En liten 17 mai prinsesse, vår lille Selma Oliva!

Jeg vil bare starte med å si at dette føles utrolig merkelig. Sånn, virkelig, virkelig mye, fordi blogging er så fjernt fra min virkelighet akkurat nå. Det er så lenge siden. Jeg hadde i utgangspunktet lagt fra meg bloggingen på permanent basis, men her er vi altså, i full gang med et blogginnlegg!

Siden sist har vi flyttet for oss selv, og det i seg selv var jo litt av en jobb, som høygravid, i tillegg til mange faktorer rundt som gjorde situasjonen ganske krevende på alle mulige måter. Jeg gikk på skole, fulltid, var gravid, i et helt forferdelig forhold, og måtte flytte. For å si det sånn, jeg gikk gjennom et vanvittig tøft svangerskap med mange tårer, både fysisk og psykisk, spesielt mot slutten. Vi gikk fra en stor enebolig hvor barna hadde hvert sitt soverom, til en knøttliten leilighet på størrelse med en skoeske og hvor barna deler et soverom med relativt god størrelse på, men dog… trangt er det her! Trangt kan vi derimot leve med, jeg har det rett og slett mye, mye bedre med meg selv nå etter at jeg ble alene, det tror jeg vi alle har, og godt er det.

Siden sist har jeg selvfølgelig også fått en velskapt, fantastisk, enestående og nydelig vakker liten datter, lille Selma Oliva, som gjorde familien vår hundre prosent komplett! Hun er verdens aller vakreste og høyt elsket av hele vår lillestore familie, og til og med Nathaniel, som ikke viste noe særlig interesse under svangerskapet, har virkelig fått blomstre i rollen som storebror. Og, denne lille frøkna kom faktisk til verden på selveste 17 mai, ti dager over termin. Hun er en rolig og harmonisk liten frøken som sover godt både dag og natt, smiler som en sol, og prater som en foss. Jeg kunne rett og slett ikke ønsket meg noe mer.  Kanskje jeg skriver en aldri så liten fødselshistorie?

 

 

 

 

27 kommentarer
    1. Så koselig at du blogger igjen! 🙂
      Gratulerer med nyeste tilskudd i familien! Så sykt koselig for dere alle.
      Mompower 💪
      Trangt kan man bo, så lenge man koser seg sammen 🙂
      Håper du fortsetter å blogge, elsker bloggen din 🙂
      Klem fra en annen alenemor <3

      1. så moro å høre i fra deg igjen rannvei😊
        ikke bry deg om alle nett trollene, hev deg over dem, jeg heier på deg❤ klem

    2. Gratulerer med jenta. Veldig gøy at du blogger igjen. Håper du fortsetter med det. Skal du fortsette på skolen?

    3. Du er en superflott dame, Rannveig. Skriv gjerne flere blogginnlegg😊 Skjønner at du har hatt det tøft, men håper på bedre dager for deg nå.

    4. Så hyggelig å lese ! Du er superflink til å skrive og interresant å følge med på. Håper du blir å gi litt lyd fram deg fra tid til annen ❤️

      Og ikke minst:.gratulerer så mye med minstejenta 💕

    5. Det er verken gøy eller flott at Ranvei blogger igjen. Jeg hadde håpet at disse barna endelig skulle få ha barndommen og privatlivet sitt i fred. Om denne bloggen våkner til liv igjen, med den samme vanvittige eksponeringen av barn, som tross alt ikke har eller kan velge selv, så er er det bare trist!

    6. Så fint du er tilbake rannvei!! Skal følge deg. De beste bloggerne har de styggeste kommentarfeltene så ta all drit som et stort kompliment 😉

    7. Ååå så hyggelig å se at du hadde skrevet!!!! jeg har sjekket regelmessig og håpet du snart skulle gi et livstegn fra deg.. Gratulerer med en ny liten datter! Og bra du kom deg gjennom alt, du er en tøffing!!

    8. så moro å høre i fra deg igjen rannvei😊
      ikke bry deg om alle nett trollene, hev deg over dem, jeg heier på deg❤ klem

    9. Til “en mamma” : hvis det verken er gøy eller flott at hun blogger, hvorfor i alle dager må du sitte der som et nettroll og være frekk?! Drit i å kommenter hvis det er så forferdelig å lese!

      1. Man er ikke et nettroll fordi man sier hva man mener. Ranvei har en offentlig blogg, og må tåle at ikke alle kommentarer er positive. Jeg er verken slem eller usaklig.

        Jeg er opptatt av barns rettigheter, og jeg kommer aldri til å slutte å si hva jeg mener om skamløs eksponering av mindreårige på nett. Det er viktig å bidra til bevisstgjøring rundt dette. Mange har fått et nytt syn på problematikken etter at de har diskutert og reflektert. Jo flere som begynner å skjerme sine barns privatliv for offentligheten, dess bedre. Og ikke kom med floskelen om at barna er Ranvei sine, at hun bestemmer, og gjør det hun mener er best for sine barn. Foreldre vet faktisk ikke alltid best. Barn er selvstendig individer, og ingen forlengelse av sine foreldre. Barn har rett til privatliv, og de har rett til, når de blir store nok, å skape sin egen digitale identitet.

        Kan du fortelle meg hva du mener er posivtivt for barna ved å blottlegge privatlivet deres på nett? Jeg er oppriktig nysgjerrig!

    10. Jeg ønsker deg lykke til med dine søte små:) Gratulerer med minstejenta, hyggelig at du oppdaterer bloggen litt.

    11. I et krevende forhold… hvorfor skylder du alltid på eksene dine!? Ganske sikker på at du er like mye skyld i at dette forholde gikk dritt! Og det hjelper ikke at du fjerner kommentaren min, legger bare ut en ny en! Og det å fjerne en kommentar er også et bevis på at jeg hadde rett!

    12. Har følget bloggen din i flere år, og etter alt du har vært gjennom må jeg virkelig si jeg er imponert. Få som er så sterk og tøff som du er, og så positiv til tross for krevende situasjoner. Liker at du er ærlig, og ikke pynter på sannheten. Du virker som ei jordnær dame som virkelig står på for at barna dine skal ha det bra. Få som hadde tenkt på en Pavlova kake rett før fødsel haha… Håper du finner deg en mann som er trofast og behandler deg bra, det fortjener du!

    13. En mamma:

      Jeg forstår godt hva du mener med eksponering av barn på nett. Bare for å si det slik. Loven om barn på internett: skal ikke i følge loven eksponeres på internett til barnet er gammel nok til å forstå å si ifra om han/henne synes det er greit.
      Generelt sett er det ikke lov å legge ut bilder og informasjon om andre mennesker med mindre de har godkjent dette. Dette gjelder også voksne.

      Rannveig har ikke lagt ut noe som jeg har reagert på. Annet enn jeg synes det er greit at skittentøyvasken i privatlivet til folk burde man holde for seg selv. Har fulgt Rannveig siden hun startet og hun er tøff som deler opp og nedturer 👍🏻😊 All kreds til ei som faktisk takler det så bra å ha 4 barn og som biter tenna sammen. Jeg mener også denne dama har fått ufortjent mye drittsleninging etter seg. Hvordan hun oppdrar sine barn er noe som funker for henne. Man kan nå heller stille spørsmål med enkelte andre bloggere med barn. Som offentlig virker for meg meget ustabil uten å nevne navn. Rannveig sine barn virker både lykkelig og har en mor som lager skikkelig mat og de har det de trenger. Så gi dama en slekk folkens 😁

      Gratulerer forresten med den nye lille jenten 😊

    14. Hej, jeg hedder “Tina Petersen” Jeg er fra Odense, Danmark. Jeg var gift i 9 år med Oliver, og vi havde begge to (2) sønner sammen. Oliver var min elsker i gymnasiet, min drømmemand og jeg elskede ham mere end ord kan udtrykke. Pludselig begyndte min mand at sove ude og give forskellige undskyldninger for, hvorfor han ikke kan komme hjem. De børn, der plejede at altid have været omkring deres far, ser nu byg. Han begyndte at have affærer med andre kvinder uden for ikke at overveje, hvordan børnene eller jeg vil have det.

      Hele min verden blev knust, og det ser ud til, at jeg mistede den eneste person, jeg nogensinde virkelig har elsket. Det blev værre på et tidspunkt, at han anmodede om skilsmisse … Jeg prøvede mit bedste for at få ham til at skifte mening og blive hos mig og børnene, men al indsats var nytteløs. Jeg bønfaldt og prøvede alt, men stadig, intet virkede.

      Gennembruddet kom, da nogen introducerede mig for denne vidunderlige, store stavebeslag, der til sidst hjalp mig med … Jeg har aldrig været fan af ting som dette, men besluttede bare at prøve modvilligt, fordi jeg var desperat og havde intet valg … Han bad specielle bønner og brugte rødder og urter … Inden for 2 dage ringede Oliver til mig og var ked af alt det følelsesmæssige traume, han havde forårsaget mig, han flyttede tilbage til huset, og vi fortsætter med at leve lykkeligt som en stor familie igen. hvad et vidunderligt mirakel doktor Zuzu gjorde for mig og min familie. Han hjalp mig også med at løse mit gigtproblem, som jeg har beskæftiget mig med i årevis

      Jeg har introduceret ham for en masse par med problemer over hele verden, og de har haft gode nyheder … Jeg er overbevist om, at nogen derude har brug for hans hjælp. For hastende hjælp af enhver art, kontakt doktor Zuzu nu via hans e-mail: [email protected] eller WhatsApp ham på 2347013499818 og kontakt også læge Zuzu på Viber via 2347013499818

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg