Overnattingsbesøket fra helvette

Vi har hatt en riktig så koselig helg! Ellers, sånn rent sett bort i fra det siste døgnets noe dramatiske hendelser. Strengt tatt var det faktisk min venninne Ingvild det gikk hardest ut over, desverre… haha!

På lørdag hadde vi en koselig dag med Ingvild og hennes to søte små på Ikea. De to største, Nathaniel og Felix, fikk være i lekerommet mens vi, sammen med våre søte små babyer,trålet gjennom denne svære buttikken tett i tett med et tusentalls andre mennesker. Vi dro så hjem til de på Nordstrand for å spise middag. Planen var at Nathaniel skulle sove over hos Felix, kompisen sin. Men som planer ofte kan gjøre, gikk denne rett og slett rett i dass. Bokstavelig talt.

Jeg og Sienna kjørte hjemover i syvtiden. I det samme vi hadde parkert her hjemme og jeg skulle til å ta Sienna ut av bilstolen sin, fikk jeg en telefon fra Ingvild. Nath hadde kastet opp! Kriiiiise! Vi ble enige om å se det litt an før jeg evt skulle komme å hente han hjem igjen. Timene gikk, og alt så ut til å gå kjempefint og at det var et engangstilfelle. Men det skulle altså vise seg å være alt annet enn dette.. 

I tre-halv firetiden ble jeg oppringt av et ganske fortvilet menneske som hadde vært våken og tørket opp både det ene og det andre, og det ene og det andre var overalt, og Nath ville selvfølgelig hjem. Det ene og det andre var over hele badegulvet deres, i hele sengen deres, ja.. som jeg oppfattet det, rett og slett overalt. 

Okei.. helt ærlig… vet dere hva valgalternativene mine var eller? 1. Vekke Sienna midt på svarteste natta og kjøre å hente storebroren hennes i Oslo.. eller, 2: Vekke Sienna midt på svarteste natta og kjøre å hente storebroren hennes i Oslo. Ingvild hadde glemt å lade Teslaen sin (trodde hun) så det var basically hva jeg måtte gjøre. Kunne ikke la han være en annen plass enn hjemme når han var så dårlig. Kan dere føle den hjelpesløsheten jeg kjente på akkurat da? Jeg mener… MIDT på natta, med en baby som ligger å sover søtt i sin dypeste søvn, men du vet at du er nødt til å hente din spysyke sønn en tjueminutter-halvtimes kjøretur unna. Du har INGEN til å komme å passe babyen, siden familien din bor jææææævlig langt unna. Fristende .. Øh nja.  Ett av mange utrolig kjipe dilemmaer en alenemor kan møte på, i prakteksemplar.  Nå hadde det seg slik at Ingvild fikk kjørt han hjem likevel, da Teslaen hadde akkurat nok strøm til å gjennomføre bilturen likevel. Med andre ord – gud hørte mine bønner også denne gangen, og det løste seg relativt greit. Nath fikk komme hjem OG jeg slapp å vekke en sovende baby og dra henne ut i bilen midt på natta. Halleluja!

Jeg brukte tiden jeg fikk vite at de skulle kjøre hit og til de kom, til å preppe huset mitt for omgangsyken. Og ja, det krever virkelig ordentlig prepping. Fram med de svarte søppelsekkene, ut med absolutt ALT av rekvisitta fra soverommet hans, bøtte med vann og grønnsåpe til eventuelle nye oppkast, og fram med et dusin pakker våtservietter til eventuell tørking av både det ene og det andre. Men overraskende nok, så var faktisk alt dette ikke nødvendig – for her har det ikke vært et eneste tilfelle av noe som helst siden han kom hjem igjen fra overnattingen han ikke fikk gjennomført. Og godt er det! Så i morgen blir det hjemmedag på oss tre, og det blir nok veldig koselig ♥

Det var dagens fortelling! Nå er det skjønnhetsøvn neste, forhåpentligvis uten like mye drama denne gangen! God natt lesere ♥

25 kommentarer
    1. Hadde nok forresten gått bra å vekket en gang for å kjøre:) må man så må man. Gjelder jo ikke bare alenemødre men de med partner som jobber skift turnus også

    2. Jeg har familien min innen 10 minutters kjøretur fra huset vårt. Men hadde aldri ringt de midt på natta for hente. Ds er det bedre å bære “babyen” i bilen å hente selv, de tar da ikke skade av det!

    3. stakkars liten, håper han er bedre <3
      du over her kan klappe igjen, det kan være engangstilfelle av og til

    4. Skikkelig kjipt ja! Fint det ordnet seg. Men skjønner godt du ikke hadde lyst å dra ut midt på natten for å hente når S lå og sov. Selv om noen her over kommenterer at Hun “ikke ville tatt skade av det” så handler det jo ikke om det. Det handler om at da krever hun mere både den natta i tillegg til ev sykt søsken, og ingen er i ok form dagen etter fordi alle er slitne.
      Synes du er flink 🙂
      Klem fra en annen alenemor <3

    5. Når man vet at det blir problemer med henting senere på kvelden og natten, pluss at det kanskje er smittsom omgangsyke så ser man det bare ikke an. Og når den stakkars venninna ringer midt på natta med en sånn krise på gang hiver man seg i bilen umiddelbart, man setter ikke igang en om og men og stakkars meg alenemor med baby diskusjon om hvem som skal kjøre! Hva om elbilen (som har kortere rekkevidde om vinteren)hadde gått tom for strøm på veien? I tilegg til nedspydd hus og smitte… Er det mulig. Og for det tredje så er vel ikke dette noe å blogge om i det hele tatt. Hadde du likt det selv, om noen blogget om at du hadde spydd ned badet deres, og lagt ved bilde av deg? Skjerpings!

    6. Hadde det vært min unge, så ville æ nok dratt og henta sjøl. Og hjulpet til og vaske opp, kjipt for venninna di og få spydd ut hele badet og rommet. I tillegg risikert utspydd bil, også måtte kommet hjem og brukt natta på å vaske opp…

    7. Flere ser jeg som har skjønt at R gjør jo ikke noe feil… eeeeeeller åssen er det R??? Du og din verden vil nok rase sammen en dag… virkeligheten er ikke langt unna!!!

    8. Herlighet for noen kommentarer! Nedlatende og usmakelige,dette er ikkje ungjenter som sitter å skriver men heller voksne damer med barn sjølv. High Five for mammapolitiet som er overalt med sine fantastiske råd og forklaringer på korleis en skal ta tak i situasjoner😂
      Håper dere andre slipper unna syken Rannveig😊

    9. Du som nevner en bestemor som bæsjer har tydelig blitt miljøskadet av å skrive for mykje innpå KG ✌🏻 Det er noke med den skrivemåten 😂

    10. KG? Sammenlikningen med bestemoren hørte jeg på et foredrag om barns rolle i sosiale medier. Og uansett så gjør det ikke eksempelet noe mindre sant av den grunn. Stemmer det ikke mener du? At er barn er like mye menneske, og har like mye rett på å bli vernet som en voksen?
      Merkelig ting å henge seg opp i!

    11. Skamme seg over å ha omgangssyken? Utlevere at ungene er syke?
      ER dette seriøst?
      Hvem er det som er flau over å ha vært syke? Ikke meg isllefall og heller ikke ungene mine. De som bør være flaue og KOMMER til å bli det: dere som skriver all den dritten og ungene deres om dere får noen noen gang!
      Og en unge kan GODT kaste opp en gang og så være ferdig med det, all oppkast er ikke omgangen!

    12. Ikke hør på nepene over her. Herlighet for noen kommentarer!! Virkelig skjerpings folkens!!
      Uff, for et herk med omgangssyken. Ikke noe kjekt. Håper at dere slipper unna dere andre.. Er ikke lett å stå midt oppi dette alene, I know.

    13. Nå har mine barn “bare” to besteforeldre. De bor ca 20min unna. Jeg hadde riktignok aldri ringt de å bedt de om å kjøre på natta. Det er ikke vanlig.

    14. Har aldri kommentert her men nå er det pokker meg på tide..
      Blir kvalm av å lese alle de beskyldningene R. får..
      Noen bør gå innmari inn i seg selv og slutte å rakke ned på andre på den måten…kan ikke vi jenter heie mer på hverandre i stedet!!!
      Hun prøver å gjøre det beste ut av situasjonen, og det er ikke uvanlig at et barn kaster opp, trenger ikke være omgangssyke for det.. nei noen bør seriøst ta deg en bolle og få andre litt sunnere interesser enn å bare slenge dritt i kommentarfelt….😡
      Respekt for deg som er alene med tre små og Med familie som bor langt unna!!

    15. Hun ringte deg sikkert på natten for hun ønsket egentlig at du skulle hente han første gangen han spydde… Tror du ikke det?

    16. Håper du viste veninna di at du setter pris på henne! For dette er en veninne som virkelig er verdt å ta vare på 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg