Det unike vennskapet mellom mor og datter

I min hverdag føler jeg ofte en slags dårlig samvittighet, nesten konstant. Dårlig samvittighet fordi jeg ikke alltid føler jeg strekker til alt. Ikke bare skal jeg være en mamma, men jeg skal også være en venn for barna mine. Gjøre “gutteting” med Nathaniel, spiller fotball og lekesloss. Men mann blir jeg aldri – og jeg må ærlig innrømme at det er lettere å leke typiske “jenteleker” – det er tross alt noe jeg selv har vokst opp med, og kan kjenne meg igjen i.

Annonse

Det er ikke alltid like lett, men jeg prøver hele tiden å sette meg inn i barnas interesser, og leve meg inn i deres verdenes for å få en best mulig oversikt. Og når jeg og Emma skal ha kvalitetstid, er det typiske jentegreier som teller! Vi lakker negler i alle regnbuens farger, er på cafè, eller leker med alle de nydelige, fargerike Ponnyene i My Little Pony og går inn i vår egen lille ponnyboble. 

Det som er så utrolig unikt med disse, er at jeg har vokst opp med de. De var en del av min barndom, og nå er de en del av datteren min sin. Og når vi leker med de, er det som om vi er inne i vår egen lille  fantasiverden. I det nydelige, rosa ponnyhuset på bildet over kan ponnyene stå oppå og danse rundt, noe Emma syntes var utrolig facinerende! 

 … Og så sa jeg…  Og så gjorde du sånn….  

Kjenner dere dere igjen? Helt fantastisk ♥  Å leke sammen med disse nostalgiske lekene gir en følelse av tilhørighet, og knytter vennskapet vårt enda sterkere sammen. Selv var favorittponnyen min som liten Rainbow Dash, fordi hun hadde vinger og kunne fly. Litt morsomt, og veldig koselig å tenke tilbake på. Emma liker best Twilight Sparkle, mest sannsynlig fordi hun er rosa og lilla. Ikke overrsskende favorittfargene! 

Det å kunne være sitt eget barns beste venn, er virkelig helt unikt og utrolig viktig. Å sette seg ned med de, se de, forstå deres verden, og å kunne le og ha det gøy sammen på deres premisser. Når vi leker med Ponnyer, lakker negler, eller spiller fotball sammen. Og jeg ønsker virkelig at det skal fortsette slik, slik at mine barn kan komme til meg og fortelle meg absolutt alt de har på hjertet og vite at jeg er der for de. 


Rarity får seg et bad! 

Sienna synes også Ponnyene er ganske facinerende!


Bonding friendship ♥​
 

Her om dagen tok vi like godt Ponnyene med til stranden! Emma syntes nemlig at de også trengte å bade og sole seg, så da fikk de badet seg de også! De passer perfekt til å leke med i vannkanten i varmen, på stranden, i parken, i hagen,eller hvor enn man måtte ønske. Perfekt for både ute og innelek, og jeg tror jeg kan si med sikkerhet at dette er en av tidenes favorittleker blant små jenter (og gutter for de som interesserer seg for det) med alt av klær, smykker, hatter og accesories man kan pynte de med♥ Hva gjør dere for å knytte vennskap til barna deres? 

For å ta et dypere dykk inn i My Little Ponys fantastiske verden, kan du følge de på Instagram HER ♥

#MyLittlePony #Friendshipismagic

4 kommentarer
    1. å så herlig <3 her går det mye paw control leker om dagen til min gutt han er like gammel som emma, bare han er født i februar 🙂

    2. Så koselig. Jenta mi på 6 år og gutten min på 3 år elsker my little pony.
      Det er ganske dumt av deg å sette barna i bås. Jenta mi erveldig opptatt av at det ikke finnes jente og gutteting eller farger.
      Hun spiller fotball, og elsker det. Gutten min på 3 år elsker å gå på kafé og elsker rosa. Han ønsket seg knall rosa sparksykkel til bursdagen og vil farge håret rosa. Han fikk sparksykkelen, men ikke farge håret 🙊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg