Plutselig var fem år av livet mitt borte

Jeg føler det nesten som om jeg er ombord på en karusell som bare går fortere og fortere. For det er nøyaktig slik jeg vil beskrive de fem siste årene som har gått av livet mitt. Det slo meg ganske kraftig da vi i dag sto på sportsbutikken for å få hjelp til alt Nathaniel trenger av fotballutstyr. Han begynner nemlig på fotballtrening imorgen. Gutten min, som starter i første klasse til høsten… det er nesten litt surrealistisk! Jeg sto å tenkte på at det ikke føltes som så altfor lenge siden jeg gikk i førsteklasse, og satt å festet på mine egne leggbeskyttere og dro opp strømpene mens jeg ivrig gjorde meg klar for fotballkamp. Og nå er det mitt barn sin tur! ♥

Det har alltid vært meg og Nathaniel. I tykt og tynt. I gode og i onde dager. Jeg har vært alene med han fra den dagen han ble født, og stort sett hele veien. Det har til tider vært utrolig utfordrende helt på egenhand. Har dere noen gang tenkt over hvor mye lettere alt er når man har en annen voksenperson som støtter opp under i oppdragelsen, som støtter opp under de valgene vi tar for barna våre, og de beskjedene vi gir til de? 

Jeg tenker på den bittelille babyen han var for fem år siden. Små, søte babyføtter! Til nå, hvor han knapt har tid til å gi meg en klem, og bruker størrelse 34 i sko, fire størrelser unna å nå igjen mor.  Det er så skummelt å tenke på hvor utrolig fort tiden går, og så ekstremt viktig å prøve å nyte alle øyeblikkene som oppstår. Men det er jammen ikke alltid like lett. Det slo meg bare veldig i dag – han har  blitt så stor nå! Og selv om det ikke alltid er lett, er det så utrolig viktig å prøve å se det positive i absolutt alt. Livet er alt for kort til noe annet.  Og det merket jeg når vi sto der, på denne sportsbutikken, og det føltes nesten som om livet mitt passerte i revy. Nesten litt som de som har vært nær døden beskriver. Fra den lille jenta med leggbeskytterne og altfor stort overbitt på tennene, til trebarnsmor og mamma verdens tre fineste skatter. 


Ikke noe å utsette på fotballutstyret hvertfall! 
 

Denne gode gutten min er som femåringer flest – opptatt med sitt, og det kan være litt tiltak for han å passe Sienna og leke med henne for eksempel mens jeg lager middag. MEN… når han først slår til, og leker med henne – jeg blir nesten rørt! Det er helt fantastisk å se de sammen, hvor utrolig godt han passer på henne og leker med henne. Og det gjelder både storebror og storesøster! Det første de gjør når vi kommer i barnehagen på morgenen er å lukke døra til begge toalettene i gangen, slik at ikke Sienna skal gå å grave i doen. Eller enda verre, spise på dobørsten!

Da vi hentet han i barnehagen i dag syklet han rundt med minstefrøkna bakpå trehjulssykkelen, og hun lo og lo! Det kan være utrolig tøft og utfordrende å være alene med barn, men disse øyeblikkene med betingelsesløs kjærlighet er så avgjort verdt det! 

Det er så forbanna lett å føle at man ikke strekker til – jeg kjenner på den følelsen hver eneste dag. Men jeg synes faktisk alle aleneforeldre burde gi seg selv en stor klapp på skuldra – HVER dag. Fordi vi gjør en så fantastisk, og ikke minst, beintøff jobb, som krever sin mann (eller kvinne)! En utfordrende, ekstremt vanskelig, utmattende,men utrolig givende jobb, hvor betingelsesløs kjærlighet er betalingen ♥

15 kommentarer
    1. Bruker han seriøst 34 i sko?! d e kun to størrelser mindre en det jeg bruke i en alder av 23! trur han kommer til å bli en høy gutt når han blir stor!

    2. 13:00 Det er sletts ikke sikkert at han bruker 34 i sko, men R kjøper så store sko til barna at de passer 2 sesonger om ikke 3 😳

    3. Jaja, fotballsko holder ikke en sesong engang hvis de er ivrige.
      Mine må ha sko til gress og kunstgress. Kunstgressko holder i 3-4 mnd. Veldig slitasje på knottene.
      Slik har det vært siden knøttefotball.

    4. 13:00 jeg brukte 34 i sko i samme alder, kjempe artig når folk som deg kommenterte på det 😉 .. er den dag i dag 24 år, bruker strl 38 og er 166 cm, så store føtter i liten alder behøver tvært ikke å bety gigant vekst i høyde og føtter i voksen alder 😜

    5. Skal bli moro å følge med deg som fotballmamma. Gleder meg til å høre hvor sliten, stressa og hvor mye du får å gjøre når du skal kjøre rundt på kamper.

    6. haha!!! når man begynner å skal kommentere skostr til gutten har man da virkeli lite å ta seg til om dagene! makan altså…

    7. min gutt på 5 1/5 bruker 31-32 i sko str så det er vel ikke så unormalt som folk over her skal ha det til😂

    8. All ære og kred til deg som har 3 barn helt alene. Du gjør en fantastisk jobb for barna dine ! Jeg har en treåring og en på vei, men jeg er heldig som bor sammen med pappaen som hjelper meg hele tiden. Kan nesten ikke forestille meg hvordan det er å være alene med 3, så synes det står respekt av. Og du fortjener skryt for jobben du gjør. Alle mødre føler seg utilstrekkelig til tider, men husk at du alltid er der for dem og det at du elsker de så høgt gjør deg til verdens beste mamma😄

    9. Gutten min på 3 bruker 29 i sko,og vokser som bare det. Så høres slettes ikke rart ut at en på 5.5 bruker 34 🙂

    10. Ikke dumt med store føtter hvertfall, når man blir eldre og er gutt.. dere vet jo hva det betyr haha
      Men, rannveig, all honnør til deg.. jeg har tre barn selv og er helt alene med et av dem mens to har samme pappa. Å få en baby i hus var virkelig krevende. Å få kabalen i boks med aktiviteter med de større barna, lekser og venner, kjøring og henting, det er virkelig hektisk.. Pappan tar noe, men det meste faller på meg. Er alltid svett og sitter aldri på ræva. Aldri. Fordelen er at man ikke kan blir tjukk 🙂 og at de elsker hverandre og kan hjelpe hverandre senere i livet!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg