Man skal visst akseptere å bli hetset etter å ha tatt silikon når man er mamma ! Frustrasjon innlegg…

Okei, nå skal jeg skrive et lite frustrasjonsinnlegg… for etter jeg foretok min brystoperasjon, har jeg merket at folk synes det er HELT greit å slenge med leppa så mye som de bare har lyst til. Får kommentarer som virkelig er nedlatende.  Min brystoperasjon ble gjort pga jeg selv var litt misfornøyd med puppene mine etter ni måneder som gravid og 8 måneder med amming, de var aldeles ikke som før jeg ble gravid. Det ble IKKE gjort pga at jeg vil vise meg fram eller få mere oppmerksomhet, det ble gjort pga JEG SELV skal føle meg bedre, og ikke for noen andre enn meg selv. Punktum.

 

Er virkelig dritt lei av familie, og generelt folk, i tilegg til totalt fremmede, som føler at de har noe de skulle sagt om puppene mine. For faen, er det offentlig område nå eller ? Eh, nei.. tror ikke det ! Blir så syyykt irritert, ARGH..  dette har pågått siden den dagen jeg kom hjem. Det at jeg har tatt silikon blir brukt mot meg i enhver sammenheng, av alle. For ting som handler om noe helt annet omså. ” Men herregud, du har jo tatt silikon.. ” Hva har egentlig det med andre ting å gjøre ? Noe jeg selv velger å gjøre med MIN kropp ? Folk skal jo være så jævla veslevoksen og fremme seg selv.  

Personlig skjønner jeg ikke hvorfor dette er en big deal for andre. Hadde noen jeg kjenner tatt en operasjon pga noe de var misfornøyd med, så hadde ikke jeg slengt dritt til dem å rakka ned på dem pga deres avgjørelse. Og HVERTFALL ikke om det var noen totalt fremmede for meg. Dette irriterer meg så syykt mye ! Jeg foretrekker å omgåes mennesker som faktisk ikke dømmer meg pga valg jeg tar. 

Bare fordi jeg er mamma så er det visst helt ulovlig å ville se bra ut. Jeg skulle vel helst gått i slitte joggebukser, og hatt håret i en ball og gått sminkeløs dag inn og dag ut. DA hadde jeg nok ikke fått særlig med hets. Kommentarer som ” du bryr deg mere om silikonpuppene dine enn ungen din” skjønner jeg virkelig ikke hvordan noen kan si ! Bare fordi jeg har valgt å utelate Nathaniel litt fra denne bloggen, så betyr virkelig ikke det at jeg ikke bryr meg om han, snarere tvert imot. Jeg prøver å tenke på hva som er HANS beste, og det er å ikke bli eksponert for 4 000 mennesker hver dag. Jeg blogger om han avogtil, når jeg føler for det. Og sånn er det og slik vil det forbli så lenge JEG ønsker det. 

Så om du har noe imot meg eller puppene mine, så foreslår jeg at du slutter å lese denne bloggen. For det blir å handle MYE om oss framover , det lover jeg ;- ) 

35 kommentarer
    1. Jeg respekter deg for den du er, stå på! Jeg skjønner godt du blir irritert, men prøv å overse det, selv om det kanskje ikke er så lett. Nei, selvfølgelig så bryr du seg om Nathaniel, ikke alltid man har noe å oppdatere heller 🙂

    2. Rannveig kjære, du skal ikke føle skyld på noen måte! Du har gjort det andre gjør hele tiden, nettopp “fikse” på det man ikke “liker” med sæ sjøl! Det e ikke bare silikon, men forelsempel sminke, hår , osv.. Syns du har tadd et helt rett valg ang din kropp! Men du velger å gå offentlig med det, å da blir man “allemannseie” desværre. Stå på ditt, drit i ka alle sir:) katrine larsen

    3. Vettu æ syns det e tragisk at andre skal tråkke på dæ bare fordi du bestemte dæ for å ta opprasjonen.. Hadde æ vært i dine sko hadde æ gjort akkurat det samme! (ikke ta mæ feil)
      Det e jo ikke akkurat UVANLIG at man vil trekke opp eller stramme inn etter at man hadde født et barn. Det ville jo æ åsså gjort. Og det e garantert masse andre jenter der ute som ville og har gjort det!
      Og at folk ikke kan akseptere dine valg, e jo bare tåpelig! Det e din kropp og ditt liv, da e det du som bestemmer, ingen andre!
      Syns bloggen din e bra, og æ leser den så ofte æ kan 🙂 Og du e garantert den bæste mammaen Nathaniel kunna ønska sæ! 🙂 Klem

    4. Jeg respekterer deg for den du er og hva du gjør..kommer aldri til å slutte og lese bloggen din 🙂 At andre har så utrolig mye misunnelse i seg, at de *hater* deg for den du er, fordi du er ei flott mamma og en flott dame, ja da er det de som har problemer og ikke du :)))))

    5. Med silikon så har du blitt et lettere mål for kritikk. Selv tok jeg det etter en rimelig stor vektnedgang og har ikke sett meg tilbake et sekund! Synes du virker som ei oppegående jente som i tillegg har vært heldig på utseende og det er da absolutt noe å vise frem:)
      At du bryr deg om lille gutt er det ingen tvil om og ingen med vett og fornuft vil uttale seg annerledes.
      God jul til deg og dine!

    6. Nei, denne har du rett i, Rannveig. Det er ingen som har rett til å blande inn silikonpuppene dine inn i alt og ingenting. Mammarollen din kan ingen andre blande seg inn i med mindre det er under observasjon. Noe jeg tviler på at det blir?
      Du fortjener ikke all hetsen du får,men noe av det blir lagt opp til fra din side også.
      Kanskje du må tenke en ekstra gang over hva du skriver i et innlegg før du poster det?
      Dette er ikke ment som dårlig kritikk. Bra du er fornøyd med de nye puppene. Ønsker deg og NC en riktig god jul 😉

    7. Drit i alle andre! De er bare misunnelige! Tro meg, jeg kjenner meg sååå godt igjen. Mine er heller langt u fra de samme etter at jeg fikk velsa, og når vi er ferdig me då f¨åå barn her i heimen, så skal det jaggu gjøres noe med her også. Er flere og flere mødre som velger å legge seg under kniven nettopp fordi de ikke føler at kroppen og selvtillitten er på topp slik dne var før man fikk barn. Stå på du. Bare lukk ørene.
      Så stor gutten din har blitt forresten. Vakker han er. Alt for lenge siden jeg har vært innom bloggen din nå. Håper alt står bra til med dere bagge og at dere koser dere i julen:)

    8. Folk har da ingenting med hva du gjør med kroppen din. Jeg har ikke fått barn, men vet allerede nå at jeg vil ha silikon etter jeg har fått barn. Man kan umulig bli en dårligere mor ved å ha det bedre med seg selv!
      God jul 🙂

    9. Det er grusomt at folk kan være sånn. På alle forumene hvor jeg har lest er det jo flest mødre som tar silikon! Jeg er selv mor og skal ta silikon om noen mnd. Blir kvalm av at folk skal dømme. Til og med min “venninne” begynte å si at “rannveig er skikkelig egoistisk som tar silikon”. SJALUSI. Spyr av alle sånne mennesker! Dine pupper, dine valg så gi bare faen i andre meninger. Men bry deg litt om alle oss som syns puppene dine er drit fine og misunner deg sykt mye! Du er pen og en sterk person.

    10. Det er nå slik at når man har en blogg og legger ut innlegg om diverse saker så vil du få både negativ og positiv respons. Hvis man ikke takler det så bør man ikke blogge heller. Jeg vet jo at du har fått veldig mye “pez” på bloggen din, og jeg tror bare det er noe du må overse. Ikke noe vits å irritere seg over det.

    11. Jeg synes det er bra at Rannveig våger å legge ut bilder etter operasjonen på bloggen, dette kan hjelpe andre som er interessert i operasjon. Da de får sett “før” og “etter” bilder, kan lese hvordan det har vært osv. Bare for at folk er mesunnelig på at hun faktisk har hatt råd til å ta, trenger ikke folk å slenge med leppa.
      Jeg synes det er kjekt å lese om hvordan du har det etter operasjonen, tok selv for en måned siden. Så stå på, og ikke bry deg om hva andre sier! Ingen er like, og det må folk akseptere.

    12. Helt seriøst, selv om folk har anskaffet seg blogg og skriver om private og ikke-private tema på den så er IKKE det ensbetydende med at man skal “måtte tåle å få hets”…..MOBBING og HETS er faktisk IKKE noe som går under ytringsfrihet, er man ekkel med et menneske er det krenkelse og en krenkelse er faktisk straffbar også, er den grov nok….
      So what om jenta fikk operert pupper, what’s it to you?? Og so what om hun har lyst til å fortelle det på bloggen sin, hun er stolt og har all verdens grunn til det, så dere som har andre meninger kan gå ett sted å spise en bolle !! Eller har dere serriøst ikke bedre å ta dere til enn å sitte å rakke??!!??
      Nei, vettu meg hva, Rannveig….drit i hetsingen, de driter seg bare ut….Hev hodet og vær stolt av deg selv, frøken 😉

    13. Du er tøff Rannveig! Kritikk og ulik mening/oppfattning, må man tåle. Men når det går over til hets og mobbing, ja da er det nok. Dette er mennesker som har for lite å gjøre, som er for tåpelig til å se hvilket syn de setter selv i ved å drive sånn!
      Stå på Rannveig, du er flott! Og du tar DINE valg for DIN kropp, og så lenge de valgene er rett for deg – ja da kan alle andre holde kjeft 🙂

    14. som du skriver selv at om noen har noe i mot puppene dine så kan de slutte å lese bloggen din, så da foreslår jeg til deg at om du har noe i mot at folk har en mening om puppene dine så slutt å trykk de opp i kamera å legg ut på bloggen din. det du legger ut her vil nok alle som leser ha en mening om og da må du tåle at meningene til andre ikke er like som dine. Du velger selv hva du ønsker at andre skal vite om deg og hva det er du syntes at er greit at vi lesere gjør oss en mening om å ut i fra det må du ta et valg om hvor mye du skal legge ut her.

    15. Synes det er bra at du “blogger” om de nye puppene dine! Jeg er gravid i 25 uke og kommer til å ta silikon hvis de ser jævelige ut etter amming osv. Hva er vel bedre enn å føle seg vel? Hehe 🙂 Og du “Sandra” det er maaaange der ute som vil ta silikon, men som ikke vet nok om det. Hvorfor kan ikke da Rannveig blogge og smerter, utseende og opplevelsene sine rundt denne operasjonen uten å få slengt dritt til?

    16. Har du lagt merke til at det er kun du og Malin, mamman til Lucas som har fått dritt pga silikon? Det synes jeg er utrolig teit gjort. Dere er blondiner, og mødre- da blir det automatisk slengt dritt. Hadde jeg tatt silikon vedder jeg på at jeg ikke hadde fått en eneste kommentar! Jeg synes du er utrolig nydelig, Rannveig og Nathaniel er heldig som har deg som mamma 🙂 FINE PUPPER HAR DU OGSÅ FÅTT!:-D
      Stå på, jeg ser opp til deg 🙂

    17. bra skrevet! e helt enig me dæ, det e din egen kropp så æ skjønne ikke koffor folk ska bland sæ så jævli opp ka du gjør… det gjør dæ jo ikke t en dårliger mor sælv om du vil se bra ut! stå på rannveig, digge bloggen din<3

    18. Jealousy is a bitch! Ikke bry deg om hva folk sier til deg, skjønner det er vanskelig å ikke gjøre det, men sånne mennesker som slenger dritt om andre er ikke berdt tid å bry seg om. Du virker som en fornuftig jente! Du virker også som en kjempe god og snill mamma for sønnen din. Jeg syntes du er sterk som klarer dette på egenhånd! Det folk må huske på er at du fortsatt er ung selvom du er mamma. Bare fordi man blir mor trenger man ikke valse rundt i joggebukse usminket og som et rede på hodet. Det er kun du som vet hva som er nest for ditt barn ikke la noen fortelle deg at du ikke er bra nok til det for ettersom det jeg har inntrykk av virker du som den beste moren til nathaniel. God Jul til dere :))

    19. Har selv silikon, er 1994. Synes du er utrolig tøff som sier det til alle, hos meg er det bare 1 venninne som vet om det. Redd for å få tilbakemeldinger som desverre du får. Stå på, fin du er 🙂

    20. Desverre når man har en offentlig blogg blir man “allemannseie”, du må bare heve dæ over d folk skriv 🙂 Syns du e tøff som torte å ta den operasjonen. En dag ska æ åsså gjøre d men skal redusere/løfte å vil ikke ha silikon :p Folk har no alltid nåkka dæm sku ha sagt, å når dæm ikke har et mer intressant liv sjøl så må dæm prate om andres 😉 Stå på søte du!

    21. First it was the nipples they complained about, now it’s the breasts. What’s up with that? Some folks are obsessed I guess, haha.
      Don’t worry, be happy, you are hot!

    22. Vær stolt! Mennesker burde kunne se ut slik de vil!
      Og det er mange, mange unge jenter, mødre og eldre damer som faktisk tar silikon!
      Det burde ikke være noen big deal lengre!
      God jul!:)

    23. altså,når du først bestemte deg for å ta silikon fordi du var missfornøyd,så hadde du ikke trengt å si så mye om det på bloggen,facebook osv.. fordi hadde du ikke gjort det,så tror jeg du kunne sluppet så mye av den kritikken du får slengt i tryne..

    24. Jeg har ingenting imot silikon, tok det selv for 2 mnd siden… Men du legger jo absolutt opp til at det blir hele Norges business når du har dokumentert hele prosessen og i tillegg legger ut bilder av de nye puppene dine 🙂 Det vil ALLTID være noen som kommenterer negativt om silikon, og hvis du ikke tåler å høre det, så har det ingenting på en offentlig blogg å gjøre, så enkelt er det faktisk.

    25. Åja, så bare siden du er mamma betyr det at du skal gi opp hele livet ditt å bare råtne sakte, men sikkert? Er det det folk mener en mamma burde gjøre. Å få en unge har ingen betydning på hva en selv velger å gjøre med kroppen sin. Folk må virklig slutte å være så dømmende, blir lei. Og Rannveig, du er sterk som får høre dritt så og si hver eneste jævla dag, for det er ikke mange som takler å høre det, men det gjør du! Du er best:)

    26. Sara Kristi: vædda på at du sa det der pga du e/ kjæm tell å end opp som ei mindre atraktiv joggebukse mamma…Å om så om det va sparepængan hennes så la ho bruk di på sæ sjøl, e jo tross alt hennes egne..
      Mind your own buisness, bitch..
      Rannveig du e ei god mor, ikke bry dæ om de andre 🙂

    27. Bare å DRITE i dem! Har selv opplevd at folk skal mene og synse om mine silikonpupper.. wtf? Folk er så utrolig irriterende…. Hva med å feie for sin egen dør først, og se på sine egne feil og mangler, istedenfor å prøve å lete etter feil med andre? Å ta silikon er et personlig valg, og ingen har egentlig noe med hva du ønsker å gjøre med kroppen din. Husk at så lenge du er fornøyd, så er det det viktigste 😉

    28. selfølgelig kan du fortsatt bry deg om utseende selv om du er mor. fra hva jeg leser på bloggen din virker du som ei oppegående og smart jente og ei strålende god mor 🙂 det er så dobbeltmoral at det er greit å slenge dritt etter folk som ser bra ut, mens folk som er lubben eller feit som legger ut bilde av seg selv i bikini er så “modige og flotte”. tynne jenter og jenter med store pupper skal liksom godta drittslenging. forbanna hyklere! du er nydelig, ikke la noen fortelle deg noe annet

    29. Do you have a spam problem on this blog; I also am
      a blogger, and I was wanting to know your situation; many of us have developed some
      nice practices and we are looking to exchange techniques with other folks, be
      sure to shoot me an email if interested.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg