20 spørsmål – 20 svar

Var litt for dårlig blogger i dag, selv om jeg faktisk hadde planlagt å skrive et ganske bra innlegg, som jeg heller poster en annen dag. Som plaster på såret, tok jeg copy-paste på en av disse søte 20 spørsmål-20 svar, og under har dere min fantastiske versjon! 

 

1. Har du et mellomnavn? Nei, men jeg het faktisk Ingvild i starten av livet, samme som en av mine beste venninner i dag heter. Skjønner fortsatt ikke den dag i dag hvorfor mine foreldre gikk bort fra det, og til et navn jeg bare deler med damer på nitti år. Mysterium. Tenk så vanvittig kult om vi hatte hett det samme da! 

2. Hvilken tid på døgnet liker du mest? Både tidlig om morgenen, og sent på kvelden. Jeg er nok, og har alltid vært litt B-menneske, men jeg står likevel opp før fuglene synger hver eneste dag, av ganske åpenbare årsaker. Har liksom ikke noe valg. 

3. Hvor liker du deg best? Jeg liker meg faktisk best hjemme, og det passer jo ekstremt godt når jeg praktisk talt bare er nødt til å tilbringe hver eneste kveld, dag inn og dag ut, hjemme. Neida! Jeg er veldig sosial av natur, og om jeg først har anledningen, er jeg kjempesosial!  Men om jeg er for lenge borte fra hjemme får jeg ekstremt hjemlengsel og rett og slett litt angst. Jeg tror egentlig det kommer av gamle vaner. Når man har små barn i hus, er det rett og slett mest praktisk hjemme, for her har vi alt vi trenger. Er vi på lengre ferie hjemme i Alta, som sommerferie, f.eks, kjenner jeg ganske raskt på følelsen av at det skal bli sinnsykt godt å komme hjem igjen. 

4. Hva er det første du gjør når du er alene hjemme? Jeg er aldri alene hjemme,bare for å ha det sagt! Men når barna legger seg, bruker jeg først minst èn time på å rydde og vaske etter dagens bombeangrep. Pluss pluss, kommer litt an på hvor hardt rammet huset ble av bomben. Deretter tenner jeg steatinlys i absolutt hele stua og drkker en cola zero, det får meg til å slappe av og roe ned. Elsker stearinlys og cola zero!

 

5. Har noen av vennene dine sviktet deg før? Uff, jeg har en trist og lang historie med både venner og ekskjærester som absolutt ikke har vært bra for meg. Både før og etter jeg fikk barn. Men akkurat hvor jeg er nå i livet, føler jeg at jeg har klart å slå meg til ro, og har egentlig bare fantastiske mennesker rundt meg. De som ikke er så fantastiske for meg har jeg ingen problemer med å droppe, for å si det sånn. Man må være sin egen beste venn, og det innebærer også å kutte ut menensker som ikke er bra for deg. Jeg har litt lav bullshitterskel, så om noen oppfører seg dårlig orker jeg rett og slett ikke ha noe med vedkomne å gjøre. Mennesker forandrer seg sjeldent som regel. 

6. Hva er din formening om musikk? Elsker musikk! Hører på musikk hele tiden omtrent, både med barna og når de sover. Nå har jeg noen barn som også er veldig glad i musikk, så det blir mye hopping og spretting her hjemme til tider. Gøy! 

7. Bryr du deg om hva andre synes om deg? Jeg tror kanskje ikke jeg hadde outet meg selv på en offentlig og godt lest blogg om jeg hadde brydd meg hva andre synes om meg. Men virkelig – det å ha denne bloggen gjennom så mange år har lært meg å akseptere at ikke alle kan like meg, hva jeg gjør, eller hva jeg skriver, for den saks skyld. Jeg er ikke opptatt av eller ute etter andres bekreftelse. 

8. Har du gjort noe bra ut av livet ditt? Jeg har fått tre fantastiske barn til tross for min unge alder, og om ikke det er bra, så vet jammen ikke jeg! Føler jo jeg allerede har opplevd livets største mirakel, så jeg er veldig fonrøyd egentlig. Jeg har jo også selvfølgelig hatt tanker om alt jeg går glipp av, og har gått glipp av siden jeg var 17 år. Men det er på en måte noe man bare må ofre, og akseptere, noe jeg absolutt føler at jeg gjør. 

9. Hvor var ditt første kyss? Åh, hahaha.. jeg husker det veldig godt, faktisk! Det var på barneskolen, og jeg var superforelsket i han. 

10. Hva tiltrekkes du av i det motsatte kjønn? For det første – intelligens, rett og slett brains! Det gjelder forsåvidt alle jeg omgås, både samme kjønn og motsatte kjønn. Det verste jeg vet om er folk som diskuterer hva som skjedde i forrige Paradise Hotel episode. Helt ærlig, det er det faktisk ingen som bryr seg om. Og så har jeg jo tre barn å ta hensyn til, så han må naturligvis være snill og god av natur, og at han viser kun oppmerksomhet til meg, og ikke hundre andre jenter. Det finnes virkelig ikke noe mer uatrakktivt. Dette var faktisk et helt utrolig vanskelig spørsmål, for det er egentlig aldri noe jeg tar stilling til, og mest sannsynlig ikke trenger å ta stilling til på en god stund. 

11. Hva er det verste du vet om? Urettferdighet og menneskeskapt ondskap generelt. Løgn. Og det er ikke noe jeg sier som en klisje, fordi det er hva mange svarer på et slikt spørsmål. Det sier jeg fordi det gjør meg oppriktig sint og frustrert. Jeg er en sånn person som kan begynneå gråte om jeg føler at noen blir sterkt urettferdig behandlet. Og ja, selvfølgelig når andre definerer meg som ROSABLOGGER (?!)  Kom an, jeg er tjuefire år og trebarnsmor. Jeg føler liksom ikke helt at jeg faller naturlig innenfor den kategorien. Altså for all del, jeg er ganske glad i rosa som farge, men noen rosablogger er jeg altså ikke.

12. Er du deg selv mot andre? Det vil jeg absolutt si at jeg er. 

 

13. Hva er det koseligste du vet om? Når det er en slags sjelefredstemning over hjemmet her, og barna leker i over ti minutter uten en eneste krangel. Hallelujamoment. Ellers elsker jeg å tilbringe tid med venninner uten barna, spesielt mine nærmeste venninner når det først skjer, for det føler jeg at jeg virkelig gjør litt for lite av da jeg i all hovedsak lever et liv som etterlater lite tid til slikt. 

Katrine.- en av mine beste venninner gjennom flere år! ♥

14. Hva får deg til å sove? Barn. Trenger jeg si noe mer? Jeg kan ikke komme på èn gang jeg ikke har fått sove etter at jeg ble mamma, mitt problem er vel kanskje heller det omvendte. Jeg sovner gjerne stående om jeg er sliten nok. 

Bilderesultat for RANNVEIGHEITMANN INGVILD

Dette er mitt favorittbilde ♥

15. Sang som får deg til å smile? Alle fra topp50 listen på Spotify. Neida. Joda.. 

16. Liker du utseende ditt? Kommer an på hvor mye søvn jeg har fått den natten og graden av mørke ringer under øynene, haha.  Men ja jeg er fornøyd, og det burde alle være med seg selv ♥

18. Hva har du gjort som du angrer på? Masse, masse masse! Sikkert bittelitt mer enn den gjennomsnittlige nordmannen. Hvem har vel ikke det? Men man må jo bare leve med de valgene man tok som var helt gale, og lære av situasjonen. Jeg kan jo spesielt referere til enkelte, svært kontroversielle blogginnlegg jeg har skrevet, som kun har vært skrevet for å provosere og skape likerklikk, og som har tråkket andre på føttene. Det er faktisk noe jeg angrer på, blant mye annet, for de som kjenner meg kan nok bekrefte at jeg er ikke en slik person “i det virkelige liv”  Noe jeg også vil nevne, er at jeg angrer på at jeg har stilt opp i forskjellige magasiner for menn med lite eller ingen klær. Det er ikke galt med lite klær i seg selv, men i den settingen blir det på en måte å objektifisere kvinner, og meg selv. 

 

19. Hva er din favorittdrink? Cola Zero, og om jeg er på byen, vodka redbull. Jeg er nemlig for sjeldent ute til å vite om noen andre drinker i farta. Helt sant. Skjer sånn ca i gjennomsnitt èn gang i året, eller noe sånt. Helt greit. 

20. Hvor mange puter har du i senga? 4, to store hotellputer og to vanlige soveputer

 


 

Jeg tenkte også, siden jeg er i det snille hjørnet, så kan jeg samtidig kjøre en spørrerunde, siden det er minst to år siden sist jeg gjorde det. Bare still spørsmål i kommentarfeltet, så skal svare på noen av de i løpet av uka i et eget innlegg. Sov godt alle sammen ♥

20 kommentarer
    1. På spørsmål 4, sier du at du aldri er hjemme alene. Hva gjør du om dagene. Jobber du eller går du på skole?

    2. *Hvordan er leggerutinene hjemme hos dere? Legger du alle på likt eller er storebror lenger våken?
      *Deler ungene rom? Hvordan fungerer det?
      * Hvordan synes storebror det er at Emma er oftere med sin far enn det han kan være?
      *Trives storebror på skolen? Hvordan er lekserutinene hjemme hos dere?
      *Hvor ofte er du og ungene sammen med Emmas far?
      *Beskriv en drømmedag for deg og ungene 🙂
      *Hva ser du etter hos en mann?
      *Når hadde du sist sex?
      *Driver du på med en gutt nå?
      *Hva synes ungene dine om at dere aldri har “vanlig pizza” og annen mat med kjøtt?
      *spiser de kjøtt hos andre?
      *Hvor mye penger bruker dere på mat i månden?
      *Har du et budsjett for pengene hver mnd? Kan du i såfall dele litt tips med oss om hvor mye du bruker på hva?
      Må avslutte med å si at jeg liker å følge bloggen din og håper på mange kjekke innlegg fremover.
      Alenemor til 3 små barn – det er bare å ta av seg hatten for deg 🙂 Du er rå!!

    3. Kunne du tenke deg flere barn i fremtiden?
      Evt hvor mange ?
      Vil du gifte deg?
      Drømme ferie?
      Hvordan har du det ?
      Ha en fin dag 🙂

    4. Hvordan kom du på navna til barna?
      Hva heter pusen deres?
      Er du fornøyd med bhg, skolen og sfo til barna?
      Hvilken musikk liker Nath?
      Når legger barna seg?
      Hva er favoritt-filmen til barna?
      Hvis barna hadde fått velge – hvilket dyr hadde dere hatt da?
      Hva er drømmebilen din?
      Hva er favoritt-sangen din for tiden?

    5. hva liker du og se på tv ( hvis du har tid på kveldene? 🙂
      Hvordan ser du livet ditt ut om 10 år ( hvis du kan bestemme)

    6. * På 1. spm skriver du at du ikke har et mellomnavn. Men har du ikke det da “Ranvei Charlotte”?
      * Skrives navnet ditt “Rannveig” eller “Ranvei”? Og hva er bakgrunnen for to ulike skrivemåter på en og samme blogg?
      * Du har tidligere skrevet innlegg der du mener at abort aldri skulle vært lov, at abort er å drepe et menneske, at det er noe du ALDRI kommer du å gjøre. Men det har du jo allerede gjort. Hva fikk deg til å endre så drastisk på meningen din?

    7. Ser at du har rett på. ☺️. Tror likevel at i dagligtale er det nok vanlig å tenke mellomnavn på alt som er mellom for og etternavn. Dermed at flere tenker som meg.

    8. Hvorfor innrømmer du nesten alldri dine egene feil?
      Hvorfor prøver du å legge din skyld på andre, når du selv vet at du har gjort den feilen?

    9. Rannvei har rett 🙂 mellomnavn er et “ekstra “etternavn. Om dere ser i tlfkatalogene så vil etternavnet komme først, så fornavn og mellomnavn. Dette bør være basic knowledge for alle over 16 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg