Spis kollagen, og unngå strekkmerker og rynker!

Husker dere for en liten stund siden da jeg sa jeg hadde fått en pakke i posten jeg ikke helt enda ville dele med dere hva var for noe ? Jeg ville først teste det ut en stund, før jeg anbefalte videre til dere. I pakken var det spiselig Kollagen fra Eqology, som bekjemper aldring og merker på huden – innenfra., hvor ekte og angvaring skjønnhet kommer fra. Det å smøre kremer på huden kan fungere fint der og da, men det gjør ingen permanent endring for utseendet vårt. Det er rett og slett umulig. 

Kollagen er jo først og fremst veldig kjent som aldersbekjempende, men visste dere at man faktisk kan unngå strekkmerker ved å spise det ? Kollagen kostilskuddet jeg tar inneholder halulonsyre, som er noe som finnes naturlig i kroppen og som der det som gjør at vi ikke får rynker eller merker/strekkmerker. Når huden strekkes, tørkes ut eller aldres forsvinner dette naturlige bindestoffet og man kan derfor få merker på huden, som rynker eller strekkmerker om huden strekkes for mye.

Jeg vil derfor anbefale alle mine lesere til å prøve dette produktet ! Jeg regner med at en stor andel av mine lesere er gravide selv, og tenker da at dette er ypperlig å anbefale videre. Tror ikke jeg er alene om å ville se bra ut til tross for at jeg er gravid, og snart tobarnsmor. Jeg vil heller bruke litt penger på å forebygge aldring å strekkmerker, enn å ty til dyre laserbehandlinger og andre behanliger i etterkant. 

Informasjonen om produktet nedenfor er hentet fra Eqcology sin egen nettside

FORDELER

  • Glatter ut fine linjer og rynker, og øker hudens elastisitet
  • Øker fuktighetsnivået i huden
  • Tilfører vitalitet, styrke og fleksibilitet
  • Stimulerer din naturlige kollagenproduksjon
  • Styrker negler og hårsekker
  • Kan redusere rynker og bremse aldring
  • Metter bindevevet i huden
  • Vitamin B5 øker kollagensyntesen

Siden det ikke går an å bestille produktet rett fra nettsiden, og jeg er distributør av Eqology, må dere bruke min kunde-id, som er 1177981 🙂

Det dere da må gjøre er å gå inn på Eqology sine nettsider og skrive inn min kunde ID i feltet som kommer opp. Eqology fører også en rekke andre økologiske velværeprodukter, som jeg rett og slett ikke kan vente med å begynne å bruke så snart jeg er ferdig med graviditeten. Har faktisk mange andre produkter fra EQ stående som jeg bestilte sammen med Kollagenet første gangen jeg bestilte, men som jeg ikke kan bruke enda siden de ikke er anbefalte for gravide kvinner.

Om du har prøvd produktet selv, skriv gjerne hva du synes om produktet og dine erfaringer i kommentarfeltet nedenfor ! 

38 kommentarer
    1. Det finnes dessverre ingen “vidunderkurer” for å unngå strekkmerker.
      Det kan til en viss grad forebygges med et sunt kosthold, drikke mye vann og unngå soling av magen. Vanlig fuktighetskrem kan være greit å bruke, sa jordmoren min til meg for 20 år siden.
      Jeg har 4 svangerskap bak meg og kun et bitte lite strekkmerke på hver pupp.

    2. Det er kjempe gode produkter, men du burde kanskje opplyse leserne om hvordan EQ fungerer? At du tjener på at folk kjøper via deg, og at de kan tjene penger på å selge videre til sine bekjente igjen?
      Ønsker deg en flott tirsdag 🙂

    3. Håper du vet at produsenten ikke kjenner til bivirkningene for foster, når mamman spiser kollagen… Se produsentens nettside 🙂 Hvorfor risikere noe? Det er tross alt et lite uskyldig liv det kan gå utover!

    4. Når du reklamerer for produkter og får betalt for det, må du opplyse om det i innlegget. Har du ikke sett at andre bloggere skriver for eksempel “annonse” nederst i innlegget? Det var en stor sak i media om det for en liten stund siden. Det er ulovlig å ta betalt for å reklamere på bloggen uten å opplyse om det.

    5. Til lesere som vurderer dette: Les her: http://no.eqology.com/index.php?do=page&page_id=148
      Sitat fra produsentens side:
      “Er Active Collagen² trygt å innta for gravide og ammende?
      Active Collagen² er ikke testet og dokumentert som sikkert for gravide og ammende. Produsent kan ikke tenke seg at det er noe problem, men man skal være forsiktig når foster og spedbarn er involvert. Kollagen er et protein som ikke er uvanlig i mat, men ikke hydrolysert lavmolekylært kollagen. Derfor kan det tenkes at noe kan gå over fra mor til barn og på en eller annen måte virke uheldig.”
      Denne ordlyden (“produsenten kan ikke tenke seg at det er noe problem…”) gjør meg veldig skeptisk.
      Jeg tror ikke det er noen vidunderkur mot strekkmerker. Noen får dem, andre ikke. Jeg har født tre barn og har ingen strekkmerker, til tross for vektoppgang på cirka 16 kilo og gigantmage hver gang.

    6. Hva skjedde med å drikke vann, spise riktig og hudpleie? Djises. Spis kjemisk fremstilt dritt, værsågod. Er du ikke lei av å putte kjemisk dritt i kroppen din?

    7. Blir også skeptisk til å innta kosttilskudd hvor produsenten “kan ikke tenke seg til at det er noe problem”. Hvilken faglig bakrunn har produsenten at han kan uttale seg om det? Kan være lurt å være forsiktig med å anbefale kosttilskudd og lignende når man ikke kan stadfeste materiale på at det er 100% trygt for gravide og ammende.

    8. Jeg vil si at dette produktet er akkurat det samme som å ta tran/kapser. Inneholder det samme. Jeg har tatt tran kapser igjennom mine graviditeter 2 stk hver dag. Og har INGEN strekk merker. Men tror ikke at det er tranen i seg selv som hjalp meg å unngå dette. Men er jo lov å TRO og håpe for dere gravide der ute :-)))

    9. Herlighet er det mulig… hvordan kan folk utsette fosteret for dette når det ikke en gang er dokumentert om det faktisk påvirker barnet….??? Hadde aldri i verden tatt dette dersom jeg var gravid,det får da være måte på å ta sjanser… jeg har vært gravid to ganger,gått opp 25 kg hver gang,har gått ned til startvekten etter kort tid og har ikke et eneste strekkmerke. Tok ingenting for å unngå strekkmerker,verken kremer eller tabletter.
      Tenk dere om før dere begynner å ta disse produktene dersom dere er gravide… tenk på barnet!

    10. Skjønner ikke hvorfor man må være så redde for å få strekkmerker når man er gravid. Det er normalt, og helt vanlig at folk får, og har strekkmerker! Jeg har mange, men ikke vært gravid en eneste gang jeg 🙂

    11. HA HA HA, selvsagt er det sponset. Pinlig. Ville uansett ikke stappa med med kjemisk fremstilt dritt som gravid. Useriøst innlegg, som vanlig.

    12. Jeg tenker helt ærlig ikke på muligheten for å få strekkmerker jeg 🙂 Overfladisk og opptatt av utseendet er jeg vel til en viss grad, men ikke nå lenger føler jeg. Kanskje det vil komme tilbake det fokuset på det ytre, men helt ærlig tror jeg ikke det er noe jeg vil komme til å tenke så mye over 🙂 Det kan jo for all del være at jeg føler det slik bare fordi jeg ikke har noen strekkmerker eller noe sånt da, hehe. Nei, jeg vil helst stappe i meg så lite som mulig av sånt jeg, også heller håpe på det beste =)
      ♥ Lizbethosnes.com

    13. Kansje det virker, kansje ikke. Men jeg er redd for å starte med noe nytt som man egentlig ikke vet hvordan virker på fosteret. Er greit når det bare er en selv det går ut over men nå har man plutselig en til å tenke på vettu 🙂

    14. Jessda.. så redd for et par strekkmerker at man heller risikerer å ofre barnet. Blir lei meg, og redd.. gidder ikke si mer :/

    15. Hei Rannveig!
      Dette er ikke ment som kritikk eller negativt på noen måte! (Ville bare si ifra om det med en gang:) )
      Men jeg er med i EQ selv, og jeg ville også prøve det der. Men på den tiden var jeg ammende, så jeg sendte en e-post med spørsmål om det hadde noe å si. Fikk da tilbake svar om at gravide og ammende IKKE skulle bruke dette….? :S

    16. Aldri hørt om dette før, men etter mitt forrige svangerskap fikk jeg masse strekkmerker. Så jeg prøvde krem etter krem, og til slutt fant jeg ett lignende produkt i ett ukeblad… så jeg søkte det opp på nettsiden, og bestilte det.husker ikke hva dette produktet heter i farta, men det hjalp virkelig. Strekkmerkene trakk seg liksom sammen og ble lysere i stedet for ganske så synlig, håret mitt ble kjempemykt og tykt og huden fin for urenheter. Alt jeg gjorde var å blande dette pulveret i en kopp med f.eks te eller kakao. Det anbefales virkelig!

    17. Dette er ikke noe jeg ville tatt sjansen på i det hele tatt.. Ville aldri utsatt gutten min i magen for noe sånt.. Du burde kanskje lese hva produsenten sier om produktet FØR du anbefaler det til andre gravide.

    18. Mange som tar kollagen, men allikevel sprekker de opp i graviditeten. Så jeg hadde ikke investert i det.

    19. Hadde det vært så enkelt at man unngår strekkmerker ved å spise kollegen, så hadde jo det produktet vært fantastisk. Dessverre er det ikke slik, og jeg synes en slik påstand vitner om veldig uvitenhet fra din side. Mange vil få strekkmerker uavhengig av kremer og inntak av kollegen.

    20. Jeg fatter ikke at noen TØR å spise et produkt som ikke er anbefalt til gravide og ammende!! En skal jo være forsiktig med alle medikamenter når en går gravid.
      Heller strekkmerker enn å risikere at babyen blir skadet i mors liv pga mors forfengelighet. Strekkmerker er jo noe en kan gjøre med i etterkant.

    21. Er dette trygt som gravid? En jeg kjenner jobber med eqology og anbefalte ikke noen av produktene til gravide.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg