DIY – bord til gutterommet!

Hei kjære vakre dere!

Tenkte å vise dere et lite prosjekt jeg har startet på. Kjøpte et lite trefarget bord på loppemarked her om dagen som jeg tenkte å ha til Nathaniel, til den nette sum av 5 kr! Bordet er i helt perfekt stand, men har bare en utrolig stygg farge ( hater virkelig sånn trefarge…)  Da så jeg muligheten til å lage et helt eget bord til Nathaniel som ingen andre gutter har!

Bordet var lakket, så jeg har pusset det ned, og har nå såvidt startet på malingen. Glemte jo selvsagt å ta bilde til dere FØR jeg satte i gang… 

Bordet skal bli helt hvitt, og skal til slutt male pastellblå stjerner på det. Tror dette blir kjempefint og jeg gleder meg til å se det ferdige resultatet! 

 

Hva synes dere om gjenbruk og loppemarkeder? Jeg hadde faktisk aldri vært på loppemarked før, men jeg har virkelig fått sansen for det nå!

35 kommentarer
    1. Blir nok utrolig stilig 🙂
      Digger loppis selv , tenk på alt det stilige man kan få tak i for en billig penge 😀
      Gotta love it =)

    2. Hei! Jeg har virkelig sansen for deg og dine! Men jeg lurte på en liten ting nå som det er så mye sillikonsnakk på bloggen din 😀 Hvordan betalte du for dette, og hvor mye? Har du spart deg opp, eller takk forbrukslån?
      Suss :*

    3. Finner masse fint på loppe marked driver å går på det selv for å finne barnemøbler å pusse opp 😊

    4. Går DU på loppemarked? Du har jo lagt ut i det vide og brede om merkeklær, så da synes jeg det er rart du ikke kjøper tilsvarende merker i møbler, for elsempel Ralph Lauren. Jeg mener, har man penger så kjøper man ikke et brukt Ikea bord…skjønner poenget med å ville male det selv, men det finnes mange dyre møbler som du kunne malt og.

    5. Å kjøpe brukte ting handler ikke alltid om å være økonomisk men å være miljø vennlig. Alt for mange ting blir kastet, derfor burde flere være flinkere til å gjøre gamle ting nye, uansett hvor mye penger de har til å kjøpe nytt..:)

    6. Helen : Du stjal det jeg skulle si. Er noe med greia å ha gjort det sjøl. 🙂
      Rannveig : Fortsett med å besøke loppemarkeder. Mye skøyeraktig å finne. Men vær alltid tidlig ute, før profesjonelle oppkjøpere rensker. Sjøl fant jeg for litt siden en haug LP-plater (30 stk) til 100 kroner. De er nå takserte til …. fra kr 250-1175,- pr stk. 😀 Folk aner ikke hva slags skatter de kvitter seg med.
      Ønsker deg og dine en nydelig dag. 🙂
      Mvh, Per.

    7. Loppemarked er nasty. Ville aldri falt meg inn å shoppe noe brukt. Men d er nå min mening. Blir sikkert et fint bord da.

    8. per: Som jeg skrev, så liker jeg ikke loppemarked fordi det er brukte ting… Synes ikke noe om å ha noe i hjemmet mitt som er brukt av ukjente. Liker å kjøpe nytt og tror ikke jeg er alene om det.

    9. Blir det ikke dyrt med maling i små flasker, det koster jo mellom 500-600 pr liter?
      Hvor mange flasker trenger du av det hvite?
      Blitt mye billigere å kjøpt et nytt hvitt til 39,- og en flaske maling til 34,-

    10. For 59 kroner kan du velge deg et strøkent bord ferdig malt i forskjellige farger, tror du kan velge mellom 15 farger.. velkommen til sivilisasjonen og ikea…

    11. Pleier ikke å kommentere her, men akkurat nå må jeg.
      Selvom du får kjøpt et bord til 59,- så har ikke det så mye med saken å gjøre!
      Hun har kjøpt det, og vil pusse det opp til sønnen..
      Litt hyggeligere å gi bort noe man har lagd selv, i forhold til noe som alle andre har.
      Og dere som prater om pris, det trenger ikke bli så dyrt. Første strøkene kan hun bruke grunning, veldig billig! Siste strøket med hvitt har hun kanskje igjen en liten malinsskvett fra tidligere oppussing, da gjenstår det ikke så mye. Tror det blir kjempefint😃

    12. Supert å kjøpe brukt og du får noko ingen har når du maler. Lykke til. Masse billigt og bra ein kan pusse opp

    13. Et nytt bord på IKEA er lakkert og glatt. Vanskelig å få maling til å sitte oppå der, siden hun skal male stjerner på toppen. Dessuten er det bare morro å gjøre sånne ting selv også.

    14. Du kan også male med tavlemaling fra panduro å, så kan han tegne rett på borde med kritt:) bare ett tips om du ikke tenkte på det.

    15. Du er så driti ut. Handler på loppis og i et annet innlegg så bare må du kjøpe merkeklær til ungene dine. Og itilegg sponse det med sex video. Snakk om ustabil…stakkars deg..

    16. Fælt så negative folk skal være..
      Ingen som tydeligvis ser verdien i noe som er HJEMMELAGET!!
      Hvis hun vil pusse ned bordet og male det hvitt selv så gjør vell det ingenting.
      Er jo opp til henne selv.
      Skjønner ikke hvorfor det er slik at noen må si ett eller annet negativt til Rannveig uansett hva det måtte være. Dere kan virkelig ikke ha det godt med dere selv..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg