Jeg mishandlet datteren min…

Hun var helt klar for det, og hadde mast i flere uker. Til slutt sa jeg at det var greit, selv om fjorårets hendelse satte en aldri så liten støkk i meg. Hun var helt klar for å få nye hull i ørene, og jeg sa det var greit – Dersom hun følte seg klar for det!

Det er litt under ett år siden Emma fikk sine første hull i ørene. Det gikk ikke så veldig bra, da det ganske med en gang gikk infeksjon/betennelse i det ene øret. Jeg besluttet derfor at det var det beste å ta øredobbene ut og la det gro, og at det ville være bedre å prøve igjen senere. Og nå, når hun spurte etter det selv, så tenkte jeg at det muligens går litt bedre denne gangen, ettersom hun er større. I forkant minnet jeg henne på at det gjør vondt å ta hullene i ørene, men hun var likevel klar på at dette var noe hun ønsket. Valget falt selvfølgelig på et par rosa, “diamant”-blomsterøredobber. Og det har faktisk gått over all forventning! 

Noen mener dette er mishandling, men det vil jeg stille meg ganske uenig til altså. Dette er hennes eget ønske, og jeg har aldri spurt henne igjen om hun ønsker nye hull i ørene etter at vi tok de ut.  Alt går utrolig fint denne gangen, og hun er stor nok nå, til å skjønne at man ikke skal ta på øredobbene uten å ha vasket hendene først, blant annet. Så dette tror jeg skal gå veldig fint ♥

Ønsker dere en god natt ♥ Blogges

16 kommentarer
    1. Her fikk største datteren hull i ørene da hun var 3 år. Da hadde hun mast i to år så da følte jeg at det gikk greit. De var to stk som tok på begge sider samtidig så det gikk knirkefritt for seg. Nå er hun 8 og vil ikke ha øredobber i lengre etter hun reiv den ene i friminuttet på skolen, så det blir nok neppe flere på henne. Det som er mishandling i mine øyne er de som tar med unger på bare noen uker eller mnd, kun for at de synes det er fint.

    2. Barn vil og bil uten at de vet hvorfor. Dette ”ønsket” er derfor ikke god nok grunn i mine øyne. Var bla vitne til en venninne som rev av øreflippen i barnehagen. Selv ventet jeg til 7 klasse 🙂

    3. Ville heller brukt klips øredobber av plast . D gjorde vi på 80 tallet da jeg var barn .haha. Tok hull da jeg var 15 . Og har brukt øredobb hver dag. Flotte Emma har jo blitt en stor liten dame allerede:-) ha en fin dag Dere:-)

    4. Meget spesielt og ganske utrolig at en 3-åring har mast i to år om å få hull i ørene som noen skriver her…..

    5. Ikke noe utrolig over det. de starter tidlig. Ser det i barnehagen der jeg jobber, mange er veldig opptatt av det 🙂

    6. herregud for en rar overskrift
      denne overskriften kunne folk gått med til barnevernet og anmeldt deg for fyfaen altså
      det er ikke lov og mishandle folk ta deg sammen din raring

    7. Mishandling er overhode ikke dette, jeg ble mishandlet og mishandlet som barn. At folk kan si noe slik. ugh..
      Beklager for skrive feil ( dysleksi )
      Hun er aldeles nydelig foresten!

    8. Mishandling er det ikke, men galt. Det er ikke anbefalt å ta hull med slik pistol. Og å la hullene gro igjen med betennelse i seg stenger bare betennelsen inne. Det beste hadde vært å la dobben være og rense godt.

    9. Jeg har problemer med hullene jeg fikk tatt med pistol. 14 år etterpå hovner de opp og vesker om jeg har i øredobber mer enn 2 timer.
      Hullene jeg tok hos piercer har jeg ikke problemer med. Tror det er pga de faktisk fjernet huden og gjør plass til piercingen, men pistolen bare dyttet vevet til siden 🙁

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg