BLOGG.NO – Useriøse

Etter å ha blitt kjent med Erica, redaktøren bak Familieprat.no (som forresten er verdens koseligste dame) har jeg oppdaget noe ganske utrolig og urovekkende. Det har seg nemlig slik at Blogg.no, som den seriøse bloggplattformen de i teorien framstår som, sperrer absolutt alle kommentarer som inneholder ordet “familieprat”. Det er altså fysisk umulig å poste en kommentar som inneholder dette ordet. 

Dette har jeg prøvd ut i praksis, på min egen blogg, og med andre ord ikke bare noe jeg tror eller antar. Jeg prøvde tilogmed “familiepratt”, et ord som også er sperret for å se dagens lys på Blogg.no.

Det er ganske kritikk og bemerkelsesverdig at en såpass stor bloggplattform som Blogg.no lar seg lede av misunnelse og konkurranse på grunn av at de den siste tiden har mistet mange bloggere til Familieprat. Jeg er faktisk ikke sikker på om det går an å bli mer uprofesjonell og useriøs. Det vil alltid være konkurranse uansett hva man foretar seg, men forskjellen er de som takler den, og de som feiger ut, slik som Blogg.no nå har gjort. 

Og det stopper ikke der. Ved flere enn èn anledning har Blogg.no nektet å betale meg ut det månedelige honoraret jeg skal og har krav på å ha for å være en av deres topp 20 bloggere. Dette til tross for at jeg kontinuerlig har vært toppblogger for de i snart fire år. Jeg ser virkelig fram til en mere sikker inntekt på min nye blogg på Familieprat, og å jobbe på en bloggplattform som faktisk er oppriktig interessert i at bloggerene deres skal trives, og sette pris på at de velger å blogge hos den aktuelle bloggplattformen! DA kan man kalle seg profesjonell. De greiene Blogg.no driver med nå er så utrolig langt i fra. Skjerpings! 

Nå ble det utrolig mye bloggprat her. Men…. Om jeg har vært usikker før, så er jeg hvertfall helt sikker nå – å bytte bloggplattform er HELT riktig. Jeg ønsker overhodet ikke å jobbe med noen som opptrer og framstår på den useriøse måten de framstår på.  

Nå er det snart hentetid for ungene i barnehagen, så skal avslutte her. Blir biff til middag i dag, og ellers regner jeg med at dagen blir tilnærmet lik andre dager. Ønsker dere en fin dag videre! Og ja, DEL gjerne videre dette innlegget for å få spredt ordet. Slikt burde ikke være greit.

Blogges

59 kommentarer
    1. Da unngår jeg å skrive dette ordet og linker ikke til bloggen min heller …. He-he Jeg syntes dette er veldig uprofesjonelt av blogg.no og ønsker deg velkommen over til oss i f-a-m-i-l-i-e-p-r-a-t

    2. Jeg er glad for at du kommer over til oss 🙂 Jeg blir vel sperret herfra snart,selv med eget domene nå. Men gidder de og ta seg brydderiet så blokker de nok oss med eget domene inne fra FP.Det er jo så viktig for de og stoppe oss. Kjære mor altså! Nei bort med dette useriøse tullet! Nei,sammen skal vi få det enda bedre nå tipper jeg 🙂

    3. seriøst av deg å rakke ned på “arbeidsgiver” og da. Husk at verden er liten og du rundt neste sving kan treffe igjen akkurat den du på dette tidspunktet tror du har overtaket på. Hvordan kan vi som lesere vite at det ikke er blogg.no som ikke vil ha deg med i “stallen” lenger?

    4. Jeg synes blogg.no er helt grei som en portal du kan starte opp bloggkarrieren din i, og så gå over til noe mer seriøst når du har kommet igang. Jeg forbinner blogg.no egentlig mer med sånne fjortisbloggere og slikt, som er av og på med en ny blogg hele tiden og bare har useriøse blogger. Jeg synes det er bra av deg å flytte over til familieprat, for det tror jeg er mer riktig sted for deg å være 🙂

    5. Du er jo ikke akkurat seriøs Selv. Blogger hver 14 dag over en periode på 6 mnd eller noe. Ikke mye å få lønn for det da. Men lykke til på den andre plattformen.

    6. Famileprat, familie-prat, familiepratt, FAMILIEPRAT, osv.
      Det er mange flinke, bloggere som har gått over til Familieprat. Du er den eneste av dem som snakker dritt om din forrige arbeidspartner. DET er useriøst, Rannveig! Skjønner ikke hva du prater om at familieprat ordet er blokkert, her dreit du rett og slett på draget (igjen)

    7. Merkelig opplegg de driver med!.Ønsker selv og forlate blogg.no men har alt for få lesere til at jeg kan bytte til andre plasser! Det blir skikkelig gøy og følge deg videre på en annen plattform! Tror du passer mye bedre inn på familieprat. Blir også gøy å se hvordan du forvandler deg videre, selv om jeg aldri har sett på det du gjør som galt på noen måter:) Du er flott og barna dine er herlige 🙂 Rop ut hvis du tilfeldigvis er i Narvik så tar vi oss en kaffe!:D Haha:)

    8. Spørsmål til alle som kommenterer, for vi vet jo alle at det er på grunn av oss at bloggen lever; hva har R å tilby familieprat? Hun skriver sjelden om andre ting enn hår, negler og vipper og det er vel strengt tatt ikke noe andre “aleneforeldre” hverken har tid eller råd til? R er skikkelig heldig som har barnefri helg fradrag til mandag. Nå når hun mest sannsynlig skal skrive mer om hverdagen med barna så vil hun kanskje fortelle mer om nylig flytting sv både bolig og barnehage.

    9. 22.53 : Om du har fulgt bloggen så har hun jo skrevet at hun skal endre bloggen sin, og det er sikkert det hun kommer til og gjøre på den nye plattformen. Familieprat har jo ikke ansatt henne om de ikke hadde en viss plan ang bloggen, det er jo ganske logisk 🙂

    10. Merkelig opplegg de driver med!.Ønsker selv og forlate blogg.no men har alt for få lesere til at jeg kan bytte til andre plasser! Det blir skikkelig gøy og følge deg videre på en annen plattform! Tror du passer mye bedre inn på familieprat. Blir også gøy å se hvordan du forvandler deg videre, selv om jeg aldri har sett på det du gjør som galt på noen måter:) Du er flott og barna dine er herlige 🙂 Rop ut hvis du tilfeldigvis er i Narvik så tar vi oss en kaffe!:D Haha:)

    11. Du må dekke til puppene dine om du skal blogge på familiprat. De tollerer ikke sexualisering og objektivisering der siden det er en familievennlig bloggplatform. Bryter du reglene blir du kastet ut uten advarsel.

    12. Sikkert ikke fått betalt fordi du ikke holder deg over topp 20. Sklir opp og ned, som f.eks akkurat nå er du jo på 21.

    13. Ok. Så ut som at bloggen tok en annen vei nå med regelmessig blogging og mindre stygge kommentarer, som var veldig bra. Men du måtte jo da selvfølgelig ødelegge det og komme med et noe jeg kaller barnslig og et steg tilbake innlegg. Rister på hodet. Hvorfor Gjør du sånt? Hvorfor kan du ikke bare komme med innlegg som faktisk er Vært og lese. Hilsen ei som faktisk ikke har noe i mot deg og bloggen, er en fast leser

    14. Du henger ut alle som ikke gjør slik DU ønsker- eller som du vil, som nå, henger ut blogg.no , og tidligere, handelsportalen.
      Seriøst, Rannveig?

    15. Rannveig er ikke den eneste som har kritisert blogg.no! Ta dere en runde rundt på bloggene/facebooksiden til en del bloggere så får dere se.

    16. Hvorfor ikke prøve WordPress eller Blogspot . Jeg blogger på sistnevnte og har bare positive opplevelser

    17. Oh Rannveig, ble så skuffet nå! Uansett hvordan blogg.no har vært, så var dette uprofft og lavmål Rannveig. Er fast leser:/

    18. hvorfor går du ikke til en jurist og lar de se på saken? si ifra så skal jeg hjelpe deg, det går ikke an å oppføre seg sånn!

    19. Dere skjønner at blondie her får betalt for antall kommentarer som inneholder ordet familieprat, og derfor skriver dette for at dere skal prøve å skrive det? Saueflokk! Er det rart dronningen av white trash tjener penger…

    20. Trodde familieprat.no ville ha seriøse folk som blogget. En billig alenemor med barn med to forskjellige, kun 23 år, stilt opp i sexreklame og nakenbilder for å få penger til julegaver…er det mulig??? Rart du har barna ennå synes jeg. ingen utdannelse, eier ikke hus , flytter rundt så ofte at det er meget ustabilt for barna, klarer ikke å holde på en mann engang. Klarer ikke engang å ta seg av en kattunge. Roteliv kaller jeg dette! Synes det er utolig at det går ann å leve sånn. Jeg er så glad jeg har mitt liv og ikke ditt Rannveig😃

    21. 2215, Ida ekkel? Hun skriver kun et sammendrag av det hun har lest her på bloggen. Var det ekkelt å lese oppsummering? Det er ditt liv Rannveig Bottolfsen

    22. Du har jo nesten ikke blogget de siste måndene også mener du at du har krav på pengene? Syntes de har helt rett som ikke betaler bloggere som bare ligger og får penger kun fro å ligge på listen. Blir for dumt. En god blogger BLOGGER faktisk. Fortjener ikke penger for å skrive dagbok uansett, men VÆRTFALL ikke når dere ikke gjør hobbyen deres ordentlig, eller “jobb” som dere kaller det, haha!

    23. Det er de nok helt sikkert, nok av bloggere som har tatt opp dette. Men du kan vel ikke akkurat skryte på deg profesjonalitet i særlig stor grad selv, med alle desperate pr-stunt og tragisk kvalitet hva variasjon i innlegg, hyppighet og innhold angår. Det eneste underholdende ved bloggen overhodet, er kommentarfeltet. Og du vet det.

    24. Du er jo ikke en veldig aktiv blogger, det er klart de ikke betaler deg det samme som de som poster noe hver eneste dag, og som sikkert har mange tusen flere klikk enn du har. Jeg skjønte at du skulle bytte portal den dagen du la ut et innlegg om at nå skulle du bli mer “voksen”, ikke fokusere så mye på nakne bilder, drama osv. Det kommer nemlig ikke familieprat til å godta.

    25. Du burde prøve ut wordpress eller noe, sykt greit å styre sitt eget domene! Ble selv drittlei blogg.no ! Jeg liker bloggen din jeg, syns du er en utrolig flott jente, så kjenner jeg blir dårlig av alle som kritiserer deg her.. Håper virkelig nettmobbing tar slutt en dag, det er det verste jeg ser.

    26. Så du forventer å få betalt for å ikke gjøre noen ting? Du blogger så og si aldri. Det blir det samme som å ikke dukke opp på jobb og forvente å få lønn selv om du ikke har vært der.

    27. Hmm, jeg må vel si meg enig i det😉 du har ikke levert helt etter avtalen. Det er lenge siden du var på 20 plass eller bedre.

    28. Til Helene der oppe. Hun er ikke den første. Det har vært flere andre bloggere som er gått over som mener det samme. Du har nok bare ikke lest akkurat de bloggene. Ei bekjent blogget, og hadde en ganske stor blogg. Hun sa akkurat det samme 🙂

    29. Blogg.no straffer de som bytter over. Så fort du har byttet over til familieprat. Så vil ikke bloggen din lengre eksistere – folk vil da tro at den ikke eksisterer lengre. Det har skjedd oss mange inne på familieprat. At alle vi som har gått over fra blogg.no til familieprat ikke får tilgang lengre. Leserne dine vil også gå ned pgr av byttet. Det har skjedd med oss alle. Men det kommer seg etterhvert^^
      Velkommen skal du være til familieprat. Det er mye voksene lesere, og mindre gnåling. Kanskje vi ses 27 mai på neste bloggtreff på Thon hotell panorama. Oppfordrer deg til

    30. vist de skylder deg soppass mye med penger hvorfor ikke få hjelp med å kreve det tilbake? du er ganske dum om du lar det bare gå

    31. Du har ikke ligget på topp20 hele tiden så da hsr du faktisk ikke krav på denne utbetalinga, iallefall ikke de mndene du ikke har ligget på topp20, har sett mange ganger at du har vært nr23, 22 osv. Nå har du henta deg inn til nr19, men vil tro at det ikke varer lenge. Bloggen din er kjedelig, og folk er lei av sytinga di og at du prøver å provosere.

    32. Skriver du faktisk slikt om tidligere arbeidsgiver? :p Det er et godt tegn for de framtidige. Dette er ei frøken som snakker dritt straks du gjør noe hun ikke liker.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg