MISFORSTÅELSER & SVAR PÅ SPØRSMÅL

Hei hei alle sammen  

 

 

Nå er hjertegullet lagt og ligger å sover søtt i vuggen sin, og det skal mamma Rannveig også snart gjøre. For vi skal nemlig opp ganske tidlig imorgen, skal til tannlegen å borre hull fordi de hadde avlyst timen min jeg skulle ha den 17…  og jeg gruuuer meg. Æsj. 

Natt til i dag sov Nathaniel faktisk sammenhengende fra jeg la ham i halv 1 tiden til kl halv 5 ! Håper dette gjentar seg i dag, heheh.  I dag har vi ikke gjort noe som helst, det er litt godt men mest kjedelig. Liker å ha mye program hver dag, rastløs av meg som jeg er.  Men imorgen blir det andre boller 🙂 

 

 

Han er begynt å smile så mye til mamma’n sin, nydelige Nathaniel’n min 

Bildene er fra i dag

 

 

Dette bildet er tatt rett før han sovnet i dag, han er begynt å bli interessert i uroen sin så han kan ligge leenge å bare se og høre på den 🙂 

 

 

 

Og til det jeg ville ta opp i dette innlegget, misforståelser her på bloggen min. Mange tror at ut i fra det jeg skriver på bloggen min så kjenner de meg og kan dømme meg etter det. Det jeg skriver her er jo bare 1/4 del av hva som skjer i min hverdag. 

NEI. Jeg skal vel for faen ikke være med på paradise hotel ! Dette ble skrevet som 100% TULL i sommer en gang, fordi jeg ville ha mange lesere. Og det fikk jeg også..  rett etterpå jeg skrev innlegget skrev jeg et til innlegg om at det var reinspikka tull.  Og tror egentlig de fleste skjønte at det var, uten å måtte lese det andre innlegget. Herregud, at noen tror jeg melder meg på paradise hotel når jeg har en nyfødt baby sier jo mere om den personen enn det sier om meg.  Jeg ville ikke byttet ut tiden jeg har sammen med Nathaniel for nooe annet her i verden, så det er sagt. Han er alt for meg, og jeg ville aldri meldt meg på et dumt realityprogram istedenfor å tilbringe tiden min med han. 


Og til misforståelse nr 2.  Jeg er IKKE gul. Jeg er brun..   Og som mange kloke personer kommenterte, så bryr jeg meg fint lite om hvor stort antall som mener jeg ser gul ut. Jeg er typisk sånn person som ikke bryr meg en dritt om hva andre synes så lenge jeg vil det selv.  Og det tror jeg de fleste har skjønt.  Bortsett fra noen, som gang på gang føler for å leite etter feil på meg oooveralt. Hahah..   For å svare på et spørsmål jeg fikk ; Jeg har kun tatt sol en gang siden fødselen, men jeg bruker selvbruning omtrent hver dag.

SÅNN. Måtte bare få si det.  Selvbruningen jeg bruker er Garnier sin, og den er kjempebra og gjør meg sånn BRUN som jeg vil være.. Jeg er ikke gul, og du kommer ikke til å se meg på Paradise hotel i år for å si det sånn.  :)) 

Har faktisk blitt oppringt av totalt fremmede personer som lurer på om jeg er med på programmet i år, og når det begynner på TV..  haha.  Og speaking of..   I dag ble jeg oppringt av enda en totalt fremmed som spurte om ikke jeg ville ha flere barn, fordi han ville bli pappa. Haha, mulig ? Snakk om å drite seg ut . 


OG til sist.  Så noen spurte hvor jeg har kjøpt babycallen min og vuggen min. Både babycallen og vuggen er kjøpt på Ringo. Babycallen jeg har er av merket SuperNova. Den er super og jeg er kjempefornøyd. Samme med vugga, men den husker jeg desverre ikke navnet på. Den gråe genseren med hull oppover armene er kjøpt på B-YOUNG, og er ganske dyr..  tror den kostet ca 700 om jeg husker heelt rett. 


 

Og så kan jeg jo også benytte anledningen til å spørre alle leserne mine ; Hvorfor leser du bloggen min ?  Og hva synes du er interessant å lese om  ?  Framover kommer det nok for det meste til å bare være om hva vi gjør i hverdagen og sånt + bilder, i og med at jeg ikke har tid til å skrive sånne laange tekster om mine meninger om ting, etc .. heheh :- ) 

 Jeg må bare få si tusen takk for fine kommentarer og alt ! Mange som skriver til meg på facebook og sånt også, og må bare beklage for at dere ikke får svar. Jeg tenker å sette meg ned å se gjennom alle brevene og svare alle jeg får tid til. Det er utrolig koselig å få slikt, men desverre er tiden min veeldig begrenset i og med at jeg alene har 100% ansvar for Nathaniel’n min 24 timer i døgnet.  Håper og tror dere skjønner. 

Uansett. Da har jeg fått svart på mange spørsmål jeg har fått og fått oppklart i et par saker og ting.

 

Nattaa 

54 kommentarer
    1. Hei Rannveig! 🙂
      Elsker bloggen din! Er ikke så lenge siden jeg begynte å lese den, men den er utrolig bra og ikke minst spennende å lese om hvordan det er å være alene med fulle ansvaret for sønnen din 🙂
      Ikke alle alenemødre der ute som har din innstilling når det kommer til akkurat det tror jeg!
      Stå på videre, du har en nydelig sønn! 🙂
      – Anette

    2. Lettkledde bilder og gravidbilder, dog er det litt kjedelig at du ikke er gravid lengre… Kanskje litt mindre klær ville vært adekvat, hva vet jeg?
      Litt morosamt å lese om dramaet mellom deg og faren da, og planene om silikonpupper.

    3. Les bloggen fordi vi engang var veldig gode venner, og synes det er underholdende å lese bloggen. Nathaniel er også kjempe søt:)

    4. Æ les bloggen din fordi æ kjenne tor-even sånn passe, og vil liksom vite kordan alt mellom alle dåkker går 🙂

    5. Tror jeg begynte å lese bloggen din etter du hadde kommentert på min blogg mens vi begge var gravide. Og etter det har jeg bare fortsatt. Skal ærlig si at når jeg først begynte å lese så var jeg litt skeptisk, men etter en spørsmålsrunde du hadde så skjønte jeg at ting var noe helt annet enn man fikk inntrykk av først. Satt/sitter selv i en situasjon der vi blir “angrepet”, heldigvis bare av en spesiell person, men når jeg så alle de stygge spørsmålene du hadde fått så innså jeg at jeg burde legge fra meg skepsisen, for spørsmålene var så barnslige og teite og ganske lik de jeg får på min blogg av denne personen. Fortsett å vær sterk og stå på ditt. Som Lilli Meister sa: “Så lenge man har riktige verdier, så gjør det ikke noe at man er litt opptatt av utseende også”. Så da skal du få være så “gul” su bare vil for min del 😉 For du er kjempeflink med Nathaniel og jeg ser at du setter han foran alt, og det er det som teller! 🙂

    6. Alle som kommenterer dritt på bloggen din, er bare sjalu, husk det 🙂 Du er ei helt nydelig jente med en utrulig fin brunfarge! Du har nok mange som beundrer deg for det, å ikke minst for den nydelige prinsen du har. Kan med handen på hjerte si at det er den søteste gutten jeg har sett 🙂 Hilsen fra Båtsfjord.

    7. Jeg leser bloggen din fordi jeg syntes det var spennende og fulge med på svangerskapet ditt, og nå synes jeg det er veldig spennende og lese om din hverdag sammen med sønnen din 🙂
      Jeg er jo gravid selv og skal snart få en baby i huset og da synes jeg det er spennende og fulge med på andre som er gravide heller har babyer 🙂

    8. Æ les bloggen din fordi vi e litt i samme situasjon, æ som en kommende alenemor og du som e alenemor. også bor vi jo begge i Alta og e jevnaldrende 😉 Du e awesome! stå på!

    9. liker bloggen din kjempegodt!
      jeg liker å lese bloggen din fordi at du blogger om hverdagen din som ung mamma! vet ikke helt hvorfor jeg liker å lese mamma blogger, men det er ehentlig det jeg syntes er interesant å lese om. de bloggene har liksom litt mening. mange blogger handler bare om klær osv. jeg syntes det er litt mer spennende med en blogg som har mening! og jeg vil si at det har din blogg!
      må bare si at du er kjempe pen og har en utrolig nydlig sønn <3

    10. Jeg like rå lese bloggen din for at du er en sterk og spennende jente og det at du fikk barn var også veldig spennede å lese om 🙂 fortsett som du gjør ! å stå på! 😀 digger bloggen din 🙂
      Eline

    11. Bynte å lese bloggen når den ble laga. Va så nyskjerrig når du la ut bilde på face. Fikk jo sjokk å tenkte “ho kan ALDRI bli mamma”. Men du har motbevist mine tanka om det rannveig. Folk digge bloggen din siden du snakke om det vi ikke forvente at du ska snakke om. Og du e ikke redd 😉 e glad du har vekst fra fjortistia di, for du e blitt skikkelig voksen !

    12. Du må jo kunne ta konstruktiv kritikk. Du er faktisk gul, men det er ikke lett for deg å se når du ser deg selv hver dag. Du ser jo mye bedre ut når du ikke er så brun(gul). men hvis du vil se sånn ut som er jo det ditt valg 🙂

    13. Leser bloggen din fordi du virker som en snill og søt jente! og sønnen din er jo bare nydelig, hvem vil ikke se på han? hehe, og syntes det er koselig å følge med på bloggen og se hvordan du blir mer og mer voksen og hvordan sønnen din blir større:) i tillegg til det så er du ikke så redd for å være ærlig om alt folk spør deg om, og det liker jeg.. når det er mye noen lurer på og ingen får svar er det på en måte kjedelig haha 🙂 fin blogg <3 lykke til videre og ikke bry deg om alle de dumme sjalue fjortis jentene som kommenterer for å føle seg bedre om seg selv, de fleste hadde ikke klart seg like bra som deg, ser opp til deg! og du er jo ikke GUL men det er bare bildet som får deg til å se sånn ut kanskje, folk er så rare hahah!

    14. Men du ser jo faktisk gul ut….haha, nei nå skal jeg slutte å kverulere. Om du trives med fargen på huden din, så flott for deg. Nathaniel er supersøt. Hvorfor jeg leser bloggen din…vel rosablogger med baby er ganske morsomt. Fikk barn selv for ett år siden, så morsomt å følge med på noen som går igjennom det jeg gjorde da, nå. Du ligger jo på topplista, så det er lett å klikke seg innom for å se om det er noe nytt 😉

    15. Jeg leser bloggen din fordi jeg selv skal bli ung mor, er bare 16 uker på vei, men godt å lese om andre og få tips til ting man vil kjøpe og hvordan hverdagen er.
      Lurer på egentlig hva du har gjort med skole? er du 93 modell?
      Du er en flink blogger og ikke minst en super mor!

    16. Er så latterlig å hakke ned på så flotte mennesker som er fornøyd med segslev, skjønner ikke hva folk feiler. ja som du sier, det sier mer om dem 😉
      Synes det er morro å kikke innom bloggen din for de jeg selv venter en prins, så skriver du veldig bra å har en nydelig sønn som er så morro å følge med på 🙂

    17. Leser bloggen din fordi du blogger bra og jeg vil se hvordan Nathaniel vokser 😀
      Nydelig gutt du har !<3
      Lykke til videre

    18. Godt at du ikke bryr deg om hva alle disse “bedreviterne” måtte mene om deg og absolutt fortelle det til deg, helst anonymt, selvfølgelig. Herregud, folk skal blande seg så grusomt mye inn i hva andre gjør (når de gjør det supert!), og spre negativ energi på verst mulig måte. Du er utrolig pen (og absolutt ikke gul), og du har en herlig sønn som du gjør en fantastisk jobb med! Skjønner ikke at folk orker å bruke energi på å prøve å finne noe de kan hakke på..
      Hvorfor jeg leser bloggen din? Kom over den for en stund siden, da du var noe med 30 uker på vei tror jeg, og ble bare interessert i å følge med på deg og graviditeten din 🙂 Og nå synes jeg det er koselig (og interessant/lærerikt) å lese om deg og sønnen din! Liker at du er så tøff og ærlig, og gjør som du selv vil, og ikke det folk vil ha deg til å gjøre 🙂 Klem!

    19. Herregud, så mye rare folk der ute! Haha :p
      Jeg leser bloggen din fordi jeg er gravid selv, og synes det er veldig stas å lese mammablogger. Synes det er veldig lærerikt, og det er godt vite litt hva som venter meg i fremtiden når jeg blir mamma i slutten av juli.
      Må også legge til at du jeg synes du virker som en herlig jente! liker deg 🙂 hihi

    20. Haha, merklige folk der ute.. Skrev nettopp et innlegg der jeg la ut om min mening om at kvinner som har barn fra før blir gravide når de er over 38 år. Synes dette er for gammelt. Forstår at mange raste på grunn av innlegget, men det var jo skrevet for å provosere litt;)
      Søtt Nathaniel-smil forresten!<3
      Jeg leser bloggen din fordi du tør å provosere, tør å si dine meninger og regelrett DRITER i hva alle andre måtte mene. DET liker jeg, og jeg er ganske lik selv;)
      Vil gjerne at du kommer med innlegg om dine meninger om diverse ting! Og så vil jeg jo(og sikkert flere med meg) lese mer om den super søte skjønningen din!:)

    21. Jeg leser bloggen din fordi det har kjempe spennende å følge med på graviditeten din, hva du gjør til vanlig og ikke minst dine egene meninger. Syns det er veldig spennende å lese når du provoserer for det er noe jeg også bruker å gjøre! Morsomt at du tør å gjøre det å du er kjempe tøff som er alenemamma, men klager absolutt ikke på det! (Y) :))

    22. Det blir for dumt å kommentere utseendet til andre på en negativ måte og å kritisere alt de gjør når de ikke vet noe om vedkommende. Men jeg ville bare påpeke en ting angående selvbruningen – det er absolutt ikke bra for et spedbarn at mammaen bruker mye selvbruning. Det er MYE giftige stoffer i den som små barn ikke bør være i nærheten av, spesielt når du ammer og han da får det i munnen. Eller at du er full av selvbruning og holder ham, han ligger så tett inntil deg at han puster inn all giften. Håper du tenker over dette!

    23. jeg leser bloggen din fordi jeg kom egentlig bare tilfeldig over den en dag, å jeg syns du er utrolig sterk og modig som klarer å ta vare på sønnen din. Jeg syns du gjør en kjempe jobb! 🙂

    24. du e i værtfall ikke kommet tilbake i samme form igjen 🙂 enda godt. nu ser du jo kvinnelig ut og ikke som en lita jente på 9 år som lure på kor mensen blir av.
      men du e styggbrun/oransj og håret ditt leve jo sin egen syra verden. trur ikke du forstår kor mye sjit ungen din puste inn pga alle produktan du bruke.. hvis du ser på bilde i forige innlegg så sku man ikke tru du va mora til sønn din. farn til sønn din derimot passa godt i lag med lilleguttn. du ser ut som du kommer fra en anna planet.

    25. Anonym rett over meg. er det for en kommentar ??
      Er du ikke tøff nok til å skrive hvem du er ??:)
      Jeg leser bloggen din fordi den erbinteressang og er mamma selv så er spennende å lese om andre mødre 🙂

    26. Nathaniel will smile when he sees his mama, the beautiful, brown-eyed girl you are! Well speaking of things like a supernova, was just viewing the photos at weather.com of the dreamlike beautiful northern lights from Tuesday from solar storms, did y’all see those beautiful lights Rannveig, I suppose you get spoiled by having them all winter, but if you did see them, were they especially good this time? Does he still have the ‘dude, where’s my stroller?’ shirt, haha, I loved that one. Hope the dentist visit is not bad tomorrow. Well that’s right, being a newborn’s mom is a full-time job, and although I’m sure with your hotness, you’d be a good candidate for the reality show, that stuff can wait for later.

    27. Snublet over bloggen din en gang sånn helt random.. Har fulgt med på bloggen din siden da 🙂 Du inspirerer meg.

    28. Skjønner ikke greia med å sleng masse usaklige kommentara på bloggen hennes. Men jeg er enig med henne som tidligere skrev at selvbruningskremer ol er skadelig for barnet. Han har iværtfall ikke særlig godt av det. Og ikke for å være frekk, men når du ser bildet av deg selv (spesielt sammen med andre), ser du da ikke at du er unaturlig brun? Men jeg tviler ikke på at du gjør en kjempegod jobb som mamma til lillegutten din, og spesielt som alenemor!
      Jeg leser bloggen din siden jeg selv netopp er blitt mamma, og da er det også litt gøy å følge med på utviklingen til andre barn som er på samme alder som min sønn 🙂

    29. Jeg kom over bloggen din for noen måneder sider, har fortsatt å lese den hver dag 🙂 Jeg er noen år eldre enn deg og synes du takler livet og dets utfordringer på en fantastisk måte! Stå på, gleder meg til hvertf innlegg! Klem

    30. Jeg er helt enig med deg, du er IKKE gul! Slutt å si at hun er gul! Alle ser jo at hun er oransj! Det er faktisk to helt forskjellige farger.

    31. Har fulgt med på bloggen din en stund, men har aldri kommentert her..
      Liker bloggen din kjempe godt fordi du er deg selv og sier akkurat hva du mener, driter i hva andre synes om deg og ditt.. Så har du jo fått en fantastisk pen sønn da! 🙂 Var veeeldig spennende å lese om svangerskapet ditt, og fødselshistorien var veldig detaljert og det syntes jeg var kjempe spennende å lese!! Stå på videre! Klem fast leser 🙂

    32. Leser bloggen din fordi du skriver bra, og er utrolig pen. Imidlertidig syns jeg det det er irriterende å lese frekke og spydige kommentarer 🙂 Slett de! 🙂

    33. Veel, du er ikke GUL, men oransje’isj er du(iforhold til de du blir tatt bilde med som er hvite):P. Liker du det så liker du det;) Meeen jeg ville brukt det på HELE kroppen isåfall, fordi på bildene så er jo hendene dine hvite i forhold til resten!! SÅ skal man først bruke selvbruning, så ville jeg gjort det skikkelig;P ellers kan det jo se litt rart ut^^ hehe
      Leser bloggen din fordi jeg syns den er gøy å lese, selv om du ikke skriver så utrolig mye, men det er jo også forståelig:)

    34. Ammer du ikke?? Bryr du deg sånn serøst mer om hvordan du ser ut enn ungen din?? Er det sant får barnevernet en bekymringsmelding! Håper du kan si nå at du ikke ammer!!

    35. Ble tipsa om den en gang for lenge sia, å syns du skriv veldig bra! Har blitt litt oppgitt nån ganga, men som regel har d bare vært positivt 🙂 Å du rett over mæ, amming e supersunt for babyen å man blir anbefalt å amme minst ett år (æ vet at Rannveig gir babyen sin brystmelk) å om d e i form av pupp eller flaske spille ingen trille – men… For nån e bare amming uaktuelt. Æ ble nærmest tvungen t å slutte å amme av flere grunna, en av grunnan va at dattra mi aldri ble ordentlig mett, å for d andre fikk æ ammeforbud på ene brystet som ijænn gjor at æ mista all melka. D gjor mæ så absolutt ikke t en dårlig mamma. E ufattelig mange grunna for mange jente/dame velge å ikke amme, heldigvis finns d nåkka som kalles morsmelkerstatning! Æ syns du gjør en kjempeflott jobb Rannveig, å du e utruli flink me Nathaniel på alle mulige måta. Folk som kommer me sånne usaklige kommentara kan egentli bare trø den oppi ræva på sæ sjøl (unskyld ordspråket), men syns d e frøkteli barnslig.

    36. Tror hun mente bekymringsmelding pga du bruker så mye selvbruning, barnet får i seg kjemikalier når du ammer og samtidig gnir deg inn i med all mulig dritt.
      Hun avsluttet tilogmed med:
      “Håper du kan si nå at du ikke ammer!!”

    37. Ja mente da pga at du bruker selvbruning, dumma!
      Kan ikke du ta å spise litt selvbruning da, siden du driver å mater ungen din med det! Hoff, du er en typisk ung dårlig mor! Har ringt barnevernet allerede. Du virker ikke oppegående nok til å ha en unge.

    38. du anonym trur du verkelig barnevære tar dæ særiøst før at ho bruka selvbruning?:p neppe! æ viø tru de fikk sæ en god latter i andre endnav tlf om du ha ringt! du har vel ikke funne fleir mødre som bruka selvbruning på blogg.no så du kun ha ringt å infomert barneværne om?:)

    39. Jeg begynte å lese bloggen din når jeg så du lå på første plass på topplista i Alta. Etter det har jeg blitt avhengig av å lese bloggen din :p hehe. syns du skriver utrolig bra! Også er det jo bra at du og barnefar har ordnet opp! 🙂 Stå på, Rannveig. Jeg digger deg!

    40. Hei, Rannveig!
      Jeg begynte å lese bloggen din helt tilfeldig, men du er den eneste bloggen som jeg gidder å lese fast!! den er kjempebra og jeg forstår ikke alle kommetarene om det tullet….ja, du bryr deg om hvordan du ser ut og det er en veldig god ting! <3 jeg syns at du er kjempepen og du burde fortsette å ikke bry deg om kommentarene du får, for deg er det din mening som teller:) btw så er Nathaniel Chrisander en helt nyyydelig baby! søøteste noensinne <3<3 og du er en kjempegod mor. håper at alt går bra med dere fremover!! kjempebra blogg, stå på du <3<3
      -Ingunn <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg