Enkelt, sunt og veldig godt!

God morgen verden! Her er det fortsatt bare jeg og lille Kattemus som er våken. Både Sienna og Nathaniel sover søtt i hver sin seng i skrivende stund. På en måte er jeg utrolig glad i morgener, fordi de har en helt unik ro over seg.

Denne morgenen tenkte jeg å vise dere noe helt genialt, som gjør at ungene blir både fornøyde og glade, og samtidig at de også får i seg ekstra næringstoffer fra «skjulte» grønnsaker.

Som sikkert så mange andre foreldre i dette langstrakte landet, sliter jeg med å få i barna enkelte grønnsaker som avokado, grønnkål og spinat. Til felles har de at de alle er grønne, og inneholder mye næringstoffer. Men når de skjules i for eksempel en smoothie, går det lett som en lek!

For en liten stund siden kjøpte jeg disse smoothiebegrene til barna. De er utrolig praktiske! Jeg bruker å legge havregryn i «lokket» på de, slik at barna selv kan helle der i Smoothien sin på skolen eller barnehagen. Happy kids, happy life.

Tenkte kanskje å legge ut noen oppskrifter senere i dag, selv om jeg er mest glad i å bare lage de fra scratch uten oppskrift. Denne smoothien inneholder papaya, banan, ananas, mango, avocado, chiafrø og litt eplejuice.

Ha en strålende tirsdag alle sammen!

31 kommentarer
    1. Neste gang du skal ut å kjøre, stikk innom biltilsynet og lever fra deg lappen! Selv om du trur du eier veien, så gjør du FAKTISK IKKE DET! Vikeplikt er noe dritt!

    2. Anonym: Er du fra barnehagen, siden du åpenbart vet hvem jeg er? I så fall foreslår jeg at dersom du har et problem med min bilkjøring, at du tar dette opp med meg personlig i stedet for å skrive i kommentarfeltet på en blogg. Ser fram til å høre fra deg. Håper vi ses snart, kanskje etterpå ved henting av barna? ��

    3. Hahaha! Var det den beste måte du klarte å forsvare deg på! Nei jeg er ikke fra barnehagen, men dama mi var å skulle levere noe ikke så langt unna der dine unger går i barnehagen! Og du bare kjørte rett ut i veien! Hvis det er sånn du er i trafikken, lever lappen NÅ!!!!

    4. Anonym: At du vet hvor mine barn går i barnehage, uten at dette er nevnt et eneste sted(av sikkerhetsmessige årsaker selvsagt) , uten at du selv har barn i samme barnehage, vel, hva skal man si?

      Enten er du en stalker av rang, eller sÃ¥ har vi barn i samme barnehage, bare at du er for feig til Ã¥ innrømme det, fordi du hadde pisset i buksene dine om du hadde blitt konfrontert med din anonyme bloggkommentar. Og tro meg, jeg er ikke redd for en liten konfrontasjon. Ikke som anonym pÃ¥ en blogg slik som du, men ansikt til ansikt 😉 sÃ¥ kan du heller fortelle meg dette ansikt til ansikt, kanskje vi ses etterpÃ¥, som sagt â?ºï¸?

      PS: Jeg vet hvordan bilen din ser ut��

    5. Hvorfor skal du drite deg selv sååå veldig ut som du gjør nå!
      1. Jeg har ikke barn, men dama har det!
      2. Jeg bor IKKE i Lillestrøm, men dama gjør det!
      3. Stalker er når en først begyner å oppsøke personen via, telefon, nett, følger etter eller reiser hjem til personen! Derav fyller jeg ingen av disse påstandene du kommer med! Og du er faktisk INGEN spennende person!
      4. Min bil har DU alldrig sett så selvom jeg kjører en Audi, så sier ikke det deg en dritt! Dama kjører en helt ny hvit Toyota Avensis!
      5. Du må gjerne komme til Horten for å pisse i buskene mine! Men da får du ett problem etterpå, siden mine naboer vil garantert se deg og du blir anmeldt!

    6. Kjære Ranvei. Dette er ikke ment som kritikk, jeg ser at du er en god mor, men det å sette en toåring fremovervendt i en beltestol er ikke trafikksikkert. Lille Sienna er alt for dyrebar til å sitte så usikret i bilen.
      Ellers så vil jeg bare si at du gjør en kjempejobb og virker som en kjemperessurs for barna dine!

    7. smoothie er digg 🙂
      slutt og klag på ranvei og hvordan hun skal kjøre med barna eller ei, så vidt jeg vet er det 4 år som er abefalt bakovervendt,men er helt lovelig og sette barnet fremover når det er 15 mnd 🙂
      så spar deg for slike kommentarer

    8. Ane: Ja lovlig ja, men faktisk livsfarlig. Ranvei er forbilde til mange, mange tusen mennesker, og mange vil tro at det er ok å ha et barn på 2 år i beltestol bare fordi det er lov. Og da er det skummelt at hun viser dårlig dømmekraft når hun faktisk vet at bakovervendt er 5 ganger sikrere (Har lest det i et annet blogginnlegg hvor hun viser flotte bakovervendte bilstoler). Den ene kommentaren jeg leste over her var fint skrevet, og ment som konstruktiv kritikk. Ranvei har sikkert en god forklaring på hvorfor Sienna sitter i beltestol, men jeg syns ikke det er ok å vise dette til sine følgere når hun kan sitte bakover i mange år til… Men uavhengig av bilstol, så hadde hun tykk jakke på som hindrer beltet i å ligge tett på kroppen, noe som gjør at beltet ikke strammes som det skal, der det skal i en kræsj. Dette er også veldig farlig! Dette er også ment som konstruktiv kritikk ( men igjen så syns jeg det er rart at hun ikke sitter bakover når Ranvei faktisk vet bedre 🤔) Kan ha vært et engangstilfelle..

    9. Dette er Ranveig sitt avsnittl. Hele teksten ser dere her http://sluddogsladder.blogg.no/
      Dagene blir lange, som alenemor til tre,
      Da blir Ranvei sliten, det må hele Norge se.
      Du går nå tross alt hjemme, du jobber ikke nei.
      Det er ikke så mange som syns synd på deg.
      Heisann og hoppsann og fallerallera.
      Sikring av barn i bil det kan du ikke bra.
      Heisann og hoppsann og fallerallera.
      Prevensjon pluss Ranvei går sjeldent særlig bra.

    10. 23.39… hahaha, jeg dævver 😀 beste jeg har lest på laaaaaang tid! Den passer til eier av bloggen!

    11. Det er livsfarlig å sikre så små barn i beltestol. Må si jeg mistet all respekten for deg som mamma nå. At du ikke har satt deg mer inn i noe så viktig som bilsikring de horribelt. Dersom du ønsker å fortsette å ha tre levende barn anbefaler jeg deg å kjøpe Axkid Minikid til de to yngste å la de sitte bakovervendt til de er minst 5 år. Krasjer du med Sienna i beltestol nå risikerer du livet hennes, du risikerer livet hennes hver gang du setter henne i bilen i den beltestolen. Har lagt igjen lenker til fakta om dette på instagramen din.

    12. Marthe: det kan du bare glemme. Rannveig vet alltid best!!! Og det er så herlig å se personligheten hennes skinne gjennom i svarene her oppe. Akkurat sånn jeg alltid har oppfattet henne.

    13. 15:45; Du virker evne veik, virker som du må vrenge av deg mest mulig dritt, håper du ikke har barn, for da syns jeg det er synd at de har en slik drittsekk til far. Klarer ikke dama di å skrive selv innlegg til bloggen?
      Det er ikke rart det er mobbing blant barn, når voksne som du 15:45 viser vei!!!
      Det er anbefalt av Trygg trafikk at barn skal sitte bakovervendt til de er 4 år.

    14. Mona E… Evne veik… Trur du burde styre de orda dine når du IKKE kjenner den personen du skriver til! Og om du kan lese så skiver jeg at jeg IKKE har barn, forde jeg har hatt kreft i det området! Så takk for den! Du burde vell egentlig tenke deg over før du i det hele tatt skriver noen som helst, jævla svin! Og hvor du får det fra at jeg mobber, skjønner jeg ikke… Er ingeting av det jeg har skrivi der som er innen den kategorien, mobbing! Henne klarer å forsvare seg selv, men hu har faktisk valgt å la det være, grunnet personelige grunner!
      Og hvorfor i alle dager skriver du om trygg trafikk til meg…. jeg bryr meg ikke litt om hvem vei unga hennes sitter!

    15. 1309. Var ikke jeg som kalte deg evneveik. Men du styrker ikke akkurat vår oppfattelse av din intelligens med det svaret der.

    16. 09:49: Er det meg du svarte? Hvis du mener at en person som risikerer livet til barnet sitt hver gang hun setter det i bilen er best, så får det være din sak. Ville nok ikke kalt en som bryr seg så lite om livet til datteren sin som best..

    17. 15:11. Kromosomfeil har jeg god oversikt over. Greit å skrive riktig når man slenger rundt seg med fine ord.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg