Feiring av den nye babyen + litt avkreftelser på rykter om graviditeten !

Hei alle søte lesere der ute  

I dag var Nathaniel sin første dag i barnehagen på over to uker, og gjett om det var en liten lykkelig og glad gutt da vi kom til barnehagen i morrest ! Derfor er det med litt tungt hjerte at jeg måtte skrive oppsigelse fra 1.mars. Er ikke helt sikker, men vi flytter iløpet av 25 februar-1 mars. Men selv om det er litt trist, så VET jeg at han vil stortrives i barnehage i Oslo og ! Nå som alt er fikset med barnehage her, skal jeg søke barnehage i Oslo. Skal nemlig begynne å jobbe ganske så umiddelbart med en gang jeg flytter dit ned. 

Har ingen bekymringer angående Nathaniel iallefall. Han er en utrolig trygg og tillitsfull gutt, han bare elsker mennesker ! Dette kommer til å gå så bra. Vi gleder oss så masse ! 😀 Iallefall. Etter barnehagen dro vi til min mamma og Nathaniel sin bestemor, på middagsbesøk. Mamma hadde også kjøpt marsipankake, for å feire den nye babyen og at jeg skal bli mamma og hun bestemor på nytt, og at Nathaniel skal bli storebror! Hahahha, søte mammaen min 🙂 

Var veldig koselig å være der, vi har jo nesten ikke sett henne siden før vi dro til Oslo, som jo er over to uker siden ! Nå sitter jeg bare i sofaen og slapper maks av ! Var så god mat hos mamma at jeg i skrivende stund ser høygravid ut. Haha, huff ! Enda en stund til det , heldigvis. 

Tenkte også jeg skulle skrive litt om graviditeten ! Ser mange kommenterer om ting de egentlig ikke har peeeiling på i det heletatt. Vet ikke hva folk går rundt å sier, og jeg driter egentlig ganske langt i det. Men NEI, det er ikke usikkert hvem pappaen til babyen i magen er, ikke i det heletatt, det er kun EN kandidat, og ikke “et titalls” jeg har helt siden jeg satt å så på en pinne med to streker, visst hvem som er pappaen. Vi er sammen om dette, så nei, jeg blir ikke alenemor til to stykker. Hadde ikke han vært med på det hadde jeg nok desverre ikke valgt på beholde. Fra 1 mars blir vi samboere, noe jeg gleder meg kjempe masse til ! 

Selv om jeg ikke kjente barnefaren noe kjempe godt da jeg ble gravid, kjenner jeg han veldig godt nå ! Hvem har vel ikke en gang i livet sitt vært med en de ikke kjente sååå godt ? Mennesker gjør feil, og jeg var virkelig veldig uheldig ( om man kan si det sånn) var maks uflaks iallefall ! Det som skjedde med meg kan skje med de fleste, bortsett fra at de færreste blir gravid, men det skjedde med meg. Og jeg tar hvertfall ansvar ! Men vi har hatt kjempemye kontakt, på tlf, helt fra jeg fant ut at jeg var gravid, og vi har vært på besøk hos han i to hele uker. Jeg er rimelig sikker på at han ikke er en seriemorder eller noe sånt ! Han har fast jobb med god lønn og er kjempeflink med Nathaniel. Jeg har sett han med Nathaniel, og VET at han vil bli en flink pappa og farsfigur for Nathaniel 🙂 

Ikke at noen av dere har NOE som helst med dette å gjøre, eller har rett til å vite noe som helst egentlig ! Føler bare for å fortelle litt om hva som faktisk stemmer og ikke 🙂 

En annen ting ! Jeg ble gravid dagen etter operasjonen min, jeg har altså ikke ligget i Narkose mens jeg var gravid slik mange her påstår, jeg har derimot gått på veldig sterke medisiner (smertestillende etter brystoperasjonen) mens jeg har vært gravid, men dette har jeg pratet med lege om og jeg har hatt tett oppfølging i svangerskapet så langt, med 3 ultralyder, og en til om litt under 2 uker. 

Jeg visste såklart ikke at jeg var gravid samme dagen jeg ble det , eller uka etter forsåvidt. Noen er bare så dumme… Meeen jaaja, haha. Hadde jeg visst det hadde jeg vært gravid, eller visst om det, hadde jeg såklart ikke tatt silikon ! 😛 Eller gått på medisiner.  Tror nok alt skal gå bra, og uansett, ting går som det går, jeg tenker ikke så mye på hva som kan gå galt egentlig. Det som skjer, det skjer 🙂 

 

42 kommentarer
    1. Folk er så.. ja.. vet ikke helt hvordan man skal forklare det egentlig!
      Kos deg med den lille i magen du 🙂
      Hadde vært spennende med en innlegg med litt om forholdet mellom deg og barnefar, hvordan dere møttes, hvor lenge dere har kjent hverandre og slikt 🙂

    2. Du er den eneste blandt disse alenemødrene i blogginga jeg liker 🙂 Du er ærlig, og det irriterer mange, du veit – Janteloven. Du har en alldeles nydelig liten gutt altså 🙂 Håper du får en jente, så det blir litt rosa stæsjing fremover 🙂 Klem

    3. Man kan ALDRI vite hvordan en person egentlig er. Men skal man liksom gå rundt å tenke ” tenk om han er pedofil ” feks. Man kan ikke leve sånn. Jeg syns du er tøff som gjør dette.. en abort er ikke bare bare.. selv kjente jeg da ikke barnefaren da jeg ble gravid med han. Men vi bor nå enda sammen, er like forelsket og venter vårt 2 barn når som helst ( sitter jo her med små srier ) hehe 🙂 bare kjør på du, skal du liksom sitte der i alta å ikke leve livet ditt? Nei vet du hva, jeg støtter deg. Drit i alle andre, de vet ikke hva de prater om for de er ikke i din situasjon og kommer aldri til å vite hvordan AKKURAT du har det! 😉 klems

    4. Jeg fant ikke ut at jeg var gravid før jeg var 6-7 uker på vei, og hadde da i mellomtiden drukket mye, røykt og vært i narkose. Da jeg sa det til legen og jeg var bekymret sa han at babyen ikke hadde tatt skade av det i det hele tatt fordi det fortsatt var veldig tidlig og babyen hadde ikke begynt å få næring fra morkaka eller hva det var, så den hadde ikke fått i seg det jeg hadde fått i meg! 🙂

    5. Jeg ble sammen med bf når jeg var 8 uker på vei, og vi flyttet sammen like etterpå.
      Kjente han ikke i mange ukene før jeg visste at det ville fungere for min del 🙂
      Den dag i dag har vi vært sammen i over 2 år 🙂
      Lykke til Rannveig, og håper det blir å fungere like godt for deg, som det gjorde med meg 🙂

    6. for en mage du har allerede 😮 men kjempe søt da selvsagt 😉 ser no ut som nathaniel er ganske så fornøyd i armene til din kommende samboer.. 🙂 masse lykke til i oslomhåper dere får det kjempe bra der 😉

    7. Hvordan får du det til at du er over 9 uker på vei, og det er rundt 8 uker siden du tok silikon ? I følge bloggen din.

    8. 🙂
      Hvordan får du det til at du er over 9 uker på vei, og det er rundt 8 uker siden du tok silikon ? I følge bloggen din.
      07.02.2013, 23:16
      Taralllala

    9. Jeg ble gravid med første mann et par dager før jeg var med i en stor bilulykke. Jeg visste selvfølgelig ikke at jeg var med barn. Jeg gikk på masse smertestillende og var på mange røkner de neste ukene… Alt gikk bra da også:)

    10. Ønsker deg lykke til og håper alt går bra, selvom det må gå Ann og lukke slurga inni mellom 😉

    11. Kordan i satan klarte du i det hele tatt å ha sex med smertene etter operajsonen a?! Har jo hørt fra venner av mæ at det e driiit ondt rett etter en silikon operasjon, å de hadde tatt over! Du har tatt under?!

    12. Må si det igjen, gratulerer med baby i magen 🙂 Er jo stas å bli tobarnsmor, hverfall når du ikke blir alene med begge barna 🙂
      Er jo selv tobarnsmor i ung alder om jeg kan si det, men har heldigvis faren til barna der for meg hele tiden 🙂

    13. Herregud.. Trudde aldri jeg skulle kommentere men nå blir jeg provosert! Når man regner ut hvor langt man er på vei så regner man to uker før befruktelsen! Les på nett drittunger! Så om hun er 9uker på vei, ble hun gravid for 7 uker siden! Og det med silikon, trur du alle er like eller? Når jeg tok silikon klarte jeg meg fint selv, dusja selv, tok vare på ungen selv, hadde sex uten noen problem! Jeg trengte nesten ikke ta smertestillende heller for vet dere hva, jeg hadde ikke så vondt! Voks opp å finn noe annet å gjøre!

    14. litt rart du hadde sex hvis du liksom hadde så vondt som det du fortalte om. hørtes jo faen meg ut som om det var dødende smerter jo men å ha sex det klarer du

    15. Kjære vene som dere kritiserer æ. Mener skaff dere noe bedre å gjøre. Selv om rannveig har vært med i unge mødre. Kjenner vi jo henne ikke. Støtter deg rannveig dette greier du så bra som bare det. Og gratulerer så mye;)

    16. Tviler også at du får barnehageplass før hovedopptaket her i Oslo! Vet at i bydel st.haugen skal alle barnehagene være fulle og du søker ved den bydelen du tilhører!
      Er bra han jobber og tjener ok fordi om ikke du i allefall får jobbet sammenhengende i 6-7 mnd uten sykemelding så har du ikke krav på foreldrepenger noe som vil si at han må forsørge dere alle for når barnet kommer har du kun krav på engangstønad og barnetrygd for 2 pluss det du får i bidrag!

    17. Man må ikke søke plass i den bydelen man bor i, men du skal ha en stor porsjon flaks for å få barnehageplass før 1.aug! Det er så og si helt umulig… Og dagmammer i oslo tar gjerne 5-6000kr i mnd…

    18. Ja et spørsmål som det hadde vært interessant om du kunne svare på. På hvilken måte mener du det er det beste for Nathaniel at dere flytter til Oslo?

    19. Ønsker deg lykke til, og gratulerer igjen 🙂 Synes det er fascinerende at du har fått så tydelig babymage allerede 🙂 Jeg er snart 15 uker på vei, og synes ikke så godt på meg enda 😉

    20. Om ho ikke får bhgplass, får ho jo kontantstøtte som e på en 5000 kr… Å da kan ho feks bruke dagmamma for de pengan 🙂

    21. Hallo, alle dere som sier at lillegutten ikke får plass i barnehage, søknadsfristen til å søke barnehageplass er 1. mars, nå blir jeg så utrolig provosert. Kan dere ikke la jenta være i fred?`
      Herregud.
      Og det med at hun liksom ikke får foreldrepenger om hun ikke jobber 6-7 mnd sammenhengende uten sykemelding.
      For det første, det er 6 mnd, og de mnd kan fint være med sykemelding, men har en jobb fordet. Jeg får foreldrenepenger, og jeg var sykemeldt nesten hele svangerskapet. I tillegg til at jeg hadde verdt sykemeldt før det, pga kyssesyke. Om man er sykemeldt har INGENTING å si.
      LYKKE TIL 🙂

    22. dette kommer nok til og gå kjempe bra 🙂
      jeg var ikke lenge sammen (bekjendt )med min nåværende samboer før vi fikk vite at jeg var blitt gravid. Og her har alt gått kjempe fint 🙂
      har du troen, så går alt bra 🙂 masse lykke til.

    23. Off, syns synj på dæ som må gå igjænnom allj na drittslænginga folk kjæm me! fysj d fins så mang ufyselige og dømmende folk her i verden …uansett om du har gjort nå domt eller ikkje, så e d ingen som har nåkka me handlingan dine å valga dine å du træng overhode ikkje å forklara dæ t nånn som helst! d e ditt liv, å d e du sjøl som vælge kossn du ska levva d 🙂 stå på rannveig, ta her klare du, d væt æ att du kjæm t å gjør 😀

    24. Gratulerer så mye!
      Stå på, og ikke la det andre sier gå inn på deg. Haters gonna hate. Barnslig drittungeoppførsel, men vi har dessverre altfor mange slike mennesker i verden.
      Du er kjempe flink, og har blitt velsignet med et barn til, nyt det. Alt ordner seg 🙂

    25. Når du har en blogg, hvor du deler alt som feks
      når du begynte på p piller og hvilke p piller du startet på, at du aldri har nevnt kjæreste, så plutselig tar du silikion, er helt nedopa(viser bilde) og kan ikke bevege deg, men får hjelp(fikk du hjelp til å bli pult??) hehe. Du kunne sagt nei, siden du skrev på bloggen at du ikke kunne gå lengre på p pillene pga operasjonen og det var vondt osv..
      og deler at du skulle ta abort(du skrev du var 100%imot det-men da hadde du ikke tenkt å ta ansvar for konsekvensene dine alikevel) før du fortalte det til ham osv osv osv…..eh..når du velger å dele dette med leserne dine, så er det noen som kommer til å bli litt sjokkert og dømme ja. Men det er kun fordi du legger opp til det selv:)

    26. i spesielle tilfella e man på UL ofte i begynnesen sånn som i hennes tilfelle. va sjøl på 5 UL før æ va 19uke på vei.
      om hu har hatt sex etter ho hadde tatt silikon e no ikke nåkka nån har nåkka med eller om ho har hatt sex med en person ho itje kjenne så godt. om nån av de som skriv de derre ”bedre viterne” komentaran e over 18år å har vørre på byn og fest osv har man sjøl sikkert erfart at ikke altid ting går sånn som man planlegge.
      dokker kan no slutt å døm å heller tenk.
      helt utrolig kor tøff folk blir bak en data skjerm!
      stå på Rannveig, gjør det du syns blir rætt å drit i de andre, tel syvende å sist e di ikke i din sitvasjon å da kan dem heller ikke fortell kordan ting e, for så vitt e veit så veit den det handle om altid best:)

    27. Hei,gratulere med ny graviditet.Man får veldig fort mage med nr 2,livmora og kroppen e så klar.Vet om flere med silikon som har fått baby,har gått helt fint,puppene e like fine etterpå,trur man skal passe seg for veldig stor vektoppgang og nedgang igjen,da får man nok henge pupper.At du har tatt tabletter de første ukene,skal du ikke bekymre deg for,fosteret e ikke festa til morkaka så tidlig,så de første ukene får ikke fosteret noe fra deg og det du inntar.De fleste har vel både tatt tabletter og drukket tidlig i svangerskapet,for de har jo ikke visst at de var gravide.Lykke til:)

    28. Man blir litt trist og irritert av å lese dette. Det finnes så mange par som virkelig ønsker seg et barn og prøver i lang tid. Mens du blir gravid med 2 forskjellig i løpet av 2 år. Og ikke minst med en du ikke kjenner så godt?! Sønnen din skal plutselig forholde seg til en ny person fordi du har vært uforsiktig. Etter første uplanlagte graviditet vet du vell nå ossen barn blir til?! Hjelper ikke si at du går på prevansjon for da er du ikke veldig nøye. Håper virkelig de to barna dine vokser opp i stabile og trygge rammer.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg