Spysjuka med et hint av hodepine fra helvette

De siste dagene kort oppsummert der altså, med andre ord. Jeg liker det kort og godt, og det beskriver ganske nøyaktig hvordan jeg føler meg akkurat nå. Lite søvn, og mye gugg. For de av dere som ikke kjenner meg der ute, gugg er ikke akkurat min sterkeste side og noe jeg virkelig frykter. 

Her i huset stiftet vi nemlig bekjentskap med kjipe spysjuka AKA omgangsyken sånn ca i går morrest. Det var storebror som ble rammet denne gangen (men kjenner jeg ikke denne lille luringen spysjuka riktig, så tar det vel ikke mange dagene før vi andre melder oss inn i denne sykdomsbefengte klubben…) Så i går hadde vi hjemmedag, alle tre. Altså, jeg turte virkelig ikke sende Sienna i barnehagen i frykt for at hun også skulle begynne å spy og være syk noen andre plasser enn hjemme. Jeg anså faren som for stor. Hun har det riktignok gått veldig fint med til nå hvertfall, ikke noe oppkast i sikte så langt… sånn bank i bordet for sikkerhets skyld. Jeg føler jo jeg har stålkontroll med klorflasken I høyrehanda, og jeg har gått fra å bytting av tørkehandkleet på badet èn gang om dagen, til hver gang noen har tørket seg på det etter handvask, eller i det hele tatt berørt det. Rett på nitti grader i vaskemaskinen, helst to ganger på rad. Her skal INGEN smittes, nei nei nei. 

Men altså, over til poenget mitt. Natt til i dag var helt forferdelig. Og med det, så mener jeg helt og holdent gruuuuuusom. Hele gårsdagen forløp uten oppkast og formen var helt på topp hos den syke, bortsett fra morningen. Men så kom natta, sånn ca i 01 tiden. Da var det påan igjen med storebror, og etter å ha trøstet han gjennom runde på runde, fått han i seng, kloret ned hele badet runde èn, påan igjen med spyrunde nr.2, så kloret jeg ned hele badet og forsåvidt alle overflater som finnes i dette huset. Først i 04 tiden, rett før fuglene synger, var jeg i seng. Trenger jeg å si at jeg har dundrende hodepine i dag? Vel, gjett hva? Jeg har DUNDRENDE hodepine i dag. Og stryker vi ikke med av omgangsyken, er det høst sannsynlig at vi gjør det av klorforgiftning. Neida.  Joda. I alle fall jeg. Det lukter garantert klor av meg fra flere hundre meters hold. 

Slenger på en av mine favoritt meme’er under her som kort forklarer mitt ståsted.

Bilderesultat for rannveigheitmann omgangsyken

Basilusk-godnatt fra meg ♥

 

13 kommentarer
    1. Syns jeg så en snap i går der Nath kom løpende mot deg (på skolen?)? Håper for alle andre sin del, at du ikke sendte han på skolen i går!

    2. og hva får deg til å tru at folk uten unger ikke blir slitene?! Vet du aldrig kommer til å svare på det, men det å gni det inn i trynet på folk som ikke kan få barn, det klarer du hver gang!

    3. Jeg blir SÅ glad av å se noen som faktisk rengjør med klorin ved norovirus, og ikke antibac! Sistnevnte har jo ingen effekt, men det ser det ut til at du har skjønt. Satser på at dere går klar alle mann, eneste måten å få viruset på er å få det i ansiktet – så pass på å ikke berøre ansiktet med annet enn (klorin)-rene hender 🙂 Lykke til! Noro er det verste i hele verden, krysser alt i hele verden for at vi slipper unna i år 🙂

    4. Synes det er flott at du ikke sender Sienna i bhg når hun potensielt kan være syk. Dette stopper jo eventuell smitte videre til andre barn også 😃
      Skjønner meg ikke på deg som kommenterer at Rannvei «gnir det inn» til dere som ikke kan få barn. Tåler du ikke å høre det hun skriver, så slutt å lese bloggen da!
      Og Rannvei, fra en singel trebarnsmamma til en annen, You rock 🤘🏻

    5. Luna… fritt land… jeg skriver akkuratt det jeg vil og leser det jeg vil! Hvis det plager deg at folk har egene meninger, så stakars deg….

    6. STØTTE TIL RANNVEIG!!!De som ikke har barn vet IKKE hva sliten er!! Type nesten død men må fortsette å gå i femtegir en dag til, en natt til, enda en dag, enda ei natt og aldri vite når man får noen timer sammenhengende timer på puta! Sliten får en helt ny betydning med barn i din omsorg! Ei oppgave du ikke kan sette på vent eller gjør halveis. Go bedringsklem til ei trebarnsmamma fra ei annen.. u can do it <3

    7. Ja, såklart er man sliten før man får barn også. Men man vet ikke hva SLITEN er. Når man går på 12 natta med 20 min søvn, og du fortsatt må gjøre alt for barna dine. Da vet man hva sliten er. Og det er virkelig ikke å gni det inn i de barnløses ansikt. Det er bare fakta.

    8. Jeg har ikke barn. Jeg vet hva sliten er.
      Det er en enorm egoistisk tankegang, å tro at man har det mest slitsomt i verden. Spesielt når det begrunnes med at du har barn. Du er heldig, du har tre barn som gir livet mening. Som gir deg lykke – som gir belønning for strevet. Når jeg er sliten? Jeg har ingen mening i livet, ingen belønning for strevet. For strevet, det gir kun negativt stress og følelse av å være enormt sliten. Så, jeg synes du er heldig – og synes det er veldig urettferdig å sammenligne personer med og uten barn på den måten.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg