Jeg måtte rygge da jeg så han..

Jeg og Sienna gikk fornøyd ned veien til barnehagen, klare for å hente storebror. Jeg roper et entusiastisk “Heeeeei Nathanieeeeel” til han når jeg ser han sitter ute å holder på med insekter i jorden, som jeg alltid gjør når jeg kommer å henter han.

Når jeg kommer litt nærmere, er det noe han er veldig ivrig etter å vise meg. Jeg går mot han, og spør igjen i en entusiastisk tone om jeg kan få se hva han har i handen sin, selv om jeg hater marker, krypdyr, biller, og det som er over alt på denne jorden. Men når han åpner handen sin, måtte jeg, med Sienna på armen, rygge minst 10 skritt bakover i en voldsom fart. En feit, dritstor, skummel og helt forferdelig stygg EDDERKOPP… jeg mener… EDDERKOPP! De er i sin helt egen ekkel-liga, og om mulig, så hater jeg det enda mer enn alle de overnevnte krypene. En slags frysning med blanding av fullstendig avskyelse og ren og skjær frykt går med ett gjennom kroppen min. Det er som om kroppen min stivner helt, og jeg tør ikke engang å nærme meg min egen sønn, på grunn av dette avskyelige vesnet. 

Og bedre ble det altså ikke når han ville ha det med hjem. Jeg så med ett for meg alle mulige slags scenarioer. med edderkopp i bilen, og i så tilfelle høyst sannsynlig risiko for bilkrasj og hele pakka som følger av det. Nei, akkurat i dette tilfellet holdt jeg hodet og tankene klare;

Kill it before it lays eggs! 

(jeg drepte ikke edderkoppen altså – SÅ ond er jeg ikke.. bare nesten) Og, jeg er fortsatt glad i Nath selv om han ble edderkoppifisert – hvertfall etter en la(aa)ng dusj. 

Ha en strålende kveld dere ♥ Blogges

5 kommentarer
    1. Åååååh, for et NYDELIG bilde av dere to! Helt herlig <3
      Haha, jeg forstår virkelig ikke frykten for edderkopper altså. Og det kommer fra jenta som er mer redd for oppkast enn noe annet i hele verden... HAHA. Jeg har kanskje ikke så veldig stor rett til å se på andres fobier som merkelige, når jeg tenker meg om... 😉

    2. Har også skikkelig edderkoppfobi, men i går drepte jeg en i ren overraskelse over at den plutselig var der xD Men igjen sto jeg i sikkert 5 minutter å vasket hendene mine etterpå :p Nydelig bilde av deg og Nathaniel! <3

    3. Føler’n! Prøver å holde meg rolig når jeg er rundt barn. Men av å til går der bare ikke. Fint bilde av dere to ☺

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg