DIY – Skjenk

God formiddag lesere!

Nå skal jeg straks springe på et møte før jeg henter ungene i barnehagen. Men først det jeg lovte dere i går. Tenkte nemlig å vise dere mitt lille DIY prosjekt med den fine skjenken jeg var så heldig å få tak i her om dagen. Synes virkelig den er gull, og med litt maling og en knott, ble den superfin! Malingen rakk uheldigvis ikke å tørke helt før jeg var så fantastisk flink å røre på den noen plasser, slik at jeg nok må gå over den igjen ved en senerre anledning. Men ikke noe hast. 

Er nok enda noen hull som bør sparkles igjen, men det fikser jeg også en annen gang tenker jeg. Det jeg har gjort er rett og slett å male hele skjenken i flere strøk med Lady maling i fargen eggehvit/vanilje, helblank. 

Etter det har jeg enkelt og greit (men ikke fullt så enkelt siden skruen ikke var lang nok) satt på en diamantknott til 49 kr fra Kremmerhuset. Jeg måtte riktignok fram med hodet mitt siden skruen ikke var lang nok. Smart som jeg er, satte jeg i leting etter en helt lik skrue, bare med mer lengde. Rutinert møbelmonterer som jeg er, tror dere jammen ikke jeg fant det også! 

FØR…

ETTER… 

Hva synes dere? 

Er utrolig fornøyd selv! På bildene ser man ikke så veldig stor forskjell, men jeg kan love dere at den var i en helt annen, mere gusjegul, farge før jeg malte den. Nå er det blitt kjempefint i det hjørnet av stua, og som dere ser, så skal også moseskurven til lille S stå der 

 

24 kommentarer
    1. von hippie Du er ei drivanes flink dame frk. Heitmann 😀 😀 <3 Du har energier mange kan drømme om...to barn, ei lita tulle i magen, aleine...pluss alt du gjør hjemme 🙂 Står respekt av dette...

    2. Kjempe flink og kreativ! Hvorfor driver du ikke med noe du kan bruke denne kreativiteten til? 🙂 Du hadde passet til å jobbe med noe interiør – eller design -relatert yrke. Har fulgt deg i noen år nå, og du har laget en del slike prosjekter som dette. Inspirerende for oss lesere! 🙂

    3. Det ble kjempe fint 🙂 men et lite tips: du burde sparkle de hullene på innsiden av veggene. Da vil det bli mer gjennomført 🙂

    4. Det er hysterisk morsomt at du trur at folk er misunnelige på deg når du får kritikk..: seriøst, ville ikke byttet liv med deg for alt i verden!
      Du burde vurdere å LESE det folk skriver til deg, og prøve å forstå det. Trur vi er mange som tenker at du gjør ting på en noget spesiell måte, og når du får spørsmål om disse tingene, så er alle “misunnelige”. Lol. Du vil kanskje forstå, om noen år, når du er voksen.

    5. Hei Rannveig!
      Kunne du ha skrevet en utstyrsliste for babyen? Er selv førstegangsfødene, og lurer veldig på hva som faktisk trengst! Og hvor mye! Av klær og den slags..

    6. Katti :
      Hysterisk morsomt at du er så hysterisk opptatt av å framstå som et rasshøl.
      Vel… du har klart det. Happy?

    7. Anonym: rasshøl er du fint selv 🙂 og nei R er Ikke god på interiør, ser ut som en Nillekatalog…og ikke minst. Hvem med hjerne har babyutstyr stående fremme når terningen er om 4 mnd???? Crazyyy

    8. Wow! Den ble jo knallfin 🙂 Syns også at den babykurven var skikkelig søt! Heldig liten frøken som skal sove oppi der! Syns du er flink å innrede jeg! 🙂

    9. Hun får ikke det tredje barnet med en ny mann. Emma og S vil ha samme far. Verken willem eller rannveig ligger på latsiden. Men rannveig vil så klart aldri innrømme at han er faren. Tenk så flaut. Først henger hun ham ut i media for utroskap siden han fikk en annen unge med ei annen dame, og så hopper hun til køys med ham en gang til. Det er bra lavmål.

    10. Synes den ble helt fin jeg. Er det et hull eller to, ja eller en annen skavank så er det allikevel helt greit.

    11. til WOHO: ja det er lavmål og ja det er i kjent Rannveig stil. Jeg hater blogg.no de skylder meg penger og blabla, men når man trenger penger gjør man alt. ÅÅ, stakkars meg W har vært utro, jeg fortjener bedre blabla også barn nr 2 med ham. det er nokså umodent kan man si.

    12. Hvis hun skal ha barn med Willem var nå det betryggende å høre. Ser nå ut fra bloggen her at han tar ansvar for Emma, så skjønner ikke greia med at det skulle være så ille. Det var nå en gladnyhet spør du meg 🙂

    13. Ser du skriver at Emma er så opptatt av lillesøster i magen. Har Emma noe forhold til lillebroren sin? Eller vet hun kanskje ikke om han?

    14. Skjønner ikke dere som rakker ned på Rannveig , at dette er nettmobbing ???? Trodde dere som er mødre visste bedre , at en er mer sårbar undersvangerskap , og at slik kritikk kan stikke dypere en dere tydligvis skjønner , selv om dere er stolte av dere selv trenger dere ikke og spyyy det ut på negativ måte, Nettmobbing er foresten straffbart og kan ende med bøter eller fengsel opp til 3 år! Noe og tenke på før en lar “galla løpe ”
      Syns folk skall respektere hennes leve måte! Barna sere flotte ut ,de har en mor som gjør allt hun kan for dem , ikke allt hun har gjort er jeg enig i men det handler om og se ting fra flere sider og IKKE bare fra en firkantet box !

    15. Den ble kjempe fin 🙂
      Trasig at noen må rakke ned på andre for å føle seg bedre. Hun er gravid med et barn i magen, dere som skriver negative kommentarer eier dere ikke skam?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg