Nå gir jeg opp

Den siste uka har rett og slett vært så full av innhold at jeg ikke har hatt hjernekapasitet til å tenke et sekund på bloggen.

Forrige torsdag var det min kjære andreklassings første skoledag, og så langt trives han kjempegodt med det! Tiden flyger virkelig, og det er en sann fryd å se hvor utrolig flink og selvstendig han har blitt.

Fredag hadde jeg min første skoledag, riktignok en ganske kort en. For denne uken startet det opp for fullt, og dere må gjerne «slakte» meg for å si det, men jeg føler allerede at jeg er ute å svømmer på dypt vann. Veldig dypt vann!

Jeg tar nemlig to år komprimert til ett år. Med alle fag jeg kan ha. Så langt har jeg ikke snakket med noen andre som gjør det samme, og det skremmer meg litt. For faktum er at motivasjonen min, den er der. Hundre prosent. Jeg VIL klare dette. Men det jeg mangler er rett og slett tid. For skal du bestå, må du også gjøre mye skolearbeid på fritiden. Jeg kan med handen på hjertet si at jeg ikke har gjort noe annet enn skolearbeid de siste tre kveldene. Ja, forutenom den andre tidsstjelende faktoren i mitt liv – rydding, vasking og forberedelse av klær, nødvendig utstyr og mekking av matpakker til neste dag. Som sagt – jeg svømmer på dypt vann! Og jeg er så sliten at jeg nesten ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg. Men, dette skal jeg klare! For jeg har jo mål, jeg har ambisjoner. Og de skal nås, med en god dose av blod, svette og tårer.

I går hentet jeg han på skolen da han var ferdig, og tok han med til min egen skole. Så flink! For første gang i vårt liv gjorde vi faktisk mattelekser sammen. Flinke gutten!

Oppi dette her, skal vi om noen få uker holde på med flytting. Skjønner ikke helt hvordan i alle dager jeg skal få tid til det, men det får vel gå på et lis!

25 kommentarer
    1. Kjæresten din må jo hjelpe til når det er så hektisk. Han ble ikke bare sammen med deg, barna er en del av pakken de også, og da bør han stille opp for alle.

    2. Lykke til! Bare ikke gi opp, det er til syvende og sist opp til deg hvordan det skal gå. Slitsomt ja, men så lenge du ikke gir opp, går det bra. Når du kommer mer inn i det å gå på skole igjen, så vil du nok finne en rytme på skolearbeid og tidsbruk.
      Nå har du og snart en samboer som kan hjelpe til, og da må du la det han gjør hjemme være bra nok!!
      Senk skuldrene og pust med magen. Om et år er du kanskje ikke skoleelev lenger, men student, og det er da en god motivasjon?!

    3. Du klarer det! Jeg fullførte mastergraden min på fulltid, ved siden av en full stilling som lærer og alenemor. La klesvasken flyte, be om hjelp av pappa?ene og senk standarden rundt deg. Litt hybelkaniner skader ikke, heller ikke et rotete kjøkken. Lykke til 💕 Jeg heier på deg❤️

    4. Masse lykke til med skolen!
      Det man vil det får man til, selv om det krever både kjemping, styrke og mot. Og familien må tåle at mamma må prioritere tid til studiene.

    5. Stå på, dette klarer du!
      Du har gang på gang vist at du kan om du går inn for det. Vi er mange som heier på deg.
      Husk at det er helt greit å spørre om hjelp 🙂

    6. Jeg gikk igjennom det samme i fjor 🙂 Tok opp alle fag som privatist (riktignok tre år komprimert til ett), jobbet 100% og var alenemor på toppen av det. Nå som jeg går to fagskolestudier på én gang i tillegg til mine tre jobber skjønner jeg ikke heeelt hva jeg klaget for i fjor, haha! Alt går om man bare vil det nok 🙂

    7. ett-årig vgs er ikke tre år komprimert til ett. Det er 1/3 av alle vgsfag. Så det er bare et vanlig skoleår.
      PÅ vanlig vgs har man både fordyponingsfag, og studieretningsfag…. Ett-årig heter 23/5-regelen. Da må du i tillegg være 23 år, og ha fem års praksis før du kan søke med 23/5 vitnemål.
      Det er nok TUNGT uansett gitt din livssituasjon, men den selvskrytleksa om ettårig vgs. kjære vene… Hvem som helst klarer ett år på vgs.

    8. Du rekker jo mcdonalds og burgerking 3!!! ganger på en uke,så da rekker du nok andre ting også. Den veganer livsstilen din forsvant sammen med whopperen på burgerking den eller?

    9. Heier på deg 🙂
      La rotet flyte litt, og spør mer om hjelp. Spis ute der du kan, bestill mat på døren fra butikken, legg vekk dårlig samvittighet og husk å dytte inn noe som gjør deg godt også. Kan du feks ta fotbad mens du studerer? -kure håret eller ha ansiktsmaske mens du leser? 🙂
      Pass på deg selv 🙂

    10. Man får til det man vil klare! Tenk på at det er tusen vis av mennesker som har gjort dette før deg. Tenk på hvor bra dette vil være for familien din i senere tid. Bruk litt tid på å kun være på skolen, ta deg av barna når du kommer hjem og lekser. Prøv dette i noen uker, og kom inn i rutiner og en god ryttme. Så kan du begynne å legge andre planer som utflukter, dra på besøk. Bruk helgene til å gjøre det arbeidet fra skolen eller huset du ikke fikk gjort i løpet av uken. Dette er ett år det er snakk om. Du klarer dette med rette innstilling. Og skal du inn på sykepleien, må du virkelig jobbe. Der er det høyt snitt.
      Lykke til! Hilsen ei på 25 år som går 100% på skolen selv, har 3 barn og prøver å jobbe 100% ved siden av skolen, har en mann som hjelper like mye til med barna som meg.

    11. Ser på Snapchat at katten deres tar med mus og fugler hjem. Katten vår gjorde det samme, men sluttet med engang vi kastrerte han. Tror det handler om at han mistet noe av jaktinstinktet når han kastreres. Anbefaler det virkelig! Da slipper du både kattunger og døde dyr 🙂

    12. Var dere seriøst på bk/mcd tre dager på rad? Med barn? Det er så sykt usunt. Du kan visst ikke ta distriktet ut av jenta nei. Ferdig med å være veganer?

    13. Hvor kjøpte du de settene til barna dine? De hvor du kunne lage sminke og noe kjemigreier til eldstemann 🙂

    14. Jeg tok det samme, alle fag, ansvar for barn alene da far jobber borte, i tillegg gravid og jobbet deltid. Det gikk så fint! Nå går jeg siste året på høyskole 😉

    15. Jeg tok vokseopplæring på et år og det gikk helt fint. Anbefaler deg å lese pensum i forveien fordi det er mange prøver. Minst en i mnd, og ofte flere. Du trenger ikke å være perfekt mamma hele tiden. Matpakkene trenger ikke å være eyecandy og klær tåler å bli litt skitten. Dette klarer du!

    16. Det er bare et vanlig år. Alle som går på privatskole som bjørknes og akademiet gjør det samme. Folk tar da i tillegg 11 eksamener på et år..

    17. Jeg tok nettopp studiespesialisering 3 år på 1 år, strøyk på matte eksamen, ellers gikk det bra. Eksamen har blitt sykt strengt, kan ikke forvente toppkarakterer der på 1 år.
      Lykke til! 😊

    18. Hej, jeg hedder “Tina Petersen” Jeg er fra Odense, Danmark. Jeg var gift i 9 år med Oliver, og vi havde begge to (2) sønner sammen. Oliver var min elsker i gymnasiet, min drømmemand og jeg elskede ham mere end ord kan udtrykke. Pludselig begyndte min mand at sove ude og give forskellige undskyldninger for, hvorfor han ikke kan komme hjem. De børn, der plejede at altid have været omkring deres far, ser nu byg. Han begyndte at have affærer med andre kvinder uden for ikke at overveje, hvordan børnene eller jeg vil have det.

      Hele min verden blev knust, og det ser ud til, at jeg mistede den eneste person, jeg nogensinde virkelig har elsket. Det blev værre på et tidspunkt, at han anmodede om skilsmisse … Jeg prøvede mit bedste for at få ham til at skifte mening og blive hos mig og børnene, men al indsats var nytteløs. Jeg bønfaldt og prøvede alt, men stadig, intet virkede.

      Gennembruddet kom, da nogen introducerede mig for denne vidunderlige, store stavebeslag, der til sidst hjalp mig med … Jeg har aldrig været fan af ting som dette, men besluttede bare at prøve modvilligt, fordi jeg var desperat og havde intet valg … Han bad specielle bønner og brugte rødder og urter … Inden for 2 dage ringede Oliver til mig og var ked af alt det følelsesmæssige traume, han havde forårsaget mig, han flyttede tilbage til huset, og vi fortsætter med at leve lykkeligt som en stor familie igen. hvad et vidunderligt mirakel doktor Zuzu gjorde for mig og min familie. Han hjalp mig også med at løse mit gigtproblem, som jeg har beskæftiget mig med i årevis

      Jeg har introduceret ham for en masse par med problemer over hele verden, og de har haft gode nyheder … Jeg er overbevist om, at nogen derude har brug for hans hjælp. For hastende hjælp af enhver art, kontakt doktor Zuzu nu via hans e-mail: [email protected] eller WhatsApp ham på 2347013499818 og kontakt også læge Zuzu på Viber via 2347013499818

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg