Dårlig, dårligere, dårligst

Dere vet, når man blir syk, og det bare passer sinnsykt dårlig. Vel, det passer alltid dårlig for meg. Jeg har jo ingen familie i flere hundre mils omkrets, som kan stille opp for meg for avlastning med barna. Men i morrest måtte jeg faktisk få hjelp til å levere barna på skole og barnehage. Og godt er det at jeg til tross for ingen familie, har nettverk som stiller opp om jeg virkelig trenger det! De siste to dagene har jeg nemlig hatt høy feber, så vondt i halsen at jeg ikke greier å spise annet enn rett etter jeg har svelget minst tre paracet, og vært skikkelig dårlig. Jeg er ingen hypokonder altså, men om det er streptokokker jeg har, som jeg er omtrent hundre prosent sikker på, så trenger jeg antibiotikabehandling i ti dager. Så, imorgen skal jeg prøve å komme inn til min overbookede fastlege, eller en eller annen annen overbooket lege på legesenteret mitt.

Så, jeg må bare beklage på det sterkeste for mitt fravær den siste tiden, som har vært preget av både julekos, julekaos, sykdom på rundgang i hele familien, og rett og slett at jeg bare har ønsket litt fred fra å blotte meg selv, noe som følger med dette bloggelivet. I dag startet hverdagen igjen, med både skole og barnehage. Egentlig veldig deilig, og ikke minst det faktum at vi er tilbake til mitt normale liv, med alle tre barna hjemme og fullt kjør. Jeg er veldig glad i julen, men planlegger faktisk å pakke ned julen ganske straks. Er klar for litt andre farger i heimen enn rød, hvitt og sølv, slik det har vært i nærmere en og en halv måned nå. Og ikke minst, veldig klar for å se Nathaniel teste ut de nye slalåmskiene sine som vi må prøve å få til ved en anledning jeg og han er alene. Det blir stas!

 

10 kommentarer
    1. Hatten av for deg og din stå på vilje. Selv om du er syk klarer du å ha ansvar for 3 barn . Og det er noen ganger det faktisk er lov til å spørre om hjelp . Man er ikke en dårlig mor for det .

    2. God bedring! Og ro ned!!
      Men altså, man blir ikke syk uten å utsette seg for smitte. Tre dagers fyllekule på rad i lite tøy og med lite søvn er jo oppskriften på å bli syk, særlig med nærkontakt med andre menn(esker). Sorry altså, men hadde du tatt det litt mer med ro nyttårshelgen og ellers når du har barnefri, og kledd deg godt, så hadde du ikke blitt syk. Og du tror du man blir frisk av å dra ut i denne kulden med tre unger på slep som du har gjort i dag? Immunforsvaret trenger hvile for å styrke seg, så ro ned og hold ut en helg inne med ungene foran TVen og tegnesaker – så blir du frisk.
      Hilsen en doktor…

    3. Enig med han over. Helt greit å gå ut, men tre dager på rad..Når du er så veldig utslitt og sliten fra før av. Ikke så lurt. Når jeg endelig har barnefri går jeg av og til ut, men velger som oftest å bare kose meg hjemme og lade batteriene. Ellers syns jeg du virker som en god mor, fine gode unger. Leser bloggen din og følger deg på Snap:)

    4. “En doktor”. Saklig at en lege hadde skrevet en anonym kommentar på en blogg, med underliggende forhåndsdømming og passiv aggressivitet – sikter da til “menn(esker)” kommentaren.
      Skjerp deg.

    5. Er faktisk doktor, men ikke hennes lege. Og jeg skriver som jeg vil, men med faglige råd. Du så ikke snap’ene hennes fra nyttårshelgen eller? Hun klinte med en fyr på byen der. Hørt om dråpesmitte anonym? Sett på utetemperatur og antrekk? Hennes tempo i hverdagen? Ikke rart hun ofte er syk. Når man er alene med tre barn er man nødt til å hvile der man kan, og leve litt kjedelig og fornuftig. Hvis ikke blir man syk hele tiden…

    6. Ser ut som du er en lege uten jobb da, siden du har tid til å følge så mye med på snap og blogg! Har du så lite å gjøre at du må leite etter noen som trenger oppskrift fra en lege. En lege ville kanskje ikke komme komme med sikt arroganse! Kanskje du bare er overLegen! Skjerp deg, sånn passiv aggressivitet hører bare hjemme hos bitterheten selv! Ække lege du veit du!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg