Bare 4 kg til jeg veier det samme som før jeg ble gravid ++ bilder fra før, under og etter svangerskapet

Orker ikke skrive noe langt innlegg om hva vi har gjort i dag osvi og med at jeg er helt utslitt etter en kjempelang dag hjemme… tar på å være syk selv, man vil helst bare ligge ned, men så må man ta vare på et sykt barn i tilegg. Det er ikke enkelt i det heletatt, Nathaniel har(forståelig nok, siden han har 40 i feber) vært utrolig irritabel og vanskelig i dag, stakkar lille gutten min. Nå ligger han endelig å sover og det er helt fantastisk å bare sitte i sofaen etter noen slitsomme timer. Før jeg ble mamma kunne det aldri falt meg inn å bare sitte i sofaen å se tomt på ett eller annet, men nå gjør jeg det ofte, haha.. rett og slett fordi jeg er så sliten. Jeg vil heller tilbringe en kveld forran tvn på sofaen, enn å dra ut å finne på noe. Usosialt jaaa ! Jeg vet.

Men over til oversriften før jeg skal avslutte dette innlegget…  Jeg har gått ned i vekt ! Sist gang jeg veide meg veide jeg 57 kilo, og det er under to uker siden. Tror jeg delvis kan takke NOKA dietten or det, men bare delvis… fordi jeg ikke er så veldig flink til å følge programmet, hehe.. har kommet en god del “vanlige” middager imellom de diettmiddagene for å si det sånn. Største grunnen til at jeg har gått ned i vekt tror jeg er fordi jeg, tro det eller ei, faktisk ikke eter snop. Du finner aldri sjokolade( som jeg tidligere var avhengig av) eller annet godis hjemme hos oss. Her går det i gulrøtter og spinat… hahaha, neida..hvertfall ikke sistenevnte. Gulrøtter er godt, da! Spiser endel av det. Og det er faktisk også bra for brunfargen, for dere som lurer på hvordan jeg blir så brun. Men tar jo betakaroten også da. Får OFTE spørsmål om jeg går på melanotan, noe jeg IKKE gjør. Og aldri har gjort. Tar sol to ganger i uka ca, på Super Solstudio her i Alta. 

Og så kan jeg jo legge med noen bilder av meg selv rett før jeg ble gravid/tidlig i svangerskapet og etter fødselen.  Har jo naturlig vis ingen “mage bilder” fra før jeg ble gravid, men har noen “skrytebilder” heheheh.. 

Tatt i samme mnd som jeg ble gravid om jeg ikke tar helt feil nå

Tatt mens jeg var gravid, tror jeg, men jeg visste det ikke. Slik mage vil jeg ha igjen !!! Har jo ikke heelt ulik mage som det der nå, men den er jo selvfølgelig slappere, har jo hatt en ferdig baby på nesten 4 kg inni magen min så det er jo kanskje ikke så rart ! 

 


Her var jeg 12 uker på vei, fortsatt forholdsvis slank sett bort fra magen.. hehehe 😛 Jeg fikk ikke ordentlig gravidmage før jeg nærmet meg 25 uker på vei. Men fikk “babykul” veeldig tidlig, når jeg var ca 9-10 uker på vei pga at jeg var så tynn så folk så det jo ganske fort. 

30 uker på vei 

31 uker på vei ellernoe

35 uker på vei tror jeg

40 uker på vei

Tatt på termindagen (40+2), en dag før Nathaniel kom. Jeg var SVÆR på slutten

Et par timer etter fødselen

Her er magen min 3 dager etter fødselen, den så overhodet ikke ut .. åh gud så redd jeg var for at magen skulle bli seende slik ut ( heldigvis ikke da, hahah.. ) ! RIP navlepiercinghulletm mitt forresten, det er enda ikke blitt bra, kan ikke ha piercing i det siden det ble så strekt i svangerskapet at den bare detter gjennom. Så jenter, råder dere til å ikke ta piercing i navlen om dere har tenkt å få barn i framtiden.  Det er ikke særlig pent med et strekkt piercinghull. Tok jo den ut når jeg var rundt 20 uker på vei pga at det presset så mye på magen, men hadde ikke nyttet om jeg hadde tatt den tidligere ut, den ville ikke grodd uansett pga at jeg tok navlepiercing da jeg var bare 14 år. Tror det må til flere år for at det hullet der skal gro… 
Nå den dag i dag ser magen min rimelig bra ut og jeg er veldig fornøyd, for stadig vekk høre at man ikke kan se på meg at jeg har fått barn. Det er jo selvfølgelig veldig koselig å høre, men jeg selv ser jo såklart stor forskjell, selv om jeg i dag ikke har et eneste strekkmerke etter svangerskapet. Ikke en eneste skramme ! Sånn sett er jeg kjempe heldig. Fikk hele tiden under svangerskapet høre “bare vent, de kommer på slutten , hahahahaGuess what ? De kom aldri. Hæhæ ! Magen min i dag er og rimelig lik det bildet lengere opp som er tatt før jeg visste jeg var gravid. Som sagt, bare litt slappere. Men det tror jeg fikser seg når jeg går ned de ekstra 4 kiloene jeg har før jeg har oppnådd vekta jeg hadde før alt av svangerskap og slikt kom inn i livet mitt. Skal bli deilig ! Meen tenk, at det tok meg nesten ett år etter fødselen for å nærme med startvekta. Hah, men de  sier jo at det er vanskeligere å gå ned om man er tynn, enn om man er overvektig f.eks. Ikke vet jeg hvertfall ! Har en sykt god forbrenning i alle fall, noe jeg er kjempeglad for 
4 mnd etter fødselen
9 mnd etter fødselen
Tatt i forrige uke, som blir bittelitt over 11 mnd siden jeg fikk Nathaniel.Her har jeg jo i navlepiercing da, men den er ganske lett så den detter ikke gjennom.
Sånne tunge kan jeg bare glemme å ha på altså, haha. 
Eneste jeg ikke er fornøyd med er puppene mine. Etter en ammeperiode på nesten 8 mnd, og at puppene mine gikk fra å være B/C cup før/i svangerskapet, til stor D cup over natta rett etter fødselen, for så å bli en C cup igjen, har det virkelig satt sitt preg på dem. Men det skal jo gjøres noe med nå om nøyaktig 2 uker i dag, faktisk. Gleder meg som en liten ungee, herregud !! Gleder meg til å trene masse uten å være redd for å miste puppene mine, haha 🙂 Blir digg ! 
– Har du klart å nå igjen startvekta før svangerskapet, og evt. hvor lang tid tok det deg ? 🙂 
– Skal du ta silikon ?  
En annen ting jeg er intressert i å høre om er andre som har operert på Plastikkirurgene AS på Pilestredet park, der jeg skal ta silikon om 2 uker. Er fullt klar over at det finnes forumer der ute som sier at de ble misfornøyde med puppene sine etter å ha operert der, men det finnes man uansett hvilken klinikk man søker opp. Tenk bare på hvor mange som totalt blir operert der i året, i forhold til de få som skriver at de er misfornøyde.. ikke bare det, jeg finner også andre som sterkt anbefaler denne klinikken. Så dette er nok veldig delt, og tror det koker ned til at uansett hvilklen klinikk du velger, hvilken kirurg som opererer deg, så KAN det gå galt. Og det kan også og vil mest sannsynlig gå kjempebra ! 
Men er som sagt fordeom interessert i å høre andre sine erfaringer. Så kjør på om dere har noe å si om det, hehe 🙂 
28 kommentarer
    1. Piercinghullet mitt ble også strekt under svangerskapet, og ser ikke så bra ut nå :/ men vi skal være fornøyde som ikke fikk strekkmerker noen andre steder da 🙂 Kjenner mange som er fulle av dem på mage/rumpe/pupper og lår..
      Synes du ser kjempebra ut, og har en fin fasong på kroppen! 🙂 Kvinnelig, stram og fin! Du bør være fornøyd!

    2. tror hvis du hadde trent aktivt ville du gått ned til normalvekta di mye fortere. eller, hadde du trent styrke ville du økt i vekt pga muskler veier mere enn fett;)
      Jeg har gått gravid to ganger på kort tid, er ganske tynn, str xs. har gått ned til min vekt før et svangerskap på 2 1/2 mnd. men det krever mye trening, både jogging å styrke økter. magen strammes opp ganske fort da.
      silikon tok jeg etter første barnet, ammet ikke, å ammet ikke andre gangen heller.

    3. glemte å skrive at jeg fikk heller ingen strekkmerker, på noen av mine svangerskap:) noe jeg er veldig glad for, synes IKKE det er pent i det hele tatt. uansett om det er merker på at man har bært fram et barn.

    4. SKJØNNER IKKE HVORDAN DU KAN SI AT DU IKKE FIKK STREKKMERKER.. !! SER JO TYDELIG PÅ ALLE BILDENE DINE AT PIERCINGHULLET I NAVLEN ER PREGET AV ETT STREKKMERKE SOM HAR FASSONGEN TIL TATTOEN DU HAR OVER STUMPEN. MED ANDRE ORD. PLAYBOY STRETCHMARK!!!

    5. Jeg opererte idag faktisk! Angrer ikke i det hele tatt, smertene er overraskende små! Litt ubehag er det jo innimellom,men ikke noe voldsomt.:)
      Lykke til når din tid kommer!!:D

    6. Prinsen min er 3måneder(og en dag), og for ei uke sida gikk jeg på vekta for første gang etter fødselen, og den viste, til min store overraskelse, at jeg nå veier 2,5kg mindre enn før jeg ble gravid! Men fikk masse strekkmerker og har en del løs hud, så passer ikke like godt inn i de gamle klærne enda.. Gikk opp 13kg, akkurat passe for ei normalvektig, fikk jeg beskjed om:-)
      har ikke store planer om silikon, heller motsatt… Hadde 70f før jeg ble gravid, og bruker 70/75j nå…

    7. Så flink du er:) Jeg veide 60 kg før jeg ble gravid, gikk opp 10, og raaste ned i vekt etter fødsel. Kan vel egentlig takke amminga og god forbrenning for det. Nå veier jeg 8 kilo mindre enn startvekta. Veldig fornøyd med det!:)

    8. Gikk ned alle 13 kg på ca 4 uker, og veie nu et år etter fødseln 6 kg minde enn ka æ gjore før æ ble gravid 🙂 Har utrulig nok ikke trent en eneste gang etter æ fødte, men har bestandig vært ganske slank 🙂

    9. Fin kropp! Etter en uke fikk jeg på meg alle bukser, til og med de som gikk over navelen. Tror det tok 3-4 uker før jeg var nede i vekten som jeg hadde før jeg ble gravid. Etter dette fortsatte den ned til 50 kg, 3 kg mindre enn det jeg veide før jeg ble gravid 🙂 Storfornøyd i og med at jeg ikke har gjort noe for å gå ned i vekt og i tillegg er magen min stram og uten strekkmerker! 😀

    10. Hei, har et lite spørsmål. Er det farlig å farge håre under graviditeten? Er 8uker på vei, Men tørr ikke farge det :p

    11. “NAVN” koffer spør du mæ om æ e dom? Det va slettes ikke sikkert at æ kunne jør det, trur heller det e du som e dom 🙂 E bedere å vær på den sikre sia

    12. Anonym: Bleiking skal man ikke gjøre under svangerskapet, sier du ? På hvilket grunnlag ? Hat du noen undersøkelser eller statistikk å vise til ? Nei nettop, tenkte meg det. Bleiking er HELT ufarlig, hårfarging også egentlig, MEN hårfaring ( og ikke bleiking) kan utløse en allergisk reaksjon som kan bli livsfarlig for både deg og babyen. Men det er kun KAN, og bortsett fra det er det helt ufarlig med det om det var “de farlige stoffene” du tenkte på. De overføres IKKE til babyen.

      Jeg bleiket håret mitt jevnlig under svangerskapet, og jeg var det du kan kalle en “hysterisk gravid” altså jeg lot være å gjøre ting fordi jeg var redd for babyen. Bleiking er ikke farlig i svangerskapet. Har en super sunn og frisk ettåring, og vel så det. Så tror du skal la være å påstå ting før du har noe sikkert å vise til.

    13. Va så sunn i svangerskapet at æ veide 6 kg mindre dagen etter ungen kom ut 🙂 Va normalvektig før, og gikk bare opp 10kg. Så på én dag gikk æ ned 16 kg, haha. Ungen va likavel svær på 54 cm og 3800g 🙂 Syns synd i dæm som bare sitt på rævva å trøkke i sæj dritt og bruke graviditetn som unnskyldning til å ikke gjøre nåt såm helst. Ende opp med tjukke sukkeronga og ingen energi til fødseln/etter fødseln.

    14. La på meg 14kg og har gått ned 18. Er egentlig ikke sååå opptatt av hva jeg veier, bare jeg trives 🙂
      Vil begynne å trene igjen snart, for har en liten ”bulk” på magen, hehe 🙂

    15. Hei:-)
      gratulerer så mye, jeg bare lurer på en ting. Er så usikker skjønner du om jeg burde vente Eller
      ta den ut nå. Har navel piercing selv, hatt den siden jeg var 14 å er Nå 21. Er 9 uker
      på vei nå. Tenkte å høre med deg siden du har Jo vært gjennom dette også er jeg så usikker.

    16. Jeg tok silikon + løft på Fornebuklinikken for 7 uker siden. ENORMT fornøyd! Jeg tror det er den eneste klinikken man ikke kan finne et eneste negativt ord om, og dette gjorde jeg mye research på, var også på konsultasjon flere steder. Det koster kanskje 5000 kr mer enn andre steder, men for meg var det ikke tvil om det var verdt prisen for puppene jeg skal ha resten av livet. UTROLIG flink kirurg, kjempehyggelig og vennlige er alle som jobber der og man får virkelig følelsen av at de tar så godt vare på deg som overhodet mulig. Bare den lille ekstra omsorgen og helt nye, fine lokaler. Anbefales på det sterkeste, jeg hadde aldri operert puppene mine hos noen som har mer enn 2 negative omtaler.

    17. Opererte meg på fornebu klinikken for 3 måneder siden, å er veldig fornøyd:) angrer ikke et sekund:) tok under musklene så det var veldig vondt den første uken. Klarte ikke løfte før etter 3 uke. Lykketil:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg