Borte bra, hjemme best

Jeg har ikke vært så veldig flink til å oppdatere her de siste dagene, men vet dere hva? Det har faktisk vært utrolig deilig med en liten pause. Føler jo at jeg har vært ganske flink i det siste, så den var velfortjent. Ser at bloggen min blir mye lest likevel, selv om det går noen dager uten nytt innlegg, og det er jo utrolig koselig! Vi har hatt litt opplegg mens vi har vært i Alta, blant annet gikk jeg, Nathaniel og Sienna tre toppturer på to dager. 

Og til det så mange ble veldig opptatt av… joda, jeg fikset tskjorte til oss! Selv om miljøuka i Alta, hvor man kan gå de tre toppene og få en tskjorte, var for flere uker siden, haha! Etter vi hadde gått den siste toppen,Raipastoppen, troppet vi opp på kommunehuset i Alta full I gjørme begge to. 



 

Nath var ekstremt fornøyd med å ha gått disse toppene, og hadde veldig lyst til å ha på seg toppturtskjorta si i barnehagen i dag, men den måtte desverre en tur innom vaskemaskinen i går kveld, så da får det bli imorgen!

I går ettermiddag kom vi endelig hjem igjen, etter en relativt svett flytur. Minstefrøken sovnet ganske raskt etter at flyet hadde tatt av, men gleden var kortvarig (tro meg, det er en glede om hun kan sove når vi må sitte stuck i to timer i strekk) Hun våknet nemlig etter en kort lur, og var om mulig enda litt vanskeligere å få til å sitte i ro i disse trange setene. Men rutinert som jeg er, har jeg heldigvis med ipader, leker, smoothies og lignende på slike turer. Og det hjelper jo absolutt bittelitt på!

Etter å ha landet på Gardermoen og hentet alle koffertene våre (måtte ha med en ekstra fordi jeg tok med min vakre Grafferdrakt fra Alta) stakk vi en kjapp tur hjem, pakket ut koffertene fra bilen,  pakket strandbagen og dro til vakre Gansvika for å bade. Hadde en helt perfekt avslutning på en ganske svett og slitsom dag, etter relativt lite søvn natt til i går da jeg måtte pakke alle greiene våre før vi reiste. Vi bestilte pizza og tok med på stranden, mens barna badet og koste seg masse i vannet, varmen og sola!

 

Alt i alt har vi hatt det utrolig fint i Alta, og fått møtt massevis av slekt, familie, venner og bekjente, i tillegg til at jeg har fått meg et par turer ut av huset på kveldene, noe som skjer svært sjeldent sånn ellers. Utrolig deilig! Jeg er likevel lettet over å være hjemme igjen, med tanke på rutiner og rett og slett at ting er tilrettelagt for barna hjemme, noe det jo absolutt ikke er når man er på ferie. 

 

I dag er barna i barnehagen, og jeg skal straks hente de, og så skal vi på badelandet på Råholt for å skvise ut siste rest av energi. Neida!. Nå er det bare denne uken igjen i barnehagen for de, så er de ferdig der for godt. Noe jeg i grunn synes er utrolig trist, siden de har gått der i tre år begge to. Nath begynner på skole, og Emma og Sienna starter opp i en utrolig fin barnehage rett i nærheten av oss i August. 

Ønsker dere en fantastisk mandag videre! ♥

11 kommentarer
    1. Borte bra men hjemme best er sant 🙂
      Hvordan hadde ferien vært for froskene?
      Skal dere reise på syden-ferie?
      Spennende med ny barnehage og skole-gutt 🙂

    2. Så godt at dere har kost dere på tur 🙂 Jeg tipper at det er greit å oppleve litt av hvordan det ville være å flytte tilbake til Alta, for så å kjenne hvor godt det er å komme hjem til sitt 🙂

    3. Kjempefint å høre at dere har storkoset dere oppe i nord!
      Husk nu bare å slappe litt av også sånn at du ikke blir helt utkjørt 🙂

    4. Vet ikke hvilken bil eller hvem sitt sete Sienna sitter i, men selene hennes må justeres lenger ned 🙂 Jeg mener å huske at hun sitter bakovervendt til vanlig som er tommel opp 🙂

    5. Hvorfor har du Sienna forovervendt? Du vet vel at det er livsfarlig og kan skade henne for livet i en kollisjon? Selene også alt for høye! 🙁

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg