Jeg smisket meg unna en bot!

Med skolestart i sikte, tok vi turen på bokhandelen for å kjøpe pennal til husets kommende skolegutt. Vi dro innom flere forskjellige butikker, og fant fram et han ville ha, og som ikke koster halve månedslønnen, spesielt siden jeg faktisk ikke fikk lønn denne mnd (blogg.no sine regler..)

Med et uplanlagt bleieskift på kjøpesenteret, hadde det plutselig gått litt lengre tid enn hva jeg hadde sett for meg. Og når vi kommer tilbake til bilen vår, står en mann og tar bilde av bilen min. Den endelige prisen på pennalet var i stedet for en hundrelapp, gått opp til en tusenlapp! 

Heldigvis for meg er jeg svært sjarmerende, så jeg klarte å smiske meg fra den parkeringsboten. Så dagen fikk en lykkelig slutt likevel, i stedet for å ende med en en sur parkeringsbot, og Nathaniel var strålende fornøyd med ny drikkeflaske, litt nye klær og ikke minst, nytt skolepennal!


 

Se så fornøyd! Vi bestemte oss for å bruke litt tid på å øve bokstaver i dag. Så etter bittelillefrøken var lagt for kvelden, hadde vi en times tid der han fikk øve i “skoleboka” si som han fikk på besøksdagen til skolen sin tidligere i sommer. Dette er en gutt som gleder seg ekstremt mye til skolestart, og som er så utrolig flink og ivrig etter å lære!

Tidligere i  dag var vi å besøkte Fetsund Lenser og museumet der, som er veldig populært for mine søte små, i tillegg til at vi fikk oss en fin trilletur langs Glomma mens lillefrøken sov luren sin på vei dit. Det ble både lekt innendørs og utendørs, og vafler ble det selvfølgelig også!

På kvelden tok vi fram barbermaskinen, og så ble det jammen ny kjekkas/partysvenskesveis på han også♥ Jeg må si at jeg er blitt god på det der etter en del ganger med prøving og feiling med litt forskjellige resultater. Sånn er det å være guttemamma, da må man lære seg sånt, og en hel del andre ting!

Ha en strålende kveld ♥

 

 

16 kommentarer
    1. Du sjarmerende… Så en sjarmerende person henger ut folk, mobber folk og prøver så godt en kan å rakke ned på andre, bare for å skjule sine egne feil… Er ikke mye av deg som er så veldig sjarmerende! Men du som mamma er sjarmerende, for ja du er flink med unga dine!

    2. De har tilpassede ( litt tykkere ) skoleblyanter med “grep”. anbefales de som skal lære å skrive 🙂

    3. Hvordan har du overlevd når unger bare har hylt og hylt og du er alene? Jeg er alene med en skrikas nå og føler meg helt utslitt!

    4. De tilpassede blyantene (og alt annet som man trenger egentlig) får de på skolen, ikke nødvendig å kjøpe selv 🙂

    5. Er det noe jeg hadde prioritert ved barns skolestart så hadde det nettopp vært tilpassede skriveblyanter, de er ikke så dyre, greit å ha noe liggende når de lærer seg å skrive.
      Hadde også brukt dataspill for videre læring ( brukte Josefinespill,og min lærte seg hele norgeskartet på den måten ).

    6. Jeg tviler på du slapp boten, men skriver her for at du gjorde det, kun for å provosere. Smisk er ikke nok til å slippe unna, men om du langer ut med en tårevåt historie, så kanskje!

    7. så bra du slapp unna boten :).
      Nathaniel er så herlig, og så fint penal han fikk :).
      Sienna er så god <3

    8. Fint at du slapp unna boten, men hvis det hadde vært meg som hadde kommet opp i dette hadde jeg valgt å betale den boten. Hva lærer man barna sine ved at man kan bare vri seg unna konflikter. Heller bedre å vise forran barna sine at vi voksne kan også gjøre feil f.eks det å glemme å legge på ekstra til parkeringsbilletten. Barn ser opp til foreldrene sine, og da er det viktig at vi er gode rollemodeller

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg