Alt gikk rett i vasken..

For en laaaaang dag dette har vært. Jeg og lillefrøken snupp har vært på åpen barnehage, og så hentet vi storebror tidlig i barnehagen for å dra på førskolehelseundersøkelse på helsestasjonen. Det gikk veldig fint altså! Det var mest ettermiddagen som skapte problemer. Den tok nemlig en noe uventet vending. Der og da hadde jeg litt lyst til å gi opp livet, men det var selvfølgelig bare mens jeg sto der, og lurte veldig på hva jeg skulle servere de sultne og slitne barna mine til middag. La meg fortelle!

Sienna er alltid litt ekstra mammadalt på ettermiddagene, den mest hektiske tiden på døgnet. Middag skal lages, og barna er slitne. Aller helst vil hun jeg skal holde henne, men dette kan jo som kjent bli noe utfordrende om du skal kutte grønnsaker, bare for å dra et eksempel. Noen dager er storesøsteren og storebroren flinke til å leke med henne, andre dager er de slitne og ønsker aller mest å slappe av i sofaen. 

I dag så kom jeg på den mest geniale løsningen slik at jeg kunne få lage middagen unna i en fei.  Vel, jeg trodde i alle fall det. Emma sitter ofte på kjøkkenbenken når jeg lager middag, så jeg tenkte at det kan jeg jo gjøre med Sienna også.  Om det var så veldig genialt, kan vel heretter diskuteres.. 

Da den (vegetariske)  gryteretten var omtrent ferdig lagd, skulle jeg bare snu meg for å hente ut spaghetti fra skapet. da jeg hørte akkurat det jeg fryktet skulle skje i det lille sekundet jeg snudde hodet. BANG!. Nei, jeg fryktet ikke at Sienna skulle falle. Hun er nemlig ganske stødig.  Men som ettåringer flest, liker hun å kaste ting i bakken. Eller benken, i dette tilfellet.  Pastasausglasset  ble pælma i kjøkkenbenken og knuste i tusen knas. Glassbiter over hele gulvet, glassbiter over hele kjøkkenbenken… og ah… glassbiter OPPI den ferdiglagde, nydelige middagen. Da var det bare en plass den hørte hjemme – i søpla. Middagen gikk i vasken – bokstavelig talt. Og jeg sto der som et spørsmålstegn. Så i dag fikk barna mine serveert ostesmørbrød til middag. Og jeg regner med det i aller høyeste grad kvalifiserer til #momoftheyear . Eller hva? ♥

 

 

 

 

 

13 kommentarer
    1. Hvorfor forbereder du ikke middagen FØR du henter i bhg? Sånn til vanlig? Skjønner at det ikke lit seg gjøre akkurat denne dagen når du hentet tidlig og selv var i åpen bhg med lillemor,men ellers? Du har allerede mye å gjøre,men det virker som du til tider (ganske ofte) gjør ting vanskeligere enn det trenger å være..

    2. Åh stakkars deg. For en jobb. Og kommer du til å finne pastasaus i kriker og kroker resten av året, eller var det enkelt å lokalisere?

    3. men ostesmørbrød er jo kjempedigg middag. hilsen 23åring som skal servere det til samboeren idag 😀

    4. Den eneste du har hjemme på dagtid er minsta. Du jobber ikke. Du studerer ikke. Hvorfor har du ikke tid til å gjøre middagen klar før du henter de to største?
      Jeg kan skjønne du har en hektisk morgen og kveld, men de mange timene i mellom der… hva gjør du da egentlig? For de fleste andre foreldre jobber de timene barna er på skolen/bhg – du er hjemmeværende. Grunnen til det er så stressende for deg er at du legger opp til det selv. De fleste av oss har akkurat samme hverdagen som deg, kanskje også flere barn. Men vi jobber i tillegg. Det er en skummel tanke at du vil treffe veggen relativt hardt den dagen du selv må jobbe. For sånn det høres ut for deg nå er du jo allerede utbrent.
      Hvorfor søker du ikke avlastning?

    5. 20:09: Du vet godt jeg snakker om de 364 andre dagene i året. De er ikke i åpen bhg hver dag. Jeg snakker generelt.

    6. Dere over.. har dere 3barn, og det uten noe form for hjelp i ukedagene? Jeg har 3 (alle under 6år), og har hjelp før mannen drar på jobb, og på kveld når han kommer hjem. De dagene han kommer seint hjem, og jeg må styre hus og hjem + barna selv, er jeg kaputt når de er i seng. Flinke flinke Rannveig🙌🏻

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg