Helgen som fikk senfølger

Jeg har vært en helt elendig blogger den siste uken, jeg vet. Forrige helg, min barnefrie helg, fikk litt senfølger i forhold til at jeg rett og slett sov litt for lite og var litt for sliten. Jeg er jo ikke veldig vant med å gå på byen, og heldigvis er det lang, lang tid til neste gang. Takk gud!  

Helgen som gikk var en skikkelig lang – bokstaveldig talt. Fredag var det planleggingsdag både for jentene i barnehagen, og gutten på skolen. På fredag hadde vi en fantastisk koselig dag sammen med BFF Ingvild og hennes to søte små. Jeg ser henne omtrent ikke for tiden, fordi hun er alt for busy med eksamener. Så når det først skjer, er det jo veldig koselig og mye å catche opp på. Dagen ble tilbragt på lekeland, etterfulgt av koselig middagsbesøk av hele gjengen. 

Annonse

Ellers har vi bare slappet av og tatt det helt rolig. Rett og slett nytt det fine været vi har hatt de siste dagene, minus dagen i går, hvor det høljet ned og var rimelig grått. Men, i de varme, deilige og utrolig fine nye vinterdressene av merket Mini A Ture, finnes det ikke dårlig vær. De holder seg gode og varme, og det er jo det aller viktigste. Bestilte dressene til hele gjengen fra Jollyroom nå nylig, og jeg er så fornøyd. Passer perfekt nå som det begynner å bli skikkelig kaldt!

Se på disse fine jentene! Det beste disse små vet om, er å leke ute, og bli skikkelig skitten og sandete. Da kan det være et stort pluss å ha klær som holder for dette formålet. Mini A Ture dressene har et utrolig stilrent, enkelt og ikke minst vakkert design. De er så fine!

Etisk pelsbruk: Jeg føler jeg må si noe om dette, siden mange stiller seg spørrende til at jeg er vegetarianer, men samtidig bruker pels. Jeg bruker kun pels jeg vet er etisk og bærekraftig. Pelsen på Mini A Ture dressene, er absolutt innenfor mine krav. Pelsen brukt her, stammer alene fra Finsk vaskebjørn, og de blir ikke felt for å bli brukt i pelsindustri, men for å holde bestanden nede. Hver enkelt pelskrage er faktisk sporbar, og de har NAFA sertifikat (Wildlife certification), som står for etisk pelsindustri. 

Mini A Ture Wanni vinterdress, som Emma og Sienna har, finner dere HER!

Mini A Ture dressene har/er: 
– Vannsøyle 10 000 mm etter 5 vask.
– Pusteevne 8000 g/m2/24h.
– Slitestyrke 50 000 rubs.
– Tapede sømmer.
– Wildlife-sertifisert pels.
– Refleksdetaljer.
– Fri for fluorkarboner.

Mini A Ture Wanni er like fin i fargen Blue Nights! Den finner dere HER!

 

7 kommentarer
    1. Jeg blir stadig imponert over hvor flink du er. Jeg har ett barn, og jeg tenker av og til på deg og at jeg ikke har noen grunn til å klage når ting er slitsomt.
      Ståpå!:)

    2. Vegetarianere kan godt bruke pels, mens veganere unngår det. Når det er sagt så finns det vel ikke noe som heter etisk pels, det kommer jo fra et lik :p Det er jo bare forbanna ekkelt og pelsen på dressen har jo ingen funksjon for å holde varme. Men alt dette velger du jo selv.

    3. dressene er så fine <3 kunne tenkt meg en til gutten min ,men har ikke råd,men han fikk det i julegave når han var 10mnd, en av de bedre dressene

    4. Det finnes jo etisk pels. Altså pels som ikke kommer fra dyr i fangenskap. Finsk vanskebjørn hører ikke naturlig hjemme i finsk flora, og ødelegger for andre srter så derfor drepes de i stor skala. De drepes da altså ikke for pelsen. Men når de uansett er døde er deg ikke bedre å bruke dyret en å kaste det da? Jeg synes værtfall det. Jeg er tilnærmet veganer men bruker fortsatt etisk pels

    5. Pelsen kan være så etisk du bare vil, men faktum er at når du kler deg selv eller ungene opp i pels så bidrar du til å beholde pels trendy. De dere passerer på gata osv. vet ikke hvor “etisk” pelsen på hetta er. Så lenge folk fortsetter å bruke pels, etisk eller ikke, så vil også alle andre fortsette å bruke pels og det er nok dessverre et fåtall av de som bruker pels som bryr seg om hvor den kommer fra. Hvis de hadde brydd seg så hadde pels vært totalt ut for lenge siden.

    6. Jeg forstår rett og slett ikke… Dere som på død og liv MÅ utbasunere og prosedere meningene deres i et hvert kommentarfelt… Ranveig tar sine valg som er riktig for HENNE, jeg tar mine valg som er riktig for MEG, og dere tar deres valg som er viktig for DERE. Ta heller å gi tommel opp for søte og fornøyde barn😀 Klapp på skuldra til deg Ranveig, du gjør en flott mammajobb😀👍🏻

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg