Det gir så mye mer enn det tar

Dagen i dag har, som de fleste dager, gått i ett. Etter barnehagen dro jeg og barna innom butikken for å handle litt. Og, det var da det skjedde – det som virkelig gjorde dagen min! Jeg går helt inn i handlemodus og konser for fullt, så langt det lar seg gjøre med tre små som helst vil løpe hver sin vei. Men plutselig roper noen navnet mitt. Tenker først det er noen jeg kjenner, siden jeg sjelden blir stoppet opp av lesere og følgere, men i stedet hender det ofte jeg får kommentarer på bloggen min i ettertid, som for all del også er kjempekoselig!

– Der, på Rema 1000, står verdens herligste og tøffeste jente, og fortalte om hvor utrolig flink jeg er som alenemor til mine tre søte små, og om hvordan hun hadde lest bloggen min lenge, inntil hun nylig fikk sitt eget barn. Og for det første -at noen tør å gå bort til fremmede, og si noe fint, det er utrolig beundringsverdig i seg selv! Jeg synes rett og slett vi burde hatt litt mer av det, og litt mindre hat og drittslenging. Kan det virkelig skade så mye å være litt god med de rundt deg, når det gir så mye mer enn det tar?  For det fører jo faktisk ingen vei med noen av oss, å være slemme med hverandre. Jeg måtte rett og slett bare skrive om det her, fordi jeg syntes det var så fantastisk, og det gjorde så absolutt dagen min! Det koster så lite, og gir så mye

Dagens middag! Grillede kyllinglår, babyleafs, paprika rødløk og pommes! Barna jubler stort når vi har “sånn kylling man kan holde i handa” til middag

Derimot var det en rimelig stor bom av meg å gi barna den oransje dressingen. Den var nemlig rimelig hot, noe jeg ikke fant noe info om på pakningen. Nathaniel påpekte etterpå at jeg burde skjønt at det var en farlig saus med tanke på flammene utenpå flasken. Haha! 

Fantastisk kveld til alle dere fantastiske sjeler  Nå er det Greys, og så natta! Blogges

9 kommentarer
    1. Så utrolig koselig å hilse på deg, angrer ikke et eneste sekund! Hvordan du klarer å ha så mange baller i lufta, er virkelig en side ved deg som jeg beundrer! Jeg har en sønn, (EN!!!) og bare det er mye ansvar i seg selv. Sambo jobber på dagen og er ikke hjemme før sent, så jeg har nesten blitt mammadalt da mamma er her flere ganger i uka for hjelpe til litt. Og du!? Du tar deg av tre barn helt alene! Finner på ting, kjører til og fra barnehagen, lager mat, vasker klær.. ja lista er lang! Jeg får ikke tid til alt det du gjør engang! Du er rå!

    2. Nå skal jeg gjøre noe jeg aldri har gjort før, nemlig legge igjen en kommentar.
      Dette du skriver er så viktig. Tenk så lite det koster oss å gi et medmenneske et positivt ord, en liten håndsrekning, et lunt smil.
      Vi vet ikke hva den vi møter har i bagasjen sin, kanskje lever den et fullkomment lykkelig liv, kanskje har den det beintøft eller kanskje sånn helt på det jevne?
      Uansett så er ingen av oss uimottakelig for positiv feedback, og som du skriver så var det denne damen gjorde det som gjorde din dag <3
      Når jeg leser bloggen din tenker jeg mange ganger på at du virker som en skikkelig tøffing, Rannveig.
      Du har tatt mange tøffe valg i livet ditt, du har vært åpen om vanskeligheter i relasjonene dine, og du er en ung kvinne som virker å være en supergod mamma for barna dine, de ser så glade og lure (altså lur som i skøyeraktig) ut.
      Håper dagen din er fin, og tommel opp til deg, sterke kvinne!
      (Jeg liker forresten at du i mindre og mindre grad vier oppmerksomhet til alle tullingene som skriver kjipe, dumme og nedsettende ting. På den ene siden bør ikke slike stå uimotsagt, mens på den andre siden så er ikke slike verdige å bruke tid eller energi på).

    3. Hei Ranvei og alle andre. Dette er kanskje litt off-topic men som du skriver er det hyggelig når man får hjelp av fremmede uansett om det er stort eller lite. Kanskje du kan hjelpe oss med å hjelpe mamma, med å få råd til å kjøpe seg en nydelig hundevalp. Hvert øre teller. Stor klem! https://www.spleis.no/project/10307

    4. Emilie:
      Hvordan skal hun ha råd til forsikring, årlige vaksiner/flåttmiddel/ordentlig hundemat osv, dyrlege, hva om hunden skader seg eller annet? Om hun ikke har råd til å kjøpe seg valp? Hva med utstyr? Bilbur eller ordentlig bilsele. Hva om valpen tygger istykker dyre ting som mobil (det gjorde vår valp, selv om mobilen lå på et bord),
      Kanskje det da er bedre å ta til seg en omplasseringshund og heller spare pengene?
      Synes det er helt feil å tigge om hjelp til en hund fra fremmede! En hund koster mye penger

    5. EMILIE: Kødder du med meg?!? Innsamling/spleiselag for å kjøpe en hundevalp?! Føyer meg til 22:58 her altså. Hvordan koste dyrlegeregninger,forsikringer,riktig fôr osv?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg