Spontanabort ?!

I begynnelsen av svangerskapet sleit jeg mye med mensensmerter, gjorde det med Nathaniel og , men ikke på langt nær så krafitge som denne gangen… det var så itrolig vondt de første ukene at jeg var bombesikker på at jeg kom til å spontanabortere, og siden jeg i tilegg hadde masse blødninger så var jeg ganske sikker på at det var spontanabort. Men nå sitter jeg her da, snart 17 uker på vei og bare noen få uker unna hallveis fullgått svangerskap ! Litt sprøtt å tenke på..  at jeg skal bli tobarnsmamma om få måneder ! 

Jeg trodde jo da at disse mensensmertene hadde gitt seg, men i dag tok de skikkelig tak igjen ! Heeerregud, så vondt jeg har hatt i dag og fortsatt har.. og det skremmer meg jo litt, fordi det for meg ligner litt på rier.. altså, det kommer ikke i tak, men det gjør like vondt som en begynnende fødsel om dere skjønner hva jeg mener. Er det livmoren som vokser, eller hva er det ? Litt rart at jeg skal få mere vondt med nr 2, enn i første svangerskap. For man skulle jo nesten trodd at livmoren måtte utvide seg mere i første svangerskap, enn når den allerede en gang før har blitt “tøyd ut”. Håper det er det da, hehe ! 

Noen spontanabort er det nok i allefall ikke, for hjertelyden til lille baby er både sterk og fin og ingen ting galt der ! Håper virkelig dette går over snart, har heldigvis min kjære her til å massere ryggen og magen, huffa… og så satt jeg å så på fødselsvidoene mine med Nathaniel i ste, og kjente jeg begynte å grue meg litt til fødselen nå. Å føde er det VERSTE jeg noen gang har vært gjennom, ingen tvil om det 😛 Men samtidig så er følelsen man får når babyen er ute den beste jeg noen gang har opplevd ! 

Er skikkelig sliten i trynet, og generelt veldig sliten, hehe ! Magen begynner hvertfall å bli god og tjukk ja … 

Har du slitt/ sliter du med mensensmerter i ditt svangerskap ? 

25 kommentarer
    1. Minner deg om modningsrier, lettere sakt!:)
      Ikke sitt å gru deg til fødselen, alle fødseler er forskjellige 🙂
      Da jeg var gravid, tenkte jeg bare at det kommer til å gjøre sikksykt vondt, men jeg har støtte med meg, er mulighet får å få smertelindring,at jeg MÅ få ut babyen på ett eller annet vis uansett og at jeg ville få det overstått så jeg endelig kunne få møte prinsessa! 🙂
      Så la jeg fra meg tanken.. “enkelt” å greit 🙂
      Fikk en kjeeeempefin fødsel, selvfølgelig vondt. men selv om jeg ikke tenkte så mye over fødselen på forhånd, så hadde jeg forestilt meg at det skulle bli myyye verre.. 🙂
      Fått en kjempefin, stor mage forresten 🙂

    2. Det er ikke bare vonde kynnere da? 🙂 De sier jo at de kan bli verre og kraftigere hos fleregangs gravide. Får håpe det går over snart, er jo ikke noe særlig å ha det vondt :/

    3. Jeg slet veeeldig med “mensensmerter” igjenna hele svangerskapet, enkelte dager var jeg helt gåen av smertene, men var aldri noe galt, så det er vell bare en av di mange forskjellige “plagene” man kan få igjenna et svangerskap!

    4. Det skal ikke gjøre så vondt. Ring legevakt! Du har blødd en del og, som ikke er et bra tegn. Har hørt mye rart om blødninger i graviditet! Som feks at det er noe galt med fosteret.

    5. Ja hadde det :/ de trodde jeg mistet en evnt tvilling men aner ikke… Hatt vondt lenge etter fødsel og faktisk MEN tror det har mye å gjøre med at jeg tok to keisersnitt 😮

    6. har hverken barn eller silikon men lurer på hva er verst, føde eller ta silikon?? føde er jo naturlig mens silikon er noe man “setter” inni kroppen. silikon har ingen samenheng med “naturlig” desutten er det en grunn til at man legges i full narkose når det man tar silikon, å stapper i seg piller som skal være så sterke at man ikke skal huske noe på flere dager ;P

    7. Kanskje du skal begynne å ta ting litt rolig? I går (?) skrev du atdu hadde bært mye og tungt, i tillegg til at du bærer, løfter og leker med nc. Det tar jaggu på å ha en ettåring, DET kan jeg skrive under på! Tror det kan være lurt å ta ting litt rolig og heller få hjelp til bæring av tunge ting. Og kanskje det kan være lurt å ta seg noen runder med trappetrening med nc? Kan jo hende dere allerede trener på det, men jo mer trening, dess bedre! Tenk når nr 2 kommer, sikkert greit å slippe flere omganger i trappen 😉 Lille snuppa mi kunne gå i trapper før hun kunne gå.
      Prøv å slappe av og ta vare på deg sjøl! Og hold deg unna noka og denslags! Viktig å ha et sunnt kosthold (uten falske tilsettinger) for lille baby sin skyld!
      Hadde også diverse “vondter” igjennom svangerskapet, og hadde en blødning, men ting gikk veldig bra ♥
      Lykke til! 🙂

    8. Husker ikke helt hvilken uke i svangerskapet det var i, men altfor tidlig i allefall, jeg ble lagt inn på fødeavdelinga i én uke på drypp for å stoppe riene helt. Funka som fjell det! Og et par mnd senere kom ei lita jente til verden. 1 mnd for tidlig, men nydeligste i verden 🙂
      Masse lykke til videre i svangerskapet!
      Digger bloggen din 🙂

    9. Heisann, som en som har mistet i uke 19 og født ekstrem prematur i uke 24 så ville jeg absolutt tatt en tur til legevakten. Drøya det for lenge da jeg fikk jenta og kom til legevakten etter 4 dager med mens smerter og siste dagen blødning, skulle prøve med drypp for å stoppe rier, men da var det for sent… Nå skal det sies at jeg likevel har en flott og frisk 8åring, men unner ingen de usikre mnd på sykehus med en unge med en startvekt på 700gram.

    10. Mulig det kun er sterke kynnere, søsteren min har hatt det fra uke 12 (?) og det er vistnok normalt å oppleve dette. Men hvis du er usikker og ikke føler deg trygg på situasjonen kan du jo selvfølgelig ta en tur innom legevakten. Skader ikke.
      Vær også forsiktig med hva du tar innover deg selv med tanke på kommentarene ovenfor, noen av dem virker litt “dramatiske” og kan gjøre at situasjonen din blir enda mer stresset og urolig. Man skal selvfølgelig ta slike ting som dette på alvor, men det er samtidig ikke noe vits i å “øse opp” situasjonen.
      Kos dere i helgen, håper dere får en fin og rolig helg alle 3 (+pluss lille i magen) 🙂
      Klem!

    11. Ahus har nettopp begynt med selvbestemt epidural Rannveig, så du trenger ikke å ha en vond fødsel/naturlig fødsel om du ikke har lyst til det.
      Ganske normalt med smerter i livmora i uke 17.
      Beundrer deg som satser på det nye barnet og kjæresten din selv om det innebar rask flytting og mye å ordne med baby i magen og en ettåring. Du er tøff og flink å få ting gjort. Ikke lett å få leid noe sentralt i Oslo heller, mange på visning. Synes du får ufortjent masse negative kommentarer. Og vær bare så blond og så brun du bare vil, du er først og fremst deg uansett hvor mange barn du får. Synes ikke folk skal bli 60 år bare fordi de får et par barn. Du ser bedre ut enn 90 % av unge mødre, sikkert mye misunnelse.

    12. Jeg hadde de aller sterkeste magesmertene med nr 3. Ble faktisk sendt på ekstra ultralyd flere ganger pga dette, de var redd både forspontanabort og svangerskap utafor livmora.
      Bare et lite tips til deg, som jeg fikk av ei gammel, dreven jordmor, flere diatriktsleger sendte gravide til henne når det var vanskelige svangerskap; ikke stryk og massér magen når du har sånne smerter, det kan faktisk sette i gang en fødsel.
      Og ikke bær tungt, løft kun det du må løfte. Og ikke strekk deg etter ting i høyden (oppå skap ol)
      Lykke til du fantastiske jente

    13. Kan ikke skjønne at magen din e så stor viss du e så kort på vei. Vet jo at alle e forskjellig men. Livmora går jo til under navlen når man enda e 17 uke, og ser virkelig ikke sånn ut på deg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg