Uke 26 – Hun har funnet ribbeina mine & 3Dultralyd

Kanskje på tide å skrive denne, da jeg er i min 27 svangerskapsuke allerede nå på torsdag! Og, som jeg må si hver gang jeg snakker om svangerskapet, tiden går utrolig utrolig fort. Nærmer meg uke 30 med stormskritt. Om 7-8 uker er jeg faktisk offisielt å anse som høygravid! Og det merkes… 

For selv om jeg har hatt to kjempefine og totalt komplikasjonsfrie svangerskap bak meg, så vet man aldri hva som skjer. Aktivitetsnivået mitt nå sammenlignet med de andre svangerskapene, er naturligvis skyhøyt. Jeg har to små barn å passe på helt alene, og det kan ofte gå en hel dag før jeg faktisk sitter ned, og tilogmed glemmer jeg at jeg er gravid. Jeg kan løpe rundt en hel dag, og ofte kjenner jeg ikke noe til henne før om kvelden da roen senker seg og jeg får lagt meg ned selv. 

Slikt som dette kan være med på å føre til en for tidlig fødsel, selv om jeg egentlig tror det skal gå veldig bra siden jeg tror kroppen min takler veldig bra å gå gravi. Likevel vil det være en betryggelse for meg å passere 30 uker, da er prognosene for et helt friskt barn betraktelig bedret for hver dag som går om fødselen skulle starte.  

Det nye siden sist jeg skrev om svangerskapet er at jeg såvidt har begynt å kjenne bevegelsene hennes under ribbeina mine. Bevegelsene, som bare blir sterkere og sterkerkere. Jeg merker godt mine følelser for henne også vokser i takt med magen og sparkene. Fra å føle totalt avstand til svangerskapet og fosteret som jeg gjorde tidligere, til nå, hvor jeg virkelig vet at jeg elsker henne.av hele mitt hjerte. Akkurat like mye som storebror og storesøster. Mine tre vakre og veldig dyrebare skatter♥ Storebror, store/lillesøster og bittelillesøster ♥

Uke 26

Termin: 6 desember (25+4)

Baby’s størrelse: Denne uken veier hun ca 800 gram og måler hele 30 cm. Ikke rart det begynner å bli litt trangt! 

Kjønn: En liten  liillesøster, som har fått det vakre navnet Sienna. Nå har tilogmed Nathaniel også lært seg navnet hennes. Han er så god og flink altså! 

Bevegelser: Hun er utrolig aktiv der inne. I går og i dag har det vært veldig stille, og jeg var redd det var pga stress, så jeg pratet litt med føden på sykehuset. Men tror alt er bra med henne, ettersom hun har begynt å være akrobat igjen nå sånn smått. Mest aktiv er hun på kveldene, når storesøster og storebror er i seng. Og på morgenen våkner jeg ofte av henne om jeg ikke våkner av storesøster og/eller storebror som løper inn i sengen min ♥

Plager: Er frisk som en fisk, og føler meg bedre enn noen gang! Om jeg har noen plager, så må det i så fall være at jeg står opp på natten for å tisse et overdrevent antall ganger ettersom lille snuppa begynner å bli stor der inne og presser myye på blæra. Og så har jeg slitt litt med halsbrann og sure oppstøt, men føler det har gitt seg litt nå. Heldigvis! 

Fødselsforventninger: Er til tider redd for at hun skal komme ut før termin pga. mitt aktivitetsnivå, slik at jeg er forberedt på det meste, også en prematur fødsel. Men om ting forløper seg som jeg har planlagt, gleder jeg meg kjempemye til fødselen. Det er jo det mest fantastiske øyeblikket en kan oppleve i livet sitt, så jeg ser absolutt ingen grunn til å grue seg til det. Ja, det gjør fryktelig vondt (type, tror jeg dør nå -vondt) MEN det har jeg klart med glans to ganger før, så det skal jeg klare helt fint nå også. 

 Forventninger etter fødselen: Ettersom en nyfødt baby skal ha ro rundt seg, skal jeg forsøke å ordne det slik at jeg kan være mye alene med henne helt i begynnelsen til det beste for alle sammen. Jeg forventer ikke under noen omstendigheter at det kommer til å bli lett, snarere tvert i mot, det kommer til å bli beintøft.  Men jeg skal klare det, det er det ingen tvil om. Og jeg har verdens beste belønning, tre små skatter og masse, masse, masse kjærlighet. 

Ja, det kommer til å bli slitsomt, nei, jeg kommer ikke å ha noe tid til meg selv, men.. jeg gleder meg, og det er det to andre søte små som også gjør ♥

 

Tenk at denne vakre lille prinsessa ligger inni magen min og sparker fra seg i skrivende stund – helt uvirkelig ♥

Synes hun ligner veldig på Nathaniel da jeg var på 3D ul med han . hva synes dere? 

18 kommentarer
    1. På instagram skriver du under det samme bilde at du er 25+4 for en dag siden, og nå er du plutselig i uke 27 på torsdag???!

    2. Til deg over: Når man er 26 uker på vei regnes det som i uke 27. Altså 26+0-26+6 = svangerskaps uke 27. Nå er hun i svangerskaps uke 26 frem til torsdag. Så ja.

    3. Syns du er superflink 🙂 har selv termin 3 desember med en liten jente også 🙂 har også en gutt fra før født i 06 og jente født i 08 🙂 så var ung mor den gang men nå er jeg 26 🙂 spennede å følge med deg..

    4. Så koselig! Gleder meg på dine vegne til hun kommer! Du er så flink med barna dine! 🙂
      Fint det undertøysettet du har på deg. Hvor har du kjøpt det?

    5. Ærlig talt Rannveig. Du er 25, snart 26 uker på vei og man er høygravid i uke 34+5 (ca) Derfor er det 9 uker til du er høygravid så SLAPP AV med å få dette til å gå fortere enn det faktisk ER!! Det er OVER 2 mnd til, det er ikke neste uke. Hvorfor så opphengt i at du snart er ditt, snart er datt når det er en god stund til?? Herre..

    6. Så lenge man er frisk og babyen har det bra så føder man ikke tidlig av å ha høyt aktivivitetsnivå. Derimot er det faktisk anbefalt å være i fysisk aktivitet (slik st man blir svett) hver dag gjennom graviditeten da dette er bra for både mor og barns helse.
      Lykke til med resten av graviditeten!

    7. Nydelig fint navn du har valgt og du ser forresten smashing ut 🙂 Lykke til med høstspurten fram mot vinterens store begivenhet <3

    8. Rabiosa; hva er poenget med å komme med en slik kommentar? Dersom du hadde vært i Rannveigs posisjon som gravid og alenemamma til 2 hadde sikkert du også følt at svangerskapet flyr av gårde…. Det er slik hun føler det, og hva så? Hva er poenget med å diskreditere hennes oppfatninger av at graviditeten går fort? Jeg skjønner ikke poenget med å lese en blogg for så å lire av seg en kommentar til henne formulert som et oppgulp, uten å tørre å skrive sitt eget navn…. Det sier faktisk mye mer om deg en om henne…
      Respekter Rannveig og meningene hennes, kom med høflige kommentarer, eller slutt å les bloggen hennes. Hilsen gravid, uke 32…

    9. Lever i ett fritt land sier idioten over her.frihet til å være idiot er iallfall det folk bruker.er trist verden er så full av mobbere og frekke hjerteløse folk.i alle spalter virker det som folk enten må lire av seg. Noe latterlig,noe frekt el noe stygt.sier mye om menneskeheten born evil.

    10. Du ser nydelig ut. Lykke til videre med resten av svangerskapet. Alltid noen som må komme med stygge kommentarer…..det meste bunner vel ut i sjalusi.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg