ANGÅENDE NAVN TIL LILLEGUTT…

Dette med navn til lillegutt i magen er noe jeg leenge har tenkt på .  Han har jo fått et navn, så foreløpig heter han Milian Matheo, noe de som følger bloggen min nok vet.  Men, når man er gravid har man alltid veldig god tid til å tenke gjennom og gruble på ting ,om og om igjen, og da er det vel ikke så helt unormalt å bli usikker.  ” Er dette rette navnet, er det virkelig dette jeg skal kalle min sønn, og er det virkelig dette navnet han må leve med hver dag i kanskje 100 år framover  ” ?  

VELDIG usikkeer..    Misforstå meg rett,  jeg synes navnet hans er ubeskrivelig nydelig ! Er jo derfor han har fått nettop det navnet.  Men det finnes mange andre navn jeg også liker veldig godt.  Så, nå tenkte jeg egentlig bare å spørre dere ;  hvilket av navnene under liker dere best ?  Jeg spør altså bare for å høre hva dere synes, rett og slett.  Om det i det hele tatt blir noe endring i navnet og i så fall hvilket navn det til slutt blir, er det jeg selv som kommer til å avgjøre uavhengig av hva andre synes.   Meen, som sagt. Er jo gøy å høre hva andre synes om nåværende navn og om dere eventuelt liker noen av de andre navnene bedre.   

 

 

Milian Matheo ( nåværende )

Emilian Matheo

Matheo Chrisander

Oliver Matheo


 

Synes også Nathaniel er et utrolig nydelig navn, og hadde opprinnelig tenkt å kalle han for det FØR han fikk det navnet han har nå.  MEN siden visse av mine familiemedlemmer, og kanskje barnefaren spesielt, kommer til å drepe meg om jeg velger å kalle han det ( av personlige grunner… :p ) velger jeg å la være. Tror jeg.. 

Det står altså mellom disse navnene, men om dere har noen EKSTREMT fine navn å komme med, så bare rop ut.  Selv om det nok blir et av disse navnene, skal jeg jo aldri si aldri.  Tror rett og slett jeg trenger å se lillegutt før jeg har bestemt meg 100%..   men er ganske sikker på at i sekundet jeg ser han er jeg helt sikker på hva navnet blir. Etternavnet er hvertfall helt bestemt, og det har det vel vært hele tiden. Det blir mitt navn, som er Bottolfsen ( ja,  heter Heitmann også, men er Bottolfsen jeg bruker)

 

 Gleder meg sånn, 5 uker til termin i dag, og bare 1,5 uke til lillebollekinnguttenmin egentlig kan komme når som helst <3 <3

 


 


60 kommentarer
    1. Syns navnet var ganske fint jeg 🙂 Lillebror heter Nathaniel så syns det er ille fint å ! :p he he..
      jeg prøvde å gi barnefar en sjanse med innspill på navnet til sønnen, men ble aldri enige.. endte med masse krangling i svangerskapet opptil flere ganger(ikke kun pga navnevalg) så endte med at jeg bare bestemte meg for navnet sønnen min fikk 🙂 Han var sint i begynnelsen, men ikke sagt noe på det i ettertid 🙂 Lykke til i navnevalg 🙂 uendelig mange fine navn der ute 🙂

    2. Likte emilian veldig godt 🙂 men som du sier man må nesten se barnet før mam bestemmer seg helt! Litt lettere også:) husket i begynnelsen, da fikk jeg ikke oscar helt til å stemme, men etterhvert så passet det han mer og mer! Å nå når jeg ser på han så passe han ikke william,liam,kvein,dennis,emil,beNjamin,leander å de navnene jeg hadde lyst på! Men angrer nå i ettertid at han ikke fikk oscar leander! Men får vel sikkert flere barn om noen år 🙂 hsr jo lyst på en liten leander eller mie 🙂 hihi!

    3. du vet at selvom du trur du velge nåt spesielt nu, så e det de spesielle navnan som kommer til å være vanlig om mange år :p et vanlig navn som Ole f.eks kommer til å være spesielt.
      ingen av navnan e no særlig fin, for du ska ikke få en østeuropeisk unge. du ska ha en nordisk unge, og da passe det seg ikke med ja, som sagt, østeuropeiske navn xD og i ALLEFALL ikke når han ska hete Bottolfsen til etternavn. “Matheo Chrisander Bottolfsen” ærlig talt, hadde det vært mitt navn hadde æ blitt sykt depressiv :p
      jaja, randome bloggfolk fra andre sia av landet ska bare bue meg ut herfra men æ sir min ærlige mening. syns ikke ungen fortjene å bli oppfatta som om han kommer fra bulgaria liksom

    4. Alle forslagene du har er jo kjempefine, utroig bra smak du har når det kommer til navn 🙂 Jeg liker nok mest Milian Matheo eller Matheo Chrisander. Men Emilian er også fint. 🙂
      Lykke til med babyen!

    5. foresten, dreiv ikke du å skrøyt over at du hadde funnet på navnet heelt sjøl? når æ søkte på google; “spesielle guttenavn” bare på kødd, og gikk inn på den tredje øverste linken så fikk æ opp den her lista:
      Balder, ***Milian***, Conrad, Linus, Felix, Arian, Crispin, Nilas, Lauri, Tim, Lukas, Heidar, Belmin, Torkil, Silas, Didrik, Alvar, Leo, Rio, Imre, Caleb, ***Matheo*** ++
      litt tilfeldig bare at både Milian og Matheo kom opp? xD også i den rekkefølgen. hahah. gad you are so special… ;D

    6. Synes Oliver er kjempefint! Ikke missforstå meg, Milian er også veldig fint. men jeg synes Oliver er speiselt, samtidig som det “passer” inn i Norge. 🙂
      Har et til spm til deg, når du tar solarium, smører du deg inn med noe før du gjør det? Noen sier man skal bruke solkrem med faktor, andre sier ikke, osv… Håper på svar:)

    7. syntes Oliver er veldig fint, men dette må du finne ut selv fordi det er du som vet best hva som passer! håper alt går bra med deg, du skal være stolt over deg selv!

    8. Hei! Nathaniel er sykt pent! Jeg syntes det nåværende også er nydelig, men alikevel er det noe med “Milian” jeg syntes det er veldig sukkersøtt og ser for meg et barn..
      MEN av listen er det helt klart Milian Matheo som er finest 🙂

    9. Liker milian Matheo best! Syntes det et fint med litt spessielle navn som ikke alle har!
      Så jeg må si du har fine navnforslag, men det nåværende er det fineste! 😀

    10. Jeg synes at Emilian Matheo var et nydelig navn til lille gutten din! :))
      Lykke til med valg av navn, og kjempe masse lykke til i framtiden.

    11. Synes disse 2 var finest 🙂 Emilian Matheo og Matheo Chrisander
      Emilio er også veldig fint 😀
      Liker bloggen din!

    12. trur du bør vente me å bestemme dæ 100% til han e født, for når du ser han e d nok lettere å bestemme navn. mange som har vanlg navn, å når ungen e født passe ikke navne til babyen i d hele tatt 🙂

    13. Når babyen e ute da e d mye lettere å bestemme sæ 🙂 Æ personlig like Nathaniel veldig godt! 🙂

    14. SV: Det rare er jo at han ikke oppførte seg sånn under første svangerskap, men da mistet vi han halvveis :/ Men ja, du har nok rett. Han viser jo ingen tegn til å ville stille opp og jeg må jo rett og slett bare klare dette alene i såfall. Bare veldig skummelt å vite at jeg skal dele barn med denne gutten resten av mitt liv… Du får stå på du og, er ikke lenge til termin for deg (hadde selv termin 12.12 med han vi mistet) og lykke til med navnevalg 🙂

    15. Siden det også ble så utrooolig mange kommentarer her før jeg fikk svart , så svarer jeg alle i også denne da det sikkert ville tatt meg en hel dag å svare alle her !
      Så koselig at så mange gir sin tilbakemelding på dette, er utrolig kjekt å høre hva dere synes ogsånn. Mange andre fine forslag var det også ! Tusen takk alle sammen <3

    16. Jeg synes Kevin, eller lucas! <3. Men jeg elsker navnet "Leon Zakarias" 😀 filletanteungen min heter det 🙂 han er 1 år <3. Men Milian Matheo er selfølgelig kjempefint også :)))

    17. Melissa: Liker ikke Kevin, i tilegg til at det er så vanlig. Lucas/Lukas liker jeg kjempegodt, men i og med at det er Norges mest brukte guttenavn så kommer jeg ikke til å kalle min sønn det.

      Men tusen takk for fine forslag 🙂

    18. Oliver Matheo var finere en Milian Matheo!
      får liksom ikke Milian til å klinge på en skikkelig måte, høres ut som et fransk merke..

    19. Oliver. Personlig synes jeg dette er et navn som passer godt i alle aldere. Kan også brukes internasjonalt Millian er også et fint alternativ, men klarer liksom ikke se for meg en gutt på over 14 med det navnet:P Lykke til uansett, navnet du velger passer sikkert gutten din perfekt.

    20. Leste gjennom komentarene nå, og det kan være lurt å tenkte på hvordan fornavnet klinger med etternavnet. Bottolfsen (?) er jo på en måte et litt massivt etternavn, og da blir Millian Matheo litt mye, i mine ører.

    21. Oliver:) tenker jeg meg rett, så kommer nok gutten din til å ville bytte navn da han blir eldre om han har et navn ingen har hørt før:) ta det fra meg som vet hvordan det er!
      nå gleder jeg meg til han kommer, så vi får se:D lykke til, søte deg!

    22. Alle de navnene var ganske fjortis. Veldig ”in” nå, så i barnehagen kommer han nok ikke til å være eneste som heter det. Personlig synes jeg det blir litt upersonlig med et navn som ”alle” har, hvis du skjønner? 🙂
      Men av de navna var kanskje oliver det navnet som var minst fjortis, eller?
      Foresten, kan du skrive et innlegg om navnet nathaniel? Hvorfor du ikke kommer til å bruke det likvel osv?
      Ha en nydelig dag videre! 🙂

    23. Du har jo mange utrolig fine alternativer, og når han finner det for godt at han vil ut. Så tror jeg nok at du vet hvilket navn som passer han med en gang 🙂 Følelsen av at han er akkurat Milian Matheo eller Emilian Matheo dukker nok opp 🙂

    24. Milian Matheo er aaalt for sukkersøtt. Husk på at gutten en dag skal bli en mann…. Jadda, jadda, om 20 år er sikkert Milian helt vanlig i Norge.. Chrisander er harry.. Av de du nevnte er det kun Matheo og Oliver jeg synes er fine, men begge to er ganske populære for tiden, så selv ville jeg holdt meg unna dem. Bottolfsen er i tillegg et skikkelig norsk etternavn, så alle disse fornavnene vil kræsje skikkelig med etternavnet.
      Du trenger et navn som er litt sterkere. Hva med Samuel, Nikolai, Mathias (ganske likt Matheo, men litt sterkere og passer bedre til etternavnet,) Iver, Isak, Marius, Martin eller Simen?

    25. ikke for å være frekk men synes milian høres litt ut som lillian :S er jo litt sunn viss den egen unge skal bli mobbet fordi han har et navn som høres ut som et jente navn

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg