Da det gikk opp for meg ble jeg fryktelig trist

Da jeg sto der og leverte skjemaer om hva jentene liker best å spise, hva de liker å leke, og hvilke rutiner minstesnupp har rundt sovetid på dagtid,  gikk det plutselig opp for meg, og det var ingen god åpenbaring. 

Her, på dette stedet, skal nå også minstefrøken tilbringe de fleste dager de neste fire årene! Hele dager. Fra å ha vært med meg omtrent bokstavelig talt hver dag sine to første leveår, til å være borte fra meg på daglig basis. Jeg vet hvertfall at jeg kommer til å slite med en voldsom separasjonangst. Jeg får separasjonangst bare av å levere henne fra meg for en liten stund, som et engangstilfelle. Jeg, for min egen del, gruer meg mer enn jeg gleder meg, selv om jeg selvfølgelig er lykkelig og glad på hennes vegner. Det blir helt sikkert bra, men jeg gruer meg mer for hver dag som går, det må jeg ærlig innrømme.  Det blir sikkert lettere med tiden, men jeg synes helt ærlig det er trist å tenke på at vi ikke skal tilbringe dagene sammen lengre fra august av. Det er liksom bare sånn det er blitt. Hun er med meg på alt fra bloggmøter, tannlegetimer, vippeextensionstimer, til fjellturer. Generelt sett har hun vært med på omtrent alt jeg har foretatt meg på disse snart to årene, forutenom ytterst få ganger hvor jeg har hatt barnevakt. 

Når man tenker over det, er det fryktelig trist at barnehagen tilbringer mer tid med ens egne barn, enn hva man gjør selv. Bare prøv å regn det ut! Når det er sagt har jeg ingen ting imot barnehage på generell basis, men synes det er et utrolig flott tilbud som barna er heldige å ha! Det er bare det at det blir en voldsom overgang. Jeg er jo så alt for vant med dette livet, og helt ærlig, jeg elsker det  ♥

Bilderesultat for rannveigheitmann sienna

Her fra dåpsdagen til Sienna ♥Ta godt vare på tiden med de du er glad i, for den går alt, alt alt alt for fort! 

Blogges♥ La familia er veldig klare for heldag på Hunderfossen imorgen, som avsluttes med trollnatt på kvelden, tradisjon tro! 

 

11 kommentarer
    1. Dette kommer nok til å gå så bra! Hva skal du gjøre til høsten? Blir det jobb, skole, eller satse på bloggen?

    2. Den magefølelsen du har er akkurat slik en mamma bør ha. Det er ikke naturlig at et barn skal i barnehagen, det er derfor du har den følelsen. Men saken er den at det er så vanlig å ha barna i barnehagen, derfor er det ikke tema for mange å ha de hjemme. Jeg har ALDRI angret på at jeg valgte å passe barna mine selv helt fram til de begynte på skolen. Ungene mine er veldig takknemlig for at vi har hatt det slik. Men hvis man ikke har råd til å ha barna hjemme, har man vel ingen valg, likevel tror jeg den følelsen du har er riktig. Jeg tror du er en perfekt mamma, og jeg tror ungene dine hadde hatt det supert med å bare være hjemme med deg. Det skinner veldig godt igjennom innleggene dine at du er en god mor og veldig opptatt av barnas ve og vel. Klem.

    3. Det hadde sikkert vært mulig å drøye barnehagestart et år til. Veldig tidlig å starte, selv om det ikke er vanlig
      Veldig glad for at jeg hadde mine hjemme til de var tre

    4. Hvis du selv ikke er bundet til arbeidstid/skole eller lignende trenger jo barna strengt tatt ikke å være i barnehagen hele dagen 🙂

    5. Jeg vet så altfor godt hva du mener, jeg er så uendelig takknemlig for at jeg kunne være hjemme 100% med datteren min til hun fylte 3 år, for så å gå for halv barnehageplass når vi begge var klar for det. Selv om hun nå har full plass skal det sies at vi ikke bruker alt; det er jo så godt å kunne ta hele dager fri her og der, og ikke minst lange ferier <3 Jeg for min del er uendelig glad for at jeg kan styre dagene mine akkurat som jeg selv ønsker, og dermed kan gi henne både fri og korte dager så ofte vi bare føler for. Det er tross alt mitt barn, og det er som du sier forferdelig trist å tenke på at andre tilbringer med tid sammen med barnet vårt enn oss selv. Det er jeg så glad for å kunne slippe 🙂

    6. Det MÅ jo ikke være sann at barnehagen er mer sammen med barna enn du selv.
      Eldste mi begynner i 2.klasse. Hele året som var, var hun på skolen fra 0900-1330. Etter hun var levert kjørte jeg å leverte broren på 2 år i barnehagen, og hentet han etter jeg hentet henne. Av og til var han der til kl15. Aldri henter noen av de senere enn 1545.
      Til høsten begynner minste på 1,5 år også. Kommer til å fortsette sånn:) vil ikke at barnehagen og skolen skal se de mer enn meg selv så lenge jeg har muligheten. Da trenger de ikke slite seg ut med sfo og lange dager i barnehage. Ferdig med middag, lekser og kosetid før fritidsaktivitetene til eldste. Så blir hele familien ofre med på fotballtreningene

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg