Spennende frokost/lunsj/kvelds for barna

Kampen for at barna skal spise forholdsvis riktig, og sunt, er konstant. Hele tiden finner man snedige løsninger på ting, for jeg regner med de fleste er kjent med begrepet “skjulte grønnsaker“? Vel, i går prøvde jeg meg på “skjulte nøtter” Barna er nemlig ikke kjempebegeistret for det, men i og med at nøtter er en viktig næringskilde, så jeg mitt snitt til å hive oppi noen ekstremt finhakkede valnøtter da jeg lagde blåbærhavregrøt i går. Alt blir jo blått oppi der, så hvorfor ikke prøve seg.

Nå hører det med til historien at nøttene av storebror i huset ble oppdaget ca tre sekunder inn i grøtspisingen, men til min store overraskelse rynket han ikke på nesa engang, men fortsatte spisingen, etter han hadde utrykkt hvor ekstremt flink jeg er til å lage havregrøt. Tommel opp, altså!

Når jeg laget kveldsmat som er noe annet enn brødskiver, tenker jeg alltid på matpakkene samtidig. Så jeg lagde masse grøt, slik at de kunne ha med på skolen og barnehagen i dag. Veldig kjekt! 

Jeg lager aldri havregrøt med oppskrift, så jeg kan ikke fortelle dere hvor mye av hva jeg har hatt i grøten. Men av ingredienser er det lettkokte(små) havregryn, mye vann (ta heller for mye enn for lite) litt maple syrup som søtning, selvfølgelig blåbær, som dere ser. Jeg har brukt fryste blåbær her.  Finhakkede valnøtter.  

I går serverte vi grøten med eple og kiwibiter, men det velger man jo selv, ettersom hva man foretrekker! 

Nå skal jeg en tur til Oslo, jeg skal nemlig pynte litt på fasaden litt med nye vipper. Det er alt for lenge siden sist, så det skal bli utrolig deilig faktisk. Viktig å ikke la seg selv forfalle selv i en hektisk hverdag med små barn. 

Ha en fantastisk dag alle sammen 

5 kommentarer
    1. Viktig å ikke la seg forfalle med små barn, nå må jeg le 😂 Du går jo hjemme, lager enkle blogginnlegg mens barna er i bhg og på skole. Selvfølgelig har du tid til å legge på vipper 😂

    2. Har du prøvd kaldgrøt? Bruk feks store havregryn, raspet eple,finhakka nøtter, evnt litt hakka tørka aprikos eller rosiner..vann/eplejuice..og la det stå i kjøleskap over natten. Ha gjerne en klatt yoghurt e.l på når du serverer.

    3. Til deg over; wow- for et stusselig liv du må ha! Å glede seg over andres sorger, da har du jaggu ikke oppnådd mye her i livet! Trist å se. Håper du etterhvert endrer tankegangen og kan spre glede istedet for galle!
      Synes du er utrolig flink og tøff, Ranvei! Det står respekt av alt du får til! 🙂 Keep up the good work!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg