Jeg orker ikke mer

Jeg har virkelig trengt en pause fra all drittslenging. Jeg ser at det ikke er bra for meg selv, og enda viktigere- jeg fortjener det jo absolutt ikke. For hva har jeg egentlig gjort deg, du som slenger dritt mens du skjuler deg bak «anonym»… hva har jeg egentlig gjort? For å fortjene å bli hetset av deg, du, som absolutt ikke kjenner til meg, eller har noe som helst kunnskap om livet mitt, og om min familie , for utenom det du leser på denne bloggen? Det lille utsnittet fra livet mitt dere ser her?

Helt ærlig er jeg så til de grader mettet og drittlei av sånne mennesker som deg, kjære anonym. Herregud så lei jeg er av dere. Jeg har vært personlig vitne og offer for nettbasert hets på daglig basis siden jeg opprettet denne bloggen som gravid syttenåring. Helt siden da har jeg måtte tålt å bli kalt for hore, tøs, ludder, kjerring, drittkjerring, stygg, feit, tjukk, tynn, sykelig tynn, pinne, anorektisk, fæl,fake, at jeg har barnefri for ofte, at jeg har barnefri for sjelden, at jeg er en udugelig mor, at jeg ikke tilbringer nok tid med barna, at jeg tilbringer alt for mye tid med barna, at jeg er en grusom person som ikke tilbyr barna mine kjøtt til middag fordi jeg selv er vegetarianer, at jeg umulig kan tjene noe på denne bloggen fordi den er så elendig, at jeg ikke er verdt en dritt, og Gudene vet. Det eneste jeg vet er at jeg har sett og lest alt. Det er ingenting som sjokkerer meg lengre.

Men det betyr ikke at det ikke går inn på meg. Det merker jeg blir vanskeligere og vanskeligere jo eldre jeg blir. Og derfor denne pausen, og alle pausene før der. Jeg vet faktisk ikke om jeg klarer å høre på noe særlig mer drittslenging lengre, om jeg skal klare å leve et normalt liv. Jeg har fått min dose daglig gjennom syv år. Jeg synes det er trist å åpne kommentarene, fordi jeg vet hva som venter. En hel haug med tullinger med null kunnskap om meg og mitt liv, men som likevel tar seg friheten til å kommentere både det ene og det andre både vedrørende dette. Og la oss ikke glemme utseendet. Viktig å prøve å trøkke noen så langt ned i dritten sin som overhodet lar seg gjøre. Slenger på en liten «fyfaen så JÆVLA GRUSOM du ser ut, ææææsj» før du poster kommentaren, anonym, gjør du ikke?

Én ting tror jeg likevel vi alle kan være enige i, kjære anonyme drittslenger. Det er ikke jeg som har et problem. Det er DU. Takk for meg.

38 kommentarer
    1. Kjære gode ranvei <3 jeg har fulgt seg siden du opprettet bloggen, og synes det var spennende siden jeg er like gammel som deg. Sett hvordan du har gått fra en litt surrete ung jente, til å bli en fantastisk mor til tre. Jeg har av og til synes du har rotet deg borti mye tull, og lurt på hvordan det skal gå, men du har motbevist meg , og vist hvor fantastisk mor du er. Jeg har aldri kommentert noe stygt til deg, men har heller ikke kommentert noe fint, da jeg aldri har kommentert noe her i det hele tatt. Men nå er det på tide. Du er helt rå ranvei. Drit i alle stygge kommentarer. Du vet du er ei bra dame som gjør det beste du kan. Jeg kan med hånden på hjerte si at jeg aldri hadde klart det så bra som deg. Unner deg alt godt <3 ikke blogg for haters, blogg for oss som heier på deg. Håper du kommer tilbake.

    2. Hei. Kanskje på tide å slutte med bloggen? Kjipt å få så mye dårlige komentarer. Tror du får det bedre uten. Jeg ser du er en god mor, og barna dine har alt de trenger.

    3. du er ei kjempe mamma. ja du har dine haters men du har jammen mange som heier på deg også. har sagt det før å sier det igjen. steng nå det helvetes kommentarfeltet. det er vel ikke så vanskelig. trenger ikke slutte å blogge fordet

    4. Steng kommentarfeltet – ikke legg ned bloggen om du liker å drive på med den! Om det er kommentarene som tar motet fra deg, fjern heller hele feltet! Ingen vil si noe på det, de fleste har jo allerede nevnt det mange ganger i samtlige innlegg.
      For jeg skjønner deg, du har fått mye hets, men jeg håper du klarer litt å se at disse kommentarene kommer fra veldig unge mennesker. Eller ikke-oppegående voksne. Det som de lirer ut av seg er så meningsløst at de ikke fortjener oppmerksomheten engang. De gjør det for å tråkke deg ned i dritten – jeg tror faktisk ikke de egentlig mener det. Liksom, hvordan kan de? De kjenner deg jo egentlig ikke?
      Også håper jeg du er klar over, du har veldig få ganger fått negative kommentarer som er basert på deg som mamma! De fleste omhandler deg som person (og det er uforståelig bare det, igjen; de kjenner deg jo ikke) og valg du tidligere har tatt. Men aldri aldri har jeg sett noen plent ut si «du er en dårlig mor!»?Det kan være du har fått dem, men da er de så sjeldne at det må du ta til deg.
      For ingen, ingen ingen ingen, kan si du er en dårlig mor. Du står på for barna dine, du stiller opp og gir dem det de trenger! Man trenger ikke bruke forstørrelsesglass for ånse hvor lykkelige de er! Og jeg vil slenge på en ting til – det jeg har likt best med bloggen din, det er hvor naturlige bilder du posterav barna dine. Det er aldri noe posering. Du knipser bilder av dem der og da. I motsetning til en viss annen toppblogger. Så cred til deg der!
      Jeg håper i hvert fall at av alle kommentarene du har fått, at du tar deg minstnær av de som omhandler deg som omsorgsperson. For der er du flott. Og igjen; bort med kommentarfeltet. Redd deg selv i fra dette tullet.

    5. «Det kan være du har fått dem, men da er de så sjeldne at det må du ta til deg.» Aah ser den kunne misforstås… 🙁 Beklager. Mente ikke at du må ta til deg kommentarene fordi de kommer sjeldent! – men ta til deg det faktum at de kommer sjeldent!

    6. Det er så sant Rannvei. Jeg vet ikke omnen annen blogg som har et så stygt kommentarfelt som deg og det fortjener du absolutt ikke. Når man leser kommentarfeltet ditt så kaiman få et inntrykk av at hele verden er i mot deg, men det er viktig å huske på at for hver slikt troll er det mange lesere som heier på deg og syntes du gjør en veldig god jobb som mor!

    7. Jeg syns det ser ut til at du er en fantastisk mamma og at barna dine får det de trenger! Som mamma til to, pluss at jeg i tilegg godt gift med pappaen, er jeg veldig imponert over hva du greier med tre små ALENE!
      Bøyer meg i støvet!
      Jeg kan ikke engang forestille meg hvordan hverdagen er for dere! og du takler det 😀 tommel opp for det! Du er tøff.. stå på.. og ikke la netttrolla stoppe deg! De har rett og slett ikke peiling……….

    8. Hei Rannveig.
      Jeg har aldri kommentert før men jeg har fulgt bloggen din i årevis. Spesielt etter at jeg selv fikk barn for to år siden. Men nå er det på plass med en kommentar. Jeg liker bloggen din veldig godt, og skulle gjerne sett deg blogge mer. Du er en fantastisk mamma til hele 3 nydelig barn. Hvordan du får til alt du får til alene er så beundringsverdig. Og du har så forbanna god grunn til å være stolt over deg selv. Du som alle har gjort feil her i livet, men de fleste av oss deler ikke de med omverden. Du skal ikke henges ut for det men heller applauderes for at du allikevel står på og lærer av dine feil. Og at du kommer deg hel igjennom alt sammen og klarer og være den beste mammaen i hele verden for dine 3 barn. Ikke la folk som gjemmer seg bak et tastatur dra deg ned. Det er bare nettroll som har det så miserabelt med sine egne liv at de må prøve å dra andre ned med seg. Du er så mye bedre enn det. Du er nydelig, vakker, forbanna sterk og råtøff. Se på barna dine og husk alt du er og alt du har fått til helt på egenhånd og si til helvete med disse drittsekkene som prøver og dra deg ned! Klem fra Linn

    9. Forstårat det er helt forferdelig med all den drittslengingen og dessverre er det slik det har blitt når man er blogger og har endel lesere. Ser at Caroline Berg Eriksen blir kritisert av enkelte og det er en egen tråd inne på et visst forum, hvor det er spekulasjoner og hets. Prøv å ignorer dette eller treat them with kindness, som det heter. De ønsker at du skal bli sinna og lei slik du er nå, men hvis du enten ignorere de eller svarer saklig og vennlig tilbake, så oppnår de ikke det de ønsker, at du skal blir sint. Hets burde du ikke publiser uansett, men ikke la deg vippe av pinnen. Du er en flott mor som ønsker det beste for barna dine. De som slenger dritt har det ikke så bra i sine egne liv og ønsker å ta det ut på deg. Ikke la disse menneskene komme under huden din! Det er de ikke verdt.

    10. Steng kommentarfeltet! Jeg liker bloggen din. Er ofte innom her når jeg som et barnsmor er sliten. Finner litt uante krefter når jeg ser hvor flink du er 🙂 ok, så går du på snørra av og til. Det gjør vi alle. Ser på deg som er superwoman 🙂

    11. Kjære Ranvei.
      Jeg angrer og er lei meg. Jeg angrer på at jeg ikke har kommentert på bloggen til tidligere. Jeg har ikke kommentert dine nydelige barn Nathaniel med det skøyeraktige blikket, skjønne Emma og bedårende Sienna. Jeg har ikke kommentert din framgang og helt klart modning. Jeg har vært stum av beundring over flyreiser med 3 små barn, jeg sleit med ett barn på fly. Jeg har ikke kommentert fremgangen din som husmor og mor, kokekunnskapene som er blitt bedre og bedre, alt hva du tar med barna på, toppturer med de små, fotballtreninger, badestrender, lekeland og mange turer til bondegårder.
      Selvfølgelig er jeg ikke “enig” i alle valgene, rutinene og arbeidet du gjør. Du hadde heller ikke vært “enig” i alle valgene, rutinen og arbeidet jeg gjør.
      Stå på Ranvei, se forbi alle stygge kommentarer. Og jeg vil gi deg et godt råd; ikke hør på råd!

    12. Les kommentaren til Tove og M (første) ovenfor her 🙂 Du har nok mange flere som er med deg her, men som ikke kommenterer på blogger. Og som en annen tidligere skrev; du har gjort dine feil, men det har vi alle! Forskjellen er bare at du er offentlig. Da er det lett for andre å dømme – dømme ting de faktisk selv gjør i det private. Du har blogget siden du var sytten (?) år. Jeg tror mange glemmer hvordan de selv vokste fra tenårene til midtjue. Jeg er i hvert fall ikke den samme nå som jeg da var. Og om ti år til er jeg ikke den samme da, som jeg er nå. Vi vokser stadig. Og mye angrer vi på. Forskjellen der òg er den samme – vi har bare ikke det vi angrer på svart på hvitt. Vi har ikke tenårene og tiden vi vokste – svart på hvitt. Folk må huske på det.
      Og du? Se bare på kommentarfeltet her nå. Nå får du masse positivt og gode ord, ingen negative, for nå har trollene fått det som de ville. Nå holder de kjeft til neste gang dy virker glad. Sånn er det med negative, hatfulle mennesker. Det er jo de det er synd i.

    13. Huff så trist å lese…..Skjønner ikke at folk kan være så frekk og stygg i kjeften….Skjønner godt at du ikke gleder deg til å åpne kommentarene når det bare er drittslenging og anonyme folk som gir det fult av hets…. Disse burde bli stengt inn, og da mener jeg stengt inn på lukket psykiatrisk avdeling sånn som de holder på! De kan umulig ha det bra med seg selv når de gjemmer seg bort bak en pc skjerm. Skal si deg en ting jeg Rannveig, og det er at du er en kjempe flink blogger og jeg har fulgt bloggen din fra da du var med på Unge mødre. Først da fikk jeg øynene opp for deg og bloggen din.
      Jeg synes ikke du skal slette bloggen din for jeg er sikker på at du har mange som følger bloggen din, men kanskje det hadde vært lurt å tatt seg en pause i 1 år også starte på igjen? For å samle tankene og kanskje la ting roe seg ned så du ikke blir så stresset. Men hvem vet om disse anonyme drittfolkene sitter å venter å hetser deg på nytt igjen… Synes det er så dumt gjort av de å holde på slik for du fortjener det absolutt ikke!! Eller kanskje stenge kommentarfeltet å heller skrive innlegg å få ut tankene dine kan også hjelpe. Dette må du nesten kjenne på selv hva som er best for deg.
      Men jeg hååper virkelig at det går bra med deg etter all den drittslengingen du har fått på bloggen din! Jeg sender deg varme tanker. Du skal vite at alle følgerne dine setter stor pris på deg for det du gjør og alle de innleggene du publiserer. Du er en kjempe bra mamma for barna dine. Virker også litt som at folkene som henger seg opp i hva barna dine spiser er mammapoliti…. Nei vet du hva! Ikke bry deg om de, gjør det du føler for så blir alt bra! 🙂
      Hilsen ei som følger deg og hverdagen din <3 Du er gull verdt! Stooor Klem 😀
      En siste ting, ikke la disse anonyme folkene vinne over deg! Vis dem at du er sjefen! 🙂 Du vet best 🙂

    14. Jeg er sikker på at det ikke er mange av disse nett trollene som selv sitter alene med tre små.. det er så altfor lett å dømme andre før man er i situasjonen selv. Jeg har 3 små (dog ikke alene) og jeg beundrer deg! Jeg skal innrømme at jeg synes det er et slit bare mannen e borte på jobb.. Alt du klarer og gjennomfører, hvordan du setter barnas behov før dine egne, er helt enestående! Du har modnet ENORMT og alle barn som har deg som mor har vunnet gullmedaljen ♥️ Jeg kommenterer sjelden/aldri men vit at du har en sliten mamma som sikler etter ditt pågangsmot! 😂

    15. Stenges kommentarfeltet er det nok bloggens sikre død. Jeg leser kun kommentarene som regel. Du har gått hardt i front og fremstått upåvirket av det mennesker har skrevet her inne.. Tror det er taktisk smart av deg å gjør som du gjør nå, vise deg sårbar. Hvem ønsker å sparke de som “ligger nede” fins vel noen, men se hva som skjedde med kommentarene nå? 😉

    16. Du skal IKKE legge ned bloggen din flotte rannvei <3
      Ikke la disse taperene som må ha et så fryktelig trasig liv at de faktisk går inn på bloggen din og bruker tiden sin på å rakke ned på deg vinne.
      Vist de hadde mislikt deg så mye som de påstår så hadde de faktisk ikke orket å gå inn her. De er jo ganske besatt av deg så det må du føle deg beæret over 😀 De klarer jo bare rett og slett ikke å la deg være 😛 Haha.
      De middelaldrene små feite damene som daglig skriver dritt til deg skal du heve deg over.! Du gjør så godt du kan,du er en flott jente,en flott mor og ingen skal ta det fra deg. Ingen har noe med deg å gjøre,du gjør som du vil og har ingen plikt på å forklare deg til noen. Vist noen gamle kjerringer ikke liker hva du gir barna til middag eller hva du gjør rett eller ikke i dems øyne så må du ikke bry deg. Det er DINE BARN,DU BESTEMMER 🙂 Ganske Enkelt.! Bestem over deres barn å la andre sine være.Ok?!!!
      Halvparten er både barnløs å ganske så ynkelig av de som kommenterer. Du skal ikke la deg styre og få ødelagt hverdagen din pga disse rynkete waste of space kjerringene.!! Vist min mamma/tante/søster hadde sittet å hetset en ung jente på nett hadde jeg blitt både sint å flau. Sjalusien er jo ganske enkelt til stede,for du ser ganske så flott ut og om noen ikke liker at du fyller på leppene dine f.eks så si "neivel,jeg har ikke spurt om din mening,merkelig at du tror jeg bryr meg" 😛 Det er ikke de som betaler for det eller har det i sine lepper eller pupper så ganske så dumt å bruke energien sin på irritere seg over hva fremmede gjør med sin egen kropp. Nok for være nok,du kan ikke sitte å lese all denne dritt dag ut å dag inn så jeg synes du skal få noen til å sile ut disse dritt kommentarene du får eller bare stenge kommentarfeltet så får de som lurer på noe heller skrive til deg på fb med fullt navn:) STÅ PÅ!! Vis disse feite taperene hva du er god for.!!! :* <3

    17. Ikke slutt og blogge 🙂 steng komentar feltet, du er en suveren mamma. Og en super flott dame, ha en fin uke. 🙂

    18. Har lest kommentarer du har fått.helt grusomt å lese hvor mye dritt det kan komme fra enkelte her!!! Blir helt sjokka! 😠😡

    19. håper du virkelig ikke legger ned bloggen, har fulgt deg siden Nathaniel, var nesten 1 år, du er kjempe flink mamma, ikke la hatere vinne..

    20. Har fulgt Bloggen din siden du startet og er innom Bloggen din hver dag ihåp om att du har skrevet noe,eller lagt ut bildet av Deg og dine skjønne barn.Vær så snill å ikke la de drittungene ødelegge for Bloggen din,Gi faen.Det er mange av oss som liker Bloggen din❤️

    21. Jeg tror mye av det handler litt om dine bastante meninger tidligere også. Særlig abort der du gjør det selv! Du har fått mange til å føle seg dritt i enkelte av dine innlegg og det smeller litt tilbake. Anyways, ingen unnskyldninger for å kalle deg hore og gå på utseende. Det er bare barnslig.

    22. Du er fantastisk 💛 Savner av og til andre innlegg som ikke handler om barna faktisk. Selv om de er helskjønne💛 Jeg vil se den nye genseren din, hva du har i veska, interiør (diy som du forresten er veldig flink til) personlige innlegg, osv. Ofte er det barna eller så er det andre innlegg i sammenheng med spons.. Kontruktiv kritikk regner jeg med er lov! (Jeg kommenterer aldri) Og du.. Noen ganger kan du kanskje ordlegge deg litt annerledes? Jeg vet ikke. Stå på💛💛

    23. Alle de stygge kommentarene fra alle , har det ikke bra med seg selv. Fortsett den jobben du gjør med bloggen, barna dine og deg selv. De er nok misunnelig på deg for alle tingene du får til helt alene . Alt hatet fra de , sier mye om hvordan de er som person. Du er en selvstendig bra dame Rannveig.

    24. Steng kommentarfeltet kjære deg ❤
      Du skal ikke ha en klump i magen pga fremmede tullinger!
      Så kan folk kommentere på fb din heller, er ikke like frekke i tryne der vettu;)
      Du er en flott jente, i skinn og sinn! Med tre vakre små ❤

    25. Du er en god mor, ingen tvil om det!
      Men at du kunne vært flinkere til å ta det med ro (særlig nå om vinteren) når dere har sykdom i hus, det er et råd du bør høre på.
      Jeg skjønner at det er vanskelig å ha S hjemme når N skal på trening osv, men noen ganger må man ta kjedelige valg og holde huset av hensyn til egne og andres barn. Å dra rundt med sykdom har ringvirkninger for resten av samfunnet pga smittefare; ved smitte må flere holde seg hjemme fra bhg, skole og jobb…
      Du er ung og sosial, og det er lov, men helse bør alltid prioriteres først! Det angår flere enn bare deg og barna dine når det kommer til stykket.
      Klapp deg selv på skulderen og sleng bena på bordet, for du er flink med barna 🙂 Det er viktig å roe ned og kjede seg litt også – barn har bare godt av det i blant.

    26. Jeg dumper innom bloggen din innimellom, som jeg gjør med mange andre blogger. Jeg skriver ALDRI kommentarer, rett og slett fordi det å lese blogger er litt guilty pleasure bare. Til å begynne med syns jeg det bare var underholdende å lese bloggen din fordi det var litt sensasjonelt med tre barn med tre fedre og så så du sånn små-trashy ut, med voldsomme pupper og fake hår og masse sminke (Slapp av, dette er IKKE en hatkommentar). Sorry ass, dette må bare med for å vise inntrykket mitt av deg. Men så vokste det fram en voldsom beundring for deg, hvordan du står i situasjonen, hvordan du sjonglerer hverdagen og hvordan du aldri klager. Jeg er veldig imponert, rett og slett. Jeg har to barn selv, jobber 100%, men har en mann å dele ansvaret med. Og jeg kan med hånda på hjertet si at jeg skjønner ikke hvordan du får livet til å gå opp, og at du fortsatt henger sammen! Jeg tar av meg hatten! Og i tillegg tar du med unga og finner på masse ting med dem, og får fiksa det meste selv om du er aleine med mesteparten av ansvaret. Jeg skjønner godt at du ikke orker å ta i mot masse hat i tillegg! Men du: Ikke bry deg om haterne! Sånn! Det var min aller første kommentar på en blogg! 😀

    27. Syns du har fått mange fine kommentarer over her- der alle de som faktisk liker bloggen din og deg vil vise sin støtte. Prøv å tenk på all støtten du har der ute også. Og som andre sier- tenk at folk som skriver så mye stygge ting allikevel kommer innom for å lese om ditt liv. Det er jo tragisk. Du er en flott jente- og enda flottere nå med mer naturlig utsende enn før. Vær fornøyd med deg selv. Barna er heldige som har deg. Men vil også slenge meg på det en over sier, barn har godt av å kjede seg litt også. Man må ikke være i konstant aktivitet. Prøv å ta deg tid til å være et medlem av din egen familie, ikke bare mammaen❤️

    28. Jeg også digger bloggen din og alt du får til alene med 3 små barn. Du er rå! Ikke legg den ned! Sørg heller for å bruke hatersene til å komme deg høyere opp på blogglisten! Slik at du tilslutt får råd til eget hus, og et langt lykkelig liv med mindre leieinntekter og mer penger og tid til å være en rå mamma:) Du er en dyktig skribent! Heier på deg!

    29. Stå på Gurl❤️ Ikke legg ned bloggen om du ikke vil, steng heller kommentarfeltet ! Du er en gudinne på to ben som klarer alt du klarer, 3 små barn med forskjellige behov, å alle som har barn kjenner på hvor deilig det er med egentid, noe du får minimalt, men likevel ser du alltid fresh ut, barna er alltid velstelte å fint kledd å lykkelige , å du står på for alle rundt deg! Du er rå , å selvfølgelig et godt offer for andre mennesker som ikke har noe positivt i hverdagen sin en å hakke ned på de som virkelig står på, får til noe her , du får til så mye mer en mange andre , å de er bare ren sjalusi! Det finnes så mange onde å fæle mennesker der ute! Ikke la de komme inn i hode ditt å ødelegge for deg! Stå på for du er rå! Et rivjern !

    30. Bare prøv å vær litt mer ydmyk så vil du garantert få bedre tilbakemeldinger. Du har mang en gang tråkka på mange mennesker når det kommer til mange ting, både abort og overvekt. Førstnevnte kom karma og bet deg hardt tilbake.

    31. 07:13! Hvem er du til å dømme? Makan; at du tør å snakke om karma. Utrolig lite gjennomtenkt, og hvilke liv lever du som legger igjen en spydig og dømmende kommentar kl 07:13 tidlig en onsdag morgen? Uff, jeg synes faktisk synd på deg.
      Og til Rannveig; STÅ PÅ!
      God klem fra meg,
      Hanne

    32. Hanne : meg?? Det var da seriøst ikke en dømmende kammentar, må du gi deg. Hva konkret var ikke konstruktivt med min kommentar kontra din?

    33. Hei du kan jammen være stolt av deg selv og dine barn og det at du prøver å hjelpe andre som du ser trenger en hjelpende hånd😃 Du er ei smart og oppvakt dame😃 Hilsen ei som er så heldig å få være med et av dine barn i barnehagen❤️

    34. Jeg kan bare si at du er en av de sterkeste jeg vet om. Altså jeg beundrer alt du får til. Har mye og lære av deg. Du er verdens beste mamma. Du er sykt rå med alt du får til i hverdagen! Ungene dine er heldig!

    35. Steng kommentarfeltet. Det er mitt råd. Bruk heller Instagram mer aktivt, der tør ikke folk stå frem på samme måte. Kommentarfeltet ditt er jo rene søppelbøtta, og jeg tror folk klikker seg inn kun for å fråtse i dritt. Og det kan vel ikke være spesielt motiverende?
      Jeg mener det ikke slemt, men jeg tror muligens bloggen din er på vei til å “dø ut”. Unge-mødre konseptet er litt utdatert, og jeg tror du må ha noe mer å “by på”, en kun din vanlige alenemorstilværelse og trutmunner. Har du ingen fremtidsplaner? Jeg spør fordi jeg er oppriktig intressert! Skole eller utdanning, jeg mener hvordan skal du forsørge dine små i årene som kommer? Alle går jo i barnehagen/på skolen nå, hvorfor setter du ikke i gang med noe?
      Og du, ikke gi “trolla” så mye mat. Du hadde ikke trengt å skrive om aborten du tok f.eks!! Hvorfor gjorde du det?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg