Jeg lever

Sånn i tilfelle noen skulle undre seg over dette. Jeg/vi lever stadig i beste velgående, selv om bloggen nok kan minne mer om at jeg er død. Herreguuuuud tiden går for fort. Nå er vi allerede i slutten av januar liksom! Før jeg rekker å blunke er det plutselig blitt sommer. Akkurat sånn føles det. Altså ikke misforstå meg – jeg elsker sommer, og kan nesten ikke vente! De siste dagene som har gått har vært veldig koselige, heldigvis har alle holdt seg friske. Takk Gud!

Med tanke på at vi har hatt rullerende sykdom siden førjulstiden… uhell kommer sjeldent alene. I mitt tilfelle kommer de som regel på rekke og rad. Jeg har faktisk klart å knuse skjermen på pcn min, fordi jeg la noe i mellom før jeg lukket den. Hvor sykt uflaks og uheldig er vel ikke det?!

Nå har jeg hatt fullt hus/fullt kaos med alle barna her den siste uken, og det har selvfølgelig vært utrolig koselig (og slitsomt) som alltid ❤ For ja, slitsomt er det definitivt. Og jeg merker at hverdagen blir litt ekstra jobb nå som minstefrøken har blitt stor, og viljen vokser med. De kaller det ikke for toårstrass for ingenting, haha!

17 kommentarer
    1. Hverdagen blir litt ekstra jobb nå som minste har blitt stor? Er det verre for deg som er HJEMMEVÆRENDE,enn for oss andre med fulltidsjobb? 🤔 Bare lurer altså… du kan,mellom ca 9-15/16 ligge rett ut å dra deg,stelle deg og forberede middag,FØR du henter barna,men enda så klarer du å få det til å høres slitsomt ut..?

    2. Må si meg enig med kommentaren over. Alle barna dine går jo i bhg og skole, så du har jo masse fritid og ro nå.

    3. Hei! Nå som du har 2 barn i barnehagen og 1 på skolen, hvilke planer har du i fht å ta utdannelse eller å skaffe deg jobb? Man kan jo ikke leve evig på støtte fra det offentlige. Og det blitt strenge krav om man skal være aktiv arbeidssøkende eller studere for å få videre støtte etter minste barnet har blitt 2 år.
      Jeg var selv alenemor tidligere. Men var nå tatt utdannelse og har fått meg 100 % fast stilling i helsevesenet. Det er aldri for sent å få seg en utdannselse så man kan forsørge seg selv. Det er også godt for en voksen å komme seg ut på en arbeidsplass hver dag.

    4. Alt du skriver om er jo hvor slitsomt alt er, hvor syke dere alltid er og hvor tungt det er å være alenemamma. Håper ikke barna dine leser bloggen sin når de blir gamlere, jeg hadde i allefall ikke satt særlig pris på å lese om hvor slitsomt min mamma syns det var å ha meg og mine søsken. Kanskje på tide å finne ett nytt fokus, dette kan du jo ikke forvente å leve av. Tre innlegg i mnd med syt og klag, sykdom og elendighet. Flaut.

    5. 1754; “når de blir gamlere” ??? “Barna dine” ??? Håper ikke dine barn* leser dette kommentarfeltet når de blir eldre*

    6. Litt enig me de øverste. Du er ærligtalt hjemme UTEN barna over halve dagen.. De fleste har 7-9 timers jobb før de henter barna i bhg/skole.

    7. Du har 3 barn? De går i skole Bhg . Hva gjør du på dag tid? Mellomste er hos dae annehver uke. Så ja da har du 2. En først klassing og 1 åringen er ikke så tungt! Jeg er 100% alene men 3 åringen og 8 åringen! 100% vil si alene uten avlasting! Sitter helg etter helg hjemme med unger. Du klager på for litte fri. Du har nå fri til å feste og bli gavidi følge bloggen! Ta deg en bolle og vokst opp! Er ikke lett å være alene men du er ikke den eneste! Man har alene foreldre opptil flere en 3 barn. Så ja skrive om det posetive du? Og ikke bare suttring! Altids likt bloggen din . Har ikke noe k mot deg. Digger bloggen din m. Blir fascinert over åssen person du er og alt du for til på godt og vondt!

    8. Hva lever du av, og hvilket klageliv?
      Hva tror du jentungen tenker når hun en dag leser at du ser fram til en rolig uke med bare 2 barn?

    9. Bloggen din har blitt kjedelig. Forstår heller ingenting, du har tre barn som du har satt til verden, og alt du gjør er å klage på hvor slitsomt det er? Du har ikke jobb, men barna går endten i barnehagen eller på skolen. Pluss at 4 åringen din er bare hos deg 50%. Forstår ikke helt hvordan du kan være sliten? Er det derfor du ikke har jobb? Fordi du må sove på dagen fordi du synes det er så slitsomt å passe på ungene i 2 timer før de skal legge seg for kvelden?

    10. Jaja. Virkelige lavmål som svarer inn her ser jeg. “offerrollen”til flere er inntatt og, med at de har det sååå mye verre. Folkens. Skriv deres egen blogg, eller ta dere noen internettfrie dager og gjør dere selv en tjeneste. Når man klarer å lire av seg så ufine setninger, påstander og attpåtil blir fornærmet over hvordan en ukjent person velger å fremstille _sin_ opplevelse av _sin_ hverdag på en _blogg_. Seriøst Ta dere selv en bolle, og Se dere selv i speilet; hvorfor blir jeg så fornærmet/provosert over denne bloggen?
      Man er seg selv nærmest. Din situasjon og din håndtering av ditt liv, legger ikke føringene for denne damen eller noen annens opplevelse av sine utfordringer.

    11. Ikke ofte jeg blir irritert over hva jeg leser, men det der du skrev nå MARI, det var bare slitsomt å lese. Ta deg et langt skrivekurs i norsk før du bestemmer deg for å ytre dine meninger i form av skriving.

    12. R lever i en bobble der hu vet alt, kan alt og det alle andre sier og mener er bare dustete… Pluss at hu er den eneste med 3 barn og hu er det eneste som kan skrive at hu er den som er verdens mest slitene personen i hele verden… ja det er sikkert jævelig dust av meg å skrive dette, men dessverre er dette sannheten!

    13. Haha. Så klart er det et fritt land, med frie meninger, anonym. Savner likevel god, gammeldags folkeskikk.Mye man kan si på en bedre måte, om du skjønner? 😉 Skrivekurs faktisk. Du fikk tydelig med deg essensen, hvis det var det eneste. Takker! Puss puss!

    14. Marie… det er folkeskikk å si ifra om det er noe en ikke er førnøyd med eller uenig! Folk har lov til å si eller skrive akkurat på dn måten de føler er riktig for dem… hvorfor nevner du skrivekurs til meg? Var IKKE jeg som nevnte noe om dine skriveferdigheter!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg