Hvorfor er det greit for overvektige kvinner å kalle tynne kvinner for stygge, men ikke omvendt ?

De siste 2-3 dagene har jeg kun ligget på sofaen pga bihulebetennelsen, så har hatt ekstremt god tid til å tenke gjennom alt og ingenting. Og så begynte jeg å tenke på en ting, som jeg rett og slett ikke klarte å slutte å tenke på ! Ble rett og slett rimelig forbanna etter å ha tenkt over det litt..  HVORFOR er det greit at overvektige kvinner som kaller seg selv for “curvy”, sier at det er mye finere å være slik de er, men ikke omvendt ? Altså, hadde jeg nå laget et sitat om hvor mye hottere det er å se ut som meg, enn å være overvektig, da hadde jeg fått minst 50 000 kvinnfolk på nakken ! HVORFOR ER DET da greit at overvektige mennesker gjør det samme ? 

Å legge ut bilder som dette : 


Det er et hån mot tynne kvinner som ikke kan noe for sin kroppsform ! De aller aller fleste som kaller seg selv for “curvy” og at det er såååå mye hottere enn å være tynn, de ser IKKE ut som Marilyn Monroe. Laaangt derfra. Å legge ut et bilde der noen sammenligner en så perfekt proposjonert Kvinne som Marilyn, med et menneske med helt klart tydeige spiseproblemer ved siden av, for så å si at det er hottere å være tjukk enn å være tynn …. Eh…. Seriøst ? Kan ikke sammenligne det å være tynn med det å ha den psyskiske lidelsen Anorexia.

 

 

Jeg selv er kjempefornøyd med min kropp, og tar meg ikke nært av slikt ! Jeg har både kurver (pupper, hofter og rumpe) så det holder, og jeg er tynn på de rette plassene. Men disse bildene er virkelig et hån mot mennesker som er naturlig slanke, slik som meg, men som ikke har former. Personlig ville jeg heller vært tynn og uten former enn motsatt…  ja, for jeg skal også få lov til å si MIN mening når det åpenbart er greit for de som har noen kilo for mye å si deres mening uten at omverdenen engang stiller spørsmålstegn ved det. 

 

 


Eh, ja okei… så du mener at du er mere verdt enn meg fordi du har flere kilo på kroppen ? Hmmmm…. 

En annen ting er at , veier man 150 kilo…. så er du ikke curvy. Bare så det er sagt. Marilyn Monroe, som blir brukt på ca alle disse “tjukk er finere enn tynn”  bildene, HUN er curvy !   Tror ikke jeg trenger å si mere ! Godt å få det ut ! VIRKELIG dagens irritasjonsmoment. Noen har VIRKELIG misforstått noe kraftig her. Moteverdenen ville ha oss til å elske våre kropper , alle sammen, og derfor begynte de med modeller som va litt større enn størrelse 0. Og plutselig kommer halve verdens overvektige befolkning å sier at det er FINERE og HOTTERE å være som de ? Og at det er guttunger som vil ha beinrangle, men ekte menn vil ha kjøtt ? LOL. På hvilket grunnlag kan de mene noe sånt ? ALLE har hver sin smak, også menn. Noen menn liker de med noen kilo for mye, og noen liker de slik som meg. Vi er alle forskjellige ! Jeg blir virkelig forbanna av dette altså. Det merker dere sikkert. Dette innlegget kommer rett fra levra, hehe 🙂

Må kvinner som har noen kilo for mye skrive dette for å rettferdiggjøre vekta si for omverdenen ? Virkelig ? Å grovt rakke ned på tynne kvinner ? For å rettferdiggjøre seg selv ? Jeg blir RYSTET når jeg ser noen skrivr dette på facebook for eksempel, og det har skjedd noen ganger. 

Alle burde være fornøyd med SINE kropper. Men når noen kommer å påstår at de er hottere enn andre, fordi de er sånn og sånn… DA reagerer jeg og har lyst til å si det motsatte. Sitater som 


//Dette innlegget er IKKE ment som noe hån til overvektige mennesker, bare så det er sagt. Jeg har ingenting imot det, jeg har kun noe imot overvektige mennesker som mener de er hottere enn andre mennesker. 

96 kommentarer
    1. Jeg sliter med dårlig selvtillit. Jeg er ca. 166 cm høy og veier mellom 60-70 kg, er jeg normal da? Synes jeg har for store hofter og litt større mage enn jeg hadde før.

    2. Altså, hver sin smak. Alle er like mye verdt, uansett størrelse. De “litt” store damene på det siste bildet er ikke akkurat et vakkert syn, men de er like mye verdt for det.. Bulimi og anorexia er ikke pent å se på det heller, men jentene er like mye verdt. Er enig med deg !! Jeg har ei venninne som er tynn som en strek, og sånn er det bare. Hu trenger ikke trene eller tenke på hva ho spiser, urettferdig, ja, men sånn er nå verden. Er man ikke fornøyd med seg selv, får man gjøre noe med det, ikke sitte i sofaen å klage 🙂

    3. Må si jeg er helt enig med deg! Det er også lov for overvektige å kritisere “tynne/formløse” kvinner for matinntak og treningsmengde.. Hva om tynne, spinkle, syke damer ikke kan noe for det. Noen har spisefortyrrelse, det er ikke noe de kan for selv.. Og så har du de som spiser som bare det, men ikke legger på seg et gram. Jeg har blitt snakket stygt til pga vekta mi, (er lita og var tynn) Det ble ikke akseptert, selv om jeg hadde masse muskler og spiste mer enn de fleste. Veide jeg nesten ingenting. Dårlig gjort spør du meg!!

    4. Tror du missforstod det bildet om at tynne jenter ikke er mennesker eller hva du skrev. Det står jo nettopp det: høye tynne jenter er virkelighet…
      Men tynn, tjukk. Hvorfor setter du mennesker i bås pga. kroppen, når du er så imot det? SOm du sier, jenter er jenter, samma faen hvordan man ser ut

    5. Tror det er like mye hån fra begge sider om begge kroppsfasongene. Synes selv det blir latterlig av supersize mennesker å kalle seg selv for curvy når de ikke HAR fasong, de er jo bare en… ball?
      Skal ikke si noe mer om det for jeg selv er overvektig og har en del kg for mye, men tror (hehe) at jeg ihvertfall har kg fordelt utover så det ikke ser rart ut 😛
      Synes det er finest å være en mellomting jeg. Når man har skyld i det selv og enten er syyyltynne (for de fleste er ikke NATURLIG SÅ TYNNE som bildene over…) ei heller er de som er kjempe tykke naturlig så tykke. Man har skyld i det selv og jeg synes ingen av delene er fine…. huff..
      Når man har noen kg for mye eller er så fin tynn som deg er det fint 🙂
      Godt at vi er forskjellige, og godt at mannfolk liker forskjellig også! 🙂

    6. Du har satt ord på hva jeg har tenkt i mage år!!! Jeg har selv vært veldig lita i tenårene og ble ofte kalt beinrangel og spurt om jeg hadde spiseforstyrrelser:
      “NEI; JEG BARE ER SÅNN!”
      Hurra for deg som tør å sette ord på dette på en godt lest blogg.
      Og til Charlotte ovenfor her: hva med de som mobber de som er tynne?!?!?
      Det har jeg opplevd, og det er nemlig LIKE ILLE!!!
      Takk og god natt!

    7. kjempebra skrevet! Jeg synes du har en nyderlig kropp, er faktisk litt sjalu.. Jeg er jo 168 høy ca og veier 52 kilo, har medfødt hjertesykdom som gjør at jeg er tynn og ikke kan legge på meg.. jeg synes selv jeg er for tynn, men alle andre sier at jeg ikke er det, men at jeg har en perfekt kropp, vet ikke om de sier det for og øke selvtilitten eller ikke. Jeg har opperert hjertet som 2 åring så jeg har arr mellom brystene som også gjør at de ikke vokser så fort som de skal.. jeg har ikke brede hofter men en flat mage 🙂

    8. For meg betyr ikke det ytre noe som helst. Sjøl gikk jeg ned fra 97 til 70 pga helsa, fant ut at det å være for tykk var farlig, med henhold til hjerte- og kar sykdommer, og pga for mye fett i årer og rundt hjertet. Og jeg ønsker å leve en god stund til…. Det er sikker mange som ønsker å bli tynne og slanke, de klarer det ikke…dermed ligger de høye slanke lagelig til for hugg….av ren misunnelse.
      MEN…MEN…alle kan ikke se like ut. Herregud – så tragisk det ville vært. Noen lever av kroppen sin, enten de er tjukke eller tynne…. VÆR GLAD I DEN KROPPEN DU HAR….Så sant det ikke går utover helsa…da bør en vel enten legge på seg noen kilo eller ta av noen kilo….

    9. Tror nok grunnen til at slike bilder har dukket opp mye i det siste er fordi skjønnhetsidealet de siste årene har vært size 0. Alle modeller er syltynne, og det er ikke å benekte at skjønnhetsidealet for jenter har vært og fremdeles er å være veeldig tynn. Det er nok ikke ment som mobbing av tynne jenter i det hele tatt, heller et motsagn på det som er skjønnhetsidealet!
      Det synes jeg personlig er greit, folk må få lov å ha forskjellige meninger, noen liker jenter som har litt ekstra, og noen liker jenter som ikke har det. Jenter som har litt ekstra sliter med skjønnhetsidealet hver eneste dag i alle moteblader, reklamer, og osv, det blir jo trykt i trynet på alle hver eneste dag. Så at det dukker opp noen slike bilder som sier at noen liker curvy girl bedre synes ikke jeg personlig gjør noenting. Både tynne jenter og jenter med former må tåle slike ting ofte dessverre.. for alle mennesker er altfor opptatt av utseende.

    10. SÅ syyyykt enig med deg! Er selv naturlig tynn, og blir så irritert når jeg hører om akkurat dette! Jeg er født sånn, godtatt det, og er fornøyd! Så ikke kom her å påstå at jeg har anorexia eller noe, for jeg spiser så mye sjokolade (og alt annet usunt) som det overhodet er mulig! Er egentlig heldig at jeg fortsatt er så tynn når jeg bare spiser drittmat x)

    11. Er helt enig med deg! Har aldri vært supertynn, og kommer nok aldri til å bli det. Jeg har også veldig lett for å legge på meg, og går opp og ned som en jojo. Men er fortsatt helt enig med deg! Og Charlotte; Det er ikke bare mobbing mot de tykke, det er også mobbing mot de tynne, bare at det har blitt slik at det er lettere å si til en jente at ho er tykk enn tynn, fordi alle vet at det sårer. Venninna til søsteren min er veldig tynn, og hadde med seg sjokoladekake på skolen en gang, og læreren klarte da å si “Den der kan du vel spise selv, for du trenger å legge på deg!”. Vil ikke akkurat si at det er så forferdelig fint sagt?

    12. Bra innlegg! Jeg er selv høy og naturlig slank. Fikk mange stygge kommentarer gjennom ungdomstiden pga vekten, spesielt fra de litt mer “formfulle”.

    13. Alle er fine på sitt vis, enkelt og greit, Det er sjalu smålige mennesker som rakker ned på andre for å ha det bedre selv, svært få kvinner synes det er greit å være overvektig, men mange klarer ikke å slanke seg så de later som om de synes “formene sine” er helt ok og myyyye bedre enn skinn å bein liksom…

    14. Hei!
      Er selv en overvektig kvinne med MYE(altformye) former, og jeg må si det selv. Før jeg leste dette innlegget så har disse bildene vært på en måte en liten “selvtillits-boost”. Jeg hadde liksom aldri tenkt på hvordan disse bildene faktisk rakker ned på de som er slanke og som kanskje ikke kan få disse kurvene… Blir rett og slett litt rystet av min egen tankegang når jeg tenker over det : S
      Synes dette var fantastisk bra skrevet av deg, og synes du fullt og helt skal stå for dine meninger! De var virkelig saklige, og rakket ikke på hvilken som helst måte ned på overvektige kvinner/jenter! ; )

    15. Tror grunnen til folk er sånn mot tynne er fordi de har blitt mobbet av tynne mennesker før. Når jeg gikk i 9. eller 10. så veide jeg mellom 55 og 65 kg. Avhengig av hvor mye jeg trente. Veide 65 når jeg trente mest pga jeg bygde veldig mye muskler. Jeg ble da mobbet av ei i klassen min pga hun veide 40 – 45 kg. og hun mobba meg og vell da har jeg en fordom mot tynne mennesker rett og slett. Og jeg er misunnelig. Spesielt etter graviditeten hvor jeg gikk opp 30 kg og jeg klarer ikke å få de av meg. Folk klager over at de er feite når de veier rundt 50 – 60 kg og da blir jeg rett og slett piss forbanna. Og må bare legge til at du er HELDIG som har en så fin kropp etter graviditeten.

    16. helt enig!! veldig bra skrevet, irriterer meg over det samme… at “krafige” folk må rakke ned på tynne folk for å føle seg bedre er helt teit… de kan få bedre selvtillit av andre ting… hehe
      jeg er selv veldig tynn og får høre det altfor ofte….. er ikke så kjekt det
      må si du hadde veldig fin kropp!

    17. Så lenge man er fornøyd med seg selv så ser ikke jeg noe problem med tjukke eller tynne, former eller streker, pupper eller ikke, blond eller rød. Altså det er en grunn til at alle er unike, verden ville vært utrolig kjedelig vis alle så like ut. Problemet er jo at folk setter folk i bås pga utseende, hvorfor må vi settes i bås!?
      For eksempel så er det utrolig irriterende for meg å dra ut på byen og ALDRI bli lagt merke til hvis jeg er med andre venniner som kanskje er nærmere dagens skjønnhetsideal enn meg selv med noen kilo ekstra. Har mange ganger tenkt: Er ikke min personlighet verdt mer enn utseende mitt? Og sånn er faktisk dagens samfunn, overfladisk!
      Og en ting til, irriterende når folk som er tynne sier: Å, jeg må slanke meg, er så tjukk! DET er så utrolig irriterende…
      Ellers bra innlegg, gode poenger. Vi må slutte å sette folk i bås, og akseptere at vi alle er forskjellige 🙂

    18. det e på grunn av alle de supertynne modellan osv man ser… i moteverden skal alt være tynt 🙂 e ikke så alt for ofte du ser “normalvektige” jenter i strl M/38-42 i moteverden eller på catwalk.
      syns det e helt OK bilda.. folk som e så syk at dem sulte sæ for å se ut som en fra et blad e det jo faktisk nå galt med… Det e ikke sunt. Derfor e de her bildan ute på nett… For å “slå ned” på skjønnhetsidealet å tynnhetspresset……
      men alle e jo like mye verdt uansett kordan dem ser ut. Eneste e det at det faktisk ikke e sunt å være så tynn som enkelte e :p å som motebransjen vil at dem ska se ut……

    19. Første gang jeg kommenterer bloggen din selv om jeg har lest den av og på i flere måneder (:
      Dette innlegget er det beste jeg har kommet over på lenge, har tenkt over det samme flere ganger. Jeg selv er ikke direkte tynn, men ikke skikkelig feit heller :’D Og altså.. Det irriterer meg grønt når folk sier at ekte menn vil ha damer med kurver. Faen heller – fuck that shit. Jeg er selv lesbisk og foretrekker jenter som tar vare på kroppen sin.
      Herregud.. Folk må da få se ut som de vil. For meg er de dær “feit er greit” greiene en slags forsvarsteknikk for de småtjukke damene. “Du er for tynn!” Sårer like mye som “Du er for feit” Synes ikke det skal være så mye fokus på kropp. Folk liker forskjellige ting, enkelte liker tynne andre trente og noen kurver – andre feite. Sånn er livet. Og godt er nå det.

    20. Jeg er HELT enig med deg her Rannveig.. Jeg er selv overvektig, men syns ikke det er noe bedre å gjøre narr og mobbe de som er tynne for det. Utrolig synd at det skal være så enormt mye fokus på kropp.. Hvordan man SER UT.. burde heller fokusere mer på helse. Ikke hva som er HOT og hva som er NOT.

    21. Synes du har veldig rett i det du skriver, men reagerte på noe av det siste du skreiv: […]Men når noen kommer å påstår at de er hottere enn andre, fordi de er sånn og sånn… DA reagerer jeg og har lyst til å si det motsatte.
      Har du ikke kanskje påstått at du selv er hottere en andre før?? Synes jeg har lest opptil flere ganger at du synes du har perfekt kropp og at “hun” (som du skreiv innlegget om en gang) aldri kommer til å få så bra kropp som det du har osv…
      Du har veldig fin kropp, og det er du fullstendig klar over selv også, noe som er flott, men synes ikke du trenger rakke ned på andre fordi de ikke ser ut som deg.. Selv om det er din blogg og du seff skriver det du vil her, synes jeg bare det blir litt dobbeltmoralskt å skrive det jeg nettopp har påpekt..

    22. Jeg har lest bloggen din nesten hver dag i laang lang tid. For det meste skriver du fornuftige ting og det er moro å følge deg og Nathaniel, men enkelte ganger kjenner jeg at jeg blir helt overgitt over at du gidder å skrive enkelte ting.
      Disse bildene som har florert over facebook har ikke noe med mobbing mot tynnere folk å gjøre, men at skjønnhetsbildet dreide seg om size 0 ilengre tid… Men poenget med tynne modeller var å vise frem klærne, og ikke kurvene, og dette synes mange ble dratt i feil retning da det er mange unge jenter som ser slike bilder og får spiseforstyrrelser fordi dem tror det er forventa at dem skal være veldig tynne. Jeg vil ikke påstå det er fint å være hverken feit eller tynn, men noe midt i mellom uten at man ser syk ut, men det er som med alt annet, smak og behag. Og jeg vil være så frekk å påstå, at så lenge man har selvtillit så har det ingenting å si om man er hverken tynn eller tjukk! For når alt kommer til alt, så (klisjéaktig nok) så er det faktisk det indre som teller! Og det er noe man ser og lærer etterhvert som man blir eldre 🙂

    23. hehe, er ingenting hot ved å ha flesk hengende på magen, rompa og brystet. Enkelte tenker de har så flotte og store pupper, men når puppene er store pga at de er feite, så blir det rett og slett bare en nasty kropp! Kan være fint med former om man er trent, men ikke når formene er der fordi man faktisk lever på kakao og mc donalds.

    24. åh, endelig! takk!! E så ufattelig enig! Trenger jo ikke bare være tjukke folk som har dårlig selvtillitt eller har problema med kroppen sin..æ syns det e like ille å så ”æsj, dæven du e tynn!” som å si at en e tjukk.. Tenk hvis den som e så tynn har et spiseproblem? e ikke så artig å få kommentert kroppen når man ikke e fornøyd!

    25. Helt enig!
      Jeg tror grunnen til at mobbingen har snudd om, er at overvektige i alle tider har vært de som folk så ned på, mens nå har moteverdenen gjort det om sånn at man skal ha noen kilo på kroppen (ifølge dem). Noe som forsåvidt er en bra ting, men som ikke gir noen rett til å mobbe den som er motsatt uansett.

    26. Jeg vet ikke helt hva jeg skal si her jeg. Det er mer akseptert å være tynn en chubby. Og jeg tror du er veldig fornøyd med din egen kropp, du liker jo å være tynn og jobber for å bli enda tynnere, og du vet du ser bra ut. Men de som er tynne uten å ønske det selv forstår jeg godt. Men selv vil jeg heller være litt større en litt for liten. Jeg vil nok ikke trives, heller ikke se bra ut som TYNN. Jeg syns at uansett størrelse så er det personligheten som teller. Og ikke hvordan kropp man har, er man er bitch så er man ekkel, sånn er det bare. Syns det er teit å dømme andre pga størrelse faktisk. Men dagens syn på kropp er ikke mye sunt spør du meg. Disse radmagre modellene er ikke et bra forbilde for unge jenter. Heller ikke et par av toppbloggerne som er tynne som streker, men som klager på at de er feite, og har over 30.000 lesere daglig, hvilket bilde gir det unge jenter egentlig? ” Ser du ikke ut som meg, så kan du gå å legge deg feita ” ! Syns det er kvalmt å se mange av bildene disse toppbloggerne legger ut, akkurat som om de ikke tenker før de poster noe. Men du vet hva jeg syns om deg da, hehe. Du er fin Rannveig, og jeg skjønner poenget ditt.. men måtte bare si min mening. Klem

    27. Skjønner poenget ditt å er delvis enig. Men syns du overdriver det litt. Men det er vel meningen … 😉
      Jeg selv syns ikke noen skal settes i bås for hvordan man ser ut. Jeg har ikke en stygg kropp bare fordi jeg bruker størrelse 40 i noen klær. Det betyr heller ikke at jeg har hengende mage,rumpe eller lår av den grunn. Jeg er fast og fin selv om jeg er litt større en noen andre.

    28. e helt enig med deg! Det er noe jeg har tenkt masse på, og æ synes det er mobbing mot tynne;p e sjøl NATURLIG tynn og har fått mange kommentara slengt på meg pga det 🙂 Men så e jo æ så heldig at æ kan spise så mye godteri og junkfood uten å legge på meg et gram selvom det ikke e bra for helsa hehe!!! 🙂

    29. Bildet er jo ikke svart/hvitt da.. Det finnes en mellomting. Man er ikke tynn eller tjukk. Man kan være formfull uten å være overvektig også.

    30. Jeg må bare kommentere dette innlegget. Jeg kunne selv ikke lese hele innlegget, fordi jeg vet at det kommer til å trekke ned min selvtillitt….. Til vanlig så sliter jeg litt med selvtillitt, jeg er ikke den tynneste, men jeg er heller ikke feit, ikke over vektig, men egentlig normal. Følte med engang når jeg så hva det her handler om, kommer til å rakke ned på min selvtillitt, selv om det ikke er dedikert til meg engang, men pass på hva du publiserer og skriver på bloggen 🙂

    31. Åååhhh, unasett hva du skriver så må du skrive det så provoserende. Enig i budskapet i innlegget ditt, men du suger balle på å formulere deg. Du skriver som en tøtte på 14 år. Du må alltid fremme deg selv…
      Du skriver: “Jeg har både kurver (pupper, hofter og rumpe) så det holder, og jeg er tynn på de rette plassene”. Okei, du er dobbeltmoralens Dronning hvertfall. Om du har “så det holder” av dette, hvorfor skal du da ha silikon ?? Hhaha! Latterlig du. OG hvem har sagt at DU er tynn på de rette plassene ? Du er så selvopptatt!
      NÅ jeg skal si jeg syns hoftene dine er litt for brede iht til resten av kroppen din ?? Ikke det nei.. Godt jeg skrev det da, og ikke sa det 😛

    32. “unnskyld meg, men det er fordi det er så mye mobbing mot de tykke”..
      Asså, trur du virkelig at det går KUN den veien? Det e jo akkurat det Rannveig skriv om, at tynne folk blir sett ned på, fordi “formfulle jenta” e finest? Det e mobbing i mine øyne. Æ sjøl har aldri vært i den situasjon, å bli mobba fordi æ e for tynn – heller tvert i mot. Men det må jo vær AKKURAT like ille, å få slengt kommentara etter sæ fordi at man e “for tynn” og? De fleste kan jo ikke nåkka for det, uansett tynn eller “tjukk”. Ja, man e finest som man e, det e uheldigvis enkelte som ikke har forstått det.
      Utrolig bra innlegg, Rannveig! Sjøl om æ e helt enig, og egentlig alltid har vært det, så har æ ikke sett på det på den måten før 🙂

    33. Jeg personlig syntes det er svææært lite attraktivt å være rund eller tjukk! Fint med former og fint å være tynn. Syntes ikke svært for formfulle jenter er spesielt pent og heller ikke for tynne. Stort sett når man er alt alt for tynn så har man en sykdom.

    34. Det finnes jo en mellomting da! er jo ikke fint når man er er supersize liksom:p men er jo sant at gutter liker å ha noe å ta i! men er jo teit at det har blitt så mye oppstyr rundt det. kan jo ikke noe for det. men tror ikke det er like mye mobbing rundt tynne folk som store folk.

    35. Det er jo fordi unge folk nå til dags “tror” at de må være tynnest mulig får å være pen, fordi det er slik modeller er i blader, på tv osv. Og det blir et prykelig press på de. Så når folk legger ut slike bilder, er det garantrert rettet mot de som har slanket seg, og neppe mot de som er tynn fra naturens side. Sånn om du er. Og vi vet alle at du liker kroppen din. Men det er ikke noe fint med folk som har slanket seg, så man kan telle ribbenene deres, det er du vel enig i. Men at noen har vært tynn og slank hele livet, er noe annet

    36. Overvektige har ikke noe med denne diskusjonen å gjøre. Som Tonje sa, man kan være formfull uten å være overvektig.
      Så jeg tror du har misforstått litt, Rannveig. De jentene som det er bilde av, altså Marilyn, Shirley, Elizabeth og Bettie er IKKE overvektige. De har en normal kropp, og det er det som er sunt og bra for helsa. Og grunnen til at det står at det er “hottere” å ha en normal kropp enn å være tynn som et beinrangel, er fordi at mange unge jenter tror de må være tynne for å se bra ut og bli akseptert, og den tankegangen fører bare til dårlige ting.
      Forresten, det bildet der det står “I’m not fat. God loves me so much that he decided to supersize me” har jo ingenting med verdi å gjøre. Skjønner ikke hvorfor du tar det så seriøst. Det er jo bare en liten vits som kanskje hjelper overvektige med å få mer selvtillit.
      Alt i alt så syns jeg at innlegget ditt var rotete og skrevet på en dårlig måte. Men jeg er enig i at alle er verdt like mye uansett hvilken kroppsfasong de har.

    37. Kan du ikke skrive ett innlegg om dette ” når ble Snøhvit styggere enn gul-Lars”. Du ser jo ut til å ha mye peiling på selvbruning evnt selvguling 🙂 blir omtrent like usaklig som dette innlegget du skrev nettopp. Vi er alle ulike, å vi kan ikke alle leve opp til ditt syn på den perfekte kropp. Å om du er så fornøyd med deg selv, hvorfor skal du ta silikon!?

    38. Helt enig! Akkurat som jeg skulle skrivd det selv 😉
      Jeg er selv født tynn og kjenner jeg blir provosert når jeg ser og hører folk som skriver/sier at former/tykkelse er penere enn tynne beinrangel. OG at menn liker fett på kroppen, altså de som har litt mer.. Makan!

    39. Enig i poenget ditt. Har selv alltid vært natulig tynn- spist som en hest og prøvd å legge på meg. Så kommer det noen med den: “Nå må du se å legge på deg, Ingrid” Jo takk… Jeg prøver, men det er faen ikke lett (Hadde noen forøvrig sagt; “Nå må du se å slanke deg”, så hadde det blitt sett på som GROV mobbing)! Så de bildene som florerte på facebook irriterte meg også! For det må da gå ann å hente inn litt selvitllit uten at det skal gå utover noen?!
      Men er også enig i at “skjønnhetsidealet” ikke er sunt.

    40. bra at fler og fler skjønner dette.
      Ikke la noen tulle med hodet ditt uansett!
      DU eier din kropp, og du burde være stolt av den, uansett hva folk sier.

    41. Smaken er som baken,- delt i to! Men og se ut som en kleshenger er ikke fint uansett! Og det går for så vidt når det kommer til det motsatte kjønn også,- det er mye bedre og klemme en kar som har litt kjøtt på kroppen enn en som er beinete og tynn som en syl. Hvis jeg vil klemme på noe sånt går jeg heller ut i skogen og klemmer et tre! 😉
      Jeg er ca ti år eldre enn deg og er heldigvis ikke så lettpåvirkelig av desse tynne modellene som alle ser opp til,jeg tenker mer på en sunn kropp med litt muskler og kjøtt på beina! Ei er jeg heller tynn,skal ned i vekt men det er fordi jeg tenker egen trivsel/helse og ikke fordi jeg på død og liv skal se ut som Alessandra Ambrosio..

    42. Tjena, jag gillar din blogg!
      Jag hoppas jag inte stör, men tänkte bara fråga om du har lust att hjälpa till för jag skulle verkligen behöva det! Har du något intresse av ett Modeforum för modekunniga och modeintresserade personer? Moderator / VIP roller finns för seriösa och engagerade personer så klart. Om du vill ha mer läsare som tycker om mode till din blogg så kan du alltid göra ett seriöst inlägg i forumet. Men om du kanske bara gillar att läsa inlägg och inte vill bli medlem så kan du visa ditt stöd genom att klicka på Facebook like knappen i forumet. Tack snälla för att du tar dig tid att kolla på detta / Tack och kram från Mikael

    43. Helt enig! De som spsiser sunt og trener MYE for å opprettholde kroppen slank og fin for å bli tynn, så ender det opp med å bli rakket ned av de curvy, DET synes jeg blir feil!
      btw: digger bloggen din 🙂

    44. Du er ufattelig stygg. På alle måter. Mot medmennesker,mot sønnen din,mot alle. D burde skamme deg. When did you become better then me? You didn’t.

    45. Jeg er så enig! Jeg har selv anoreksi, og med en BMI på knappe 14, er det ingen tvil om at jeg er tynn. Jeg blir så lei meg når jeg hører slik. Ingen har da rett til å kalle noen for stygg uansett? Om å være stygg handler om utseende for noen, er det hodet til de som kan tenke slik det er noe galt med.
      ♥ Lizbethosnes.com – Mitt liv med mine interesser, og lidelsene angst og anoreksi.

    46. Tror du virkelig de som er overvektige tror de er mye deiligere enn alle andre? Mest sannsynlig ikke.
      Men siden samfunnet har gjort det slik at TYNN er det du skal være, eller så er du UNORMAL. Og det er sååååå mye mer på den skalaen enn TYNN — OVERVEKTIG. Og det er vel det noen prøver å få frem med disse bildene og utsagnene. Jeg syns det er kjempe viktig og vise jenter som særlig er i ungdomsperioden, at å ha kurver også kan være VAKKERT!
      Så ikke hver så knapptenkt og rask ned noe på papiret her, for du burde jo virkelig være med på å støtte under det her, du som har kurver selv. Kurver ER sexy! Et eksempel på sexy er jo pornoindustrien, der er det om å gjøre å ha de mest sexy og forførende jentene, og de har ofte pupper og hofter, og ikke ribbein stikkende ut.
      Så kanskje tenkt deg om to ganger, at de som er overvektige og sier at de er deiligere enn alle andre, tenk at kanskje de sier det fordi de er usikre. Hver heller ett godt medmenneske og gi personen komplemanger.
      Du må virkelig sette mer pris på det som er innvendig og ikke utvendig. Det kommer du ikke langt med her i livet.
      Jeg har verdens kjekkeste kjæreste, og vil si jeg er et stykke over middels-pen og veier 63 og har en akkurat passe kropp med pupper og rumpe:) Han sier jeg ikke må gå ned en kilo til, for det er det mest sexy som finnes på en jente er nettopp å få et skikkelig tak i rumpa og puppene.
      Stol kanskje litt mer på deg selv, så har ikke utsende(konkurenter) rundt deg så mye å si for deg;)

    47. Du “Susann”, som lurer på hvorfor Rannveig bryr seg, siden du ikke er i kategorien “tynn”; Mener du at folk ikke skal bry seg, fordi det ikke gjelder dem selv? Snur du ryggen til mobbing? Wow..

    48. Æ har nån kilo ekstra for mye etter svangerskapet mitt, å æ trene for å bli tynnere. Så får æ høre “Nu må du ikke trene så mye at du blir altfor tynn, for det e ikke nokka fint”, “pass på så du ikke får så masse muskla, det e ikke fint på jente” og lignanes ting. Å det her får æ som regel høre av folk som ikke e nokka trent sjøl. Skjønne ikke ka som gir dem rett til å si nokka sånn? Det e jo det samme som om æ sku bedt dem om å bynne å trene fordi dem va så tjukk, eller bedd dem slutte å ete så dem ikke blei breiere over ræva ol..
      Det her du skriv nu provosere mæ sæ jævli! Folk kan væll heller passa på sin egen kropp, i stede for å kommentere alle andre sin!! :p

    49. Folk har hver sine lyster, og hver sine meninger! Enkelte mener at kvinner er penere med litt kurver, mens andre mener de skal være like fit som Megan Fox, men det gir fortsatt ikke de som er overvektig rett å rakke ned på de som er for tynn, og omvendt!
      Man skal være stolt over hvem man er, for ingen er bedre enn å være deg, enn nemlig deg!

    50. Haha, dette blir så dobbelmoral!!
      At du ikke leste gjennom innlegget ditt bedre før du postet det, å så det selv. Du har skrevet flere innlegg om at du skal ta silikonpupper fordi du vil ha større pupper. Hvorfor skriver du da dette i innlegget: “Personlig ville jeg vært tynn og uten former enn motsatt” ??
      Og at du skal fremheve deg selv så perfekt i dette innlegget? Med at du har former så det holder og er tynn? (SIer ikke at du er kraftig!) Ser bare ikke poenget i å dra deg selv inn i dette innlegget..

    51. Skjønner på en måte budskapet ditt, men du formulerer deg på heeelt feil måte her Rannveig. Du skriver det som om det er feil for kvinner som har litt ekstra å si at kroppen sin er hot. Og som mange andre over meg her skriver, det blir litt dobbeltmoralskt av deg egentlig, med tanke på at du fikser på kroppen, om å gjøre å være superskinny osv.
      Dessuten, du burde kanskje tenke litt på at vi mennesker har forskjellige beinbygninger som gjør at kroppene våre blir forskjellige. Noen har en stor/kraftig beinbygning, som da vil si at de bestandig kommer til å se litt “større” ut enn en med mye mindre kropp. Også er det motsatt, om man er naturlig tynn, så er man det, men føler det blir litt feil med dette innlegget, for de som faktisk strever for å bli så tynn som mulig, det er det disse bildene er mot. De vil forebygge at folk skal slanke seg sykelig tynn.
      Også er det deg, du har nå etter fødsel fått breiere hofter, dette er noe du ikke kan noe for, hoftene er kommet for å bli. Hva om vi hadde satt dette motsatt – noen lager ett bilde som “håner” mammaer som har fått breiere hofter etter fødsel? Blir ikke det like feil som å lage de bildene som er laget som du har brukt i ditt innlegg?

    52. Har tenkt på dette temaet i massevis av år! Hvorfor i alledager har “normale” og overvektige folk noen som helst rett til å si til en person som er naturlig tynn og vanskeligheter med å gå opp i vekt at de burde legge på seg fordi de er alt for tynn, og et “beinrangel”? Jeg er naturlig tynn, på ungdomsskolen fikk jeg masse slike kommentarer som såret meg mye, men sannheten er at jeg spiser tre ganger så mye mer enn de som er “normal” fordi jeg har mye høyere forbrenning, som også de fleste andre som er tynn har 🙂 MEN ingen har noen som helst rett til å si til overvektige folk at de burde slanke seg. Siden noen vil ha den perfekte kropp, så er det like vanskelig begge veier, mange sliter med å gå ned i vekt og mange sliter med å gå opp. Det er like sårende for en tynn person å få slengt slike kommentarer som det kan være for de som er overvektige….

    53. Bra blogg innlegg Rannveig!:) likte lese om det du hadde skrevet, er enig med det du sier.
      Og til dere som sier at rannveig ikke er naturlig/genetisk slank fordi hun spiser produkter fra noka diett tar dere feil, rannveig har alltid vært slank. grunnen til at hun prøver det ut er vel fordi hun gjerne vil veie det samme som hun gjorde før svangerskapet:) og hvem vil vel ikke det?;) alle vil selfølgelig være slik dem likte best å være. Syns du er kjempe fin nå rannveig. Jeg er 172 cm og veier 54,9 kilo 🙂 mitt mål er og trene masse og veie 58 kilo.

    54. Fuck dg !!!!!! Du eier ikke respekt for overvektige !!!!! Herregud blondi!!? Og du skal liksom være mor for et barn stakkars det barnet !!! Just say it men due er en dyktig blogger og det mener jeg <3

    55. tja.. hva skal man si. Jeg var ganske tynn i tenåra, men så begynte kiloene å komme.. MANGE kilo!!! Jeg gråt å gråt å gråt. Så skjedde det noe i livet mitt, som snudde alt på hodet. Det ENESTE jeg brydde meg ca ett års tid, var trening å kosthold, rettere sagt spise så lite som mulig.. Dette var en ulykkelig periode i livet mitt.
      Så ble jeg gravid, og tjukkemeg kom tilbake. Nå er jeg lykkelig, og koser meg. Kunne tenkt meg å trene slik som før, men det var en tid jeg ga faen i alt annet enn trening, og trente flere timer daglig. Dette har jeg ikke anledning til lengre. Heldig hvis jeg får skvist inn en halvtime i uka.
      Jeg driter i andres kropper, jeg bryr meg kun om min egen, og en hater jeg. Men om jeg skal leve normalt uten å tenke på hver jævla karbohydrat jeg har i meg, må jeg bare godta at det er slik jeg er, og kommer til å være. Jeg synes mat er en meget viktig del av livet, og det er DERFOR jeg synes tynne jenter er heldige! De kan spise til de sprekker, men fortsatt ikke legge på seg!
      Du ser vel forskjellen ?! Når du blir mobba for å være tjukk, må du sulte deg, og gjøre en alvorlig livsttilsendring, mens de som blir mobba for at de er tynne, ihvertfall kan leve normalt…

    56. Poenget med curvy-bildene er vel for å bedre kroppsbildet til de som mener de er for store, men som aldeles ikke er det. Så lenge man ikke er FOR tynn eller FOR tjukk så er det ingenting galt med en, og da er det ikke utseende det er noe galt med men helsa.
      Jeg har alltid hatt en superheavy benbygning, og veier naturligvis mer enn andre. Jeg er 170høy og veide 58kg på mitt tynneste. Da fikk jeg beskjed om at det så ut som om jeg hadde anoreksi. Så dere som skriver inn kg og høyde- det er SÅ mange andre ting som spiller inn enn vekten alene. Så lenge man har en litt aktiv livsstil, og spise sånn høvelig greit så har man ikke noe å bekymre seg for 🙂

    57. Er helt enig med deg. Syntes så synd i hun ene modellen fra H&M katalogen/plakat som ble “grillet” for se dødsyk ut(ja de brukte det ordet faktisk)..Når de ikke kjenner henne eller vet hvem HUN er. For alt de vet så ble hun født sånn. Samme gjelder de jentene på CATWALKEN. Jeg har en venninne som ser sånn ut, men hun kan faktisk ikke noe for det. Hvor mye hun prøver å legge på seg, så går det ikke. Er ikke deres feil(og om da folk vil ha dem som modeller) hvorfor ikke!?
      Liker heller ikke DE som griller “strippere og prostituerte” og kritiserer dem sterkt i aviser og vil FJERNE deres “jobb”..altså… Jeg syns det er enda værre at politikere skal blande seg inn og rakke ned på dem som om de var utstøtte, de kan vel ikke noe for det(prostituerte) og strippere, vel stripping er dans(de kvinnene som gjør det velger det selv hvordan de ser ut når de gjør det). Tror jeg hadde følt meg veldig truffet om jeg var en av dem, og blitt lei meg av å lese hva folk skriver om temaet så åpent.
      Denne verden trenger en extreme makeover:P

    58. Syns egentlig de plakatan der e litt rettferdig. Ikke alle da, men de fleste. For hver dag blir “formfulle” jenter sett ned på fordi dem e omringa av modella som e syltynn. Og modella e ofte et forbilde for yngere generasjoner.
      Plakatan rakker egentlig ikke ned på naturlig tynne jenter, men skjønnhetsidealet i dag. Plakatan e et lite skrik om at noe e galt når folk må sulte sæ ihjel for å føle sæ bra, og gir et bilde til jenter som ikke ble født syltynn at det e normalt, og vakkert, å se sånn ut.
      Mange kommentarer som nevner det tildigere, men det e jo det som e sant.

    59. det er veldig merkelig at du har med bilder av deg selv i bh eller halvnaken uansett hva temaet i innlegget ditt er..det virker som om du bare finner på noe å skrive om som gir deg en grunn til å posere havnaken.men ja,du er pen,men vær så snill,vi har sett deg nå.ro deg ned.hadde du roet ned sminken din 10 hakk(foundation og solpudder) og sluttet å trøkke puppene dine frem på alle bilder hadde du vært mye penere;)

    60. Forstår hva du mener. Men selv tror jeg at de som lagde disse bildene (henviser særlig til det med tynne skuespillere vs. pin-up–jenter) kritiserer media/motebransjens syn og “regler” for hvor tynne modeller skal være. Man ser jo på programmer som f eks top model at svært tynne jenter med litt for mye former blir kalt for frodige for bransjen. Det er kanskje en liten brannfakkel det her, men for meg virker det som om en gjeng mannfolk (som liker mannfolk ((ikke noe galt med det)) ) bestemmer hva som er pent og ikke, og det som “er pent nå” er jenter med kropper som en tynn gutt. Og det er jo ikke snakk om tynne kropper som bare er tynne fordi personen har en forbrenning som gjør dette, men for slankede syltynne kropper. Jeg tror også at disse bildene du har flere av her, er ment som en kritikk til dette, og til presset det gir unge jenter om å skulle se sånn ut. Hvem er det virkelig som ser ut som modellene på HM sine reklamer som i sommerhalvåret virkelig er klistret opp overalt hvor man beveger seg.
      Men så må jeg si at det sikkert er noen som misbruker disse bildene som en unnskyldning for å ha en usunn kropp. Det er noe helt annet å ha naturlige former – også mage. Det er jo ikke slik at flesteparten av fertile kvinner (som ikke har slanket bort mensen) har en helt flat mage. Skulle dog ønske det var slik, men.
      Uansett synes jeg det viktigste er at en selv har et realistisk syn og en realistisk oppfatning av egen kropp. Har du en kropp med naturlige former, som ikke er like avmagret som modellkropper/skuespillerkropper så skal man ikke etterstrebe noe annet mener jeg. En sunn kropp skal ikke være avmagret. Og har en litt for mye (snakker her om type 30 kilo for mye, godteri hver dag, aldri i aktivitet etc.) så burde man kanskje legge om livsstilen, MEN dette kan selvsagt også gjelde tynne kropper med høy forbrenning. For ikke å røre alt for lenge rundt i julegrøten: HAR DU EN SUNN KROPP ER DET SAMMA FAEN HVORDAN DEN SER UT =)

    61. Jeg må si meg enig i dette. De som ikke er tynne som oss, vil sikkert ikke se det på samme måte. Er selv slank og JA det er de som er TYKKE som kommenterer dette. Jeg aner ikke hvor mange ganger jeg har fått høre det av noen som er tja en smuule store. Jeg sier jo ikke slikt til dem, nettopp fordi det er ikke slikt man sier. Jeg kunne aldri klart å si til noen, herregud så tykk du er, ser jammen ikke ut osv, slank deg a`. Men burde kanskje begynt med det? siden det virker som det kan slenge med leppa til oss som er slanke. Og nei det er ikke alltid gøy å være tynn heller.

    62. Jeg er også naturlig tynn, og legger aldri på meg. Derimot har jeg lett for å ta av. Da jeg begynte på høyskole i en større by for 5 år siden, gikk jeg endel ned i vekt pga stresset med å flytte så langt vekk og med skolen. Jeg var smertelig klar over det selv, og en gang jeg var hjemme i hjembygda mi, på butikken, og der kommer en av venninne til bestemora mi bort, måper og sier: “Herregud så tynn du er, har de ikke mat i Haugesund???” Jeg ble så paff over at det gikk an å si noe slikt! Hva om jeg hadde svart: “Her har de tydeligvis alt for mye mat, du er jo blitt så feit siden sist!” Det hadde IKKE vært greitt, eller hva?? Syns det er bra du tar opp dette, for det er like kjipt for oss som er tynne å få høre det, som for de som er tykke.

    63. Æ e helt enig med deg! Æ e tynn, men æ klare å komme opp i vekt, det bare vises ikke.. Mange sir æ har drømme kroppen, siden æ tydeligvis har store puppa å ellers e tynn.. Selvom æ veie 50kg så e det ingen som trur på det, fordi det ikke vises. Æ sku gjerne hadd litt mer å ta i, men æ klare ikke, det e et problem for meg at æ ikke kan legge på meg. Får mye komplimang både fra gutta å jente om at æ har bra kropp, men æ ser det ikke sjøl. At folk e tynn betyr ikke at dem har en sykdom eller at dem sjøl mene det e fint, hadde ikke æ hadd puppan mine ville æ sikkert sedd ut som en strek.. En ting som å e irriteranes, e dem som mene at overvektige har det værre enn undervektige, bullshit! Får æ plages med å legge på meg, uansett ka æ gjør så legg æ ikke på meg, passe enda ei buksa som æ kjøpte får to år sia å den e stram! Så drit i å si at dem som e undervektig har det enkelt, for dem kan jo “bare” spise mer. Det e det samme som å si at overvektige har det enkelt, for dem kan jo “bare” spise mindre å bynne å trene!

    64. Om du er TYNN, eller om du er TYKK, så er løsningen å trene. Tynne kan trene seg opp til en “curvy” kropp, og tykke kan også trene seg ned til det. Selv om en er naturlig syltynn, er ikke det en grunn for å la være å trene seg opp til en “normal” kroppsvekt. Samme om en er feit. Alt er vel bygd opp av det samme.

    65. du har skrevet ” at vist jeg hadde skrevet at jeg var så “hot” som jeg er, så hadde jeg fått 50 000 kvinner over nakken,,,,,,men sorry rannveig, du har allerede skrytet over at du har så fine kurver her og der. ..og det er faktisk folk som er uenige i deg!

    66. Kan ikke du oppføre deg litt voksent å skrive at alle er fine på hver sin måte, uansett størrelse ?
      Selvølgelig er det forskjell på sykelig overvektig, og former, og beinrangle og flat mage…
      Du skriver som om du har noe mot de som har noen kilo for mye..
      Pass på hva du sier, ikke utgi deg får å være STOKK DUM!!!

    67. Det folk må forstå e jo at folk e FORSKJELLIG. Nån e kjempe tynn normalt – uten at dem kan nåkka for det, og nån e overvektig – uten at dem kan nåkka for det. Også e det jo folk som trene fordi dem syns at det pent å være tynn, og nån som ikke gjør det, fordi dem syns det e pent å ha et parr ektra kg på kroppen. og det e nåkka som e opp til hver enkelt person, og alle har hver sin smak. og det e jo like mye mobbing å si til nån: æsj fyfaen kor tynn du e, ta nu å spis litt mer, enn om man sir: faen kor feit du e, du burde slanke dæ.
      og tenk dåkker, vess ei jenta på 100 kg hadde lagt ut bilde av sæ sjøl i bikini elns, å skrevve en laaang tekst under: æ bryr mæ ikke om ka dåkker mene, æ syns kroppen min e fin uansett om æ ikke ser ut som supermoddela blablabla. Da hadde ho fådd mange kommentara som: men du e ikke feit, du e pen og sterk, inspirasjon for mange osv.
      også hadde ei tynn jenta lagt ut bilde, da hadde ho fådd mange kommentara: jævla hora, kle nu på dæ jent osv. og det vise jo faktisk at det e feil å være stolt over kroppen sin vess man e tynn, og det blir igjen feil. det e mobbing uansett, og det e det som e poenget til ho rannveig.

    68. Tusentakk for att du skrev dette Rannveig!! Jeg kunne ikke vært mere enig. Jeg er selv en tynn person en veldig tynn person, har aldri slitt med spising eller noe sånt. Men jeg har så utrolig høy forbrenning att jeg ikke legger på meg nesten en kilo selvom jeg spiser som en hest, haha. Men poenget mitt er att det kan være like vanskelig å legge på seg som og slanke seg. Jeg selv hater når folk sier att jeg er tynn, jeg tar det ikke som ett komplimang. Stå på Rannveig! Du er best ♥

    69. du ser faen meg ikkje ut som heidi montage da vis du e tynn? du kan vær tynn å stygg å tjukk å tynn.. Å enig me tonje lettere for ¨tynne¨mennesker som kan spise hva de vil fordi de har høyt forbrenningsanlegg. Men jeg har ikke imot tynne mennesker eller feite, men det du burde skrive innlegg om er at tynne mennesker sier de er feite det e det sykeste jeg hører, veier 45kg og går opp 1kg eer faen ikkje mye!

    70. Hvorfor har du så sky høy selvtilitt? For å skaffe seg mest mulig oppmerksomhet? haha du er så dum! For det første 1. Du kan bare slutte å tro du har en formfull kropp med både pupper, hofter å rumpe. For Hvor i helvette er rumpa di da? Det er bare to ben som stikker ut. Hvor er puppene dine da? vent de er ikke på plass ennå, siden du skal jo ta silikon, bare for å bli mer fake:* Hoftene dine da? Ehhm.. Åja, de er der, men er ikke synlige. Du har IKKE former, du har like former som alle andre med en tynn kropp.
      For det 2. Hvorfor i helvette tror du at alle overvektige er overvektige fordi de ikke gjør noe med det? Flesteparten kan jeg låve deg trener som bare det, uten hell. Fordi de er bygd opp på den måten. Du kan snakke så mye drit du vil om overvektige folk, men deg gjør ikke deg til en deilig modell for det. Fordi det er du ikke;)
      for det 3. Du burde lære deg å formulere deg skikkelig. For å være naturlig tynn er du ikke værdens deiligste. Du vet Christina Aguilera? Hun er værdenskjent, nettopp fordi hun vet hun er chubby, men er fornøyd med kroppen sin. Hun er også kjent for sin kropp, og har vært på forsiden av mange blader. Noe du bare kan drømme om;)
      Er det noen som har former er det Kim Kardashian!! å hun er ikke overvektig eller feit. HUN har pupper,lår og rumpe som det holder, hun er også tynn på de viktige stedene 😉
      Du må virkelig skjerpe deg!! Vær noe sønnen din blir stolt over når han blir eldre, ikke noe han kommer til å skjems for.

    71. EMMELIE din sinnataggen;) kim kardashian har faktisk silikon pupper bare så du vet det så da er jo hun også fake:p “kniis”tell us something we dont know.

    72. KAROLINE: det er da absolutt ingen inspirasjon i feite jenter som legger ut bilde av seg selv i bikini og sier dem er glad i kroppen sin osv. Dem burde være firnøyd av seg selv ja men altså viss de vil bli syke, få høyt kolestrol og tette blodårene med fett så versegod:/ ikke et sundt forbilde med fete jenter. syns heller det er inspirasjon med en jente som er slank og veltrent, eller kraftig bygd og veltrent:) Just saying:)

    73. Jeg er både enig og uenig.. Folk som har litt mye kurver blir lett sett på som tykk ( jeg har mye former, og føler meg derfor tykk), og jeg trur at folk som sier at det er fint med kurver å litt mer å ta i sier det fordi at folk som har mer å ta i ikke skal få spiseforstyrrelser. Hvis folk med former fikk høre hele tiden at det er fint å være tynn ( som om ikke motepresset for å være sylslank fra før av ikke skulle være nok til å få folk til å slutte å spise ), ville flere slanket seg selv. Hvis slanke folk er naturlig slanke, og spiser sunt er det ikke noe galt i å være tynn, men det er ikke fint med folk som sulter seg, og det er jeg helt enig i. Det å se beinmagre jenter uten kroppsfett er veldig lite attraktivt, og da er jeg enig i påstandene at det er bedre med litt fett på kroppen. Men som du sier, er det ikke fint med for mye fett heller, for da går det ut over livsstilen og helsen, og det er ikke attraktivt i det hele tatt..

    74. Jeg er 1.70 høy og veier 72, men er fornøyd med kroppen min. Det er fordeler med å være tynn og tykk. Så lenge du er fornøyd drit i det andre sier.
      Du har en fin kropp og jeg er litt misunnelig, men gidde ikke rakke ned på deg 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg