En helt vanlig dag hjemme hos dyremishandlerne…

Denne helga har både gått meget fort og samtidig unektelig sakte. Vi har for det meste, til en liten forandring, bare tatt det kuli hjemme, forutenom et par turer ut i nærområdet. Vi lader nemlig opp til tuuuuuuuuusenfryd imorgen. Barna gleder seg masse, men jeg tror kanskje mor gleder seg enda mer! #barnslig

I går ladet barna opp lørdagskvelden med favorittnaboen Charlie. Heldigvis er Charlie en utrolig god,snill tålmodig og nydelig hund, så han tåler et par halerøsk eller to fra lille frøken ramp. De har blitt så utrolig glade i han, og han er stort sett innom her i alle fall en gang om dagen, til barnas store glede! 

#Gjengenallianse ! Hvem er dyremishandler? JEEEEG! Alle rekker opp handa! – Neida! Her var egentlig spørsmålet: “Hvem liker godis best?!” Da har vi en sånn kollektiv greie om at alle som er enige, må rekke opp handa å si “Jeg!” Sienna er selvfølgelig også med på denne familietradisjonen! 


Charlie har fått hedersplass i sofaen! Og vi ser så mye fram til å få vår lille pusikatt om litt under en måneds tid ♥

Ønsker dere en nydelig forlenget helg alle sammen, og en riktig god natt ♥ Blogges!

 

15 kommentarer
    1. Må si du er utrolig flink med barna dine! 🙂 Jeg har selv en liten en på snart året og selv om jeg kun er 24 år merker jeg fort at jeg enkelte dager blir utrolig sliten. Beundrer virkelig pågangsmotet ditt! Men jeg er ganske nysgjerrig på en ting, og ja folk har sikkert spurt om det før. Lagt merke til at du snakker på bokmålsdialekt på insta-videoene, hvorfor har du valgt å lagt om? Er selv bosatt på østlandet, men med trønderdialekt. Personlig ville jeg aldri lagt om, men vi er jo alle forskjellige 🙂 Fortsett å stå på, du er en fantasisk SUPER-mamma!!

    2. Det er ikke lurt å la små barn gi hunden et lite halerøsk. Når barn og dyr er sammen har foreldre ansvaret for at dette foregår på en måte som ivaretar både dyret og barnet!

    3. Halerøsk? Til og med små barn burde lære seg hvordan man er med dyr… Og det er ditt ansvar å lære hu det! Hadde et barn røsket min hund i halen skal jeg love deg jeg hadde sagt ifra! Gjør du ikke det? Du vet det kan være vondt for hunden?

    4. Jeg har en hund som desverre har blitt redd for barn og fremmede pga dumme småting. Når det først har skjedd at hunden har blitt utrygg er det omtrent umulig å være sikker på at den ikke biter. Kobsekvensen av dette er at den ikke kan tas med på besøk til folk vi ikke kjenner godt, og kan ikke være sammen med barn mer. Alternativet er avlivning. Dette er ikke noe å spøke med, og det kan skje med den snilleste hund hvis den føler seg trengt opp i ett hjørne.

    5. Hun sa vel ikke at hun syntes det var greit at hun røsket hunden i halen , det er desverre slik barn gjør. De lærer jo at det er galt når de er blitt fortalt det noen ganger, men vanskelig å få helt unngått det til de har lært. Vesla her trodde det var greit å både ri på hunden og røske den i halen, men har nå lært at det ikke er greit. Er ofte en grunn til at dyr oppvokst med barn er mer tolerange.

    6. Digger at det er 3 outfits uten noe rosa 👌🏽🙏🏽 Fått så nok av at alle jenter bare skal gå med rosa. Liker stilen til sienna🌸

    7. Herregud da mennesker!! Slapp av med det halerøsket. Jenta er jo ikke mer enn 1 år pluss… Jeg har selv en gutt på 1 1/2 og en hund, og her er mini ofte litt voldsom, men det betyr ikke at vi ikke sier ifra til han og forklarer at det ikke er greit. Tipper Rannveig her gjør det samme… men et barn på 1 år har dessverre ikke samme forståelse av situasjonen og gjør ikke ting for å være slem. Jeg synes du virker som en kjempeflott mamma jeg til det nydelige trekløveret ditt. Jeg tror forresten at minstejenta di og gutten min har lekt sammen i åpen barnehage i Lillestrøm. Kan det stemme mon tro??

    8. Å herregud folk kommenterer så jævlig dumt!! Er det mulig liksom… selvfølgelig sier Ranvei ifra, eller så hadde vel de andre barna gjort det samme?? Men de er jo super snille mot hunden. Sienna er 1,5 år gammel og barn i den alderen er super raske til å være rampete. Ta dere sammen jævla idioter

    9. Her har vi tre små som vokser opp med tre hunder. Og ja det skjer av og til ting jeg helst prøver å unngå.. lillebror drar seg opp i stående med hjelp av den hunden som var nærmest. Det holdes av og til i halen. Jeg sier jo selvsagt i fra og passer på. Men av og til skjer ting. Hundene er fortsatt trygge og rolige og barna vokser og blir eldre og mere forståelse får de. Fantastisk å vokse opp med hund. Vise omsorg og lære forståelse. Supert å kunne låne naboens hund om man ikke har en selv!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg