Fedre som framstiller mødrene til deres barn dårlig !

En ting som irriterer meg kraftig, er fedre som på liv og død skal framstille mødrene til deres barn dårig. Og da snakker jeg ikke bare om min egen situasjon, men utallige ganger der jeg har hørt på/overhørt fedre som prater drit om mødrene. Grunnen til at jeg nå tar dette opp er at jeg virkelig har sett meg lei på dette. Har nettop vært ufrivillig “Innblandet” i en diskusjon mellom et par med barn, der det hele begynte med at pappaen begynte å skrive til meg, litt på en flørtende tone til tider, og med mange påstander om at moren til hans barn både var utro og sykelig sjalu. Etter en kjapp samtale med moren viste det seg jo heller motsatt, at det faktisk var HAN som var det han hadde påstått moren var. 

VIRKELIG ? Hva er det med mannfolk, og da spesielt fedre, som prøver å framstille partneren sin/moren til sine barn, dårlig ? Jeg selv har siden svangerskapet opplevd at faren til mitt barn har gått å pratet dritt om meg til andre, og en rekke usanne ting om meg, som blant annet at jeg er sykelig sjalu, og at jeg nekter han samvær, at han ikke fikk lov av meg til å være med på fødselen, og nå også alle de nye påstandene han kom med til barnevernet nå nettop som blant annet inneholdt at jeg går på stoff!   Jeg lurer helt ærlig talt veldig på hva det er disse fedrene tenker på ! Hva er det som får dere til å påstå dette ovenfor andre ? Er det sympati fra det motsatte kjønn dere er ute etter ? Sllik at ikke hele verden skal de at dere egentlig er drittsekker ? Ærlig talt ! 

Jeg kjenner egentig at jeg blir litt skeptisk om jeg hører en mann prate veldig stygt om eksen sin, og da særlig om de har barn sammen. For det eneste det betyr, det er at han ikke egentlig er over henne. (de folka over er kjærester altså, måtte bare bruke det som eksempel)  men jeg har utallige ganger opplevd bitre menn som sitter å rakker ned på eksen sin i bøtter og spann. Hva er greia med det ? Du har jo en gang elsket henne høyt, så det blir egentlig litt som å si seg selv imot. Det er hvertfall min mening, og dette innlegget er ikke uthenging av NOEN. LEI av at hver gang jeg skriver min mening om noe, eller tar fram ting jeg selv har opplevd med personer, så er det uthenging. Så lenge det ikke framstår navn, andre personopplysninger eller krenkende opplysninger om personer, så er det IKKE uthenging, men ytringsfrihet, en fin ting vi har i Norges land. Bare til opplysning ! Men uansett… 

Noen som er enige ? Jeg er LEI av å bli framstilt dårig og som “den slemme”  av noen som helt klart burde feie for sin egen dør først, og det tror jeg mange andre mødre kan si seg enige i. Som sagt så er bloggen min blitt en dritt-fri sone, så drittkommentarer blir selvsagt slettet med en gang. Så vet dere det :- ) 


Ekte kjærlighet <3 Verdens beste gullunge, og verdens beste mamma for han ! 




30 kommentarer
    1. Skjønner ikke hvorfor enkelte må være slik?
      Det må jo være så mye lettere og snakke sammen og være ærlige med hverandre! Det må være så vondt å høre av barnefar 🙁

    2. Kunne ikke sakt meg mer enig!:) Men finnes sikkert mange mødre som også snakker dritt og legger ut usanne ting om barnefaren. Er irriterende uansett hvilken vei det går med drittsnakk, hater det!!

    3. lilletrille13: Ikke jeg heller ! Er nok for å framstille seg selv i et så mye bedre lys, men sannheten kommer jo uansett fram. De kan jo kalle seg så gode fedre de bare vil, men folk vil jo oppdage etterhvert hvordan saker og ting EGENTLIG er 🙂

    4. Er veldig enig med deg! Rakke ned på andre for å føle seg bedre selv er bare dumt. Sannheten kommer alltid fram og da har de egentlig bare dummet seg ut 🙂

    5. Kun ikke ha sakt det bedre enn du sier det. Er så lei konflikter mellom mor og far, der faren er værst. Prater dritt om mora til barne sitt og rakker ned på henne så hele verden skal ta hans side i saken. Så blir hun sittende alene pga alle tror han. Kjenner alt for godt til sånne tilfeller.

    6. Du sier du ikke liker at menn snakker dritt, men nå gjorde du det nettopp selv, så det er akkurat det samme. Når jeg leser det ovenfor, så skriver du dritt om barnefaren, det er like ille.
      Du er flott og fin, Rannveig, men dette ble for dumt.

    7. Dette er ikke noe nytt fenomen da det gjelder menn, spesiellt unge menn, som kanskje ikke ønska å bli far. Men likevel må betale bidrag. “Gamle” menn snakker også drit om eksene sine, som han min. “Alle” trudde jeg var spinn galen, helt til de ble kjent med meg.
      Menn trenger anerkjennelse – de trenger å bli “syntes synd på” – helst av andre damer,
      Blås i det – jeg sa til eks`n at -Jeg tilgir deg alt, fordi jeg vet alt er løgn. Den satt! Folk sier mye rart om meg og, men det preller av som vann på gåsa….driter rett og slett i sånne folk jeg. Energi gidder jeg ikke bruke på dem ihvertfall….og KARMA… Det har jeg fått bevist nå – karma`n har slått så hardt tilbake på eks`n, at han sliter skikkelig…. Stå på du! Og ha ei fin uke… Klem

    8. De prøver sikkert bare å ta deg for noe, men de har virkelig ingenting å ta deg for, for du er den beste mammaen til Nathaniel, og det beste for han er å være sammen med DEG ♥

    9. Er veldig enig i det du sier, men så kan ikke jeg si at det er kun fedre som snakker dritt. Det er også veldig mange kvinnfolk som gjør akkurat dette 🙂

    10. Hun snakker jo ikke stygt om barnefaren fordi hun skriver dette innlegget? Hun sier bare sin mening om saken, som de fleste oppegående menneskene her i verden er enig med henne i. Er jo han det er noe galt med som prøver å ødelegge alt for henne og sønnen hennes.. Og hvorfor han skal gå til barnevernet og påstå at Rannveig ikke er en god mamma når han selv ikke er rundt sin egen sønn og stiller opp, men etterlater ALT ansvaret til henne, kan jeg ikke fatte og forstå. Klarer han å bruke utstyret sitt skal han faen meg også kunne ta ansvar for følgene av det!

    11. Kunne ikke vært mer enig i det du skriver, fint å se at noen faktisk tørr å ta det opp. Er sympati de er ute etter men tror nok at sannheten vil komme fram før eller senere. Æ går igjennom mye av det samme som du gjør, men både æ og du e de som e vinneran tilslutt. E tross alt ikke vi som går å slenger dritt, sir bare sannheta å den må da folk tåle uten at det skal bli vridd om til drittsnakk.

    12. Forsåvidt enig, men det går nok like mye mødre rundt omkring og snakker dritt om fedrene til barna sine. Men sånn generelt synes jeg det blir feil uansett hvem som gjør det, for man har jo en gang likt personen såpass at man har laget en unge med den, så å komme i ettertid og fortelle at alt bare er fælt, det blir dumt.

    13. En ting som irriterer MEG veldig mye, er hvor ofte mødre spiller offeret når det ikke er tilfellet. For mødre har jo(dessverre)det altfor lett for å bli trodd i samværstvister(kanskje for at de er det svake kjønn?!). En mor kan(igjen,dessverre) si hva hun vil om barnefar uten at det blir sådd det minste tvil i hennes uttalelser, hun kan sågar NEKTE han rett til samvær bare på bakgrunn av det hun sier. For en mor vil jo aldri lyge, eller?!.
      Selfølgelig finnes det tilfeller av fedre som ikke er voksen nokk for oppgaven og som alltid vil lage bråk, men det er et mindretall som dessverre blir gjort om til et flertall.
      Hvorfor er egentlig så mange fedre bitre som du sier? er det en grunn? eller er det bare fordi de er onde som det blir hintet til at de er?
      JA ytringsfrihet er en fantastisk ting vi har i Norge, den er så fantastisk at enkelte mennesker glemmer at den er et privilegium som vi har, dermed blir den brukt til ting den ikke var ment til. Som å skyve den framfor seg hver gang man vil si noe man vet ikke er noe som vil gagne den.
      ” I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it. “

    14. E så enig der. Skjønne ikke koffer man skal gidde å kaste bort så mye tid og energi på x’an sine, dem kunne heller brukt mere tid på å snakka pent om det vakkre barne dem har setta til verden! 🙂

    15. Det går jo begge veier, det har jeg virkelig fått oppleve hele min oppvekst.. Sykt hvor mye det kan skade et barn.. Kan til og med huske tilbake til da jeg gikk i barnehagen, den ampre stemningen, så barn glemmer det ikke.. 😮 Det å la det bli en endeløs krig i 18 år om hvem som har rett, blir bare teit 🙁

    16. Har sett så utrolig mange tilfeller hvor mor har pratet dritt om far, jugd i rettsaker om samvær osv. Det er ikke bedre det heller! Foreldre som oppfører seg sånn er umodene og utrolig egoistiske, for det er barna man egentlig ødelegger for. Barn har like mye rett på både mor og far i livet sitt, og vokser man opp med konstant drittkasting mellom foreldrene (som jeg gjorde) så får man til slutt et veldig anstrengt forhold til foreldrene, og skyr til slutt unna når man blir stor nok til å kunne gjøre det. Når det er barn inni bildet så bør man ALLTID tenke på hva som er barnets beste, og det at f.eks mor lyver og sier at far har dengt henne for å få han ut av bildet er IKKE barnets beste.
      Her er det ikke rettet noe stygt mot deg i det hele tatt Rannveig, ville bare uttrykke min mening om at det er ikke alltid mor er noe prakteksemplar heller.

    17. Hahaha jeg må bare le, for jeg kjenner meg så sykt igjen i det du forteller!! Har gått igjennom alt det der selv. Han gjorde det visst slutt med meg, jeg var visst utro, nektet han samvær… Blabla avisa! Lyver så dem tror på det selv.

    18. Er enig! Utrolig at dem kan snakke og gjøre så mye slemt mot moren til barnet sitt. Er ingenting å oppnå med å være slik og som du sier ; hvorfor slenge så mye dritt når du engang har elsket henne høyt og mente hun var den eneste osv.?

    19. Har faktisk stillt meg selv samme spml flere ganger,da jeg har vært i den situasjonen lenge med min 3 mnds gutt der pappaen er så stolt ovenfor alle andre men rakker ned så ført ingen andre er i nærheten.der pappaen sier utrolig mye usant og i gjengjeld har han kunn giddi og sett sønn sin 4 ganger på 3 mnd! da vi har vært i samme situasjon…

    20. Rannveig veit om den teite tråden der.. lol, at noen oppretter en sånn tråd viser at de har lite å gjøre på. Skikkelig latterlig av voksne damer å sitte å snakke om ei jente de ikke kjenner utifra en blogg. Sjalusi kalles det, dummeste jeg har sett på lenge. 11 sider der de baksnakker Rannveig, nevner trutmunnen hun lager på bilder osv, helt latterlig, slutt å plag jenta, la vær å post sånne kommentarer, det sprer bare negativitet! Nok får være nok, eller hva?

    21. Kan dokker slutte?.. Ho vet nok om ka dokker syns! Ho er lei okei?. Vil dokker ødelegge mer? Vær så snill! Kutt ut!.. Dokker er hørt! dokker får rykta! dokker får noen på nakken! bare vent! livet dokker er nok ikke over enda,dokker går jo i barnehagen enda! tenke det.. Sia dokker bare sir så frekke ting? og du barnefaren; pass deg,du er jo ikke stor nok til og ta vare på ditt eget liv! bajs!…
      Rannveig; Du er den beste mammaen du kunne ha vært får Nathaniel. Du er bedre en alle sammen! du e faktisk den beste mammaen eg har hørt om!.. Ikke bry deg om barnefaren.. Snakk godt med bestevenner,mest med de nermeste,som Marita! ho må du ta til deg no!.. Ho må ha tid til deg. ellers e no alt fuck’a her!. Du er drit god mamma,du er bare fantastisk! 🙂 Love your blogg! :* Ikke tenk på den domme barnefaren! du er bedre en han! husk alt det posetivet 🙂

    22. Synes det er fryktelig dumt når foreldre snakker negativt om hverandre , det være seg mødre eller fedre. Men slik det er i dag så stiller vi mødre sterkere i forhold til barna , og alt for mange mødre bruker barna for og hevne seg på far , dem prøver og redusere eller stanse samvær , lyve i rettsaker osv.
      Det er selvsagt også fedre som snakker negativt om mødrene , men uansett hvordan man vrir og vender så stiller vi kvinner sterkere i forhold til barna , og mange vet og bruke ungene for alt det er verdt , noe jeg overhodet ikke skjønner .. Sitt eget barn som skjold i kamp mot exen ?!!
      Det som er dumt er når voksne folk ikke skjønner att det ikke er exen som tilslutt blir skadelidende av skittkastingen men barnet , det er alltid barnet som tilslutt blir skadet av konstante konflikter mellom de voksne.
      Jeg skjønner heller ikke hvorfor man går og får barn når man overhodet ikke evner samarbeide og ikke kan oppføre seg som anstendige foreldre selv om forholdet tar slutt. Man bør jo uansett alltid sette barnet først , da bør man for barnet sin del klare og legge vekk uoverstemmelser. Barnet har rett og krav på samvær med begge sine foreldre og det er de voksnes ansvar og legge opp til att samvær kan bli gjennomførbart.
      Og gå til Bv med slike usannheter som din ex har gjort er jo fryktelig trist og dumt , men slike ting er sikkert best og ta på privaten. Da slik att deres barn senere slipper og lese om konfliktene dere i mellom. Det kan være fryktelig vondt for barnet og høre / lese om negative ting om den ene forelderen , barna er jo glad i sine foreldre og skal holdes unna konfliktsoner mellom voksne. Og for ungen sin ve og vel synes jeg man skal kunne strekke seg langt …

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg