Kom mai, du skjønne… eh

Mai måned startet ikke fullt så skjønt og mildt for min del, i alle fall. Eller, været i mai så langt har vært helt fantastisk og ingenting å klage på. Helsa, derimot, den skranter. Etter å ha vært så heldig å ha hatt influensa siden torsdag, og vært skikkelig dårlig siden, trodde jeg virkelig at jeg hadde nådd toppen av elendighet.. 

Men, i natt , i 3-4 tiden, våknet jeg av intense smerter i det ene øret, og skjønte umiddelbart hva dette dreide seg om. Ørebetennelse! Hadde det for litt over et år siden, for første gang, og kan med handen på hjertet si at det er det mest smertefulle jeg har vært med på, forutenom det å føde, som muligens er noen hakk verre. Så, da ble jeg liggende på badegulvet, gråtende i smerter. Etterhvert som de ibuxen, paraceten og rinexinen jeg hadde fra ett av mange tidligere tilfeller av bihulebetennelse begynte å funke, klarte jeg heldigvis å slappe litt mer av, og fikk sovet en halvtimes tid før barna sto opp igjen. 

Fikk pappaen til Emma til å komme å hente Nathaniel og kjøre han i barnehagen, og jeg og Sienna dro rett på legevakten, der det tilsynelatende ikke var så mye kø. Men etter å ha sittet der i en time, fikk jeg beskjed om at det bare var best å gå, fordi det enda var mange timer til  jeg fikk komme inn på grunn av prioriteringer på legevakten. Så,  siden i natt har jeg egentlig levd på smertestillende, og håper og ber om at denne natten blir litt bedre enn forrige. Grøss og gru! 

Dårlig form til tross, vi har hatt det utrolig fint de siste dagene! Lekeland i går, og i dag har vi solt oss ute på terrassen og spist både middag og is ute i finværet! I morgen drar Nathaniel på samvær med pappaen sin, og på torsdag kommer mamma og skal være med oss til søndag, noe jeg gleder meg vanvittig mye til! Herregud så godt det skal bli med litt avlastning, for det har virkelig vært heftig disse dagene hvor jeg har vært nede for telling. 


Snuppedupper koser seg ute i sola ♥

 

20 kommentarer
    1. Ønsker deg riktig god bedring, må si du er flink til å gjøre det beste ut av alt, virker som en veldig god mamma! 🙂

    2. Du må heller ringe til fastlegen din og få deg time, siden legevakten blir et dårlig valg da de prioriterer knekte ben/arm og alt mulig annet fremfor ørebetennelse og influensa/forkjølelse. Og hos fastlegen må du ikke vente timesvis for å få kommet inn da du har time! 🙂

    3. Er det bare meg som syns det skurrer veldig å dra på bondegård, teknisk museum, storsenter og lekeland med influensa? Greit nok at du drar på deg selv komplikasjoner, men du utsetter andre for smitte, så til de grader.

    4. 07:22 Du er ikke alene om å stusse på dette…. Hvis hun er så syk som hun sier, hadde hun ikke klart å være med på disse aktivitetene. Jeg har også barn og hvis jeg blir syk med influensa, som er noe annet en en forkjølelse, er det ikke mulig å forlate hjemmet da hele kroppen verker og jeg har høy feber. Det er mange som sier de har influensa, men egentlig så er det bare en vanlig forkjølelse med feber de har. Tipper det er dette Ranvei har fått, det er ikke uvanlig at det følger med øreverk og tette bihuler.

    5. Om du ringer til fastlege straks de åpner så har de som oftest ledige timer iløpet av dagen som er satt av til slike tilfeller.
      Da får du også utdelt time og slipper å sitte og vente på tur 🙂

    6. Legevakten på dagtid? Pga ørebetennelse hos en voksen?! SERIØST???
      På dagtid bruker man fastlegen – akkurat det trodde jeg var allment kjent…
      Alle fastleger har tid i løpet av dagen avsatt til nettopp akutte ting, så det burde ikke være noe problem.

    7. Hva skulle legen gjort da? Det er sjelden ørebetennelse trenger antibiotika. Det går som regel over av seg selv.

    8. God bedring 🙂 <3 helt grusomt med sykdom og alene med barn. Føler virkelig med deg.
      Og til dere over her. Det er dette en mor gjør når man er alene, skal love dere at å sitte /ligge inne på sofaen en hel dag med 3 små barn er enda verre enn å bevege seg ut med smerter! Er man alene så setter man seg selv sist, konstant! Det er grusomt slitsomt, så du er veldig flink. Kos deg masse med mammaen din. Klem fra meg

    9. Dere beskriver jo det å ha barn som en grusom krig der man heroisk kjemper til døden og etterlater seg en slagmark som tar timer å vaske hver kveld… Its getting old… Jeg har da selv barn, og det er fullt mulig å la dem leke rolige inneleker noen dager, evt litt ute i sandkassa. Se en film, sett på eventyr på lydbok, finn fram en stor kasse lego, plastelina, tegnesaker osv… Selv den minste burde ha en viss oppdragelse og evne til å kunne leke litt rolig innelek uten å måtte unnerholdes konstant nå… Er man så syk er det også veldig uforsvarlig å kjøre bil, særlig med bilen full av barn. Og at andre blir smittet later ikke til å bety noe?

    10. Kan dere ikke la jenta Være da? Uansett hva hun Gjør eller ikke Gjør så finner dere trolla noe å pirke på. Dere må Være vanvittig perfekte selv. Og ha mye tid siden dere kan bruke den på å slenge dritt her.. Skam dere!

    11. Til 16.08
      Heldige deg som har barn som kan underholde seg selv med rolig innelek hvis du ligger langflat med sykdom. Mine barn på 1.5 og 5 år tar ingen hensyn til at jeg er syk, og krever min fulle oppmerksomhet uansett. Mine barn er aktive, de krangler, klatrer, faller, griner, søler osv.. de kan heller aldri sitte i ro med rolige aktiviteter lenger enn max 5 min. Barn er forskjellige, og selv om DU er heldig som har rolige barn, trenger du ikke kritisere de som har barn som krever deg 100%! Hadde selv streptokokkinfeksjon i halsen for en mnd siden, med 40 i feber. Å være mamma til to små samtidig som jeg ville legge meg ned å dø, var en faktisk en KAMP med meg selv!
      Liker ikke bedrevitere, du framstår som en bedreviter!
      Og Rannveig, litt ris på baken til deg og..
      Man går ikke på legevakten for en ørebetennelse.. man gjør det bare ikke! Ja det er fryktelig vondt, men det går over! Man tar paracet for smerte og feber, og så fikser kroppen resten 🙂 legevakten er for akutte situasjoner, og bør ikke misbrukes pga lette infeksjoner. Håper du er på bedringens vei nå 🙂

    12. Dere vet vel at ikke alle små kan underholde seg selv, og der at mor eller far må gjøre noe barna sine selv om man er syk?
      Jeg har en 1 åring i hus og jeg gravid i siste mnd, jeg sliter med bekkenløsning fra HELVETE men må forsatt være mamma i mens pappa er på jobb 🙂
      Synes hun gjør en super jobb som alene mamma

    13. Hjelpes. Det var en kommentar til at det må være mulig å ta det litt rolig, ikke dra på lekeland og bondegård og full pakke når man er syk…kanskje barna også blir roligere av å stresse litt mindre rundt… og at så ille er det faktisk ikke å ha barn at man må omtale seg selv som en martyr som overlever de verste grusomheter hver gang man er forkjøla.

    14. Alltids noen som har det værre tenker jeg. Har tre barn holdt på å dø i to av svangerskapene, fikk smittsom hjernehinnebetennelse etterpå,galleblære, svangeskap diabetesen forsvant ikke og svangerskapforgitinga ødelag mye etterpå også,mens jeg enda var syk, fikk min 8 år gamle sønn kreft. Samtidig hadde jeg en 1 og 3 åring, som var hyperaktive.
      Jeg hadde ingen som stiltte opp…besteforeldrene var aldri der, eller tilbydde seg hjelp. Faren bodde langt unna..
      Det eneste som fikk meg gjennom dagene var at vi fikk det, fordi taklet vi…jeg fant kampviljen i meg…selv om han holdt på å dø ett par ganger.
      jeg oppleve en toåring som døde, moren og faren fikk kreft…Hvordan er det mulig tenkte jeg.
      mitt liv er iallefall dans på rosen samenlignet.
      Ditt er en balldans Rannveig.Tenk det, tenk på andre som har det værre, selvsagt. Når man står i det forferdelig. Jeg ringe SoS krisetelfonen hver kveld. Jeg hadde inge, flyttet til ny sted. Jeg måtte snakke med noen, jeg gråt i timevis.Hadde ikke vært for min kreframmedesønn og de andre…hadde jeg ikke vært i live i dag.Dagen etterpå krisetelfon var det på cellegift, et barn som skulle på barnehage og en ettåring som jeg ikke kunne pga vår timeplan gikk på cellegift,stråling,blofinfekjoner og DRITT.
      Vi lever i norge, verdens beste land.Eldstemann er snart sivillingjeniør og han takker meg veldig ofte for at jeg aldri klaget til noen. For at vi klarte oss som familie.
      Du har også rett til å klage, men tenk av og til på at det er noen der som dør fra foreldre eller ei vennine som døde av brystkreft . Hun hadde tre små barn.
      Jeg er lykkelig at de i dag er ganske store, minstemann 15…jeg er glad vi fikk oppleve alt, vi står rustet til alt..og alt får vi. jeg er vandt til det…finn det positive…du er jo en fab mamma…du klarer det du har…for det er ingenting i havet…pust og tenk at de blir store.
      jeg klaget aldri, ikke noen ting nå heller… vi hadde det i shitty…vi hadde uflaks og flere har det shitty.jeg lurer på om du kan ta inn dette når det er ille…da tenker jeg på min yngre venninne som ligger under jorden og tre tenåringer som trenger henne..
      jeg tviler ikke at du er fanatisk mor..sikkert noen av de bedre til morsrollen..ikke klag så mye, det er litt trigger for oss som ønsket oss ditt liv da vi var “fuced”

    15. Jeg synes du er kjempeflink! Noen har det alltid verre enn de som har det verre enn deg igjen; så det med at man ikke har lov å klage fordi noen alltid har det verre, er bare et tomt argument. Klart man har lov til å si at livet er kjipt når man er syk. Ærlig talt.
      Og at du ikke kan sitte stille mens barna leker harmonisk innelek skjønner jeg godt! Det har ikke noe med oppdragelse å gjøre, men barn er forskjellige med forskjellige behov. Så må man ut, så må man ut.
      At du dro på legevakten skjønner jeg også. Er ikke alltid man kan få akutt legetime hos fastlegen og ørebetennelse gjør en ganske desperat av smerte. Husker jeg fikk det som voksen og det var så latterlig vondt at jeg ikke visste hvor jeg skulle gjøre av meg.
      Håper du har hatt en fin helg med moren din på besøk ^^ Klem fra meg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg