JEG HAR BLITT MAMMA !

 

HE HE, I WISH…  In my dreams liksom..   jeg er så babysyk nå at det både synes og høres utrolig godt på meg ! Ting som kommer ut av kjeften min om dagen inneholder for det meste ordet “baby” eller noe som har med baby å gjøre. 

Hver dag jeg våkner om morgenen tror jeg at jeg har blitt mamma, noe jeg jo faktisk ikke har blitt.  Den ene drømmen er bare merkeligere enn den andre , og så vidre.  En natt drømte jeg faktisk at fødselen tok 5 minutter og ikke gjorde vondt i det heeeletatt, og skjønte ikke hvorfor alle dreiv å klagde og sa det gjorde vondt. 

Det ble ikke noe bedre for babysyken min da jeg var på barselsbessøk hos en slektning av meg som hadde en 1 uke gammel liten prinsesse jeg fikk holde.  Jeg tror derimot at det skøyt ganske stor fart ! Skal fortelle mere om dette lengere ned. 

Jeg beklager for 0 blogging de 3 siste dagene, men jeg har virkelig hatt en del å gjøre, i tilegg til at jeg ligger for døden (er både babysyk og vanlig syk)   Men skal prøve å komme med en vettig liten herlig oppdatering av hva jeg har drevet med i det siste

Vi kan jo begynne med syk-greia…   jeg føler meg helt DØD ferdig, som er den største grunnen til at jeg ikke har blogget. Hun som jeg har fortalt om tidligere , Johanna ( slektningen min som bor her i 3 uker)  var syk allerede når hun kom hit, og nå har jeg og moren min også blitt syk.  Sååeee..   sofaen, dyna og varmeflaska har vært min bestevenn i dag  !  <3 <3 <3

 

Og dagens outfit.. ehh.. minimalt med klær skal jeg si dere !    Slappe-klær som er gode å ha på ! Hello Kitty ♥ Bildet ble litt fucked siden jeg blogger fra InternetExplorer atm ( vanligvis google chrome)  Ikke veet jeeg..

Hvertfall ! Det er nemlig ikke bare vanlig syk jeg er heller ! Jeg er minst like baby-syk, hvis ikke enda mere.  Jeg har blitt så sykt utålmodig den siste uken, og vil bare ha guten min ut til meg nå.  Dels fordi jeg begynner å kjenne det GODT i ryggen at jeg bærer på en 2,5 kilos baby.   Uheldigvis er jeg ikke så heldig å ha en kjæreste som vil massere meg.  FML liksom..

 

Siden jeg er så EKSTREMT babysyk, så tar jeg til desperate tiltak !  Har nemlig vært å skaffet meg BRINGEBÆRBLAD EKSTRAKT kosttilskudd, som visstnok skal hjelpe livmorhalsen å modnes slik at fødselen kan starte så tidlig som overhodet mulig ( dvs med en gang babyen er ferdig)  Jeg har egentlig ikke noe videre tro på dette, meen..   hva har jeg å tape på det ?  Jordmor mente at de kunne virke, så vi får se 😉

Og speaking of jordmor..  jeg har vært på 32-ukers kontrollen i dag ( er 33 uker i dag da , siden kl er over 12.. høhø)  Hadde gledet meg masse til denne, da vi skulle begynne å prate om fødselen og slikt og barnefar skulle være med.  Hun har sendt helsekortet mitt til både Hammerfest og Tromsø nå, så det blir spent å se.  Vi fikk desverre ikke så mye tid til å prate om fødselen, da jeg brukte 10 minutter av timen på å prate i tlf med BARNEFAR som også skulle være der, han mente det var min feil at ikke jeg hadde ringt han å minnet han på det i dag tidlig også ( jeg ringte han i går kveld i tilegg til at jeg har sagt det til han 3 ganger tidligere …. ) Da jeg sa til han: hvis du har lyst å vise at du er det minste interessert, så peller du deg opp hit i en faens fart !  Nei, det kunne han IKKE , hvordan skulle han komme seg dit liksom.   Forrge gang jeg var sammen med han ( forrige fredag på ultralyd)  hadde han et 5 sifret tall inne på kontoen sin, og når jeg foreslo at han skulle ta taxi så kom han med denne:  men æ har jo ikke peeng..  

 

Jeg har valgt å ikke blogge om dette tidligere fordi jeg så gjerne ville at ting skal ordne seg, men det skal faen meg sies at det er mye problemer med han for tiden, noe som tar absolutt  ALL energien min  ! Jeg har prøvd maasse, uten noe form for initiativ eller tak fra hans side, eller interesse for den saks skyld.. Så nå gir jeg egentlig en god faen, grensen min er nådd ! Og jeg gir en god faen, nå får jeg vell hatebrev fra hele familien hans.  Noe jeg kan leve med.  Noe jeg derimot IKKE kan leve med er å PRØVE , PRØVE PRØVE å få til et samarbeid med en person som viser seg å være tilnærmet likegyldig til det.. 

 

UANSETT..    når jordmor begynte å spørre om barnefar, så satt jeg i å hyylgråte..  det var utrolig flaut, men det er nok all frustrasjon min over han som jeg har holdt inne så lenge, som kom ut !   Vi pratet en del om det, og brukte store deler av timen på det.   Hun fortalte meg at hun synes ikke jeg fortjener å bli behandlet slik at pappaen til barnet, da jeg har nok bare med å være gravid.  Noe jeg er heeelt enig i. 

 

 

Bortsett fra det gjorde vi det vanlige,  målte blodtrykket mitt, sjekket urinen, lyttet på hjerterytmen til lille gullgutten min , som lå på 140 i dag., målte magen min, og sjekket om han har festet seg eller ikke..  Og guess what ? Han har nærmest FESTET SEG NÅ !  Det gjorde meg ikke noe mindre babysyk deet nei..   tenk at nå holder jeg han snart i armenene mine, noe som er en helt herlig følelse ! Med eller uten barnefar ! Jeg har egetlig innsett at det ikke har så veldig mye for MIN del å si om barnefar er der eller ikke. Så han skal værsjegod få lov til å reise til syden om det er hans store ønske..  Jeg kommer hvertfall til å være der for gutten min, og være verdens lykkeligste mamma uansett ♥

 

Illustrasjonsbilde av baby som ligger med hodet festet i bekkenet , så slik ser det altså ut 🙂

 

 

I forbindelse med babysyken, så klarte jeg ikke motstå fristelsen av å kjøpe en vugge til nydelige gutten min.  Den var helt herlig, gleder meg til å se han ligge oppi der !  Har montert den helt selv ( det gjorde jeg med sprinkelsengen også)  STOLT !   Betalte ca  4700 for vugga , madrassen, sengekant og sengesettet som fulgte med + et ekstra sengesett,  til sammen.  

 

NYDELIG , ikkesant ? Og snart ligger fineste gutten oppi der og sover søtt !  Babysyk, jeg ?!?   Hahah..  har også gjort unna første vaskerunde, som var hvite sengesett og lakener.   Har jo MASSE jeg må få vasket, så det er egentlig bra at jeg får kommet meg igang med dette.   Nå håper jeg virkelig han kommer snart, for den der babysyka tar knekken på meg .. og andre ! He he . 

 

 

 

Ellers har jeg kjøpt litt klær til lille gutten min, som vanlig . Tror han har ca 30 bodyer i størrelse 50 og 56 nå, så kanskje på tide å stoppe innkjøpene ? Ikke lett å la være å kjøpe babyklær iallefall, that’s for sure

 

Sokker, 3 par votter, skjerf, og verdens søteste pen-sko !  Alt fra Hennes og Mauritz

 

Ull body og verdens søtetste lue ( som garantert skal være med i hentesettet ! )

 

Born in 2011- body og new in town-body, begge fra H&M

 



Tisseunderlaken fra KID, ullbody, sokker, og votter fra H&M

 

 

 

Har dyne til sprinkelsengen fra før av, men den er jo litt for stor for vugga, så kjøpte en i den minste størrelsen. Dundyne 🙂

 

 

Har kjøpt noen ting til meg selv også, sånn som denne kjolen jeg kjøpte for å kunne bruke etter svangerskapet.  Det var desverre forgjeves, for den fikk jeg nemlig ikke over puppene mine ( ikke i nærheten engang)  Og puppene, tjaa.. de vil jo bli enda mye større etter svangerskapet, så tror bare jeg leverer den tilbake. Høhøh.  Trist, for den var knallfin !

 

2 helt vanlige gensere fra BIK BOK


 

Negler må man haa ! Avhengig av løsnegler som jeg er, bruker jeg det billige alternativet (  bruker løsnegler konstant )  Tror det hadde blitt ganske så rævdyrt om jeg skulle kjøpe negler som kostet 100 kr pr pakke.  Så H&M negler er midt i blinken ;- )

 

Som jeg fortalte helt øverst i innlegget, så har jeg også  vært på barselsbessøk hos en slektning av meg som fikk lille pia si i forrige uke.  Fra det øyeblikket jeg så henne slo mors-instinktet mitt til for fullt !  Jeg var rett og slett helt solgt fra første sekund.  For en skjønn liten prinsesse, jeg har virkelig ikke ord.  Holdt henne stort sett hele tiden mens vi var der, og hun lå å sov i armene mine hele tiden.  Har bilder, men velger å ikke legge de ut da jeg ikke vet om hun vil det eller ikke.   Men iallefall, det gjorde at jeg ble heeelt ekstremt (enda mere) babysyk.  Huff,  nå vil jeg også ha min lille gutt .  Har funnet ut at babyer er heelt min ting . Elsker dem ♥

Håper lille gutten min skjønner at mammaen hans venter på han, og at han er mere enn hjertelig velkommen ut av “boligen”  sin og ut til mammaen sin.  Jeg har så utrolig mye kjærlighet å gi til han, og gleder meg ekstremt ! ♥

 

Ush..   nå dør jeg av trøtthet !  Det ble et litt vel sent innlegg denne gangen, men følte bare jeg måtte oppdatere dere litt iallefall  !   Unnskyld X 100000 for 0 blogging i det siste, men håper dere skjønner.   Har EN DEL å tenke på for tiden, men viktig å fortsette å blogge selvom.    Bedre sent enn aldri , er det ikke ?!   Håper dere har hatt en super uke .  Nå skal jeg legge meg å dø på sofaen,  så vi snakkes kjære lesere  !

 

  NATTAKLEM FRA MEG OG LILLEGUTT  

 

 

24 kommentarer
    1. Tror du kommer til å bli en supergod mamma for din lille 🙂 og vuggen var helt nydelig! Dumt at barnefaren skal oppføre seg sånn, men du er en serk person virker det som så ikke la han få knekke deg hvertfall 🙂 lykke til videre me graviditeten 🙂

    2. Kjempefin krybbe altså. så flink du har vært til å sette den sammen da =) og masse fine klær.
      synd at barnefaren er en umoden liten drittunge… håper han forandrer seg når den lille har kommet ut

    3. Min samboer like ikke å være med på svangerskapskontrollan.. ble litt såra av det først, men det får nu være hans valg :p Støtte mæ heldigvis ellers.
      Håpe det ordner seg for dokker to! En dag vil han nok innse hva han har gått glipp av! 🙂

    4. Så utrolig fin vugge 🙂 Får håpe han blir med neste gang, de siste kontrollene gikk jeg på stort sett alene siden samboeren var på jobb!
      Jeg har forresten en kjempe fin konkurranse gående på bloggen der du kan vinne kjempe fin treleke til å henge på vogna til lille prinsen 🙂 eller ei jente hvis noen andre har lyst!
      God helg!

    5. herreguud, fikk nesten panikk når æ leste overskrifta!:P
      Synd det med kontrollan.. dæm e jo minst like nyttig for barnefar, nu når det e tema som fødsel, barsel osv.. men nu har du jo prøvd maange gang, så skal vertfall ikke stå på dæ 🙂

    6. påan igjen med barnefarpisset ja. jajamensann 🙂 å være gravid e IKKE en unnskyldning for nåt. det e selvpåført og sånn e det. lite vits å klage når du har et svangerskap som går på skinner. lol.

    7. 30 bodya i 50-56 va nu litt mye ka hvis han e 52-54 cm når han kommer ut da e jo 50 bodyan for små….min unge va 49 cm da han ble født å passa 50 str i ei uka bare……trur du ska kjøpe mer 62-68-74 så du har ligganes til den tid….

    8. Utrolig egoistisk å starte med “kjerringråd” nå for å prøve å få han ut nå. Du vet at det beste for han er at han blir inni magen din til uke 37 iallefall?…

    9. Unnskyld meg men drikker du alkohol under svangerskapet? Eller røyker? Ikke så smart å legge ut skjemaet når vi ser hva det er krysset av på. Der tabba du deg ut. Jeg håper virkelig jeg så feil men det står fortsatt krysset av på (av å til) på alkoholforbruk………. motsier du deg selv her på bloggen eller?

    10. silje: Hahah, hadde jeg drukket alkohol eller røyket så hadde jeg virkelig ikke lagt ut bilde av det på bloggen.

      Nei, kjære deg. Før du begynner å være tøff her, se litt nærmere når du først studerer. Så kan du se at det er feilkrysset, begge disse er krysset av ved første kontroll i uke 9, da røyket jeg 2 om dagen og hadde drukket før jeg fant ut at jeg var gravid.

      Haha, der DREIT du deg ut 🙂

    11. Silje: Du måtte kommentere dritt 2 ganger på samme innlegg ja, herlig ! 😉

      IGJEN: Hvis du faktisk LESER så ser du at jeg har skrevet at jeg tar de i håp om at han kommer ut så fort han er ferdig !

      Drittkjerring.

    12. Eh, har bare kommenter en gang? På dette innlegget…
      Drittkjærring selv!
      De kapslene kan jo gjøre sånn at han kommer ut føør han burde, så ja.. Ville ALDRI gjort noe for å få babyene mine ut før uke 37, greit d bare er kjærringråd men ville aldri tatt sjansen.
      NÅ har jeg kommentert to ganger, så nå dreit DU deg ut 😉

    13. Jeg er ikke hu der silje mari ett eller annet om du trodde d 😉 silje-andrea er meg, sjekk ip adressen først neste gang 😉

    14. Eeeh oscar var 53 cm å passet 50 i nesten 1 mnd! Jessuuunavn! Folk er til tider KOKT i hue! Å hva om hun tar de kapslene? Har ikke lest noen plass at det er 100% sikkert at fødselen starter av de! La nå jenta være i fred! Rannveig kommer til å bli ei kjempe flott mor! Å holde på å hakke ned på henne er virkelig tja skal vi se! Lavmål! Har ikke jenta nok å streve med? Allmcreeds til henne som vil bli alenemor! Er ikke alle som klarer det! Ser bare selv hvor tungt det er å være ti faktisk men er alene 95% av tiden, men jeg elsker det! Synd det med barnefaren, men for all del kvitt deg med han om han ikke kan skjerpe seg! Virket ut som det var håp en stund, men neida! Men er vel sant det de sier om mannfolka! Av og til så tror jeg at vi ikke har hatt bruk for dem! Noen er flinke mens andre er helt udugelig! Desverre! Så til dere jenter som har verdens beste mann , kjærste samboer det er bare å være fornøyd, for da har dere virkelig vært heldig!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg