Tigh- gapen er borte

Husker dere jeg nevnte at det å spise mer mat var mitt nyttårsforsett i år? Vel, jeg tror jeg trygt kan konkludere med at jeg har oppnådd mitt mål. Vi er bare en og en halv måned ut i 2017, og jeg er sikker på at jeg har lagt på meg en del kilo nå! Da vi gikk inn i dette året var jeg nesten på grensen til anorektisk, ikke per definisjon, men jeg var virkelig ikke noe mer enn bein. Hvilket var noe jeg absolutt ikke ønsket å være. 

Jeg synes en sunn kropp er en fin kropp! Og jeg hadde ikke en sunn kropp når jeg nesten ikke spiste mat. Jeg har blitt mer bevisst på å sette av tid til å få i meg mat, selv i en hektisk hverdag hvor det ikke er noe særlig tid til noe annet enn barna og deres behov.  Men mat, det er utrolig viktig! Og for en enorm forskjell det kan gjøre!

Tigh-gapen har for lengst vinket adjø, og jeg har faktisk fått litt fett på kroppen! Sykt, men sant. – Noe jeg aldri hadde trodd! Det er veldig mye fokus andre veien, på de som sliter med for mye vekt. Så da tenkte jeg å sette litt fokus på de som faktisk sliter andre veien. Jeg har hele mitt liv hatt problemer med å gå opp i vekt, og alltid vært tynnere enn jeg er komfortabel med. Og det ble ikke noe bedre når jeg plutselig befant meg i en livssituasjon hvor jeg ikke er hovedpersonen i mitt eget liv, hvor det er lite eller ingen tid til mine egne behov. Men nå håper jeg å holde på denne sunnere livsstilen, selv om det betyr at jeg noen ganger må tvinge i meg mat når matlysten er helt forsvunnet av stress. Hverdagen min er avhengig av at jeg er fullt oppegående og litt til, og til slutt, så knekker det det deg sakte men sikkert innvendig å hele tiden nedprioritere deg selv.


 

11 kommentarer
    1. Du motsier deg selv.. nå vil du plutselig veie mer, mens før var det om å gjøre å være like tynn som du var før du ble gravid.. bestem deg liksom

    2. Bildene fra 02.02 viser noe annet enn hva du sier nå, men vi kan jo håpe du har gått drastisk opp på 17 dager!
      Håper dere har hatt en fin helg! 🙂

    3. Det bildet du la ut er tatt samtidig med andre bilder som du la ut 18.10.2015
      Da er du jo gravid, det er jo helt naturlig at beina dine ikke er skistavtynne på bildene da…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg