Smil pent og hold kjeft, Anna!

Nå har jeg akkurat sett ferdig “Bloggerne”, og jeg klarte ikke la vær å tenke på denne mye omtalte hendelsen som skjedde på premierefesten av dette programmet for litt siden. En episode der Anna Rasmussen visstnok stormet gråtende ut fordi det var for mange fulle mennesker der. 

Altså… vent litt.. hva fader? Jeg må ærlig innrømme at jeg først tenkte at dette er tidenes PR stunt fra Annas side. Det gir henne masse oppmerksomhet, og igjen flere kroner i kassa. For hennes del, håpet jeg litt på det. For hvor flaut er det ikke å være så til de grader diva at man tyr til tårene fordi det ikke ble akkurat som man selv hadde tenkt og forestilt seg? Jeg kjenner jeg får litt assosiasjoner til barna mine når noe plutselig ikke går helt som planlagt. Fordi det var mennesker på en premierefest som var for fulle?  ( Forresten, tenk litt på det ordet, sier seg selv at det ikke er en gjeng med edru mennesker du møter der…) Om fulle mennesker på en premierefest er hva som skal til for å få deg til å tippe over, kjære Anna, så skal jeg love deg at det er en god del ting her i livet du kommer til å slite ordentlig med. Virkelige problemer. 

Da jeg en gang i tiden var på premierefesten til Charterfeber, forøvrig ett hundre prosent høygravid,og ett hundre prosent hvalross, og to dager før jeg fødte min eldste datter, var det akkurat som Anna beskriver. Et lokale fullt av drita mennesker og alkohol i alle kriker og kroker. Men gravid og edru til tross, hvilken rett hadde jeg til å bestemme hvordan denne festen skulle være for de andre? Ikke så jeg hele TV-skjermen heller. Det var mitt valg å komme dit. Jeg dro dit med et smil, fikk egentlig ikke så mye med meg av episoden,hang med alle de fulle menneskene, og dro derfra med et smil.  

Og så vil jeg si litt om hvor heldig Anna faktisk er. Det er ikke èn celle i kroppen min som synes synd i henne. Om jeg hadde tjent bare en brøkdel på blogging som det Anna gjør, hadde jeg priset meg lykkelig, smilt pent og holdt kjeft. For alltid. 

Jeg, som ikke tjener i nærheten av det Anna gjør, føler meg utrolig heldig som har muligheten til å sitte i min egen stue, i min egen sofa, med en kaffekopp i handa, og tjene penger, selv om jeg nok hadde måttet jobbe noen år mer enn henne for å kunne konkurrere med denne damas månedslønn.

Det er LANGT fra alle som har denne muligheten. Og især er det LANGT fra alle som har en månedslønn på vanvittige 800 000.  Vær litt takknemlig, og ikke glem å smil og vær glad! Det er jeg, selv om månedslønn på rett under millionen er noe jeg kan se meget langt etter.  Og Anna, jeg håper du føler deg litt tåpelig nå. Det fortjener du nesten. 

 

71 kommentarer
    1. Såååååå såsåsåååå enig Rannveig!! På tide trebarnsmora vokser opp..eller skaffer seg hjelp til å takle livets små overraskelser og utfordringer

    2. Er enig med deg i mye her. Selv tenkte jeg mest at hun ble skuffet over tvtiden og raste gråtene ut pga hun ikke var nok på tv.
      Men hvor i alle dager kommer infoen om lønna henns? Tjener hun virkelig 800 000 i mnd?

    3. Syns Anna er søt jeg! Hun ble bare lei seg fordi folk er så ekle når de er fille! Kanske pappaen hennes var full før mår hun var liten kanske mammaen hennes? Kanske hun er ansvarlig og aldri drikker ?

    4. Hun bør søren meg ta seg en bolle ja! Er det noe som kalles bortskjemt og drittunge er det henne, dessverre. Husker søskenbarnet hennes fortalte meg at da moren til anna reiste til syden for å slappe av alene, så reiste hun ned 4 dager senere uten å si ifra en gang, hun skjønte ikke at moren trengte litt fri fra å ta ansvar for hennes liv og fra å barnevakt for ungene hennes. Ironisk nok sitter hun å skriver “usynlig” dritt om familien sin på bloggen sin nå, vier ikke en tanke til moren sin som har praktisk talt oppdratt michelle, og da hun bodde “alene” på kypros så måtte moren være der i 3 av 4 måneder for å være barnevakt slik at hun kunne fly ute med menn som det passet henne. Jeg blir så utrolig oppgitt av alt hun foretar seg, og vet nok mer enn hvermannsen ettersom jeg bor i nærmiljøet, men det verste er kanskje ikke handlingene men all den sutringen og “plis syns synd på meg” holdningen hennes. For faen jeg fikk barn tidlig jeg også, jeg sitter ikke å griner for meg selv nå når jeg snart er ferdig med bacheloren min for det om, fordi alt var så vanskelig og jeg var alene. Og premierefesten, det var bare toppen av tåpelighet, hun må søren meg se til å vokse litt opp, det er virkelig på tide…

    5. Du må huske at hvor høy lønn man har ikke nødvendigvis har med hvor lykkelig man er. Man skal ikke trenge være overlykkelig for alt annet, bare fordi man har en bra inntekt. Greit nok at hun kanskje overreagerte litt, men lønna har ingenting med saken å gjøre, så det var et teit “argument” fra din side, synes jeg.

    6. Cathrine: 2.1mill er jo veldig langt fra 800 000 i mnd? 😛 Eller er det noe jeg ikke har fått med meg ? 😉

    7. Så bra at noen tør å si ifra. Enkelte mennesker forventer å bli behandla som ei dronning, bare fordi månedslønnen tilsvarer langt over hva gjennomsnittet i Norge tjener på et år. Hun er blitt ei snerpet liten kjerring som tror at ALLE forguder henne, og forventer at alle skal synes synd på henne. Hun er mer dramaqueen enn dronningene i hollywood, og dama er knapt tørr bak ørene.

    8. Hansen: Jeg gikk fem på en sånn klickbait tittel av Anna, og der skrøt hun over at hun hadde tjent 800.000 kr i januar. Anna skriver selv på bloggen sin:
      “Jeg har allerede i januar 2017, sendt faktura for over 800 000 kr eks moms. Og er klar for å starte 2017 med mange fine samarbeid, men ikke minst for å ta dere med på en ny reise i livet mitt, enten det er hverdagslivet, frieri og giftemål, eller barn! Tusen takk til du, som gjør det mulig for meg å gi barna mine et liv med tak over hodet, og mat på bordet.”
      Jeg lurer sånn på hvor den positive jenta har blitt av? Hun hadde en sånn søt blogg, sånn som Rannveig har nå, men så bare …? Nei!
      Rannveig, du har en kjempefin blogg forresten! 🙂

    9. Innlegget var troverdig helt fram til du hang deg opp i inntekten hennes. Greit å være uenig , men sjalusi blir for dumt!

    10. det var et artig innlegg 😂 veldig enig altså. mer bortskjem drit unge skal man lete lenge etter. diva delux

    11. PR-stunt som gir oppmerksomhet og masse penger i kassa.. Gjør ikke du nettopp det samme her nå, ved å provosere? Haha.. 😂😂
      Når det er sagt, er jeg enig i at hun overreagerte, det som skjedde er bare latterlig dumt og umodent!
      Men kjære deg, ikke snakk andre ned, for å fremsnakke deg selv. Å kaste stein i glasshus har ikke noe godt for seg i lengden. Den kortsiktige gevinsten du får her,er kanskje noen tusenlapper ekstra i lomma, men verdigheten din, fokuser litt mer på den heller du. 😉

    12. fy faen så skuffa jeg ble over deg nå, Rannveig. Har lest bloggen din i mange år, å dette er det dummeste jeg har lest. Du av alle burde vite hvordan det føles ut å bli hetset på nettet, så dedikerer du et helt innlegg til Anna, med ren mobbing !? trodde faktisk ikke du skulle bli slik, kansje du fortjener alt hatet du får siden du også er en mobber, som de trollene som alltid kommenterer på bloggen din ? Hun tjener jævlig bra ja, hun har tydeligvis gjort noe rett. Dette lyser sjalusi på lang vei.
      Alle mennesker reagerer forsjellig på ting. noen er mer følsomme enn andre, og hvem faen er du til å sitte her å fortelle folk hvordan de skal føle på ting ? taper.

    13. Jeg må være enig at Anna er en diva deluxe😂 Men synes ikke man skal kritisere andre på sin blogg. Folk er jo forskjellige😃 Ellers er det lov for alle mennesker å forandre seg. Rannveig er ikke som i charterfeber nå lenger tror jeg😉 Nå får du sikkert mange som leser pga dette innlegget, smart gjort👍

    14. Du kan mener alt du vil, Rannveig. Du mener jo at du ofte blir hetset/mobbet på nett, og kaller folk nett troll over en lav sko! Hva gjør du selv nå? Dedikerer et helt innlegg i mobbingens navn, faktisk. Du er om mulig ENDA mer dobbeltmoralistisk enn jeg trodde var mulig. Du skal ha respekt for andre bloggere, mennesker generelt. Ja, mulig synes du Anna tjener for mye penger, mulig mener du hun er drama queen etc. etc. Å dedikere et helt innlegg på dette er bare trist. Du eier faen ikke skam i livet. Slutt ihvertfall å sutre over at folk mobber DEG! Hvorfor gjør de det, tror du? det kreves respekt for å få respekt. Skam deg!

    15. Kan ikke bare folk respektere følelsene til Anna? Det var ikke slik at hun krangla og skapte en hel del drama, nei hun dro faktisk fra festen. Hun er ikke noe dramaqueen. Høysensitiv ja, men det er IKKE noe man kan styre! Man føler mer på ting da.

    16. Dette ble litt feil ja:/ Det er absolutt lov å ha disse meningene, men det er uten tvil ikke riktig å vie det ut til alle andre på den måten. Ingen burde henges ut på nett på denne måten.

    17. Noen mennesker er mer sensitive enn andre og tar derfor lettere til tårene. Premierefesten var nok noe Anna hadde sett frem til. Hun hadde nok gledet seg til å endelig få se “produktet” hun har vert med å lage. Når dette da blir motsatt fra det hun har sett for seg er det lett til å ta til tårene for høysensitive folk. Jeg er selv ganske høysensitiv og vet hvordan det er. Men måten Anna valgte å gjøre dette på var ikke gale. Hun valgte å forlate festen stille og rolig uten å lage drama. At hun tar til tårene å blir lei seg når hun er alene går ikke ut over noen andre.
      Synes det blir for dumt å dedikere et helt innlegg med mobbing mot Anna når du selv klager så mye på disse nett trollene. Vil ikke si du er så mye bedre selv akkurat nå.

    18. Sier ho som selv forlot Charterfeber ” fordi det ikke ble akkurat som man selv hadde tenkt og forestilt seg” …

    19. Har ikke noe i mot deg som person. Men når du sitter og skriver et så stygt blogginnlegg om en person, når du selv ikke liker at folk skriver stygge kommentarer til deg, da er det å gå litt langt!
      Folk er helt forskjellige hvordan de reagerer på ting. Hun er kanskje litt mer sårbar en andre når det kommer til alkohol, kanskje det har skjedd noe i livet hennes angående alkohol som ikke vi vet om.
      Man skal passe oss litt for va man skriver på nettet. Hun kan faktisk lese dette og bli såret. Tror ikke du hadde likt og fått et så stygt innlegg om deg selv på en annen sin blogg. Man trenger ikke alltid skrive/si det man tenker!

    20. Kordan kan du skriv no sånt her ?Har ikke du onga ? du ska liksom ikje sett å hæng ut andre folk førdi dem skrik eller ka som fattes! Syns du sank meget langt ned Rannveig me å heng ut Anna!! Syns næstn synd i ongan dine som sikkert blir en av de som bi å mobbe å hænge ut folk fra alle kanta fordi dem e jo så ” perfekt som du”. du e ikke feil fri du heller før å si d rætt ut 🙂 Stakkars dæ , igjen.. LAVMÅL å heng ut ANNA!!

    21. Du er bare så tragisk dum. Skjeller ut andre som kommenterer negativt til deg, men å lager et innlegg for å rakke ned på andre det synes du tydeligvis er greit. Skam deg!

    22. 110 % ENIG med deg. Makan til sutrete drittunge skal man lete lenge etter. På tiden at den ungen kniper igjen knærne sine, får seg en utdannelse og ikke minst en jobb å livnære seg på. Og lære ungene sine verdier her i livet, enn å skjerme de fra pedofile som hun maser om.
      Kanskje på tide å legge ned den jævla bloggen, slutte å eksponere avkommet sitt og lage stakkars meg innlegg annenhver dag.
      Nei, Rannveig, du er et grepa kvinnfolk og heier på deg!!

    23. Enig med deg ang Anna..😉 men du..nå ble jeg litt nyskjerrig..du skrev at du hadde en rettsak med en av fedrene til dine barn.. hvordan endte det? Har dere 50/50 eller har du mest samvær? Er i den situasjonen selv nå..

    24. Dette var litt unødvendig, ikke noe vits i å henge ut folk sånn som dette. Du er bedre enn det Rannveig..

    25. Herregud så enig jeg er med deg. Hvis det var så ille som frk Rasmussen ville ha det til, kunne hun jo bare trukket seg tilbake stilt og rolig, uten å lage noen scene.
      Det er mange og spesielt bloggere, som mener negativ oppmerksomhet er bedre enn ingen oppmerksomhet, men det er faktisk stikk motsatt.

    26. Nå ble jeg skikkelig skuffa over deg Rannveig. Jeg har ALLTID støttet deg i kommentarfeltet når det har kommet inn stygge kommentarer til deg, men det innlegget her syns jeg var skikkelig lavmål. Når man forventer å komme på en premierefest med folk man kjenner til fra før og det blir det stikk motsatte skjønner jeg at Anna ble skuffa. Hun forlot ikke festen oppløst i tårer, hun dro derfra uten å lage noe drama og scene.
      Du skriver alltid om disse nettrollene som trakasserer og mobber deg, men hva er det du sitter å gjør akkurat nå?!
      Ingen vet hvorfor Anna ikke lenger har kontakt med familien sin, eller hvorfor hun reagerte som hun gjorde ang. Premierefesten. Kanskje man bør tenke litt på at det ligger mer bak enn det hun selv skriver på bloggen sin?
      Det er en grunn for at hun er Norges største blogger, Anna er den råeste, tøffeste og sterkeste jenta jeg kjenner.

    27. Oj… nå ble jeg kjempe skuffet over deg! Du er nå nr mobber. SÅNN holder enn ikke på meg en kollega. Kjempe skuffet! Dette er vel et PR stønt .. jeg ble nå kjempe lei meg. Dette hadde jeg aldri trodd om deg Rannveig! 🙁

    28. Dette var under beltestedet . Og du er vel IKKE en som skulle fortelle andre om hvordan de skal oppføre seg og reagere på ting …..

    29. Rannveig er dobbeltmoralistisk på så mange nivåer, og dette er ikke nytt.
      Hun klager på at andre er frekke nok til å si at hun skulle tatt abort, men hun er den første til å SKRIKE at andre skal ta abort for at livet skal gå i hennes favør.
      Og hun er den første til å syte over nettroll, men hun er mer enn gjerne et selv. Du av alle, Rannveig, burde vite at man er på en karusell både under graviditet og i tiden etter fødsel, så du kunne kanskje ikke bare unnskyldt henne med det, og kanskje støttet henne litt?

    30. Så alle andre kan ha noe å si på dette her, men bare ikke Rannveig? Hallo i luken, hvor mange er det som ikke har kritisert Anna p.g.a. dette her og blitt hyllet for det? Ser ikke noe galt i at Rannveig gjør det samme. Bra innlegg!

    31. Dette ble litt vel dumt, hva vet du om Anna? Kjenner du henne nok til at du vet hvorfor hun dro? Det kan ligge mer bak som du ikke vet! Så det du skriver om henne på bloggen er lavmål. Men da syntes du vel at det er greit at andre også kan skrive negativt om deg, Altså andres oppfatning av deg? Her kan du ikke ha tenkt mye før du postet dette!!

    32. Syns det er dårlig gjort av deg å henge ut Anna. Hun har det jo åpenbart ikke noe bra, og da er det kanskje ikke så mye som skal til for at det tipper litt over. Jeg hadde også vært rimelig lei meg om jeg hadde vært i rettsak mot min egen familie osv. Jeg blir faktisk helt kvalm å tenke på hvis mamma som betyr alt for meg og resten av familien skulle kutte kontakten helt med meg og sine barnebarn, til og med å få et nytt barnebarn de ikke har sett en gang liksom. Herregud, tenk om min mor faktisk ikke hadde sett sine barnebarn på et år liksom. Den personen som barna elsker og blir overlykkelig av å se, en bestemor,bestefar,onkel… Får helt vondt av de. Nei huff, jeg hadde vært helt knust og hadde sikkert ikke klart å gå på noen fest i det hele tatt. Syns hun er sterk. Jeg er ingen spesielt fan, men det går ann å tenke seg til at ting er tøft, alle takler ting forskjellig, og ting sier stopp til slutt. Også kan du legge på noen fødselshormoner i tillegg. Ingen gunstig situasjon. Og du som har fått så masse stygt i kommentarfeltet opp igjennom og vet hvordan det føles, burde faktisk ikke dedikere et helt innlegg til å henge ut noen.

    33. Andre bloggere som var på festen skrev om dette, og de fikk oppmerksomhet i media. Du, derimot var ikke der, ergo har ikke denne bloggposten noen nyhetsverdi. Bortsett fra at du ønsker klikk og blogg-krangel, da.
      Men, jeg regner med at Anna ignorerer deg, fordi du ikke er i nærheten av hennes lesertall, så hvorfor skal hun gi deg klikk?
      Det er litt deg og Trine Grung: Ingen gidder å nevne dere i mediene, men alle ler litt inni seg av deres håpløse forsøk på å få klikk på vegne av andre.

    34. Jeg syntes Anna virker utrolig selvsentrert og barnslig. Det grenser til sosiopatiske trekk , måten hun henger ut all familie som tidligere har hjulpet henne og stilt opp på alle mulige måter , slik som hennes mor. Virker som att bloggeren ikke tåler att andre er uenig med henne. Og måten hun ikke tar hensyn til datteren som ikke liker og bli eksponert .. Det er noe som ikke er som det skal.

    35. Ler like høyt hver gang noen påstår at Anna er sterk og tøff. Bare fordi hun selv fremstiller seg selv slik på bloggen så betyr ikke det at det stemmer? Såklart vil hun fremstå slik! Om man bruker sin egen hjerne og tenker litt etter selv, og leser mellom linjene, så ser man at Anna ikke klarer å fullføre klatre-challengen på Senkveld, og ofte skriver innlegg om hvor deprimert hun er. Det er ikke noe galt i å ikke være sterk, det er et personlighetstrekk man er født med eller ikke, MEN jeg vil ikke si at Anna er en veldig sterk person. No hate, bare poengterer fakta!

    36. For et tragisk innlegg 🙁 ikke rart det et krig og mobbing her i verden 🙁 du som sier at voksene folk sitter og mobber over Internett 🙁 får håpe at sønnen din ikke gjør det samme .. :/

    37. Forkastelig at jenter skal alltid henge ut hverandre på en eller annen måte!! Ta deg sammen!. ta det opp med henne personelig hvis du syntes hun reagerte på en måte som du irriterte deg over og ikke heng henne ut på en blogg.. skjerp deg rannveig!

    38. Er så enig med deg. Hun burde være takknemlig for deT livet hun lever. Finnes større problemer i verden enn fulle folk på en premiere fest… helt på tryne

    39. Kjenner du Anna -el skriver du det negative ut fra hva du har “hørt” ?. Syns det er virkelig en dårlig holdning blandt bloggere å rakke ned på hverandre…og du var ikke engang til stede ??
      Ser du skriver at hun må vokse opp og dette med “ekte problemet” – ut fra hva Anna har skrevet selv, så står hun midt opp i akkurat hva du beskriver som ” ekte problemer”, hun har selv fortalt om problemet -rettsak….Anna er på toppen av det hele ikke gammel…MEN hun har alt på ” stell”. Gun har en meget godt betalt jobb, har samboer og nå forlovet med barnefar, 3 flotte barn -fint hus +++ Hun har da virkelig ” vokst opp”…tenk om hun var så nedslitt av ekte-virkelige problemer som du etterlyser, så dette var dråpen for henne…..Det er menneskelig og vi har alle vert der.
      Ja jeg har levd vesentlig lenger enn deg og Anna…..Skriv opp dine tanker og opplevelser, men å henge ut andre-uten å vert tilstede selv. Det er lavmål av en “kollega”….

    40. Visste produksjonen til Charterfeber + de andre bloggerne at dette var grunnen til at du dro hjem? Var hele bloggkrigen regissert?

    41. Dette er faktisk ikke noe du har noe som helst med å gjøre! Du vet ikke hva Anna faktisk følte. Det kan faktisk være at det var noe Anna ikke hadde lyst å dele med hele Norge, så hun fant på den grunnen. Du skriver jo innlegget som at det går an å styre følelser. Det er faktisk ikke alltid man kan styre om man skal begynne å gråte. Man aldri skal dømme noen når man ikke vet hele historien.

    42. Dåkker som sei at dåkker blir flau av oppførseln t Anna.. hærregud, æ blir flau av dåkker. Rannveig sett faktisk æ sleng dritt på nett å dåkker støtte d! å Diva, serr? kem i faen som va diva å bæsat på charterfeber? har ikke sedd makan t sutrefetta. Rannveig, skjærpings!

    43. Hei! eg kommenterer aldri bloggen din, men hender eg er inne å leser.
      Har du lest kommentarfeltet på dette innlegget? Anna er DIN kollega, ingen fortjener å bli hengt ut på den måten. Meinte du skreiv at du fekk so mykje hets i kommentarfeltet, det er ikkje noe greit å bli hetset og hengt ut uansett kor mykje ein tjene i månaden eller ? Eller fortjener ho det pga ho tjener meir enn deg?
      Ikkje ve den personen som oppfordrer til mobbing, sjølv om du heilt sikkert ikkje klarer å sjå det i denne settingen, men sjå kommentarfeltet.. huff.

    44. 👍. Du skriver det vi andre tenker. Men den stakkars drittungen Anna har store psykiske problemer. Og nå har familien vendt henne ryggen. Venter på at hun bryter sammen og blir innlagt.

    45. Det er så morsomt å lese kommentarene til folk som sier “skam deg” og “dette forventet jeg ikke”. Det du sier her er 100% sant. Pengene har gjort Anna blind. I jobbsammenheng kommer man ofte i situasjoner som ikke helt er komfortable, men man må nesten klare å smile seg gjennom kvelden, selv om ting ikke blir helt som man forventer det. Dette blir rett og slett for dumt altså. Jeg har sluttet å lese bloggen hennes. Alt hun gjør i livet føles så “planlagt”, hun gjør alt for leserklikk. Nå har sikkert Anna spurt Jan om flere barn, for å ha noe interessant å skrive om. Forlovelsen, forholdet hennes med Jan og alt føles rett og slett falskt.
      Så applaus til deg som bruker stemmen din, Rannveig!!!!

    46. kl.22.32
      så du syns det er helt greit å mobbe og henge ut andre?hva vet vel du om hva Anna går igjennom?eller vet du men du driter i det?At du kan applaudere Rannveig for å rett å slett mobbe å henge ut en annen person er jo helt utrolig..

    47. Oi da, dette innlegget vil jeg tro er et PR-stunt? Et forsøk på å starte en “bloggkrangel” mellom deg og Anna slik at du kan skaffe litt mer oppmerksomhet til din egen blogg? Uansett, så burde du skamme deg. For om du er en så dårlig blogger at du må rakke ned på andre for å få oppmerksomhet, så kan du like gjerne legge ned hele bloggen din. Kanskje en grunn til at du ikke tjener det samme som Anna?
      Du burde uansett tenke på at alle mennesker har dårlige dager, og alle mennesker har forskjellige problemer. Det er normalt å ta til tårene av en så liten bagetell om man har en dårlig dag i utgangspunktet. Kanskje ikke for deg, men for veldig mange andre. Dette er lurt å ta med seg videre, spesielt når man oppdrar egne barn. Æsj, for et dårlig forbilde du er.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg