Mødre som drikker annenhver helg + litt om vår sak i barnevernet

Først og fremst vil jeg bare starte dette innlegget med at jeg ikke har noe imot at en mor tar seg en fest en gang iblandt. Det gjør også jeg selv (gjorde siden jeg er gravid da ). Sånn bare for å ha det sagt før jeg får hundrevis av illsinte mødre på nakken, haha ! Men det jeg vil ta opp her, handler ikke om de som gjør det ” av og til” … men de som gjør det annenhver helg eller så fort de får muligheten, t ! 

Men for meg er det stor forskjell på å ta seg en fest “av og til” og det å faktisk dra på byen å drikke seg drita full så fort muligheten byr seg. Jeg kjenner et par stykker som holder på slik. Har man valgt å sette et barn til verden, så bør man også ha vokst fra seg den store trangen til å dra ut å feste og drikke alkohol i så store mengder at man ikke vet hvor man er eller hva man gjør. Er det for å få bekreftelse, eller hva er det ? Man kan jo ikke ha det bra med seg selv, om det eneste man tenker på så fort ungen er vekk er alkohol. Tenker nå jeg da  ! 

For å bruke meg selv som eksempel, og ja, her har jeg vært flink uansett hva noen måtte påstå her ! Etter jeg ble mamma har jeg aldri følt det store behovet for å dra ut å drikke meg dritings. Eneste var da Nathaniel var noen mnd gammel, og jeg nettop hadde gått så lenge gravid og sånt. Da var jeg ute ca annenhver mnd.. og aldri oftere enn det. Etter det ble det bare sjeldnere og sjeldnere, og sist gang jeg var ute ( og drakk) var på Halloween. Da jeg hadde på meg rosa bunnykostyme, u know ! Jeg har fått høre om meg selv at jeg er ute å drikker hele tiden, noe som er ren bullshit ! Jeg kan telle på ti fingre hvor mange ganger jeg har drukket siden Nathaniel kom til verden.  Det er ikke det at jeg ikke har mulighet, for det har jeg absolutt om jeg vil ! Jeg kunne godt slengt Nathaniel til min mamma annenhver helg for å feste som om jeg var 15 igjen, men velger rett og slett å ikke gjøre det. Fordi mitt barn betyr mere for meg enn en kveld på byen ! Når jeg en sjeeeelden gang har barnevakt, som nå, så er det faktisk for å få en kveld for meg selv og bare slappe av, hente meg litt inn.  Ikke for å dra på byen å drikke meg dritings og finne meg et random mannfolk som jeg kan bli med hjem. 

 

Etter jeg var ute på Halloween, det var det nyttårsaften som skulle være den neste dagen jeg dro ut, meen det har seg slik at jeg fant ut at jeg var gravid på nyttårsaften. Så det ble jo såklart ikke noe av , selv om jeg egentlijg hadde bestemt meg for abort. Men en ørliten del av meg visste at det ikke var rett å helle innpå meg alko… hva om jeg faktisk ombestemte meg ? Jeg spurte en del råd om dette, hva jeg burde gjøre, om det blir feil av meg å drikke eller ikke når jeg uansett skulle ta abort. Det var for det meste entydige råd jeg fikk, at jeg bare skulle drikke, fordi jeg skulle jo ta abort ikkesant. Til tross for det, jeg valgte da å legge vekk de to cavaene jeg hadde kjøpt et par dager før og følge mitt eget hjerte, og det er jeg så glad for ! 🙂 


Her er meg, 100prosent edru på nyttårsaften ! 

Personlig er det ikke vanskelig for meg å velge mellom en fuktig kveld ute på byen og en kveld hjemme med Nathaniel og bare slappe av ! Jeg velger LETT sistenevnte, noe jeg nok aldri hadde valgt før jeg ble mamma. Før jeg ble gravid med Nathaniel var jeg ute å drakk hver bidige helg, ja tilogmed i ukedagene ! Men når man blir mor, så skjer det straks noe oppi hodet som får oss til å vokse fra oss det tullet. Veeel, det skjer hvertfall med de fleste av oss…  🙂  

Nei, jeg mener…  velger du å få barn, så du se til å skjerpe deg! Å få barn i ung alder innebærer, ikke bare dill, dall og kooos, det innebærer også å vokse opp fort som faen ! Man er et forbilde for barnet sitt, og hvilket forbilde er en mor som tyr til alkohol så fort muligheten byr seg ? Just saying..   Noen mener kanskje jeg er et dårlig forbilde for mine barn, som har denne bloggen. Vel, kan si at man ikke burde ta alt som står her inne, for god fisk. Enkelte ting jeg skriver er rett og slett for å provosere, og kun det. Jeg kan for noen virke dum, både her og på TV. De får seg et sjokk når de plutselig innser at jeg ikke var så dum likevel ! Jeg VET at jeg er en god mor og et godt forbilde for Nathaniel og kommende lillebror eller lillesøster ,er ikke noe tvil engang noe alle rundt meg også vet… de som kjenner meg ordentlig altså, og ikke de som bare påstår de er mine nærmeste.  Og bare for å ha det sagt, siden jeg har fått kommentarer som påstår jeg og Nathaniel er under barnevernet. Kan si så mye som at pappaen til Nathaniel( og en eks venninne av meg) gikk til barnevernet med en rekke falske påstander om meg som mor, blant annet at jeg visstnok drar ut om natta med Nathaniel i vogna og røyker hasj. Jepp, bekymringsmeldingen inneholdt flere slike syke påstander ! Dette er privat, men jeg vil bare at dere skal skjønne hvor sykt det er å gjøre noe slikt når det åpenbart ikke stemmer. Barnevernet kontaktet meg, jeg har vært i møte med dem og de har vært hjemme hos oss flere ganger.  Har tatt vare på brevet med bekymringsmeldingen, og de som leser den og kjenner meg, de MÅPER.. ja rett og slett, så sykt er det som står der. 

Denne saken er som dere hetl sikkert skjønner, avsluttet.  Med beskjed fra barnevernet om at de ikke finner noe bekymringsverdig med meg som mor, eller noe annet. Dette har jeg fått  både skriftlig og muntlig, så ingen skal komme her å påstå at vi er under barnevernet. Så det så 🙂 

Åååh.. det var godt ! Luta lei av at enkelte som ikke kjenner meg på noen som helst slags måte skal komme å fortelle meg at jeg er en dårlig mor og at “Jeg har barnevernet på nakken” Det er så feil som det kan bli. Det er en grunn til at jeg fortsatt har Nathaniel etter å ha blitt undersøkt av barnevernet på alle mulige måter, og det er fordi jeg er en god mor. Rett og slett.

Hva som skulle gjøre meg til en dårlig mor, det måtte gudene vite ! Jeg hadde hvertfall beundret min mor om hun fra fødselen av tok seg av meg, helt alene, i en alder av 18 år.  Jeg har klart meg utrolig bra, i forhold tll hva mange hadde trodd ( og håper for den saks skyld ) Mange håpet nok å se meg falle, fordi jeg ikke kom til å klare ansvaret som mor, og ble bitter når det motsatte skjedde. Derfor det er så mange grusomt teite rykter om meg i denne byen ! Det bunner i ren sjalusi over at jeg har klart noe mange andre kanskje ikke hadde klart, i en veldig ung alder, helt alene. 

Og nei, selv om pappaen til Nathaniel var med å hjalp meg å flytte i Unge Mødre, så betyr det ikke at han har vært tilstede for Nathaniel. For det har han ikke. aldri. Jeg vil helst ikke nevne han i denne bloggen, men her er det rett og slett nødvendig for å vise hva som er sant og ikke ! Det finnes ting, som jeg aldri kan skrive på bloggen. Hadde alle visst dette, tror jeg ikke mange hadde ment at jeg er drittkjerringen oppi dette ! 

Så det så ! 

Dette bildet er fra julen 2011, da Nathaniel var bare noen dager gammel. Kommer aldri til å ville sløse vekk tiden med han ved å dra på byen eller lignende.

<3

Nathaniel med bestemoren sin, som han er veldig glad i ! 

Må bare si at dette innlegget her nå kommer rett fra levra, og det at enkelte mødre holder på på en sånn måte synes jeg er helt forkastelig. Er man mamma, er man og voksen. Eller , burde være 🙂 

 

DEL GJERNE VIDERE DETTE INNLEGGET ! TAKK 🙂 .

36 kommentarer
    1. Er så enig med deg ! Har lagt merke til flere selv her jeg kommer fra som er ute gjerne onsdag, fredag og lørdag… Hvor er barna spør jeg da ? :S
      Jeg føler ikke jeg går ut no særlig ofte heller, forrige gang jeg hadde helgefri lå jeg enten på min sofa å glodde tv, eller hos vennina mi å glodde tv… denne helgen har jeg endelig fri i helgen men det er fordi jeg flytter :S
      å de få gangene jeg har vært ute har jeg såvidt snitta byn i veien hjem bare .. “haha”..
      Fins andre ting enn alkohol syns jeg ! å visse ting passer seg bare ikke når man er mor.. Gratulerer med den lille i magen forresten 😀 Ha en fin helg videre 😀

    2. Jeg er forsåvidt veldig enig i hva du sier. Men om en mor (ung eller ikke) ikke er sammen med faren og barnet er hos faren annenhver helg ser jeg ikke problemet med at mammaen kan gjøre hva hun vill. Om det er alkohol eller tvtitting spiller forsåvidt ingen rolle etter min mening, så lenge hun er en god mor når hun har barnet! 🙂

    3. Bra innlegg, du er ei god mor! Men jeg tror det må stå feil i det brevet fra barnevernet: 30. oktober 2013 har jo ikke vært enda?

    4. Og å legge ut dette brevet her. Altså, hva tenker du med? Sier ikke dette for å være slem, men dette er det drøyeste bilde jeg har sett du har lagt ut. Dette overgår alt som heter lettkledde bilder, det syns ikke jeg er så farlig. Men hva tror du Nathaniel vil si om dette her når han blir stor? Dette er jo meget privat, tenk deg om! Jeg ville fjernet dette. Vis at du er voksen nå som du sier.

    5. Jeg synes du framstiller ting så utrolig ensidig. En ting er det med mødre som setter bort ungen en hel helg for å drikke seg drita og er kjempe fyllesyk. En annen ting er mødre som er i vennelag, middager, bursdagsfester osv etter at barnet har lagt seg mens f.eks samboer/bf bare er hjemme og man ikke er fyllesyk dagen etter og står opp med ungen. Da han man ikke mistet noe dyrebar tid med barnet og alle parter har det bra. Jeg synes på ingen måte at man er noen dårlig mor da!

    6. Nora: Der er jeg helt enig. Du leser jo ikke begynnelsen av innlegget når du tror jeg mener at det å ta seg et glass avogtil er feil.

      Det synes jeg er helt greit ! Blir det en sjelden gang, og at man ikke blir driiita full, så går det jo helt greit … deet må man få lov til 🙂

      Les innlegget ordentlig før du kommenterer neste gang.

    7. Enig med deg der. Har man blitt mamma burde man stramme seg inn. Selv føler jeg at jeg er flink til å holde meg vekk fra alkoholsen. Selv kan jeg ta et glas vin av å til men det er kun de gangene jeg har vært ute. De gangene jeg har vært ute har kun vært når nærmeste venner eller meg selv har hatt bursdag 🙂

    8. Er så enig med deg ! Har lagt merke til flere selv her jeg kommer fra som er ute gjerne onsdag, fredag og lørdag… Hvor er barna spør jeg da ? :S
      Jeg føler ikke jeg går ut no særlig ofte heller, forrige gang jeg hadde helgefri lå jeg enten på min sofa å glodde tv, eller hos vennina mi å glodde tv… denne helgen har jeg endelig fri i helgen men det er fordi jeg flytter :S
      å de få gangene jeg har vært ute har jeg såvidt snitta byn i veien hjem bare .. “haha”..
      Fins andre ting enn alkohol syns jeg ! å visse ting passer seg bare ikke når man er mor.. Gratulerer med den lille i magen forresten 😀 Ha en fin helg videre 😀

    9. Er så enig med deg!! Har selv en venninne som fortsatt er sammen med barnefaren hvor begge to er ute på byen hver eneste helg, både fredag og lørdag. Samtidig så lar hun kompiser av barnefaren være barnevakt som hun aldri har møtt før. Synes du virkelig er en utrolig god mor!

    10. utrolig flott skrevet,er helt enig med deg 🙂
      synes det er utrolig synd at ikke faren til sønnen din ikke vil ha kontakt,hvem vil ikke ha kontakt med den nydeligheten der 😉 faren til sønnen min vil ha med han og gjøre heller,så veit åssen det er :/ utrolig kjipt,men vi får tenke som så at det er de(fedrene) som går glipp av noe 😉
      ha en fin kveld videre 😉

    11. Blir bare sååå irretert på folk som skal gjøre alt i sin makt for å trykke andre ned. Alt du gjør er jo å være deg selv og du er jo en god mor ! At dette kommer fra barnefaren er jo bare helt ute og kan ikke tenke meg den situasjonen du er i en gang… Forstår godt at hun vil dele dette på bloggen for å avkrefte rykter osv. Stå på videre, gleder meg til å følge dere 🙂

    12. Kjenner jeg blir ordentlig forbanna på rasshøllet av en far du har til nathaniel. Greit jeg ikke kjenner han, men det at han sender slike meldinger på deg og ikke har kontakt med sin egen sønn sier alt! Han provoserer meg noe helt vanvittig!
      Har selv en far som valgte annet fremfor å være der for meg, og sånne fedre skulle faen ikke hatt noe mellom beina!
      Du er virkelig tøff. Du går igjenom mere utenkelig enn hva de fleste her begriper seg på. Så all denne hetsingen her er jaggu meg latterlig å lese!!

    13. herregud. de fleste som kjenne tor-even vet jo at han vil ha kontakt med ongen men du lar han jo ikke, stakkars fyr har jo ikke fått låv å se ongen på to måna å nu skal du flytte til oslo?!

    14. Anonym: Er jo veldig snodig, hvis han vil ha kontakt, at han ikke dukker opp på døren eller tar telefon 🙂 Aldri nektet han å komme inn døren her, da jeg aldri iløpet av de snart 3 mnd han ikke har sett sønnen sin på, har dukket opp en eneste gang. Hadde nok ikke nektet han om det nå hadde seg slik at han engang hadde prøvd, kjære deg 🙂

    15. Jeg er helt enig i det du skriver. Stå på Rannveig, håpe man kanskje får møte deg igjen og ikke minst se ungan dine 🙂 Du får si ifra nár du flytte til Oslo og kanskje har tid til å møtes. Lykke til:)

    16. Tror det ligg mer bak det enn at han bare ikke vil se sin egen sønn. Er vel to foreldre som ikke klarer legge sine følelser å sin bitterhet ovenfor værandre til sies. Man hører jo kun rannveig sin sak her på bloggen, å en sak har alltid to sider. Han er sikkert umoden osv, men jeg tror ikke du rannveig lar deg pelle på nesen om det er noe du ikke er fornøyd med. Har selv sett en far kutte all kontakt med sin datter nettopp pga at mamman til jenta var så vanskelig at det gikk bare ikke. Ikke misforstå, det finnes menn som er dirtbags å har ingenting tilovers for dem. Stakkars uskyldige barn. Over til drikkinga å alt det der, har sett en film av deg stå dritings på et bord å riste på ræva å danse. Er det å oppføre seg bra ? Er det å være et godt forbilde? Da ville jeg heller ha drikket annavær helg å oppført meg bra, enn å drikke annavær mnd å oppført meg som en liten fjortis. Blei litt dobbelmoralsk av deg å skrive det som du skreiv.

    17. Kle på deg, herregud. Hadde mora mi valset rundt i så lite klær hadde jeg dødd av flauhet. At du ikke skjems.

    18. Dersom man har en 50/50 ordning(delt omsorg) med barnefar eller vanlig samværsrett(annenhver helg)så ser jeg ikke noen grunn til at mammaen ikke kan bruke denne barnefrie tiden til det hun vil!(festing,byturer, reising osvosv)Noen har faktisk en far som stiller opp selv om du ikke har det…:)Og som faktisk hadde skapt et hælvete med advokater og lignende hvis man ikke lot han ha denne tiden med barnet..!Alle mødre har ulike situasjoner, vær forsiktig med dømming.

    19. Nå er ikke jeg ute annen hver helg men kommer en inbydelse og jeg kan så stiller jeg opp. Høhø jeg var vel en fest glad jente som kunne gå på byn fra onsdag til søndag før jeg ble gravid å ja jeg savner deler med livet mitt. Er utrolig glad for den vesle sjamøren jeg har fått. Men bryter det med bf her så ser nok de fleste meg på byen annenhver helg. (Kommer ALLDRI til å drikke foran ungen min) men hva jeg gjør når jeg har barnefri trenger no ikke småen å vite 😛 (når den tis kommer)

    20. Jeg er litt uenig med deg jeg, ingen har noe med om man drikker annenhver helg så lenge man uansett har barnefri da fordi ungen er hos pappan feks. Får man barn ung og er en god mamma, ser jeg ingen grunn til å se ned på noen som tar seg en fest når de likevel har fri annenhver helg. Om de skaffer seg fri hele tiden kun fordi de skal drikke blir det en annen sak, men når ungen likevel er på samvær hos pappan sin så er det ingen sin sak hva mammaen gjør.

    21. Hei rannveig ! , du e ei fantastiske mor virke det som , ikje hør på alt det negative dritten folk har å sei , eg ser virkelig opp til sånne ungemødre sånn så deg, heilt fantastisk å se kor godt dere klarer det som alenemødre ! Nathaniel e bare så herlige . lige bloggen din kjempe bra, skrive veldig bra 🙂 , ønske deg masse lykke t med tida som kommer når du blir mamma til 2 :)<3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg