Luksusproblemer

God morgen alle skjønninger

Da er det store gjort… lille gullet er dratt med reservepappa Willem i barnehagen for sin første dag der helt alene! Her hjemme sitter det en meget nervøs og spent mamma. Gleder meg sånn til å høre hvordan den første dagen hans har gått!! Jeg vet jo at han trives kjempegodt der, det har ikke vært vanskelig å se de to dagene vi har vært der på tilvenning nå. 

Ellers har det vært en aldeles super morgen! Glad unge som smilte fra øre til øre fordi han skal i barnehagen, glad mamma og glad reservepappa ! Hva mere kan man egentlig be om ? Får enda spørsmål om hvorfor jeg ikke legger ut bilder av sønnen min/sensurerer bilder han er med på. Og jeg har veldig lite lyst til å gjenta meg selv særlig mange flere ganger nå. Jeg ønsker ikke flere bilder av han på nett enn de som allerede ligger ute, som er gamle og som ikke er noe å gjøre med når de nå allerede ligger ute for alle og enhver sitt åsyn. Jeg ønsker å skjerme sønnen min fra denne internettverdenen så godt det overhodet lar seg gjøre. Bilder av han, og i min mening, alle uskyldige barn som ikke har bedt om det, har egentlig ingenting å gjøre hverken på en så offentlig blogg, eller på facebook/instagram for den saks skyld. Skjønner dere ? 🙂

Siden UVI’en min har returnert kraftig i dag(æsj.. og AUU!!) så skal jeg nå gå å ta en laaaang varm dusj, gå å legge meg å sove litt til, og så se om det er blitt bedre. Om ikke er det bare å kontakte legen igjen. Man skal jo ikke gå rundt med UVI som gravid, da jeg mener å huske det kan starte fødselen. Aner ikke om jeg husker rett, det er i alle fall sykt ubehagelig! Og skal booort. 

Sånn bortsett fra å sove å ta en laaaaang varm dusj, så aner jeg faktisk ikke hva jeg skal gjøre… herreguuuud ! Jeg er jo IKKE vant med å ha så mye tid til å gjøre….ingenting? What ? Luksusproblem de luxe!! Det jeg er vant til er et lite pust i bakken mens lillegullet tar luren sin, that’s it. Nå har jeg plutselig hele dagen til meg selv, og til å slappe ordentlig av når jeg selv måtte ønske det, slik gravide i mitt svangerskaps stadie blir rådet til. Det blir rart ! Jeg blir også å begynne å ta bloggen enda litt mere seriøst, svare på flere kommentarer og blogge oftere, nå som jeg vil få tid og energi til det. Så bare gled dere!


Ha en strålende morgen og dag videre, og ikke minst, en super helg, alle dere kjære fantastiske lesere som er så flinke til å kommentere her på bloggen !

Smask smask 

25 kommentarer
    1. Spennende da:-)
      Gleder/gruer meg til Bendik sin første dag i bhg om 18 dager:0
      Vet ikke va jeg skal finne på da nei, men er bare ti uker til termin her også. Så skal bli godt å slappe av uansett om jeg kommer til å kjede meg.. Kos deg du 🙂

    2. Synes du fortjener og da det litt rolig de siste ukene før lille jenta kommer, så deilig å kunne lade batteriene når storebror er i b.hagen og heller gi han masse kos og oppmerksomhet når han kommer hjem =) nyt litt egentid, plutselig kan det bli sjelden kost 😉 lykke til med fødsel, kommer til å gå kjempebra))

    3. Ønsker deg god bedring. UVI høres ikke noe behagelig ut 🙁 høres deilig ut med litt tid for seg selv…
      Jeg har termin i dag som du vet, og har satt på en klesvask og skal rydde kjøkkenet, også skal jeg ta meg en høneblund tror jeg.
      Man vet aldri når fødselen kan finne på å starte 😉

    4. Lykke til fremover! Kunne du hatt et innlegg av det nye huset? 🙂
      Men når du skriver det med at du ikke vil vise sønnen din for verden, (helt forståelse for det.) men hvorfor sikter du til mammatilmichelle? Og det høres veldig ut som det – vil ikke vise et uskyldig barn for hele verden kan se, på en så kjent blogg osv. .. Selvfølgelig er det litt skummelt å la barnet sitt bli så “sett” men det er jo mammatilmichelle sitt valg.

    5. Om urinveisinfesjonen din er tilbake høres det ut som den antibiotiakuren du fikk ikke har virket. Du bør ta kontakt med legen din og få dyrket urinen din. Legen vil nok gi deg en ny kur. Det finnes forskjellige bakterier som forårsaker urinveisinfeksjon, og forskjellige antibiotikakurer som tar knekken på de forskjellige bakteriene. Lykke til! Ellers så hjelper det å ta tranebær og drikke masse. Flott blogg du har forresten. Har aldri kommentert før.
      Lykke til med barn nr 2. Du høres ut som en topp mamma:-)

    6. Jeg respekterer helt at du ikke vil legge ut bilder av sønnen din. Men syns at du kan laver å legge ut bilder der han er sensurert, å heller legge ut bilder der han ikke er med.
      kommer du til å legge ut bilder av jenta?
      Hva syntes du egentlig om mamma bloggere som legger ut bilder av ungene sine som mamma til Michelle gjør?
      Når du er mamma blogger er jo litt av poenget og blogge om å være mamma og ungene sine og da er det litt rart å ikke legge ut bilder. respekterer at du ikke gjør det og det er helt greit. men da burde du kanskje blogge om noe annet?

    7. Jeg respekterer så mye at du ikke legger ut bilder av barna dine! Er helt enig med deg at de skal ikke komme på nette uten å ville det selv.

    8. Tina : Hvor sikter Rannveig til mammatilmichelle ?! Hun nevner ikke dama med ett ord.
      Rannveig sier att hun ikke ønsker og ha EGET barn på offentlige nettsider som blogg / instagram / Facebook etc , og påpeker att hun ikke synes det er riktig og legge ut bilder av barn som ikke kan samtykke .. Hvor kommer Anna Rasmussen inn i dette ?!! Det finnes på tusenvis på tusenvis av mammablogger , Anna er langt fra den eneste som gjør datteren sin til ” allemannseie “

    9. Trenger mye hvile om dagene jeg også ja kjenner jeg.. Men det er jo ikke så rart 🙂
      Har selv også hatt UVI to ganger før graviditeten, er mildt sagt helt jævlig…
      Kommer du forresten ikke til å legge ut bilde av lillejenta heller da eller? 🙂

    10. Så lenge du har symtomer og utslag på UVI, skal du behandles ettersom du er gravid 🙂
      Har nå hatt UVI 3 ganger siden April, men symtomene har jeg aldri fått- det har bare vært utslag på kontrollene.
      Bare vær forsiktig nå framover ! Du vil ikke bli innlagt pga Nyrebekken-betennelse!

    11. Det går reprise av deg på unge mødre! Er så gøy å se! 😀 lykke til med veslejenta når den tid kommer!

    12. Maria: For det første så spurte jeg Rannveig, for det andre så har hun tidligere skrevet at jeg vil ikke legge ut bilder av sønnen min til hele verden (noe jeg selv er enig i) Men, så har hun skrevet “som andre kjente blogger gjør” og jeg som ikke leter etter mamma-blogger så for meg er “kjente mamma blogger” mamma til Michelle sin. Så poenget mitt var, at jeg syntes rannveig kunne respektert valget til anna, hvertfall min oppfatning iallefall av det hun har skrevet.

    13. Hadde uvi i mitt svangerskap som endte opp med nyrebekkenbetennelse, da jeg ikke merket noe før det kom:( utrolig vondt! Ble innlagt å lå der i hele juletida :/ drikk økologisk tranebærjuice du finner det i de fleste matbutikker. Lykke til!

    14. De burde gi deg antibiotika 🙂 jeg måtte få det som gravid… har det to tre ganger i året uansett så :S fra jeg var lita… utrolig vondt! Spess når det går så langt som til nyrebekkenbetendelse :s god bedring :

    15. Kristina. : Hun sa ikke at man ikke legger inn folk med nyrebekkenbetennelse !:P
      hun mente vell at man ikke har lyst til å bli innlagt pågrunn av det.

    16. Navn: forstod poenget ditt! 😉
      Men, å si at man ikke legger inn folk med nyrebekkenbetennelse er feil, for det gjør man. Det er selvfølgelig mange faktorer som spiller en rolle.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg