Enkle, veganske middager rett på døren!

Dagen i dag har gått rimelig radig. Tatt en del bilder, og jobbet mye bak bloggen. Ettermiddagen gikk til middag og handballtreningen til Nath, og på kvelden kom min gode venninne Annekari og passet barna,slik at jeg kunne dra på Siennas foreldremøte i barnehagen. Jeg setter så uendelig stor pris på at jeg har så gode venner og mennesker generelt rundt meg.  Og når jeg kom hjem – ikke bare hadde hun dusjet og lagt barna, men tilogmed laget matpakker til de til imorgen! Absolutt ingenting av hva man forventer av barnevakten, men som er så fint gjort at jeg nesten vil gråte altså!

Annonse

Med hektiske ettermiddager og treninger på rad og rekke, er det praktisk å ha enkle, raske men likevel sunne veganske middager å forholde seg til. Som jeg såvidt nevnte for dere, så har vi nå endelig fått prøvd ut vegansk matkasse fra Den Grønne Kassa! Og første middag ut i rekken ble vegansk Biff Stroganoff, som absolutt ikke skuffet!

Kassen bugner av friske, gode grønnsaker!

Men det langt i fra bare grønnsaker som følger med i denne kassen. Det er både linser, frø og krydderblandinger, ferdigstilte sausblandinger, og kjøtterstattere. Et supert alternativ for alle veganere, vegetarianere eller for de som ønsker et mindre kjøttholding kosthold der ute!

Kassen er designet for å gi deg som veganer (eller hobbyveganer) et fullverdig middagstilbud med spennende, gode og hjemmelagde middagsretter som gir deg alle de næringstoffer du trenger når du avstår fra kjøtt og animalske produkter. Helt supert for å forsikre seg om at du får i deg alt fra jern til kalsium som er grunnleggende, essensielle stoffer for at kroppen vår skal fungere normalt. Når man ikke spiser kjøtt eller animalske produkter, er det spesielt viktig å sørge for å få i seg disse fra annet hold, fra blant annet soya, nøtter, bønner, linser og mørkegrønne grønnsaker.

Det følger selvfølgelig med oppskrifter til denne fantastiske matkassen, som så langt er den eneste veganske matkassen her til lands!  Oppskriftene er enkle å følge, og de fleste rettene tar rundt 20 minutter å lage. Med matkassen lager du altså et fullverdig, vegansk måltid på null komma niks. Jeg, for min del, setter stor pris på at vi som familie kan bruke ettermiddagene på andre, morsomme aktiviteter og dermed få litt mer tid ettersom middagene tar kortere tid. Helt supert! 

Matkassen leveres rett på døren din hver fjortende dag, og man kan velge mellom tre og femdagersmeny.  Selv om matkassen ikke inneholder nok til disse fjorten dagene, må jeg si at jeg blir utrolig inspirert til å lage mer og nye veganske oppskrifter på egenhand. Jeg gleder meg så mye til vi skal lage rett nr.2 imorgen som jeg også skal vise dere!

Vegansk biff Stroganoff! Smaker akkurat det samme som vanlig biff Stroganoff, bare at kjøtt er erstattet med kjøtterstattere, som etter mitt synspunkt smaker så utrolig mye bedre enn kjøtt. Minstefrøken var svært fornøyd med denne, og som sagt, vi gleder oss utrolig mye til å prøve ut dette videre framover. Faktisk, om man ønsker mer av en ingrediens, så kan man også legge dette til sin neste levering. Jeg elsker konseptet med å få vegansk mat levert på døren med ferdige, raske, sunne og spennende oppskrifter, og gir oss som familie mer tid i hverdagen. Tid som vi ville brukt på butikken, kan vi bruke på å kose oss sammen i stedet. Livet er hektisk nok fra før av, og det gjelder bare å bruke tiden sammen godt ♥

For å lese mer om dette, bli inspirert, eller bestille Den Grønne Kassa, kan dere trykke HER!

Nå skal jeg gjøre noen få småting her, og så er det natta. Imorgen er det fredag, og dagen starter med foreldresamtale på skolen til Nath. Gleder meg til å høre litt mer om hvordan det går! Og… *trommevirvel*… Emma kommer hjem! Ikke nok med det, de skal få seg en aldri så liten overraskelse/gave etter skole og barnehage. Dette skal jeg filme, og vise dere. Det kommer til å bli så bra. God natt alle sammen♥

9 kommentarer
    1. Den sirkelen oppe i hjørnet i oppskriftbokn,er det en indikasjon på næringstoffer i hver rett? Så nemlig veldig sånn ut:) Takk for tips,dette skal absolutt undersøkes videre.

    2. Utrolig fin kasse! Provlemet er jo ofte at man ikke vet hva slags veggismat som er god å lage- derfor synes jeg dette var en strålende ide, så man slipper å tenke på alt det med næring osv, samtidig som man kan spise mer vegansk mat. Spiser kjøtt jeg men fordi jeg syns det er vanskelig , men denne skal jeg teste ut. Pris?

    3. Kult! Hvordan går det å spise vegansk med kidsa? Syns de det er greit, eller er det mye motstand?
      Syns du er superflink! Har tre barn selv, men er ikke alene med dem. Syns du gjør en utrolig bra jobb, det er virkelig ikke bare bare å ha tre unger altså!

    4. Heisann, med et vegansk kosthold, hvordan får barna i seg nok jern? Det er generelt sett noe mange barn har mangel av. Om du har gode forslag til erstatning av kjøtt/melkeprodukter som innholdet mye jern, og som barna faktisk synes er ok å spise, blir jeg glad for tips 😃

    5. Jern er ikke vanskelig å få i seg i et vegansk kosthold . Det er jod og b12 man sliter mer med. Det er masse jern i mange grønne grønnsaker, belgvekster og masse andre ting. Null stress. Folk tror det er så vanskelig å då i seg alt, men vi mennesker har til alle tider før sivilisasjonene vært sanker samfunn. Vi levde 99% vegansk. Nå og ne fikk vi tak i et dyr liksom men var planter vi levde på, spesielt korn

    6. Luna.. Kjenner flere son har kun vegansk mat til familien. Og de har nesten de sunneste og nest friske barn av alle

    7. Du e en sånn fantastisk mamma!! Hurra for veganskmat! Guten min er og mykje meir glad i veganskmat en kjøtt!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg