Vår jul og nyttår!

Føler jeg har vært litt for dårlig til å oppdatere her i det siste, så jeg tenkte rett og slett å vise dere noen bilder fra vår koselige jule-og nyttårsfering. Siden jeg ikke hadde de to eldste barna denne julen, valgte vi som sagt å feire vår julaften dagen før nyttårsaften. Jeg har blitt oppdratt til at man gjør “en greie” ut av det når man åpner pakkene, og at ikke bare alle pakkene åpnes i full fart uten at noen egentlig i det hele tatt får med seg hvem gavene faktisk er i fra, og at man i ettertid kan takke for gaven man fikk fra vedkomne, og vite hva det er. Hva er vel mer pinlig enn når noen spør deg ” Ja, passet den?” og du ikke aner hva du fikk. Vel…det var noen lykkelige barn som åpnet pakke etter pakke med ting de hadde ønsket seg!

Barna er veldig fornøyde, men mor lurer litt på hvor vi skal gjøre av alle disse tingene. Fra før av er begges rom overfylt av deres leker, og stua er overfylt av Sienna sine leker. Nå har vi to oppblåsbare Frost-lenestoler, et dukkehus, et piano og en gåvogn/dukkevogn, bare for å nevne noen av de litt mer plasskrevende greiene, som jeg helt ærlig lurer litt på hvor vi skal gjøre av, haha. Men, vi finner vel en plass til det også etterhvert!



“Mamma, er det han ekte nissen egentlig?” fikk jeg spørsmål om gjentatte ganger. Du ser det på Nathaniel her, haha! Stor stas med nissebesøk! Og etter nissebesøk, kom nissen inn igjen etter en liten stund, vel og merke som seg selv, og vi hadde “julaften” der barna fikk mye fint! Som jeg, som sagt, sliter litt med å finne riktig plass til, haha! 

Emma og Sienna sjekker ut Emmas gaver! Emma fikk Småland-dukkehus av meg. Fancy greier med “kontakter” inni og fjernkontroll, slik at du kan ha lys inne i huset. 

Nathaniels gaver!  Han fikk en ordentlig og fin kikkert og et keyboard av meg. Med for



Siennas gaver! Mange fine ting, og en megasvær teddybjørn, som falt veldig godt i smak, spesielt der og da, hos en trøtt frøken! Hos meg fikk hun et lekehus som ligner på en sko (det som står i bakgrunnen) og det var også veldig populært hos alle mann! 



Her leker de mamma og pappa med Emmas dukkehus! (som foreløpig står plassert i stua…) Er ikke ofte de leker uten krangling involvert, men her lekte de faktisk rimelig lenge uten at jeg hørte noe annet enn “så gjorde jeg lissom det” og “så sa jeg lissom det“… Veldig kjekt! 

Så over til nyttårsaften! Vi hadde en herlig ettermiddag og kveld med kalkun, godt tilbehør og godt selskap! Jeg hadde kjøpt inn rikelig med stjerneskudd, trodde jeg hvertfall. Noen var veldig triste da de tok slutt, men de hadde det til gjengjeld veldig gøy så lenge det varte. Jeg valgte å ikke vekke de for å se på fyrverkeriet klokka tolv, da jeg anså det som rimelig upraktisk og ei heller hensiktsmessig å ha tre våkne (dog trøtte..) barn midt på natten, ettersom Emma og Sienna sover på samme rom, og den ene også våkner om jeg vekker den andre. Vi tar det til neste år!

Etter nyttårsmiddag må man selvfølgelig følge opp med nyttårskake, her koser de seg glugg alle tre, hihi! 



Håper dere alle hadde en fantastisk nyttårsfeiring, det hadde i alle fall jeg! Nå er det et nytt år, og med alle disse grusomme handlingene rundt omkring i verden i bakhodet, så må vi prøve å leve i nuet så langt det lar seg gjøre, og nyte her og nå! For det er her og nå som skjer, ikke imorgen.  God natt alle sammen! 

14 kommentarer
    1. er du sammen med willem, kan du jo bare si det, fremfor og legge ut bilder av han uten hode og med nissemaske. barna er gjerne så trege de ikke forstår tegninga, men det gjør vi;) vi vet dere knuller 👍 og vi kan sikkert snart gratulere med nr fire på vei 😁✌

    2. Hei!
      Jeg synes at du er kjempeflink med bloggen, Liker måten du formulerer deg på:)
      Husker at da jeg begynte å lese din blogg, så hadde jeg et annet inntrykk av deg enn det jeg har nå.
      Synes at om du fant tilbake til pappaen til Emma, er det jo kjempebra! Du ser bra ut, du klarer deg kjempebra alene med tre barn, du har en kjent blogg, du fortjener å være lykkelig på privaten også!
      Ha et fint år med alle dine!!

    3. Hvorfor henger alle seg i om det er W eller ikke? Han var jo tydeligvis en del av feiringen, og det var sikkert like fint for Rannveig som for barna! Det trenger ikke være noe mellom dem, men kanskje det er det.. rannveig kommenterer nok det om en stund, når hun er klar eller når hun vil! I mellomtiden får vi vente! Om det er noe mellom dere Rannveig, så er jeg kjempe glad på dine vegner! Har fulgt deg siden dag 1, og synes du fortjener en mann i livet ditt! Du er rå sterk, og tror ikke mange ville klart det som du mestrer! Ønsker deg og barna en fin 2017!

    4. Nå slutter jeg å følge deg! En så uinteressant blogg skal en leite lenge etter. Har gitt det en sjanse fordi vi har unger på samme alder. Klikkjaget ditt har nå overbevist meg om at jeg skal slutte å følge deg. Så utrolig irriterende. Kos deg med følgerne dine på 16 år og nedover, som orker å klikke inn når du sier a uten å si b. Idiotisk!

    5. Dette syns jeg var et kjempe koselig innlegg! Minner meg om da jeg var liten selv og fikk møte nissen og fikk massevis av harde gaver, hehe. Folk er forskjellige, og jeg elsker innlegg som dette, selv om personen over ikke gjør det. Bare skriv om det du selv føler for. For det fungerer som oftest best. Ønsker dere alle et godt nytt år!

    6. KJære anonym over her, hvordan i alle dager driver hun med klikkjag fordi hun skriver om hvordan julen og nyttåret har vært? Veldig spesielt å komme med sånne påstander og mye negativ kommentarer. Hvis man ikke har noe fint å si, kan man ikke heller la være å kommentere?
      Synes bloggen er fin og interessant, er vell en grunn for at man klikker seg inn gang på gang 🙂 Ikke la deg knekke av negative kommentarer.

    7. Hehe, morsommt og lese hva som går inn på folk. At de faktisk Kan legge så mye følelser i at du ikke skriver om de dem selv Ønsker.
      Makan, noen folk trenge og meditere. Hehe.
      Så skjønn blogg du har, skjønne barn og skjønn dame er du!!
      Jeg har en gutt på 7,og ei på 3. Så mye kjærlighet i og være foreldre!!
      Godt nyttår!

    8. Hei! Så koselig.
      Hvis dere har så masse leker at du ikke får plass, hva med å gi bort noe til noen som trenger? Barn er ofte ikke så kravstore som voksne tror, så tipper de klarer seg med litt mindre leker enn en oppfylt leilighet! 😉 Tipper barnehager, asylmottak, gi bort på Finn til noen som ikke har mulighet til å kjøpe så mye. Bare en tanke.
      Ønsker deg og dine fine små et godt nytt år!

    9. Så mye flotte leker barna dine fikk 🙂 🙂 Kos deg masse i dette nye året med dine kjære små 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg