker du/hvor har du kjøpt den? Jeg har samme bokstavene fra panduro og skal male de hvite, men den hvitmalingen jeg kjøpte på panduro er så lite dekkende.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg