Gravid, alene og lykkelig

Hvem sa at livet skulle være en lett sti å vandre på? Mitt har i alle fall vært langt der i fra. Men likevel har jeg fått bevare lykken, for min lykke er heldigvis ikke avhengig av at alt er enkelt. Jeg har fått den gaven at jeg klarer å finne lykke i omtrent enhver situasjon, og det er jeg utrolig glad for!

Det begynner å nærme seg nærmere et halvt år siden sist jeg oppdaterte her, og om jeg skal være helt ærlig har det vært en lettelse, samtidig som det har vært veldig merkelig, fordi jeg i så mange år har vært vant med å skrive. I all hovedsak for min egen del. Plutselig befant jeg meg i en vanskelig situasjon jeg ikke ønsket at omverdenen skulle ta del i, ikke engang mine nærmeste venner eller familie. Jeg hadde det dårlig i forholdet jeg befant meg i, og jeg hadde akkurat funnet ut at jeg var gravid. Det var en utrolig vanskelig situasjon, og jeg var flere ganger på sykehuset for abortkonsultasjoner. Men når du sitter å strigråter hos gynekologen/legen på sykehuset, så ber de deg rett og slett om å komme tilbake når du er helt klar for å gjennomføre aborten. Jeg har gjennomgått en abort for ikke så lenge siden, og jeg klarte det ikke igjen. Det er noe med det, at når du er mamma fra før av, er det ekstra tungt å skulle gå gjennom noe sånt. Du vet hva det blir til, hvor høyt du kommer til å elske det lille nurket, og hvor stor plass i hjertet du har til den lille, uansett hvor mange barn du har fra før av. Jeg har masse mer kjærlighet å gi!  Helt i starten av mai kommer det en vakker lillesøster til verden, og jeg kommer til å bli alene med henne og de tre andre skattene mine.

Jeg trengte denne lange tiden til å forberede meg mentalt på hva som skal skje før jeg kunne dele det med omverdenen, og nå, som det nærmer seg, har jeg endelig klart å finne gleden i også denne situasjonen.  Det er en sann befrielse å slippe å gå i store klær for å skjule denne fantastiske, lille gaven. Et barn, uansett omstendigheter, er intet annet enn et mirakel, og både jeg og de tre forhåpningsfulle storesøskenene gleder oss masse til å møte lillesøster inni magen. Hun er en livlig, frisk og helt perfekt jente som gir spark og bevegelser i fra seg dagen lang, til storesøskens store glede. Og ikke minst, hun har fått et nydelig navn, hvor det ene navnet hennes er oppkalt etter min oldemor.  Lykke!

Lille S O i magen, vi gleder oss til å møte deg!

89 kommentarer
    1. Ååh ???? som jeg kjenner meg igjen! Er selv alene med 4 små fra 6 år og yngre. Masse lykketil ????

    2. Du er så vakker som gravid! Du er en kjempegod mamma og kommer til å takle mammarollen til 4 barn med glans! ????????????
      Det var kjempekjekt med en oppdatering, og jeg ønsker deg lykke til med resten av svangerskapet og fødselen ☺️

    3. Du er så vakker som gravid! Du er en kjempegod mamma og du kommer til å takle mammarollen til 4 barn med glans☺️
      Ønsker deg lykke til med resten av svangerskapet og fødselen ????

      1. Undrende, hvem liker vel ikke det? Du er jo helt hjernedød som ikke har hørt om evolusjon.. Det at et barn kommer til verden er jo bare kjempefint når man vrt at det kommer til å få en ressurssterk mor og fine søsken, gratulerer så mye! Kjipt at du må igjennom så mye mannsjåvinistisk piss fordi det er “uvant” at man blir alenemødre. Du er sterkere enn alle dem, heia deg <3

        1. Jeg tenker nå at det er rart at det er mor som får gjennomgå.
          Halo mister, om hun liker ubeskyttet stil så var hun ikke alene om dette. Hva med å bruke kondom kjære gutta? Og insistere på å bruke kondom om dere ikke ønsker seg barn? Sterilisere seg f.eks om dere ikke ønsker seg barn? WTF at det er alltid dame som får slite.

          Forresten, hvorfor omtales det ikke faren her? Som tydeligvis stakk av. Skjerp dere som refser mor. Hun har nok å stri med.

        2. Ressurssterk mor??? Ressurssterke mødre henger ikke på nav du. 4 barn med fire fedre er en tragedie for alle involverte det meste av tiden. Slutt å rosemal ting. At ikkje folk kan bruke beskyttelse er heilt sykt. Treng ikke sette barn til verden for hvert sabla forhold.

          1. Er vel ikke fire fedre her.
            Uansett, hvem er du til å dømme, og til alt overmål kalle det en tragedie for alle parter?

            Barna kan ha det kjempefint dem, og ikke lide noen nød. Det jeg har sett av Rannveig igjennom sosiale medier, virker hun som en god mor og barna virker glade. Er ikke det viktigst, når alt kommer til alt?

            Jeg vet ikke om Rannveig «henger på» Nav (som du så fint kaller det), har jobb eller studerer. Men det avgjør ikke hvor ressurssterk man er som mor.

            Jeg får vondt av Rannveig, for henne er det ikke sikkert situasjonen er enkel. Sannsynligvis ikke. Og jeg håper hun får masse hjelp, støtte og kjærlighet fremover.

    4. Flotte mammaen 🙂 Skjønner godt hva du mener, hadde aldri klart å gå gjennom en abort etter at mine barn kom til verden. Stå på, syns du er veldig tøff og en flott mamma ❤️

    5. Du har tre flotte fedre som mer enn villig stiller opp, bestemødre og bestefedre. Husk bare å behandle dem på en sånn måte at de klarer å stå i det…

    6. Gratulerer. Må si du er modig som tørr å få 4 barn alene. Men hvorfor beskytter du deg ikke litt bedre i stede for å måtte ta abort. Eller tenke på å ta abort. Mener det ikke negativt. Er jo masse prevensjon metoder der ute. Ellers synes jeg du er en topp mamma..

    7. Gratulerer så mye! Du er så modig! Helt rå. Er selv alenemor til 2 gutter med 2 forskjellige fedre. You go girl!

      1. Kanskje gutta skal også begynne og bruke prevansjon også!!
        Ingenting i denne verden er en enkel jobb!
        Utrolig hva man klarer når man har bestemt seg for det 😉

    8. Flotte, tøffe Rannvei. Hyggelig at du skriver på bloggen, fortsett med det. Blir nok travelt for deg når nestemann kommer, men ta en dag og en time ad gangen. Når barna blir store og voksne er du fortsatt ung, og kan leve livet og gjøre det du vil.

    9. Gratulerer med en liten på vei 🙂 Håper du får hjelp, støtte og litt avlasting når lille kommer <3 Kommer du til å dele svangerskapsoppdateringer på bloggen? Er selv gravid, så synes sånt er ekstra gøy.

    10. gratulerer med ditt 4 kommende barn:) det blir kjempe korslig. hvem trenger mannfolk :P?? jeg er singel 2 barns mor på 24år som har barn med 2 forskjellige fedre her..aldri vært mer lykkelig enn jeg er nå singel og alene <3 <3 🙂

      U GO GIRL <3

    11. Gratulerer! Men jeg må undres litt, bruker du ikke prevensjon i det hele tatt eller? Å ha 4 barn med 4 forskjellige fedre virker jo litt, ja jeg vet ikke engang. Virker litt som at når den minste har blitt litt eldre så er det ny bolle i ovnen med engang og ingen forhold til far osv, jeg mener det ikke som frekt og blir sikkert kvesta av følgerne dine nå, men jeg undres noen ganger om du lever av å produsere barn, blir spennende da å se hvor mange du ender opp med før du finner ut at hey, prevensjon eksisterer jo!

      1. Tilje seriøst behandle folk slik du vil bli behandlet selv. Snakke slik til folk jeg blir helt satt ut av deg 🙁

    12. Gratulerer, Ranvei! Så spennende med en ny liten lillesøster!<3 Du er ei tøff dame ass!!
      Jeg skjønner at hverdagen er tøff med snart 4 små alene, men fysøren du gjør en fantastisk jobb! Håper du får litt hjelp nå når magen begynner å bli stor og tung..
      og så ser du heeeelt fantastisk ut med den fine magen!!!
      Jeg heier på deg!!!:-)

    13. Masse masse gratulerer!! 🙂 Så spennende! Dette blir en ny amazing periode i livet deres alle sammen. Og for en fin gave du gir alle 4 som alle sammen vil ha hverandre når de vokser opp.
      Du er rå og dette nailer du! Ingenting med Mammalivet er en dans på roser bestandig, men det er så sykt masse gøy og bra. Hjertet ekspanderes ganger tusen og man går igjennom hva det måtte være for dem <3
      Du blir beste mammaen for den søte jenta som kommer ^^
      Koselig å lese noe her inne igjen, håper det kommer mere etterhvert 😀

    14. Jeg er gravid samtidig med deg denne gangen! Gratulerer så mye <3 Du har allerede bevist hvor fantastisk du er som mor til 3. 1 til i flokken kommer til å gå helt fint. Du er nok den sterkeste moren jeg har vært borti!

      Stor klem <3

    15. Gratulerer! Har fulgt deg i alle år så gøy å se at du blogger igjen! Jeg håper Tv2 snart ser verdien du ville hatt på ” bloggerene”.
      Som en kvinne som ikke vil ha egne barn er din blogg et innblikk i en verden som er ganske fremmed for meg og som gjør det så interessant!
      Håper du starter å blogge mer fast igjen!
      Hilsen stor fan (38)

    16. Gratulerer så mye! Håper du vil dere mer av deg selv og livet ditt fremover 🙂 Ønsker deg og dine små alt godt.

    17. Hva skal du gjøre med utdanningen som du begynte på? Jobber du, hvordan skal du klare å ha råd til å forsørge 4 barn +stå ansvarlig økonomisk???? har du flytta nærme familien? Får du hjelp til dette?? Uff ble mange spørsmål men tenker på dere! Klem

      1. Vi har jo verdens beste velferdssystem, så er ikke akkurat vanskelig å oppdra barn i Norge, økonomisk sett.

      2. Ranveig betaler ikke regningene sine så god råd har hun alltid selv om hun ikke eier nåla i veggen.

        Hun forstår ei heller at sædsprut inni hølet = stor sjanse for å bli gravid

        #dumsometbrød

        1. Hva vet du om det? Du har vel ikke noe innsikt i hennes økonomi? Ja hun er gravid, og shit det var ikke planlagt, og ja det kommer et barn til. Det er hennes valg, og vi får tro hun har oversikt over egen økonomi, og har innsikt i hva det vil si å få et barn til. Nå er situasjonen som den er, og vi får håpe på det beste for familien.

    18. Kjære Rannveig😍 ikke tenk på hva verden der ute mener og tenker om dette (jeg vet det er vanskelig når du er en offentlig person) for dette er DIN verden ❤️ Din verden er ukjent for meg, da jeg har to barn sammen med samboer og det blir innimellom litt for mye 😂 da bruker jeg ofte å tenke litt på deg og blir ofte litt mer positiv til min egen hverdag.. ALTSÅ du er jo bare mammaen over alle mammaer.. ikke bare ser du fantastisk ut, du er jo ryddig og ordentlig.. jeg må jo sende mann og barn ut av huset for at det skal bli ryddig her.. når helgen kommer er det KUN avslapping som står på planen., i din verden er det nok energi til å dra på to tre bursdager, shopping, lekeland OG skogstur med båltenning og alt som hører med 😂 BØYER meg i støvet for deg. Du er mektig og med en indre kraft vi andre bare kan drømme om🙈 regner med du kjenner din begrensning men husk likevell å legge deg langflat på sofaen og slappe av ❤️ Ipad og snop er fullstendig innafor på en tirsdag i din verden, husk det ❤️ Lykke til med nytt familiemedlem

    19. Er det bare jeg som ser mønsteret her..? Begynt på skole igjen – Går kanskje ikke helt som du ønsker – gjør noe du vet du kan, som å bli gravid…

      Man trenger jo ikke være et geni i 2019 for å unngå å bli gravid, så var kanskje bittelitt ønsket?

    20. Hvordan kalrer du hele tiden å vinkle dette til at det ikke er din skyld at ting er blitt som det er blitt! Det er like mye din skyld også!

    21. Om ho går på prevangsjon så e det nu faen ikke hennes feil om den svikta! Faen skjærp dåkker, voksne menneska som kommer me anklagelsa om at det e hennes feil osv, men bruk nu heller haue litt å tenk at det kan vær svikt av prevangsjon, ja ho e et voksent menneske ho også, men det finnes grense før kor langt man ska ta anklaginga før en ting! Stå på R, ungan dine e heldig som har dæ te mamma❤️

      1. Det er bare det at prevensjon svikter sånn helt av seg selv, og i hvert fall ikke fire ganger! Da er det en av to mulige som har skjedd – enten så bruker man ikke prevensjon i det hele tatt eller så bruker man prevensjonen sin feil/slurver. Er forøvrig gode alternativer på markede det hverken er mulig å glemme eller slurve med.. p-stav og spiral. Og har prevensjonen «sviktet» tre ganger allerede, så hadde jeg nok gått for en av de! Unger ramler ikke ned fra månen, så å påstå at dette bare er «uflaks» blir faktisk for dumt….

    22. Noen gang reflektert over hva massiv eksponering av mindreårige på blogg/SoMe-kanaler kan få av konsekvenser for barna, som er så små at de hverken har samtykkekompetanse eller evne til å forstå rekkevidden av eksponering på verdensveven..?
      Her blir alt brettet ut, fra barnas hverdag fra før de har rukket å bli født, til skittentøyvask med fedrene deres og what not.
      Håper for guds skyld disse små slipper å komme på tv i tillegg!
      Jeg er ikke i tvil om at Ranvei er en bra mamma, men jeg håper hun slutter å blogge om og vise bilder av barna i alle mulige situasjoner. Jeg ble glad da jeg så at både instagram og snap har blitt privat! Fortsett med det, Ranvei! 👏

    23. Æ vil nu si at ingen prevangsjon e 100% trygg, kondomen kan sprekk å alle de andre tingan kan svikt! Det som også e en mulighet hær, e at ho e en av de som blir fort gravid og eller responder dårlig på prevangsjonsmidla. Haha, at unga ikke ramla ned fra himmelen eller kommer fra storken veit æ godt, men likevæll, uansett ka prevangsjon man går før e man likevell ikke 100% beskytta. Te syvende å sist e det nu heldigvis hennes valg om kor mange unga ho vil ha når ho vil ha de, det ekke nåkka som resten av verden ska bestem eller de som følg ho i sosiale media, punktum!

    24. Gratulerer så mye Rannveig! Ikke bry deg om de stygge kommentarene. Jeg tenker jo mitt jeg også. Men tenker siden jeg kjenner ei som jeg gikk på ungdomsskolen med som ble gravid på både kondom og p-pille første gangen. Hun ble gravid igjen på samme måte like etter fødselen og med tvillinger. Så stakkars unge jenta satt med 3 barn født på under 1 år. Hvem vet, kanskje det samme skjedde deg å? Og om du er som meg blir du lett gravid og er veldig fruktbar. Derfor synes jeg man ikke skal dømme andre. Jeg har bare 1 og det holdt for min del. Vi ble gravide etter 1 første forsøk. På sykehuset så de at jeg var skapt til å få barn og ble tydeligvis veldig lett gravid. Så virkelig ikke bry deg om de stygge kommentarene.. 🙂

      Personlig har jeg tatt et valg om å sterilisere meg, kanskje det et noe du også velger i fremtide. 🙂 Men all kreds til deg for du tar det ansvaret og beholder de barna som har allerede blitt skapt. Masse lykke til 🙂

    25. Gratulerer med nr 4 på vei! Jeg har selv 4 barn,men med samme far. Er heller ikke skilt,så beundrer pågangsmotet ditt. Jeg syns det er fryktelig travelt og ikke minst kostbart med 4 barn. De er nå i skolealder,og da koster det jammen tid og penger. Aktiviteter,dugnader og arrangement! Godt du er ung! Lykke til videre i svangerskapet og ikke minst lykke til videre i livet! Håper du finner kjærligheten en dag også.

    26. Jeg har barn fra før, ble gravid med en som ikke var bf, og valgte å ta abort pga min livssituasjon. Jeg angret ikke da, og angrer heller ikke den dag i dag. Jeg elsker barna mine, men det passet ikke med én til så derfor var avgjørelsen veldig lett. Jeg var litt over 9 uker på vei da jeg tok abort, men jeg hadde tatt samme avgjørelse i dag hvis det hadde skjedd igjen.

    27. Skjønner du ikke har tid oppdatere så ofte, men håper du vil blogge fast igjen! Savner innleggene dine veldig og ikke minst følge deg i hverdagen, synes du er råtøff. Alenemamma til så mange barn fortjener en gullmedalje, det krever sitt! 😀 Sender deg gode klemmer og syns du ser smasking ut!

    28. Gratulerer så mye med en liten jente til, så utrolig heldig du er som skal få enda ett nydelig barn inn i livet ditt. Du er fantastisk flink med barna dine, alle haterne her inne kan faktisk ikke måle seg med deg, du er så sykt mange hakk bedre enn de. Du ser virkelig hvert av barna dine, overøser de med uendelig kjærlighet, ros, og tolmodighet. Du finner alltid på noe med barna, du gir de en god barndom.
      Håper virkelig bosituasjon og alt dette praktiske er i orden slik at du slipper å bekymre deg for det. Nyt hver dag, det er i dag du lever! Masse masse lykke til, barna dine har vunnet i lotto når det gjelder sin mor.

    29. Skal du begynne å blogge igjen noen gang? Jeg har lest bloggen din siden 2012, og og vil veldig gjerne ta del i veien din videre. Du lever nok ikke et helt A4 liv, men det er derfor det er gøy å lese akkurat din blogg!

    30. Gratulere så mye! 🙂

      Bare et lite spørsmål, du skriver at du nylig har utført en abort? Bruker du ikke prevensjon da?

    31. Skjønner helt ærlig ikke at dere skal sitte å diskutere om hun gikk på prevensjon eller ikke? Det er hennes liv og hennes valg om hvor mange barn hun vil ha. Selvfølgelig klarer R dette, alene eller ikke. Hun har jo så og si vært alene med tre små – hvorfor skal hun ikke klare dette? Dette må hun selvfølgelig. Hun har nok helt sikkert familie og venner som stiller opp for henne dersom det er noe. Samtidig så unner jeg ikke R å være alene. Hun fortjener en skikkelig mann som er stabil og ordentlig.

      Ønsker deg alt godt, Rannvei. Dette klarer du.

    32. Hva er det med folk som skal dra dette evinnelige misunnelseskortet i enhver sammenheng? Kritiske spørsmål er ikke misunnelse! Hva er det dessuten å misunne her? Livet som ubemidlet alenemamma til fire krevende små, med svært begrensede muligheter til å komme seg ovenpå mtp både utdanning og inntekt? Jeg føler meg i hvert fall ikke spesielt misunnelig.

      1. Hvorfor sitter dere som mødre å hakker i kommentarfeltet til en annen mor da? Har dere ikke nok å styre med når dere har barn siden dere sier det er krevende å være mor? Eller har dere skapt barn til verden der fedrene til barna må ta seg av alt sånn at dere kan sitte å trykke ned på andre?

        1. Så det å legge igjen en kommentar her, S, betyr at man sitter og glor på dette kommentarfeltet 24/7, tenker du? Det tok meg ikke så mye som fem minutter av min tid. Og min forrige kommentar her var for..skal vi se…3 uker siden! Tror nok både mann og barn overlever. 😉

          1. Selvfølgelig tror jeg ikke at dere sitter inne i et kommentarfelt døgnet rundt. Det som er poenget er vel at dere burde ikke slenge igjen kommentarer som er ment for å trykke Rannveig ned kun for at deres mening om at hun har barn med forskjellige fedre ikke er noe for dere. Som jeg forstår det så virker det som at dere mener at alle barn skal ha samme fedre og at Rannveig er stuck med alle barna, at hun aldri kommer til å få seg en utdannelse og at inntekten hennes ikke er noe å skryte av.

            Det er ingen grunn til å sitte å rakke ned på henne mtp på dette nevnt ovenfor. Dere som mødre burde vel egentlig bare klappe igjen. Livet deres er sikkert ikke perfekt siden dere sitter å hakker ned på henne og er oppgitt over at hun ikke går på prevensjon. For påvirker det dere om hun får et barn til? Dere er sikkert 40+ dere som sitter å skriver her, men “Nå til dags” er det faktisk ikke unormalt å ha et liv som Rannveig.

            1. Ehhh… det er ikke akkurat normalt å ha 4 barn med tre fedre, og ikke være sammen med noen av dem? Hvor i alle dager bor du, som kan mene at dette er normalt?

    33. Tror jeg skrev en kommentar når du la ut innlegg at dere skulle flytte inn sammen. Det jeg skrev var at du kom til å angre på dette. Han var en dust i starten og ingenting vil endre det.
      Ser nå at du sitter gravid og alene igjen. Herlighet…
      Men jeg ser også at du er en god mor og kanskje, vil dette være “stien” for deg i livet. Det vil bli fryktelig vanskelig men mye kjærlighet vil du ha rundt deg.
      Håper det økonomiske ordner seg for deg og dine små. Jeg liker bloggen din. Du er veldig uortodoks 🙂

    34. Hvordan går det med deg? Håper du har hjelp i fedrene å familien . Det er nok ganske beintøft å ha 4 barn alene.

    35. Hej, jeg hedder “Tina Petersen” Jeg er fra Odense, Danmark. Jeg var gift i 9 år med Oliver, og vi havde begge to (2) sønner sammen. Oliver var min elsker i gymnasiet, min drømmemand og jeg elskede ham mere end ord kan udtrykke. Pludselig begyndte min mand at sove ude og give forskellige undskyldninger for, hvorfor han ikke kan komme hjem. De børn, der plejede at altid have været omkring deres far, ser nu byg. Han begyndte at have affærer med andre kvinder uden for ikke at overveje, hvordan børnene eller jeg vil have det.

      Hele min verden blev knust, og det ser ud til, at jeg mistede den eneste person, jeg nogensinde virkelig har elsket. Det blev værre på et tidspunkt, at han anmodede om skilsmisse … Jeg prøvede mit bedste for at få ham til at skifte mening og blive hos mig og børnene, men al indsats var nytteløs. Jeg bønfaldt og prøvede alt, men stadig, intet virkede.

      Gennembruddet kom, da nogen introducerede mig for denne vidunderlige, store stavebeslag, der til sidst hjalp mig med … Jeg har aldrig været fan af ting som dette, men besluttede bare at prøve modvilligt, fordi jeg var desperat og havde intet valg … Han bad specielle bønner og brugte rødder og urter … Inden for 2 dage ringede Oliver til mig og var ked af alt det følelsesmæssige traume, han havde forårsaget mig, han flyttede tilbage til huset, og vi fortsætter med at leve lykkeligt som en stor familie igen. hvad et vidunderligt mirakel doktor Zuzu gjorde for mig og min familie. Han hjalp mig også med at løse mit gigtproblem, som jeg har beskæftiget mig med i årevis

      Jeg har introduceret ham for en masse par med problemer over hele verden, og de har haft gode nyheder … Jeg er overbevist om, at nogen derude har brug for hans hjælp. For hastende hjælp af enhver art, kontakt doktor Zuzu nu via hans e-mail: [email protected] eller WhatsApp ham på 2347013499818 og kontakt også læge Zuzu på Viber via 2347013499818

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg