Jeg har silikon der også..

Altså, nå har jeg spurt både land og strand rundt, om det faktisk stemmer, og har seg slik at jeg har bollemus. Tenk at jeg turte å legge ut et bilde der hvor jeg til og med FREMHEVET det!

Neida, men altså, fra spøk til blodig alvor. Jeg føler meg ganske sikker på meg selv og min egen kropp, men det er ikke dermed sagt at alle gjør det samme. Utrolig mange sliter seg ut etter det perfekte kroppsidealet som ikke finnes engang. Jeg kunne selvsagt retusjert bildet mitt og dratt litt i ting for å perfeksjonere det, men saken er at jeg rett og slett ikke ser behovet i det. På bildet, som fikk massiv hets både på bloggen min, Facebook og Instagram, ser jeg kun en gjennomsnittlig kropp, og et gjennomsnittlig skamben, også heretter kalt bollemus. Ikke vet jeg egentlig hvordan en bollemus ser ut, men jeg, som ligger på BMI undervektig, tror jeg i alle fall ikke trenger å tenke på det med det første!

Jeg kjenner jeg blir mektig provosert langt inni sjela mi. Sånn, skikkelig sint, på vegne av meg selv og alle andre som må gjennomgå for å være.. eh… helt gjennomsnittlige! Som om ikke presset på å være perfekt på alle mulige måter er stort nok fra før av.

(Og hun over slettet heldigvis alle sine dustete uttalelser fra mitt bilde, for så å deretter slette seg fra facebook, bra jobba!)  Og til alle dere andre der ute som mener dere har rett til å kommentere andres, i deres øyne, ikke perfekte kropper, eller kroppsdeler som i dette tilfellet, skam dere.

God natt til dere fra hun uten silikon der også ❤

28 kommentarer
    1. Kjente jeg var veldig nervøs for dette innlegget, med det bildet som forside og greier🙈 Men altså- dette var et bra innlegg. U rocked it👌🏽

    2. Veldig ufint av henne ja! Ingen har rett til slik oppførsel hverken på nett eller in real life spør du meg.. Slike mennesker burde skamme seg langt ned i skoa og enda lenger om det går an.. Ønsker deg en fin natt og en superfin morgendag 🙂

    3. Som man sier; kvinner er kvinners verste fiende! Forstår ikke hvorfor vi skal rakke ned på hverandre, for deretter å klage over kroppspresset vi har i dag! Folk må slutte å kommentere andres utseende som om de fortsatt skulle ha gått i barnehagen……

    4. Ikke greit av noen å skrive slike ting, men å henge henne ut på bloggen er vel ikke greit det heller?

    5. Bollemus har ingenting med vekt å gjøre. Du kan ha bollemus som både tynn og tjukk 🙂 du har faktisk veldig veldig bollemus på dette bildet. Men hvem har sagt at bollemus er feil?

    6. Det artige her er jo at du kryper ned på akkurat samme lavmålnivå. Har noen screenshots fra FB jeg også som du valgte å slette mår du fant ut at du hadde dummet deg ut. Ikke synk ned på dette nivået når du påstår at du er sosialt intelligent.

    7. Bollemus eller ei.. Vanvittig vakker er du uansett! Hvordan musa de er spiller vel ingen rolle så lenge den fungerer som den skal 👍

    8. En spøk? Kommentarer om folks utseende vil jeg definitivt ikke kalle humor.
      Folk som kommenterer andres utseende på en slik måte, fortjener å bli hengt ut. Folk som skriver seksuelt krenkende meldinger, fortjener å bli hengt ut. Folk som ikke klarer å holde munnen når de ikke har noe fint å si, fortjener å bli hengt ut.
      Akkurat her synes jeg hun gjør helt rett i å legge ut med fullt navn, så kanskje personen tenker seg om en gang eller ti før hun skriver slike kommentarer igjen.

    9. Herregud, du har bollemus R! Og veldig på dette bildet å, synes den kommentaren var litt morsom siden du opererer deg jo både her og der, men den kommentaren var nok ikke seriøst – men sikkert en spøk. Og du klarer nok en gang å svare på denne fjortismåten som vi alle har vokst i fra. Hun hadde noen veldig gode poeng med hvorfor du ikke er sosialt smart. Du har delt ALT for mye av barna dine.

    10. Unødvendig av henne.
      Men desverre så ser det ut for at hun blokkerte deg enn å slette seg selv, for dama er aktiv 🙂
      Bra svart fra deg hvertfall!

    11. Bollemus har ingenting med BMI, overvekt eller undervekt.
      Så jo du kan godt ha bollemus med undervekt eller ikke, og du trenger absolutt ikke å ha bollemus om du er overvektig.
      Når du ikke vet hva ting betyr eller er ikke ta det for gitt at en kommentar er negativ. Se positivt på ting inntil det motsatte er bevist 🙂

    12. Jeg håper Catarina bruker den gode utdannelse i en jobb hvor hun ikke har kontakt med andre mennesker. Da mener jeg alt fra lege- og helsevesen til salg- og service. Mennesker som skriver og kverulerer slik drit på nett bør heller ikke skaffe seg barn. Oppfør dere voksne mennesker! Bruk ytringsfriheten fornuftig og ikke sløs den bort på å slenge med leppa. Tro det eller ei, dere som liker å trykke andre ned i møkka – til og med små kommentarer kan såre vanvittig mye.

    13. Haha ta dere en pils og slapp av, ikke ta alt så innmari alvorlig. Når ble lilsom bollemus feil? :p heia mus i alle fasonger

    14. Jeg har ikke hatt sex og går ikke på stranden i bikini pga jeg har bollemus. Leser og hører så mye negativt og hører folk vitse om det, så vil ikke at noen skal se den 🙁

    15. Og atter en gang mobber du andre .. vits å henge ut folk på bloggen? Vennene dine ser jo selv kommentarene å kan gjøre seg opp en mening på fb.

    16. For noen mennesker som lever i denne verden, for det første heter det ikke bollemus, det er så utrolig nedlatende ordbruk av voksne mennesker! Det kalles å ha høyt skamben. Kommentarer på utseende er ikke noe du tuller med, du vet aldri hvordan en person tar det til seg. Utseende er et av de mest sårende områdene på en person, og da er det faktisk ikke morsomt.
      Jeg synes selv at det er utrolig bra at du tar opp dette på bloggen, at det ikke er greit med nettmobbing i noen form. Håper virkelig Catarina lærte noe, denne gangen og ikke gjør det samme flere ganger.
      Personer som har høyt skamben, kan faktisk også ta seg veldig nær av denne kommentaren, som kan utvikle seg til at de ikke tør å vise seg i offentligheten. Hvorfor skal det være så fælt å ha høyt skamben? Er det plutselig galt at alle mennesker er forskjellige? Nei jeg kjenner jeg blir skikkelig irritert å skuffet.
      Stå på Rannveig, du er topp! Og nydelig akkurat slik du er!

    17. Flott at du tar iigjen!
      Mennesker skal få være som de vil, uten at noen skal rakke ned på andre fordet;)
      Den mest oppegående og reflekterte her er deg, tipper du ikke er så fordomsfull og ensporet som mange andre;)
      Du får ta deg høyere utdannelse etterhvert, tipper du hadde gjort en god jobb :0)

    18. Det var en bitchy kommentar av henne, men jeg syns ikke du håndterte det bra. Det er ikke ok å si at andre mangler sosial intelligens eller ha en slik orbdruk. Jeg vil si dere begge er mobbere i dette tilfellet, selv om at hun begynte. Husk at alt som legges ut på nett er sporbart i evig tid, og at dine barn kommer til å se hvordan du skriver til andre..
      Forøvrig er det skambenet, ikke vagina- barna kommer ut av vaginaen. Bollemus er normalt 🙂

    19. Ja det var en ufin kommentar av henne, helt klart. Men du er ikke noe bedre å synke ned på samme nivå og i tillegg henge henne ut på bloggen. Og kalle henne drittunge og gjøre ting på denne måten vitner bare for meg at du er alt for umoden til foreldrerollen, dessverre. Burde ikke du vært ett forbilde? Både for dine egne barn, men også alle andre.
      Er det rart unger oppfører seg ufint når foreldrene sitter å oppfører seg sånn som deg?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg