Lunsj/Middag/Matpakketips : Litt sunnere pannekaker!

“NAM! Er det spinatpannekaker du har lagd mamma?” Dette utbrøt sjokkerende nok min seksåring i går når han kom hjem fra skolen. Jeg er ganske sikker på at jeg har nevnt det tidligere, men jeg føler meg utrolig lur når jeg lager mat barna liker, samtidig som jeg legger i litt ekstra godsaker slik at det også skal være næring i det, uten at det har noe effekt på selve smaken. Og også slik er det med pannekaker. Hva med å lage de grønne? Kalle det dinosaurpannekaker? 

Det bruker nemlig vi å gjøre det. Det er jo rimelig fantastisk at barna faktisk blir glad over at du har hevet hakket spinat oppi pannekakerøren, eller hva? Det som gjør det ekstra underholdende for barna, er den fine grønnfargen det gir pannekakene. Eventuelt fargen som gjør at de barnehageansatte, når du sender det med i matpakken dagen etterpå, tror at du har latt røren stå litt for lenge i kjøleskapet. Haha

Veganske spinatpannekaker: 

6 dl hvetemel
2 dl lettkokte havregryn
2 ss bakepulver
2 ss sukker
1 ts salt
10 dl plantebasert melk
4 ss kokosolje

300 gr spinat som du damper først, for deretter å finhakke det før du hiver det i røren til slutt! 

 

Og når vi hadde det til middag i går, og fortsatt hadde pannekaker igjen, får barna selvsagt med seg på skole og barnehage. Jeg elsker å lage en innbydende matboks til de, da jeg er overbevist om at god, sunn, innbydende og kreativ matpakke gir de forutsetninger til en bedre dag! Jeg grøsser på ryggen når jeg tenker på de kjedelige tørre brødskivene med leverpostei jeg fikk med meg på skolen. Og jeg som ikke liker leverpostei engang! 

Jeg koser meg virkelig når jeg ordner i stand matpakken deres. Og det gjøres med kjærlighet.  Det høres kanskje helt fjernt ut, men det gir meg en helt egen følelse av ro.  Enten gjør jeg det på kveldene, eller står opp veldig tidlig og gjør det da. Perfekt start på dagen! 

Den som er på pappauke blir ikke glemt av den grunn! Dere skulle sett ansiktet på Emma da jeg kom inn til henne med smoothie og pannekake med eplebiter♥ På fredag er kommer hun til oss igjen, og som vi ser fram til det! 

7 kommentarer
    1. Ser kjempe godt og delikat ut!!
      En fin måte å vise kjærlighet til sine barn💘
      Mvh Hege
      Ps. Jeg kan se tlf nr ditt på bilde, kanskje du ikke bryr deg om slikt.. men jeg hadde sletta.

    2. Herregud. Må le av kommentarene til den videoen du postet på instagram for litt siden. Hun ene som fyrer seg opp og blander seg inn i hvordan du sikrer dine barn, sender snapchat mens hun kjører med barna i baksetet. Og hun mener det er helt innafor å smekke/knipse barna på hendene dersom de gjør noe galt.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg